راهنمای خرید عیدی برای برنامه‌نویس‌ها؛ به همراه نکات کلیدی

اگر جزو گیک‌ها یا خوره‌های تکنولوژی نیستید، احتمالا پیدا کردن هدیه‌ یا عیدی‌ای مناسب برای یک برنامه‌نویس کامپیوتر می‌تواند برای شما دشوار باشد. در حالت کلی لازم است بدانید که علایق برنامه‌نویس‌ها معمولا فنی‌تر از علایق دیگر افراد است، اما انتخاب جوراب‌، هودی و تی‌شرت‌هایی که با تم‌های فنی و کدنویسی همراه هستند چندان ایده‌ی بدی نیست. در حالت عمومی می‌توانید کیف لپ‌تاپ، ساعت باینری، دستگاه قهوه‌ساز یا حتی یک اردک پلاستیکی (شوخی نمی‌کنم و در ادامه در مورد آن صحبت خواهم کرد) را به عنوان عیدی انتخاب کنید. اما جدا از این ایده‌های معمول یکسری لوازم فنی هم وجود دارد که می‌تواند برنامه‌نویس شما را بسیار خوشحال کند، البته هدف من در این مقاله تنها این نیست که به شما بگوییم چه چیزی بخرید، بلکه تلاش می‌کنم که خلاقیت شما را تحریک کنم تا متناسب با سلیقه‌ی شخصی دست به انتخاب هدیه‌ای مناسب بزنید.

لوازم جانبی کامپیوتر برای برنامه‌نویس‌ها

در حالت کلی انواع مختلفی از لوازم جانبی برای راحت‌تر کردن کار برنامه‌نویس‌ها در بازار وجود دارد که در این قسمت به بررسی تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

۱. کیبوردهای ارگونومیک و مکانیکی

لوازم جانبی کامپیوتر برای برنامه‌نویس‌ها

انگشتان یک برنامه‌نویس وسیله‌ی امرار معاش آن‌هاست، بنابراین یک صفحه کلید یا کیبورد باکیفیت ایده‌ای عالی برای هدیه به این افراد است. اما به دنیال مدل‌های ارزان نباشید چراکه در مقایسه با مدل‌های ارزان قیمت کیبورد، صفحه کلید کامپیوتر شخصی یا خود لپ‌تاپ بهتر عمل می‌کند، پس پول خود را دور نریزید. یک صفحه کلید دقیق و لمسی می‌تواند به برنامه‌نویس کمک کند تا سریع‌تر و بهینه‌تر کار کند. همچنین یک صفحه کلید راحت و ارگونومیک در دراز مدت از انگشتان و مچ دست آن‌ها محافظت می‌کند.

کیبوردهای ارگونومیک کالاهایی جمع و جور، کوچک، سبک و قابل حمل‌اند و مدل‌های رده‌ی بالای آن‌ها می‌تواند انتخاب خوبی برای دوست برنامه‌نویس شما باشد.

در این میان آگاهی از اینکه آیا برنامه‌نویس از Mac یا سایر مدل‌های لپ‌تاپ استفاده می‌کند یا رایانه‌ی خانگی (PC) می‌تواند به تصمیم شما در خرید کیبورد کمک شایانی کند. بسیاری از توسعه دهندگان صفحه کلید، محصولاتی با سوئیچ های مکانیکی را به بازار عرضه می‌کنند، درواقع اگرچه این مدل‌های بازار کمی بزرگ، سیم‌دار و قدیمی هستند و جزو کالاهای کاملاً پر سر و صدا به شمار می‌روند، اما برای همیشه ماندگار هستند و هنگام تایپ کردن، تجربه لمس الهام‌بخشی را به کاربران ارائه می‌دهند.

در عین حال گزینه‌های ارگونومیک برای راحتی بیشتر طراحی شده‌اند و با توجه به ساختاری که دارند، می‌توانند دست‌ها و مچ‌های کاربر را در طبیعی‌ترین حالت خود قرار دهند. کیبوردهای ارگونومیک کالاهایی جمع و جور، کوچک، سبک و قابل حمل‌اند و مدل‌های رده‌ی بالای آن‌ها می‌تواند انتخاب خوبی برای دوست برنامه‌نویس شما باشد.

کیبورد مخصوص بازی اونیکوما مدل G27 RGB

۱,۱۰۰,۰۰۰

تومان

ست گیمینگ اونیکوما مدل G21+CW902

۹۹۰,۰۰۰

۹۷۰,۰۰۰

تومان

۲. ماوس یا ترک‌پد

اگر علاقه‌ای به خرید کیبورد ندارید می‌توانید به جای آن، یک ماوس یا ترک پد با کیفیت را جایگزین آن کنید و مطمئن باشید که برنامه‌نویس شما از آن استقبال می‌کند. بهترین گزینه‌های بازار در بین این نوع لوازم جانبی مدل‌های قابل تنظیم، با حساسیت بالا و ارگونومیک هستند.

ماوس ونزو مدل V9

۸۰۰,۰۰۰

۵۰۹,۰۰۰

تومان

ماوس مخصوص بازی اونیکوما مدل CW905

۴۵۵,۰۰۰

۳۹۵,۸۵۰

تومان

۳. هدفون حذف نویز

هدفون‌های حذف کننده‌ی نویز محیط از جمله لوازم جذاب برای افرادی است که کار آن‌ها دائما با تمرکز همراه است. در این میان چنین محصولی برای برنامه‌نویس‌ها هم از همان درجه‌ی اهمیت برخوردار است و به کمک آن می‌توانند موسیقی‌های متمرکز و آرامش‌بخشی را در زمان کد زدن گوش کنند.

هندزفری بلوتوثی مدل  inpods 12

۱۶۰,۹۰۰

تومان

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 TWS

۷۰۱,۰۰۰

تومان

۴. هارد دیسک بک‌آپ

گرفتن بک‌آپ از اطلاعات از جمله موارد حیاتی برای بسیاری از افراد از جمله برنامه‌نویس‌ها است. هارد دیسک‌های اکسترنال یکی از بهترین استراتژی‌های پشتیبان‌گیری را فراهم می‌کنند و همچنین می‌توانند برای ذخیره‌سازی اضافی هم مورد استفاده قرار گیرد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYvg0010BBK-WESN ظرفیت 1 ترابایت

۲,۵۷۰,۰۰۰

تومان

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 2 ترابایت

۳,۸۵۰,۰۰۰

تومان

۵. مانیتور اضافی

بسیاری از برنامه‌نویس‌ها اگر فضای کافی‌ای در اختیار داشته باشند، عاشق تنظیم چند مانیتور در اطراف خود هستند تا بتوانند راحت‌تر و دقیق‌تر کار کنند. بنابراین خرید مانیتوری باکیفیت و اضافی می‌تواند برای این دسته از افراد بسیار جذاب باشد.

مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز65 اینچ

۲۵۸,۰۰۰,۰۰۰

۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

تومان

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LF27T350FH-M سایز 27 اینچ

۷,۱۴۰,۰۰۰

تومان

ابزارهای نرم‌افزاری مناسب برای برنامه‌نویس‌ها

راهنمای خرید عیدی برای برنامه‌نویس‌ها

در کنار انواع سخت‌افزارهایی که می‌تواند نیازهای یک برنامه‌نویس را برطرف کند، یکسری نرم افزارها هم وجود دارند، که خرید اشتراک آن‌ها می‌تواند برای آن فرد بسیار مفید و ارزشمند باشد.

هدفون‌های حذف کننده‌ی نویز محیط از جمله لوازم جذاب برای افرادی است که کار آن‌ها دائما با تمرکز همراه است. در این میان چنین محصولی برای برنامه‌نویس‌ها هم از همان درجه‌ی اهمیت برخوردار است و به کمک آن می‌توانند موسیقی‌های آرامش‌بخشی را در زمان کد زدن گوش کنند.

۱. ویرایشگر متن یا IDE

یکی از ابزارهای لازم برای هر برنامه‌نویسی، ویرایشگر متن یا محیط توسعه‌ی یکپارچه (IDE) است. در همین راستا برنامه‌نویس‌ها با کمک این ابزار کدزنی می‌توانند امکانات لازم جهت توسعه‌ی کدها و نرم‌افزار خود را فراهم و با استفاده از آن کدهای خود را دی‌باگ کنند. البته اگرچه بسیاری از این ویرایشگرها به شکل رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرند، اما برخی از این نرم‌افزارها برای استفاده از امکانات اضافی و اکستنشن‌های آن‌ها نیاز به اشتراک دارند. در بخش زیر چند نمونه ویرایشگر متن برای مک و سایر سیستم‌عامل‌ها را بررسی می‌کنیم.

Sublime Text 3

این نوع ویرایشگر بر روی مک، ویندوز و لینوکس قابل اجراست و جزو گزینه‌های سریع و پیشرفته‌ی بازار است. Sublime Text 3 می‌تواند نیازهای اکثر برنامه‌نویس‌ها را برآورده کند. بنابراین در صورتی که قابلیت پرداخت ارزی برای شما امکان‌پذیر است می‌توانید این نوع ابزار را با قیمت ۸۰ دلار از وب سایت رسمی «Sublime» خریداری کنید.

BBEdit 13

یکی دیگر از ویرایشگرهای تخصصی برای مک BBEdit 13 است که جزو محیط‌های محبوب و بسیار کاربردی برای اکثر برنامه‌نویس‌ها به شمار می‌رود. وب‌سایت رسمی این نرم‌افزار این ابزار را به قیمت ۴۹.۹۹ دلار می‌فروشد. همچنین شما می‌توانید اشتراک‌های معمولی آن را به قیمت ۳.۹۹ دلار در ماه یا ۳۹.۹۹ دلار در سال تهیه کنید.

Visual Studio

یکی از ابزارهای بسیار محبوب و حرفه‌ای مایکروسافت Visual Studio است که امکانات و ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند فراتر از آن چیزی است که ویرایشگر متن VS Code نسخه‌ی رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به طور کلی هزینه‌ی اشتراک این ابزار در هر ماه ۴۵ دلار یا ۱۱۹۹ دلار برای سال اول است.

۲. نرم‌افزارهای مدیریت رمزها

به طور کلی اغلب برنامه‌نویس‌ها از رمزهای عبور متعددی در کار خود استفاده می‌کنند، از طرفی مدیریت این رمزهای متعدد از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین این دسته از افراد باید از رمزهای عبور پیچیده و امنی استفاده کنند. در این میان دو نمونه از نرم‌افزارهای کاربردی و محبوب برای آن‌ها «LastPass» و «Dashlane» است که نیاز به اشتراک دوره‌ای دارد.

۳. ابزارهای مدیریت زمان و تمرکز برای برنامه‌نویس‌ها

زمان یک المان مهم برای اغلب شغل‌های تخصصی و برنامه‌نویس‌ها است. به همین دلیل هم افراد می‌توانند نحوه‌ی استفاده از زمان خود را با استفاده از برنامه‌هایی مانند Timing مدیریت کنند. همچنین ابزارهایی مانند OmniPlan و Pagico هم جزو برنامه‌های مدیریت پروژه‌ی قدرتمند در بازار هستند.

در کنار ابزارهای مدیریت زمان، برخی از برنامه‌ها می‌توانند به برنامه‌نویس‌ها کمک کنند تا در حین کار، تمرکز خود را از دست ندهند و در مسیر بمانند. در این میان برنامه‌هایی همچون Be Focused Pro و Vitamin-R می‌توانند کاربر را تشویق کنند تا در فواصل زمانی کوتاه و متمرکز کار کنند. در پایان لازم به ذکر است که اگر هیچ یک از این گزینه‌ها برای شما جذاب نبود، می‌توانید به جست‌وجوی طیف وسیع‌تری از نرم‌افزارهای مناسب برای برنامه‌نویس‌ها بروید و گزینه‌های خود را به ابزارهای بهره‌وری بیشتر، ماشین‌حساب‌های علمی و برنامه‌نویس، ابزارهای مدیریت فایل، نت‌برداری، دیباگ چت جی‌پی‌تی و ابزارهای جستجو شیفت دهید.

خرید دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی

برنامه‌نویس‌ها همیشه علاقه‌مند به توسعه‌ی شخصی و افزایش مهارت‌های خود هستند، بنابراین شاید ایده‌ی بدی نباشد که با مشورت خود فرد اقدام به خرید دوره‌های آنلاین به عنوان هدیه کنید.

پلتفرم‌های ایرانی آموزش آنلاین

اگر از بابت پرداخت‌ها ارزی نگران هستید، بهتر است نگاهی به پلتفرم‌های آموزشی داخلی بیاندازید. شما می‌توانید با مشورت از برنامه‌نویس خود یک یا چند دوره‌ی جذاب آنلاین برنامه‌نویسی را خریداری کنید تا فرد بتواند مهارت‌های خود را در بستری حرفه‌ای و همراه با پشتیبانی از داخل کشور توسعه دهد.

دوره‌های Skill share

یکی از سرویس‌های مبتنی بر اشتراک که آموزش برنامه نویسی آنلاین بسیار باکیفیت را ارائه می‌کند پلتفرم «Skill share» است. در این پلتفرم بسیاری از دوره‌های برنامه‌نویسی توسط توسعه‌دهندگان وب در سطح جهانی مانند ریچل اندرو، کریستین هیلمن و جن لوکاس تدریس می‌شود.

دوره‌های آنلاین Udemy

اشتراک Udemy امکان دسترسی به آموزش‌های برنامه‌نویسی از جمله دوره‌های پایتون، جاوا، توسعه وب، C++ ،C# ،Angular ،JavaScript ،React ،SwiftUI و یادگیری ماشین را به افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌دهد.

دوره‌های Pluralsight

Pluralsight یک پلتفرم مهارت‌های حوزه‌ی فناوری است که علاوه بر آموزش، دوره‌هایی تعاملی را هم به کاربران ارائه می‌کند. کاربر در این دوره‌ها می‌تواند هر نوع مهارتی از پایتون، جاوا اسکریپت، جاوا، سی شارپ و توسعه وب گرفته تا توسعه‌ی موبایل را پوشش دهد، بنابراین انتخاب آن در قالب هدیه‌ای با اشتراک پریمیوم به دوستان و عزیزان برنامه‌نویس توصیه می‌شود.

خرید انواع کتاب‌خوان، کیندل و کتاب صوتی برای برنامه‌نویس‌ها

خرید انواع کتاب برای برنامه‌نویس‌ها

هدیه‌ی یک دستگاه کتاب‌خوان (چه ایرانی و چه خارجی) یا کیندل به دوست کدنویس شما این امکان را می‌دهد که یک کتابخانه یا مرجع کامل آموزشی را در همه جا با خود حمل کند. این نوع از دستگاه‌ها دارای نمایشگری مشابه با کتاب‌های سنتی هستند و با وجود نور پس زمینه امکان مطالعه در تاریکی را به کاربر می‌دهند.

از طرفی کتاب‌های صوتی هم از جمله دیگر گزینه‌های جذاب برای هدیه دادن به این قشر است، چراکه برنامه‌نویس‌ها می‌توانند در هنگام رانندگی، ورزش، و انجام کارهای خانه به خوبی از زمان خود استفاده کنند و از آنجایی که بسیار پرمشغله هستند از فرهنگ کتاب و کتابخوانی جا نمانند. به طور کلی اشتراک کتاب‌های صوتی به‌عنوان هدیه برای دوره های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه یا دوازده ماهه چه خارجی و چه داخلی در دسترس است و معمولا مالکان این اشتراک‌ها با تخفیفات خوبی هم روبه‌رو می‌شوند که می‌تواند برای شخص هدیه گیرنده بسیار ایده‌آل باشد.

هدیه‌ی یک دستگاه کتاب‌خوان به دوست کدنویس شما این امکان را می‌دهد که یک کتابخانه یا مرجع کامل آموزشی خود را در همه جا با خود حمل کند. این نوع از دستگاه دارای نمایشگری مشابه با کتاب‌های سنتی هستند و و با وجود نور پس زمینه امکان مطالعه در تاریکی را به کاربر می‌دهند.

کاغذ دیجیتال شیائومی مدل XMXHB02WC

۱,۰۰۰,۰۰۰

تومان

کتاب خوان فیدیبوک مدل F2 ظرفیت 16 گیگابایت به همراه کارت اعتبار 500 هزار تومانی فیدیبو

۵,۳۰۰,۰۰۰

۴,۹۰۰,۰۰۰

تومان

خرید انواع کتاب برای برنامه‌نویس‌ها

در این بخش قصد داریم مجموعه‌ای گسترده، اما نه کامل، از کتاب‌های مناسب برای برنامه‌نویس‌ها را بررسی کنیم. البته لازم به ذکر است که اگر در ایران برخی از این کتاب‌ها را پیدا نکردید با خرید کتاب‌خوان یا کیندل می‌توانید به راحتی به متون اصلی این کتب دسترسی پیدا کنید.

  • یکی از کتاب‌های جذاب برای افراد فعال در حوزه‌ی تکنولوژی، کتاب «The Pragmatic Programmer» نوشته دیوید توماس و اندرو هانت (David Thomas and Andrew Hunt) است. این کتاب به نوعی کتاب کلاسیک برنامه‌نویسی به شمار می‌رود و نسخه‌ی الکترونیکی آن هم موجود است.
  • کتاب «Clean Code» یک نوع هندبوک جذاب برای تشویق برنامه‌نویس‌ها به کدزنی به شکل تمیز است که به قلم (Robert C. Martin) نوشته شده است.
  • کتاب «Don’t Make Me Think: A Commonsense Approach to Web Usability» کتابی با رویکرد منطقی برای استفاده از وب است که توسط استیو کروگ (Steve Krug) نوشته شده است. این کتاب برای هرکسی است که در حوزه‌ی طراحی وب فعال است، گزینه‌ای ایدئال به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که کتاب در قالب کیندل هم موجود است.
  • کتاب «۱۰۰ Things Every Designer Needs to Know About People» نوشته سوزان واینشنک (Susan Weinschenk) به طراحان وب و اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند تا با دیدی وسیع‌تر و خلاقانه‌تر به کار خود بپردازند و از کپی‌کاری دوری کنند.
  • کتاب جذاب «AI Superpowers: China, Silicon Valley, and the New World Order» اثر کای فو لی (Kai-Fu Lee) به بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر سرعت تکامل تکنولوژی می‌پردازد و یکی از گزینه‌های جذاب نه‌تنها برای برنامه‌نویس‌ها بلکه برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی تکنولوژی هم است.

خرید اردک لاستیکی برای برنامه‌نویس‌ها (Rubber Duck)

یکی از عجیب‌ترین لوازم مورد نیاز برخی برنامه‌نویس‌ها استفاده از یک اردک لاستیکی ساده در کنار خود است. زمانیکه برنامه‌نویس‌ها در زمان کار گرفتار یک Bug (اشکال) خیلی سخت می‌شوند، سعی می‌کنند که مشکل خود را به آن اردک پلاستیکی بگویند و طی همین روند هم ممکن است ناگهان پاسخ خود را پیدا و باگ را حل کنند. به همین دلیل هم خرید یک اردک پلاستیکی به برنامه‌نویس جماعت در دیباگ‌ کردن کدها کمک می‌کند و یک هدیه‌ی عالی و در عین حال بسیار ارزان است و می‌تواند دوست شما را به شدت خوشحال کند.

یک اردک پلاستیکی به برنامه‌نویس جماعت در دیباگ‌ کردن کدها کمک می‌کند و یک هدیه‌ی عالی و در عین حال بسیار ارزان است.

عروسک حمام طرح اردک بسته 6 عددی

قهوه‌ساز، اسپرسوساز، قهوه و ماگ

هدیه برای برنامه‌نویس‌ها

اغلب کدنویس‌ها، محققان و مهندسان زندگی‌ای گره‌خورده با قهوه دارند، بنابراین انتخاب و خرید انواع قهوه‌ساز یا دستگاه اسپرسوساز با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌تواند کادویی مناسب برای برنامه‌نویس‌ها باشد. به طور کلی تنوع بالایی در زمینه‌ی خرید انواع دستگاه‌های قهوه‌ساز وجود دارد، از طرفی در صورتی که خرید دستگاه برای شما مقدور نیست، می‌توانید یک ماگ با تم برنامه‌نویسی یا یک بسته قهوه‌ی باکیفیت به این دسته از افراد هدیه کنید. اما جدا از بحث قیمتی، اگر علاقه‌مند به خرید قهوه‌ساز و اسپرسوساز هستید، نکات و راهنمایی‌های زیر می‌تواند برای شما مفید باشد.

دستگاه موکاپات

موکاپات ساده‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای درست کردن قهوه اسپرسو است. این مدل دستگاه روگازی بسته به تعداد کاپ‌ها می‌تواند از یک الی ۴ نفر را پوشش دهد و از آنجایی که ساختار پیچیده‌ای ندارد قیمت پایینی هم دارد. به طور کلی جالب است بدانید که در بین برندهای مطرح موکاپات، بدون شک مارک بیالتی یکی از انتخاب‌های مناسب است. این شرکت بازار کلی اسپرسوسازهای روگازی را در دست گرفته است و به جرات می‌توان مطرح کرد که هیچ برندی توانایی رقابت با این تولید کننده ایتالیایی را ندارد.

در بین برندهای مطرح موکاپات، بدون شک مارک بیالتی یکی از انتخاب‌های مناسب است. این شرکت بازار کلی اسپرسوسازهای روگازی را در دست گرفته است و به جرات می‌توان مطرح کرد که هیچ برندی توانایی رقابت با این تولید کننده ایتالیایی را ندارد.

انواع قهوه‌ساز برقی و دستی

قهوه ساز یک وسیله‌ی آشپزخانه محبوب برای دم کردن قهوه با گرم کردن آب و عصاره‌گیری از آن با دانه‌های قهوه است. به طور کلی لازم است بدانید که این نوع دستگاه‌ها از فشار بسیار بالایی همچون دستگاه اسپرسوساز برخوردار نیستند و بیشتر برای دم کردن قهوه به کار می‌آیند. به طور کلی قهوه سازها به دو دسته‌ی برقی و دستی تقسیم می‌شوند و معمولا برای هر روش تهیه‌ی قهوه هر دو نوع این دستگاه‌ها در بازار وجود دارد. در این میان مدل‌های دستی قهوه‌ساز شامل کمکس، آئروپرس و فرنچ پرس می‌شود.

قهوه‌سازهای فیلتری معمولا برقی هستند و به این صورت کار می‌کنند که ابتدا قهوه پودر شده را داخل فیلتر کاغذی یا فلزی ریخته و سپس آن را درون قیف دستگاه قرار می‌دهند. پس از این مرحله آب سرد در مخزن آب دستگاه ریخته می‌شود که پس از روشن کردن دستگاه و رسیدن به نقطه جوش مستقیما به درون قیف هدایت می‌شود. معمولا در قسمت خروجی این دستگاه‌ها یک قوری شیشه‌ای یا سرامیکی قرار دارد که پس از ریخته شدن آب جوش بر روی دانه‌های آسیاب شده، قهوه درون آن ریخته می‌شود. بهترین برندهای قهوه‌ساز در بازار ایران شامل بوش، دلونگی، نسپرسو و دسینی است.

اسپرسوسازهای اتوماتیک و غیراتوماتیک

دستگاه‌های اسپرسوساز در دو حالت اتوماتیک و غیراتوماتیک در بازار وجود دارند. مدل‌های اتوماتیک کلیه‌ی کارها از آسیاب کردن دانه‌ها تا تولید قهوه‌ای با میزان دلخواه شیر را انجام می‌دهند و طبیعتا قیمت بالایی دارند. اسپرسوسازهای غیراتوماتیک از جمله دیگر محصولات به‌صرفه و حرفه‌ای هستند که با وجود توان بالاتر نسبت به موکاپات، قهوه‌ای خوش‌طعم‌تر را به شما هدیه می‌کنند، اما آسیاب کردن دانه‌ها و آماده‌سازی کار عصاره‌گیری بر عهده‌ی کاربر است. در همین راستا به یاد داشته باشید که کیفیت یک قهوه و کرمایی که روی آن ایجاد می‌شود، همه و همه وابسته به موتور و توان دستگاه است، بنابراین توجه به توان اسپرسوساز نقش مهمی در خرید این دسته از کالاها دارد. دومین جز بسیار مهم در زمان خرید یک اسپرسوساز، پمپ تولید بخار آن است که در تولید بخار آب و آب جوش اثرگذار است. در همین راستا اسپرسوسازهایی با قدرت ۱۳۵۰ وات و فشار بخار ۱۵ بار گزینه‌هایی مناسب هستند. در کنار این نکات علاوه بر ظاهر شیک دستگاه باید به جنس بدنه‌ی آن هم دقت کنید و سیستم‌هایی با کیفیت ساخت بالای پلاستیک و مونتاژ بسیار خوب را خریداری کنید. برندهای مطرح در زمینه‌ی خرید انواع اسپرسوسازهای غیر اتوماتیک و اتوماتیک بوش، مباشی، همسول، دلونگی و نوا است.

اسپرسوساز زیگما مدل rl-222

۳,۴۲۳,۰۰۰

تومان

اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2010

۶,۱۴۰,۰۰۰

تومان

منبع: softwarehow

پاسخ به سوالات متدوال

بهترین هدیه برای برنامه‌نویس‌ها چیست؟

اگر به دنبال خرید کادویی جذاب برای یک برنامه‌نویس هستید بهتر است خرید هارد، کتاب‌خوان، ماگ، اردک لاستیکی، کیبورد، قهوه‌ساز دستی و دوره‌های آموزش آنلاین مهارت‌های کدزنی را در نظر داشته باشید.

بهترین برندهای اسپرسوساز چیست؟

برندهای مطرح در زمینه‌ی خرید انواع اسپرسوسازهای غیر اتوماتیک و اتوماتیک بوش، مباشی، همسول، دلونگی و نوا است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link