راهنمای خرید سایبان کولر آبی و نکات مهم در انتخاب آن

خرید سایبان کولر آبی از آن محصولاتی است که قیمت چندان بالایی ندارد، اما به شدت می‌تواند در تجربه‌ی بهینه‌تر شما از کولر برای خنکی بیشتر محیط و البته مصرف انرژی شما تاثیر بگذارد. به طور کلی با نصب سایبان بر روی کولر از تابش مستقیم نور خورشید بر بدنه‌ی دستگاه جلوگیری می‌شود، به همین دلیل آب کولر دیرتر تبخیر می‌شود.

جالب است بدانید با نصب سایبانی مناسب بر روی کولر آبی می‌توانید تا ۳۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. همچنین هنگامی که تابش مستقیم نور خورشید در کار نباشد باد کولر خنک‌تر می‌شود. در چنین حالتی نیاز به کار کشیدن از دستگاه در حالت دور تند نیست و می‌توانید تا ۵۰ درصد در مصرف برق خود صرفه‌جویی کنید. حال با این مقدمه‌ی کوتاه در مورد اهمیت استفاده از سایبان کولر، به سراغ ارائه‌ی نکات مهم در خرید این کالا می‌رویم، تا مجبور نباشید که هر سال سایبانی جدید خریداری کنید.

آشنایی با انواع سایبان کولر آبی

همچون هر وسیله‌ی دیگری سایبان‌های کولر هم دارای انواع مختلفی از مدل‌ها هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هر یک از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

سایبان فول کاور

این دسته از محصولات برای مناطقی با تابش مستقیم نور مناسب هستند. درواقع در مناطقی از کشور که نور خورشید بر تمام سطوح و اطراف کولر آبی می‌تابد، پوشاندن تنها یک بخش دستگاه که معمولا سقف است، چندان حرکت بهینه‌ای نیست. لازم به ذکر است که مدل‌های فول کاور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمام کولر را می‌پوشاند و مانع از ورود هوا (هر نوع گرد و خاک) به داخل آن می‌شود. بنابراین اگر کولر شما در شرایطی است که در کل روز آفتاب به طور مستقیم به آن می‌تابد، حتماً باید از یک مدل فول کاور استفاده کنید. این محصول نصب آسانی دارد و شما به راحتی می‌توانید این کار را بدون کمک یک متخصص سرویس کولر انجام دهید.

سایبان کولر آبی از نوع سقفی

5 نکته که قبل از خرید سایبان کولر آبی باید به آن توجه کنید

همانطور که از نام این نوع کالا کاملا مشخص است، این محصول قابلیت پوشاندن و کاور کردن سقف دستگاه آبی شما را دارد. اگر کولر شما در موقعیت و جایی است که دور تا دور آن توسط دیوارها و ساختمان‌ها احاطه شده است و فقط به سقف آن آفتاب می‌تابد، سایه‌بان سقفی می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید باشد. بنابراین در چنین حالتی دیگر نیاز به پرداخت هزینه بیشتر برای سایه‌بان فول کاور ندارید و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر گزینه‌ای سقفی را انتخاب و روی کولر آبی نصب کنید. این نوع سایه‌بان مانند یک چتر عمل می‌کند و با نصبی آسان فقط سقف کولر را پوشش می‌دهد.

جالب است بدانید که سایبان‌هایی از نوع فویلی نه تنها سطح کولر را می‌پوشاند و مانع از ورود هوا و گرد و خاک می‌شوند، بلکه عایق حرارت و گرما هم هستند.

سایبان‌های فویلی

جالب است بدانید که این مدل سایه‌بان نه تنها سطح کولر را می‌پوشاند و مانع از ورود هوا می‌شود، بلکه عایق حرارت و گرما هم است. درواقع سایه‌بان فویلی بازده کولر آبی را تا بالاترین حد ممکن بالا می‌برد و همین امر هم باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود.

۵ نکته که قبل از خرید سایبان کولر آبی باید به آن توجه کنید

سایبان کولر آبی

مزایای استفاده از سایبان برای کولر تنها در صرفه‌جویی در آب و برق خلاصه نمی‌شود بلکه چنین وسیله‌ای می‌تواند باعث تولید باد خنک شود و راندمان کولر آبی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. از طرفی جالب توجه است اگر بدانید که با توجه به مشکل بحران آب با نصب این وسیله‌ی ساده به راحتی می‌توانید تا ۲۰۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کنید و علاوه بر پرداخت هزینه کمتر به بحران آب هم کمک بزرگی کرده باشید. حال با در نظر گرفتن این مزایای قابل توجه فاکتورهای مهم در انتخاب سایبان را با هم مرور می‌کنیم.

۱. جنس سایبان کولر

با توجه به کاربردهایی که برای سایبان کولر مطرح کردیم بهتر است محصولی که انتخاب می‌کنید از نوع ضخیم باشد تا بتواند طول عمر بیشتری داشته باشد و هم چنین بهتر از کولر شما محافظت کند. از طرفی در کنار ضخامت مناسب سایبان باید بتواند درزهایی ورودی کانال کولر که دستگاه را به کانال متصل می‌کند را به خوبی پوشش دهد و مانع از خروج خنکی کولر شود. در کنار این مشخصه‌ها بد نیست کالای انتخابی ضد آب هم باشد، زیرا این وسیله کاربرد زمستانی هم دارد و از ورود آب باران به درون کولر جلوگیری می‌کند. در این میان برخی سایبان‌های بازار حصیری هستند، که اگرچه وزن سبکی دارند و می‌توانند به خوبی هوا را از خود عبور دهند ولی نمی‌توانند از کولر در مقابل برف و باران محافظت کنند. بنابراین توصیه می‌شود که از این مدل‌ها در شهرهای کویری و کم باران استفاده شود. با توجه به این نکات انتخاب سایبانی از جنس برزنت یا کارتون پلاست می‌تواند رویه‌‌ای صحیح در خرید این کالا تلقی شود.

۲. توجه به برند کالا

تجربه ثابت کرده است تا زمانی که یک کالای باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید. در همین راستا انتخاب سایبان باکیفیت برای کولر آبی هم از این قاعده مستثنی نیست و برندهایی همچون سایبان کولر سان شید، صافدم، آوین، آلفا، سایبان کولر فول کاور و سایا توانسته‌اند تا حد زیادی رضایت مشتریان را جلب کنند.

۳. انتخاب سایبان بر اساس سایز کولر آبی

همانطور که می‌دانید کولر آبی‌ها دارای سایزهای مختلفی هستند که محبوب‌ترین آن‌ها ۳۵۰۰، ۵۵۰۰ و ۶۵۰۰ تا هفت هزار است که تفاوت اصلی تمام مدل‌ها در اندازه‌ی کولر و قدرت موتور آن خلاصه می‌شود. به همین دلیل هم سایبانی که خریداری می‌کنید باید نه بزرگ‌تر و نه کوچک‌تر از اندازه‌ی کولر باشد. چرا که در چنین حالتی مطمئنا در نصب سایبان بر روی کولر مشکل پیدا خواهید کرد.

۴. نوع نصب سایبان کولر

راحتی در نصب سایبان یکی از فاکتورهای مهم در خرید این دسته از محصولات است، چرا که برای نصب برخی سایبان‌ها شما باید بدنه‌ی دستگاه سرمایشی را با دریل سوراخ کنید حتی برخی مدل‌ها نیاز به جوشکاری دارند. بنابراین نیاز است که در زمان خرید به سمت بی‌دردسر‌ترین مدل‌ها بروید که که خود به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

۵. به مدل سایبان با توجه محل قرارگیری کولر توجه کنید

همانطور که قبلا هم اشاره شد، در مناطقی از کشور که نور خورشید بر تمام سطوح و اطراف کولر آبی می‌تابد، پوشاندن تنها یک بخش دستگاه که معمولا سقف است، چندان کار عاقلانه‌ای نیست، بنابراین در چنین حالتی لازم است که از مدل‌های فول کاور استفاده کنید. از طرفی اگر کولر شما از طریق دیواره‌های پشت بام به شکل کامل پوشیده شده است، مدل‌های سایبان سقفی می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین مدل‌های حصیری این کالا در مناطق گرم و خشک با میزان بارندگی کم کاربردی است.

اصول نگهداری از سایبان کولر

آشنایی با انواع سایبان کولر آبی

به منظور افزایش طول عمر سایبان کولر لازم است که همواره سایبان را پس از پایان تابستان باز کنید و به منزل ببرید و سال بعد دوباره روی کولر آبی نصب کنید. طبیعتا این کار سبب افزایش طول عمر محصول می‌شود. در کنار این نکته به یاد داشته باشید که در زمان نصب آن، سایبان را به خوبی و محکم در جای خود نصب کنید، اگر تخصص لازم در این زمینه را ندارید این کار را به یک سرویس کار کولر واگذار کنید، زیرا در صورت نصب نادرست با اولین باد کنده می‌شود. همچنین سایبان را طوری نصب کنید که آب روی آن جمع نشود و در صورت بارندگی تمام آب روی سایبان روی زمین خالی شود، چرا که آب، این کالا را می‌پوساند و طول عمر آن را کاهش می‌دهد. به طور خلاصه موارد مطرح شده به شکل لیستی در ادامه باز گو می‌شود.

  • پس از پایان تابستان، سایبان را باز کنید و به داخل خانه بیاورید.
  • سایبان را در محل نصب به شکل محکم پیاده کنید تا با بادهای شدید جابه‌جا نشود. همچنین از سنگ و چوب برای نگهداری از آن استفاده نکنید.
  • سایبان را به شکلی نصب کنید که پس از بارش باران آب روی آن جمع نشود و باعث پوسیدگی آن نشود.

با توجه به مشکل بحران آب با نصب این وسیله‌ی ساده به راحتی می‌توانید تا ۲۰۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کنید و علاوه بر پرداخت هزینه کمتر به بحران آب هم کمک بزرگی کرده باشید.

معرفی پرفروش‌ترین سایبان‌های کولر آبی

کولر آبی وسیله‌ای است که بیشتر در کشور ایران استفاده می‌شود و در اکثر منازل در بالای پشت بام و در معرض نور و گرمای مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد. بنابراین گرم شدن بدنه‌‌ی کولر به وسیله نور آفتاب می‌تواند راندمان این وسیله را به شکل قابل توجهی کم کند. به همین علت هم خرید سایبانی مناسب و باکیفیت می‌تواند تاثیر مثبتی در کارکرد کولر داشته باشد. با توجه به همین مساله هم در این بخش از این راهنمای خرید پرفروش‌ترین سایبان‌های کولر آبی را معرفی و مقایسه می‌کنیم.

سایبان کولر آبی مدل ۹۰۰

سایبان کولر مدل ۹۰۰ گزینه‌ای محبوب و پرفروش از جنس برزنت است که با بهره برداری از دانش مهندسی، طراحی و ساخته شده است. این نوع سایبان برای کولر آبی با ابعاد ضلعی ۹۰×۹۰ سانتی‌متر (طول و عرض بدنه کولر) مناسب است و قابلیت‌های حفاظتی آن به شکل فول کاور به معنی واقعی کلمه کارساز است. وزن این محصول در حدود ۶۰۰۰ گرم است و با توجه به جنس و مرغوبیتی که دارد، جزو گزینه‌هایی با ارزش خرید بالا به شمار می‌رود.

سایبان کولر آبی مدل 900

سایبان کولر مدل حصیر چوبی

همانطور که از نام این پوشش مشخص است، سایبان کولر آبی مدل حصیر چوبی گزینه‌ای از جنس حصیر است که برای محیط‌های مرطوب با بارش دائمی باران توصیه نمی‌شود. با این حال این کاور به عنوان سایبان کولر در مناطق گرم و خشک کاربردی است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ابعاد ۱۵۰ در ۱۵۰ محصول و وزن ۱۰۰۰ گرمی آن اشاره کرد.

سایبان کولر آبی مدل حصیر چوبی

سایبان کولر مدل free

به طور کلی می‌توان بیان کرد که سایبان کولر مدل free کالایی مناسب برای کولرهای آبی ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ است که توسط پیچ‌های اطراف کولر به نصب و بسته می‌شود. این سایبان جزو گزینه‌های ضخیم و مقاوم در برابر نور خورشید است و در دسته انواع مدل‌های سقفی دسته‌بندی می‌شود. جنس پلاستیک و وزن ۵۰۰ گرمی از دیگر مشخصه‌های این کالا است.

سایبان کولر مدل free

سایبان کولر مدل A06

یکی از محصولات برزنتی بازار و با قابلیت پیاده‌سازی بدون نیاز به نصاب یا سوارخ‌کاری بدنه‌ی کولر، سایبان کولر آبی مدل A06 است. این کالا جزو گزینه‌های فول کاور به شمار می‌رود و ویژگی‌های آن شامل سازگاری با تمامی کولرها (از ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰)، وزن ۴۰۰۰ گرمی، مقاوم در برابر باد و باران، نصب آسان و همراه با هشت عدد بازوی نگهدارنده‌ی چادر می‌شود.

سایبان کولر آبی مدل A06

نانو فیلتر و سایبان کولر آبی صافدم مدل فری صافدم

یکی از محصولات خوش قیمت و از جنس پلی‌استر در بازار ایران، نانو فیلتر و سایبان کولر آبی صافدم مدل فری صافدم است. این محصول وزنی به اندازه‌ی ۱۲۰۰ گرم دارد و علاوه بر قابلیت نگهداری از کولر در برابر باد و نور مستقیم خورشید می‌تواند با قدرت بسیار بالا ذرات خاک و غبار را جذب فیلتر کند به شکلی که به سادگی از فیلتر جدا نشود. در چنین حالتی محیط داخلی خانه از هر نوع خاک و غباری در امان خواهد ماند.

نانو فیلتر  و سایبان کولر آبی صافدم مدل فری صافدم

سایبان کولرگازی مدل A0012

سایبان کولرگازی مدل A0012 یکی دیگر از محصولات خوش‌قیمت و پرفروش سایت دیجی‌کالا است که مشخصات آن شامل جنس آلومینیومی، محافظت به شکل سقفی، وزن ۷۰۰ گرمی و طراحی ساده و سبک است. لازم به ذکر است که این سایبان به عنوان محصولی مناسب برای کولرهای گازی شناخته می‌شود و از جنس دو لایه ورق آلومینیوم مخصوص، دو لایه لمینت، پلی اتیلن، دو لایه چسب مخصوص و سه لایه حباب‌های هوا از جنس پلی‌اتیلن مخصوص است.

سایبان کولرگازی مدل A0012

سایبان کولر مدل تک پارچه

یکی دیگر از محصولان برزنتی و میان‌رده‌ی بازار سایبان کولر آبی مدل تک پارچه که ویژگی‌های کلی آن شامل سازگاری با تمامی کولرهای آبی ۵ تا ۸ هزار، وزن ۱۱۰۰ گرمی، جنس برزنتی، مدل سقفی، سبک با قابلیت تهویه‌ی مناسب و با امکان نصب آسان است.

سایبان کولر آبی مدل  نیک‌ سا A55

سایبان کولر آبی مدل نانو

سایبان کولر مدل نانو گزینه‌ای از جنس پلاستیکی است که با وجود پوششِ ضدِ آفتاب با چسبِ دو طرفه به سقف کولر وصل می‌شود. این محصول وزنی بسیار کم به اندازه‌ی ۶۰ گرم دارد و می‌تواند به خوبی از کولر آبی شما در مقابل حرارت مستقیم خورشید محافظت کند.

سایبان کولر آبی مدل نانو

کاور کولر آبی ایران کاور مدل ۷۰۰۰ سلولزی

اگر به دنبال کالایی برای نگهداری از کولر در زمان عدم فعالیت آن هستید، کاور ایران کاور محصولی متناسب است. این کالا از جنس از پارچه و روکش پی وی سی ضد آب است و برای کولرهایی با ظرفیت ۷۰۰۰ طراحی شده است. همچنین بندهایی که در بخش پایینی آن وجود دارد به نصب راحت و محکم‌تر آن کمک می‌کند. لازم به ذکر است که از این محصول نباید به عنوان سایه‌بان یا فیلتر استفاده کرد.

کاور کولر آبی ایران کاور مدل 7000 سلولزی

سخن پایانی

توجه داشته ‌باشید که هنگام انتخاب و تهیه سایبان کولر آبی تنها به قیمت آن توجه نکنید بلکه به دنبال کالایی باشید که بتواند به بهترین شکل نیاز شما را رفع و کاربرد لازم را برای‌ شما داشته باشد. لازم به تاکید است که اگر چه رعایت همه‌ی نکات مطرح در این نوشتار ممکن است سخت به نظر برسد، اما مطمئن باشید با اعمال آن‌ها می‌توانید در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید. البته با وجود پرفروش‌ترین مدل‌های سایبان کولر در این مقاله انتخاب و خرید تا حدی راحت‌تر شده است و شما می‌توانید محصول مدنظر خود را با اعتماد به سایر کاربران خریداری کنید.

پاسخ به سوالات متدوال

رنج قیمتی سایبان کولر باکیفیت چقدر است؟

شما می‌توانید بسته به نوع سایبان انتخابی چیزی در حدود ۳۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان برای خرید یک سایبان باکیفیت در سال ۱۴۰۲ هزینه کنید.

بهترین برند سایبان کولر چیست؟

به طور کلی برندهایی همچون سایبان کولر سان شید، صافدم، آوین، آلفا، سایبان کولر فول کاور و سایا توانسته‌اند تا حد زیادی رضایت مشتریان را جلب کنند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.