راهنمای خرید حافظه SSD M.2 – آبان ۱۴۰۱

بهترین حافظه‌های SSD M.2 اینترنال بازار کدام یک هستند؟ در راهنمای خرید حافظه SSD M.2 دیجی‌کالا مگ به معرفی ۸ مورد از بهترین‌های بازار می‌پردازیم.

ورود حافظه‌های SSD و گسترش روزافزون آنها باعث شده تا تغییرات چشم‌گیری را در سرعت‌بخشی به رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و حتی کنسول‌های بازی نسل نهم شاهد باشیم. حافظه‌های SSD دارای چندین نوع هستند که پیشرفته‌ترین و پرسرعت‌ترین آنها از فرم M.2 استفاده می‌کنند.

قبل از اینکه دست به انتخاب و خرید یک حافظه SSD M.2 بزنید، باید حتما نسبت به پشتیبانی مادربرد خود از این مدل حافظه‌ها مطمئن شوید. تمامی حافظه‌های SSD M.2 که در این راهنمای خرید مشاهده می‌کنید، در کلاس و قیمت خود بهترین هستند و باید به سرعت خوانش و نوشتن آنها دقت کنید.

ما سعی می‌کنیم این دسته از راهنمای خرید‌ها را هر ماه پر جزئیات‌تر کنیم تا بتوانیم به شما برای یک خرید مطمئن و ایمن کمک کنیم.


فهرست دسترسی سریع

(با کلیک روی گزینه‌ها به بخش توضیحات بروید)

۱- ای‌دیتا ایکس پی جی SX8200 Pro | از ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

۲- ای‌دیتا LEGEND 710 | از ۲.۳۵۰.۰۰۰ تومان

۶- کورسیر MP600 Gen4 | از ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۸- گیگابایت آروس Gen4 GP-AG42TB | از ۱۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان


حافظه SSD اینترنال ای‌دیتا ایکس پی جی SX8200 Pro

ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت | از ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD اینترنال ای‌دیتا ایکس پی جی SX8200 Pro از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 3.0 x4
NVMe™ ۱.۳
مصرف برق
میانگین عمر بیش از ۱.۷۵ میلیون ساعت

برند «ای دیتا» (ADATA) حافظه‌ی اس‌اس‌دی با عنوان «SX8200 Pro PCIe Gen3x4 M.2 2280» روانه‌ی بازار کرده که دارای ظرفیتی برابر با ۲۵۶ گیگابایت است. این SSD از طریق رابط PCIe Gen3 به کامپیوتر متصل می‌شود.

این محصول برند ای دیتا در برابر شوک مقاوم است که این موضوع باعث پایدار ماندن اطلاعات می‌شود. ای دیتا در تولید آن‌ها از تراشه‌های نیمه‌هادی ۳D NAND استفاده کرده که قادر است اطلاعات را با سرعت ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه خوانده و با سرعت ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه بنویسد. چنین سرعتی در مقایسه با هارددیسک سنتی به‌مراتب سریع‌تر است و با استفاده از آن می‌توان سیستم‌عامل و بازی‌های کامپیوتری را سریع‌تر لود کرد.

با پشتیبانی از فناوری اصلاح خطای LDPC ، این محصول می‌تواند خطاها را شناسایی و آن‌ها را اصلاح کند.


حافظه SSD اینترنال ای‌دیتا LEGEND 710

ظرفیت ۱ ترابایت | از ۲,۳۵۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD اینترنال ای‌دیتا LEGEND 710 از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۱۸۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 3.0 x4
NVMe™ ۱.۳
مصرف برق
میانگین عمر بیش از ۱.۷۵ میلیون ساعت

SSD LEGEND 710 با بهره‌مندی از استاندارد PCIe Gen3 x4 و NVMe 1.4، سرعت پایدار ۲۴۰۰/۱۸۰۰ مگابایت بر ثانیه را برای خواندن و نوشتن اطلاعات ارائه می‌دهد که در بازه قیمتی خود بسیار خوب است.همچنین طراحی SSD جدید ای‌دیتا از نوع M.2 2280 بوده تا با جدیدترین پلتفرم‌های اینتل و AMD برای استفاده در انواع کامپیوتر و لپ تاپ‌ سازگار باشد.

طراحی ساده اما ظریف هیت سینک LEGEND 710 به همراه استفاده از رنگ آبی و برنزی در طراحی آن، زیبایی چشمگیری را خلق کرده است. این هیت سینک می‌تواند دمای کارکرد SSD را تا پانزده درصد پایین‌تر بیاورد. ضخامت این هیت سینک به حدی کم است که حتی در لپ‌تاپ نیز قابل استفاده است.

حافظه اس‌اس‌دی LEGEND 710 از فناوری‌های SLC caching و Host Memory Buffer یا HMB جهت افزایش بهره وری استفاده می‌کند. با کمک فناوری LDPC و رمزگذاری AES 256 بیتی، LEGEND 710 انتقال دقیق داده‌های شما و امنیت آن‌ها را تضمین می‌کند.


حافظه SSD اینترنال سامسونگ ۹۷۰ EVO PLUS

ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت | از ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۹۷۰ EVO PLUS از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۱ ترابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 3.0 x4
NVMe™ ۱.۳
مصرف برق
میانگین عمر بیش از ۱.۷۵ میلیون ساعت

حافظه‌های اس‌اس‌دی کمپانی سامسونگ در راس پیشرفته‌ترین و به‌روزترین حافظه‌ها در این نوع هستند و سری حافظه‌های EVO توانسته‌اند جایگاه به خصوصی در بین علاقه‌مندان پیدا کنند. در مدل EVO Plus 970 ما شاهد نسخه‌ای بهبود یافته از سری قدرتمند EVO 750 هستیم که کارکردی سریع‌تر از قبل دارند.

حافظه EVO Plus 970 مجهز به جدیدترین فناوری V-NAND و بهینه‌سازی میان‌افزار است که کمک شایانی به بازدهی سریع‌تر و بهتر حافظه می‌کند. همچنین این SSD توان پهنای باند NVME را برای محاسبات به حداکثر کارایی می‌رساند.


حافظه SSD اینترنال ام‌اس‌آی SPATIUM M390 NVMe M.2

ظرفیت ۱ ترابایت | از ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD اینترنال ام‌اس‌آی SPATIUM M390 NVMe M.2 از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۱ ترابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۳۳۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 3.0 x4
NVMe™ ۱.۳
مصرف برق
میانگین عمر بیش از ۱.۵ میلیون ساعت

یکی از محصولات خوب موجود در بازار اس‌اس‌دی اینترنال شرکت مطرح ام‌اس‌آی است. ام‌اس‌آی این مدل را با فرم فاکتور M.2 2280 و رابط اتصال PCIe Gen3x4 و NVMe 1.4 طراحی و روانه بازار کرده است. مدل SPATIUM M390 NVMe M.2 با سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی ۳۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌تواند شما را در اجرا و ذخیره‌سازی اطلاعات کمک کند.

حافظه‌ی SSD ام اس آی مدل SPATIUM M390 NVMe M.2 می‌تواند تا ۱۵۰۰G دربرابر شوک مقاوم باشد. میانگین عمر این اس‌اس‌دی برابر با ۱.۵ میلیون ساعت است. سرعت زیاد انتقال اطلاعات در SSDها باعث انجام سریع پردازش‌ها در کامپیوتر می‌شود. همچنین به یاری مصرف انرژی کمترشان نسبت به هارددیسک‌ها، می‌توان شارژدهی بیشتری را از باتری لپ‌تاپ انتظار داشت.


حافظه SSD اینترنال وسترن دیجیتال BLACK SN750 NVME

ظرفیت ۱ ترابایت | از ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD وسترن دیجیتال BLACK SN750 NVME از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۱ ترابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۱۶۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۳۶۰۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 4.0
مصرف برق ۶.۵
میانگین عمر بیش از ۱.۷۵ میلیون ساعت

حافظه SSD اینترنال «Black SN750 NVMe» شرکت «وسترن دیجیتال» (Western Digital) از طریق نسل سوم رابط PCIe به کامپیوتر متصل می‌شود و با سرعت بالایی به انتقال اطلاعات می‌پردازد. این محصول با شماره مدل «WDS100T3X0C» هم شناخته می‌شود.

فرم فاکتورحافظه‌ی Black SN750 NVMe از نوع M.2 است و از ظرفیت یک ترابایت بهره می‌برد. از مزیت‌های دیگر حافظه‌های اس‌اس‌دی مصرف انرژی کم آن‌هاست. حافظه‌ی اس‌اس‌دی Black SN750 NVMe مقاومت مطلوبی در برابر شوک و لرزش دارد و هنگام استفاده از آن نگران ازدست‌دادن اطلاعات نخواهید بود.

۱.۷۵ میلیون ساعت عمر مفید برای این محصول اعلام شده است که میزان بسیار مطلوبی به‌حساب می‌آید. گفتنی است شرکت وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات ذخیره‌سازی است که محصولاتی با ارزش خرید بالا را روانه بازار می‌کند.


حافظه SSD اینترنال کورسیر MP600 Gen4 M.2

ظرفیت ۱ ترابایت | از ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD اینترنال کورسیر مدل MP600 Gen4 M.2 از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۱ ترابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۴۲۵۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۴۹۵۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 4.0
مصرف برق ۶.۵
میانگین عمر بیش از ۱.۷۰ میلیون ساعت

حافظه اس‌اس‌دی MP600 1TB Gen4 PCIe X4 NVMe M.2 به پشتیبانی از فناوری PCIe 4.0 پرداخته و بهبود چشمگیر سرعت در فرآیند انتقال اطلاعات در اختیار سیستم‌های سازگار با خود قرار داده است. این حافظه SSD قادر است تا با سرعتی معادل ۴۹۵۰ و ۴۲۵۰ مگابایت بر ثانیه به خوانش و نوشت اطلاعات (به ترتیب) بپردازد.

چیپست X570 و نسل سوم پردازنده‌های رایزن کمپانی ای‌ام‌دی و همچنین چیپست Z490 و نسل دهم پردازنده های Core i کمپانی اینتل به پشتیبانی کامل از فناوری PCIe 4.0 پرداخته و بستر مناسب برای استخراج حداکثر کارایی نهفته در بطن قطعات سازگار را پدید آورده‌اند، بنابراین حافظه اس‌اس‌دی MP600 1TB Gen4 PCIe X4 NVMe M.2 نیز به پشتیبانی کامل از جدیدترین پلتفرم ای‌ام‌دی و اینتل پرداخته است.

همچنین این اس‌اس‌دی با نسخه پیشین تکنولوژی، یعنی PCIe 3.0 سازگار بوده و امکان به‌کارگیری آن در پلتفرم‌های غیر از رایزن ۳۰۰۰ و کور آی ۱۰۰۰۰ نیز میسر است.


حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰Pro

ظرفیت ۲ ترابایت | از ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰Pro m.2 از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۱ ترابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۵۱۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 4.0 x4
مصرف برق
میانگین عمر بیش از ۱.۵ میلیون ساعت

یکی از قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین حافظه‌های اس‌اس‌دی موجود در بازار، سامسونگ ۹۸۰ پرو نام دارد که به تناسب قیمتی که دارد، بازدهی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. سرعت خواندن اطلاعات در این اس‌اس‌دی به بیش از ۷۰۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد که استفاده از آن را حتی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ هم ممکن می‌کند.

این حافظه SSD در ظرفیت‌های مختلفی عرضه شده و به عنوان یکی از بهترین‌ها چه به لحاظ قیمتی و چه عملکردی شناخته می‌شود.


حافظه SSD اینترنال گیگابایت آروس Gen4 GP-AG42TB

ظرفیت ۲ ترابایت | از ۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

خرید حافظه SSD اینترنال گیگابایت آروس Gen4 GP-AG42TB از دیجی‌کالا

راهنمای خرید SSD M.2

ظرفیت ۲ ترابایت
سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

۴۴۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
نوع رابط حافظه PCI-Express 4.0 x4
حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک ۱ اینچی
میانگین عمر ۱.۷۷ میلیون ساعت

اگر به دنبال سرعت پردازش سریع‌تر هستید، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن استفاده از حافظه‌های SSD است. شرکت گیگابایت در این زمینه عملکرد بسیار خوب و درخشانی را از خود به‌نمایش گذشته است. GIGABYTE AORUS Gen4 GP-AG42TB هم یکی از جدید‌ترین حافظه‌های SSD این شرکت است که اولین حافظه SSD جهان با رابط PCIe 4.0×۴ است که به نسبت PCIe 3.0×۴ توانایی ارائه سرعت بهتر ۴۰ درصدی را دارد.

متریال بسیار مناسب در نظر گرفته شده برای این حافظه SSD هم سبب شده تا به‌خوبی کنترل دما را انجام دهد و در نهایت عملکرد بسیار خوبی را ارائه کند. میزان ظرفیت ۲ ترابایت هم خیال شما را از بابت میزان فضای ذخیره‌سازی راحت کرده است. توانایی خواندن با سرعت ۵۰۰۰ مگابایت بر‌ثانیه در کنار نوشتن با سرعت ۴۴۰۰ مگابایت بر‌ثانیه، نشان از عملکرد بسیار خوب این محصول می‌دهد.

گیگابایت نرم افزار اختصاصی را برای AORUS Gen4 GP-AG42TB در نظر گرفته است که اطلاعات مفیدی از قبیل دمای حافظه SSD در اختیار شما قرار می‌دهد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.