راهنمایی جامع برای نگهداری ماشین ظرفشویی و افزایش طول عمر آن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و
تحریریه مسئولیتی
درباره محتوای آن ندارد.

نگهداری ماشین ظرفشویی به‌ صورت صحیح سبب افزایش عمر و بهبود عملکرد این وسیله کاربردی خواهد شد؛ درغیراین‌صورت شما همواره درگیر تعمیرات ماشین ظرفشویی خود می‌شوید.

در ادامه راهنمایی جامع برای چگونگی نگهداری از ماشین ظرفشویی را گردهم آورده‌ایم؛ با مطالعه آن و انجام نکات مطرح شده در راهنمای نگهداری از ماشین ظرفشویی، طول عمر وسیله را افزایش خواهید داد. اگر نگران خراب شدن ماشین ظرفشویی خود هستید، نکات زیر را بخوانید و چک لیستی از مراحل نگه‌داری ظرفشویی تهیه  کنید که خیالتان راحت شود.

بررسی منظم لوله فاضلاب؛ پیشگیری کننده از خرابی ماشین ظرفشویی

لوله فاضلاب برای خروج آب کثیف و آشغال‌های جمع شده پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد. گرفتگی لوله فاضلاب پس از مدتی باعث خراب شدن ماشین ظرفشویی می‌شود؛ اینجاست که نیاز به تعمیر ظرفشویی را احساس خواهید کرد. برای پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرفشویی به‌ علت گرفتگی لوله فاضلاب کافی است هر چند وقت یکبار لوله را باز کرده و آشغال‌های جمع شده را خارج کنید. تمیز کردن لوله فاضلاب باعث باز شدن راه خروج آب می‌شود و بقایای غذا روی ظرف‌ها باقی نمی‌ماند.

خالی کردن فیلتر؛ نکته‌ای مهم برای نگهداری ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی یکی از قطعات مهم این وسیله محسوب می‌شود. نقش اصلی فیلتر ماشین ظرفشویی محافظت از پمپ است. به‌صورت کلی ماشین‌های ظرفشویی دو نوع فیلتر دارند، نوع اول فیلتر دستی و نوع دوم فیلتر خودتمیزشونده است. برای اینکه متوجه شوید ماشین ظرفشویی شما کدام نوع فیلتر را دارد، باید به دفترچه راهنما مراجعه کنید. فیلترهای خود تمیز شونده نیاز به مراقبت بسیاری ندارند و داخل آن‌ها آسیابی قرار دارد که تکه‌های غذا را خرد می‌کند.

درمقابل فیلترهای دستی توری مشبکی دارند که تکه‌های غذا درونشان گیر می‌کند و باید حداقل ماهانه یکبار برای جلوگیری از تجمع مواد غذایی، ایجاد بوی بد و کاهش جریان آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر باید ابتدا ظرفشویی را خالی کنید و جایگاه فیلتر را بیابید. سپس فیلتر را بچرخانید که قفل آن باز شود. حالا فیلتر را از دستگاه خارج کنید و زیر آب جاری قرار دهید که کامل تمیز شود. تمیز کردن فیلتر شما را از تعمیر ظرفشویی سامسونگ یا ظرفشویی برندهای دیگر بی‌نیاز می‌کند.

راهنمایی جامع برای نگهداری ماشین ظرفشویی و افزایش طول عمر آن

اجازه ندهید آهک آب داخل ماشین ظرفشویی رسوب ببندد

آب‌های لوله‌کشی ایران متاسفانه سرشار از آهک هستند. این موضوع باعث می‌شود پس از مدتی استفاده از ماشین ظرفشویی، داخل محفظه آهک رسوب کند. رسوب آهک در ماشین ظرفشویی باعث ایجاد اختلال در تمیز کردن ظرف‌‌ها می‌شود. به‌ همین دلیل برای نگهداری ماشین ظرفشویی باید از شوینده‌های مخصوص برای آهک‌زدایی استفاده کنید. همچنین با شست‌وشوهای منظم ماشین ظرفشویی اجازه رسوب آهک به داخل محفظه را ندهید.

گاهی دیرتر از زمانی که باید، متوجه رسوب آهک می‌شوید و آهک در این زمان خسارت خود را به ماشین ظرفشویی زده است. در چنین شرایطی ماشین ظرفشویی نیاز به تعمیر اساسی دارد و بهتر است با تعمیر آنلاین برای دریافت خدمات کارشناسی و تعمیر تماس بگیرید. مهم نیست برند ماشین ظرفشویی شما بوش است یا سامسونگ، تعمیر آنلاین تعمیرات ظرفشویی بوش و برندهای معتبر دیگر را با قطعات اصل انجام می‌دهد.

جلوگیری از نشت آب و خرابی ماشین ظرفشویی با تمیز کردن واشر دور در

دور در ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از نشتی آب هنگام کار کردن دستگاه، واشر دارد. پس از مدتی استفاده از ماشین ظرفشویی درون درزهای واشر گردوخاک و کثیفی می‌نشیند. وجود گردوخاک و کثیفی در درزهای واشر به‌مرورزمان باعث خراب شدن واشر و نشت آب به بیرون می‌شود. به‌همین‌دلیل باید به‌صورت مرتب واشر دور در را با دستمال مرطوب پاک کنید. همچنین می‌توانید از قطره‌های مخصوص تمیز کردن ماشین ظرفشویی برای زدودن گردوخاک و کثیفی از واشر ماشین ظرفشویی بهره ببرید.

تمیز کردن بازوی اسپری؛ نکته‌ای کلیدی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی

بازوی اسپری، مواد شوینده و آب را برای شست‌وشو ظرف‌ها درون ماشین ظرفشویی اسپری می‌کند. این بازو ممکن است به‌مرور زمان به‌دلیل گرد و خاک، رسوب آهک و ورود کثیفی مسدود شود. انسداد منافذ بازوی اسپری اجازه نمی‌دهد که ظرف‌ها آنطور که باید تمیز شوند و پس از مدتی ماشین ظرفشویی نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

معمولا در دفترچه‌های راهنمای ماشین ظرفشویی نحوه تمیز کردن بازوی اسپری توضیح داده شده است. برای پیشگیری از خرابی بازوی اسپری کافی است هر شش ماه یکبار بازو را با خلال دندان به‌آرامی تمیز کنید. همچنین می‌توانید یک شب بازو را در محلول آب و سرکه (۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد سرکه) قرار دهید و روز بعد آن را بشویید.

برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی آن را ماهانه تمیز کنید

اگر به‌صورت منظم ماشین ظرفشویی را تمیز کنید، پیش از خرابی جدی متوجه علائم خرابی خواهید شد. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی بهتر است از قفسه‌های داخل شروع کرده و کلیه سطوح داخلی را از هرگونه رسوب یا کثیفی پاک کنید. پیشنهاد می‌شود ماهانه یک بار، یک فنجان حاوی سرکه را در قسمت پایین ماشین ظرفشویی بریزید و به ماشین ظرفشویی برنامه شست‌وشو بدون ظرف را بدهید. شست‌وشو ماشین با سرکه به‌دلیل نفوذ سرکه در رسوب‌ها و کثیفی‌ها باعث می‌شود راحت‌تر محفظه داخلی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

سپس سراغ قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی بروید و با دستمال مرطوب همه بدنه را تمیز کنید. در زمان تمیز کردن مطمئن شوید در به‌راحتی بسته می‌شود و هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی وجود ندارد. همچنین حتما خط تامین آب را بررسی کنید تا نشتی وجود نداشته باشد، درصورت وجود نشتی به‌دنبال دلیل آن باشید و اگر نشتی پس از پیدا کردن دلیل برطرف نشد، با کارشناسان تعمیر آنلاین برای انجام تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس بگیرید. در مرحله آخر مطمئن شوید ماشین ظرفشویی تراز است. تراز نبودن ماشین ظرفشویی به موتور فشار جدی وارد می‌کند و ممکن است این فشار باعث خراب شدن موتور شود.

راهنمایی جامع برای نگهداری ماشین ظرفشویی و افزایش طول عمر آن

با استفاده از خدمات تعمیر آنلاین نگران خراب‌ شدن ماشین ظرفشویی نباشید

با نگهداری صحیح از ماشین ظرفشویی دیگر نیاز نیست نگران خراب شدن آن باشید. در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که باید برای نگهداری ماشین ظرفشویی آن‌ها را رعایت کنید، مطرح کردیم. مراقبت از ماشین ظرفشویی عمر آن را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد و کمتر نیاز به خدمات تعمیر خواهید داشت.

درصورتی‌که کلیه نکات فوق را برای نگهداری از ماشین ظرفشویی انجام داده‌اید، اما همچنان ظرف‌ها تمیز نیستند، با تعمیر آنلاین برای اعزام کارشناس تماس بگیرید. کارشناسان تعمیر آنلاین، تعمیرات ماشین ظرفشویی را با قطعات اصل هر برند انجام می‌دهند و نیاز نیست نگران اصالت قطعات باشید.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “راهنمایی جامع برای نگهداری ماشین ظرفشویی و افزایش طول عمر آن”

  1. سادات طیبی نیم‌رخ
    سادات طیبی

    رامفورد سرویس نماینده خدمات پس از فروش برترین برندهای لوازم خانگی در ایران از جمله تنها نماینده مجاز خدمات پس از فروش التون ( آلتون) در تهران، نصب و تعمیر لوازم خانگی شما از جمله تعمیر انواع اجاق گاز ( تعمیر اجاق گاز رومیزی و تعمیر اجاق گاز مبله) و نصب و تعمیر انواع فر ( از جمله نصب وتعمیر فر توکار)، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماکروفر، تعمیر یخچال، تعمیر جاروبرقی را با سالها سابقه درخشان در خدمات پس از فروش لوازم خانگی در ایران انجام می نماید
    https://rumfordservice.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Verified by MonsterInsights