رئیس مایکروسافت: تصاحب اکتیویژن به نفع گیمرها و کل صنعت بازی است

brad smith microsoft president talking interview black background

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، سرمقاله‌ی ویژه‌ای برای نشریه‌ی وال‌استریت ژورنال نوشته است تا موضع مایکروسافت را در قبال سنگ‌اندازی‌های نهادهای رگولاتوری در مسیر ثبت قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری با اکتیویژن بلیزارد اعلام کند.

به گفته‌ی اسمیت، شکایت احتمالی از مایکروسافت توسط کمیسیون فدرال تجارت آمریکا «اشتباه بزرگی خواهد بود» و «به رقابت، مصرف‌کنندگان و هزاران توسعه‌دهنده ضربه خواهد زد.»

براساس گزارش MSPoweruser، برد اسمیت اعتقاد دارد که قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن برای صنعت بازی و کل بازار مزیت‌بخش است و برخلاف ادعای سونی، ردموندی‌ها در حوزه‌ی بازی جایگاه پایین‌تری نسبت‌به این شرکت دارند. برد اسمیت به‌طور مشخص به جایگاه مایکروسافت و سونی در بازار کنسول و همچنین کاربران کم‌تعداد در بازار بازی‌های موبایلی اشاره کرده است.

اسمیت می‌گوید مایکروسافت با «چالش‌های بزرگی» در صنعت بازی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند: «ایکس باکس ما همچنان در جایگاه سوم گیمینگ کنسولی قرار دارد و پشت سر پلی استیشن و نینتندو سوییچ گیر کرده است. ما هیچ حضور معناداری در صنعت بازی‌های موبایلی نداریم. آن بخش از صنعت بازی بیشترین درآمد را به خود اختصاص می‌دهد و دارای سریع‌ترین رشد است. البته بخش قابل توجهی از درآمد ازطریق کارمزد پلی استور و اپ استور به گوگل و اپل می‌رسد.»

به گفته‌ی برد اسمیت تصاحب اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت برای رقابت بهتر با سونی کمک می‌کند و این دقیقاً همان‌چیزی است که نهادهای رگولاتوری به‌دنبال آن‌ هستند: تقویت رقابت در بازار. اسمیت می‌گوید قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری، مایکروسافت را به رقیب بهتری برای گوگل و اپل نیز تبدیل خواهد کرد، دو شرکتی که به‌طور کامل بر بازار موبایل سلطه دارند.

مقاله‌های مرتبط:

مشخصاً مایکروسافت به درآمد صنعت موبایل چشم دوخته است. اپل و گوگل به دلیل دراختیار داشتن سیستم‌های عامل iOS و اندروید و همچنین فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور، کنترل بسیار زیادی بر بازار موبایل دارند و اجازه‌ی پیشرفت به مایکروسافت نمی‌دهند. سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا موسوم به CMA نیز این موضوع را پذیرفته و گفته است که شاید تحقیقات جدیدی در این زمینه به راه بیاندارد.

برد اسمیت می‌گوید تصاحب اکتیویژن بلیزارد مزایای متعددی برای مشتریان به‌دنبال دارد، چون باعث می‌شود بازی‌های بزرگی که پیش‌تر صرفاً روی دستگاه‌هایی خاص قابل تجربه بودند، به‌صورت گسترده دردسترس قرار بگیرند. به گفته‌ی اسمیت، پس از بسته شدن قرارداد با اکتیویژن، مایکروسافت می‌تواند بدون دریافت کارمزد اضافی بازی‌های بزرگ اکتیویژن را روی سایر پلتفرم‌ها منتشر کند.

برد اسمیت می‌گوید موفقیت سرویس اشتراکی گیمینگ وقتی تضمین می‌شود که آن سرویس بازی‌های محبوب زیادی داشته باشد. به گفته‌ی اسمیت، مایکروسافت در شرایط فعلی بازی‌های محبوب و بزرگ زیادی ندارد. رئیس مایکروسافت روی مزایای قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری برای گیمرها تأکید کرده و این قرارداد را به نفع صنعت گیمینگ دانسته است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link