دستاوردی بزرگ برای تراشه‌ساز تایوانی؛‌ مدیاتک گرافیک انویدیا را به پردازنده‌هایش اضافه می‌کند

nvidia mediatek 6474b7ad2f30d133dcf5e9cd

مشارکت مدیاتک و انویدیا در کنفرانس مطبوعاتی در کامپیوتکس اعلام شد. ریک تسای، مدیرعامل مدیاتک و جنسن هواهنگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، در این رویداد حضور داشتند. براساس اعلام هوانگ، همکاری تیم سبز با مدیاتک تجربیات جدیدی در رده‌های مختلف خودروهای هوشمند ارائه خواهد داد که نشان می‌دهد تراشه‌های جدید این دو شرکت در خودروهای مقرون‌به‌صرفه و لوکس استفاده خواهد شد.

نام دقیق یا مشخصات تراشه‌ی حاصل همکاری مدیاتک و انویدیا هنوز مشخص نیست؛ اما اطلاعات نشان می‌دهند این سیستم-روی-چیپ بخشی از واحد Dimensity Auto مدیاتک خواهد بود. انتظار می‌رود سیستم‌عاملی که سرگرمی‌های مختلف روی آن اجرا می‌شود، برای این تراشه تغییر کند. سیستم‌عامل جدید انویدیا درایو با این سیستم‌ها ادغام خواهد شد و از فناوری‌های نرم‌افزاری CUDA و درایو IX و TensorRT نیز بهره خواهد برد.

به‌نوشته‌ی WccfTech، غیراز بهبود سطح تجربه و راحتی داخل کابین، عملکردهای ایمنی خودرو نیز در تراشه‌ی جدید مدیاتک و انویدیا ارتقا خواهد یافت. این همکاری تعداد گزینه‌های سرگرمی‌های دردسترس خودروسازان را افزایش می‌دهد و آن‌ها می‌توانند از پلتفرم انویدیا درایو در محصولات خود بهره ببرند.

Dimensity Auto مدیاتک حاصل اشتراک‌گذاری تخصص تراشه‌های اندرویدی Dimensity است و ویژگی‌های جدیدی مثل Cockpit، پشتیبانی از چند نمایشگر هوشمند، دوربین و پردازش‌ صدا را ارائه می‌دهد. همکاری انویدیا و مدیاتک یعنی توسعه‌ی تراشه‌ی پیشرفته‌تر گوشی‌های هوشمند با طراحی جدید پردازنده‌‌های گرافیکی امکان‌پذیر است.

Dimensity Auto مدیاتک با به‌اشتراک‌گذاشتن تخصص از چیپست‌های Dimensity خود که در دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شوند، منشعب شده و ویژگی‌های جدیدی مانند Cockpit، پشتیبانی از چند نمایشگر هوشمند، دوربین‌های با برد دینامیکی کم‌نظیر و پردازش صدا را معرفی کرده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link