درآمد ۹۰ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ و سهم ۴۷ درصدی آیفون

به نظر می‌رسد با وجود شرایط اقتصادی کنونی، اپل همچنان از لحاظ مالی قوی‌ترین شرکت جهان باقی خواهد ماند و در گزارش مالی جدید این کمپانی که پنجشنبه گذشته منتشر شده این شرکت در سه ماهه چهارم مالی خود در امسال (تا پایان ۲۴ سپتامبر)، ۹۰.۱۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که رشد ۸ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

این گزارش قبل از کنفرانس اپل در خصوص سه ماهه چهارم مالی این کمپانی در ۲۰۲۲ با تحلیلگران و سرمایه‌گذاران منتشر شده و در آن به درآمد ۹۰ میلیاردی اشاره شده که سود حاصل از هر سهم را ۱.۲۹ دلار برای این مدت نشان می‌دهد. منبع اصلی درآمد اپل گوشی‌های آیفون اعلام شده که بخش عمده‌ای از درآمد این کمپانی را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین راستا از درآمد ۹۰ میلیاردی در مجموع فروش آیفون به تنهایی ۴۲.۶ میلیارد دلار از درآمد این سه ماهه مالی اپل را به خود اختصاص داده است. این آمار در حالت دیگر به این معناست که گوشی‌های آیفون به تنهایی ۴۷.۲۵ درصد از درآمد سه ماهه اپل را برای این کمپانی به ارمغان آورده‌اند. خدمات آنلاین دیگر اپل مانند Apple Music، اپل TV Plus، و iCloud همگی در این مدت درآمد ۱۹.۱۸ میلیاردی که معادل ۲۱.۲۷ درصد است را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند.

درآمد 90 میلیارد دلار اپل

کامپیوترهای دسکتاپ مک اپل نیز با فروش ۱۱.۵ میلیارد دلاری و تصاحب ۱۲.۷۵ درصد از سود کلی، بخش مهم دیگری از درآمد مالی این کمپانی در این سه ماهه به شمار می‌روند. رشد مناسبی نیز در فروش محصولات پوشیدنی اپل و لوازم خانگی این کمپانی گزارش شده و این محصولات با فروش ۹.۶۵ میلیارد دلاری در رتبه چهارم قرار گرفته‌اند که خود به تنهایی ۱۰.۷ درصد از درآمد این شرکت را شامل می‌شود.

در رتبه آخر نیز آیپدهای اپل با فروش ۷.۱۷ میلیارد دلاری قرار دارند که ۷.۹۵ درصد از درآمد کلی این کمپانی در سه ماهه مالی ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند. اپل امسال محصولات جدیدی را روانه بازار کرد و در همین راستا به عنوان مثال می‌توان مک بوک پرو M2 و M2 MacBook air را نام برد که در رشد درآمد اپل در این سه ماهه تاثیرگذار بوده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.