دانلود زیرنویس یوتیوب

مطمئناً بسیاری از ما روزانه از یوتیوب برای تماشای محتوای آموزشی یا سرگرمی استفاده می‌کنیم. این پلتفرم قدرتمند امکان قراردادن زیرنویس را برای آپلودکنندگان فراهم کرده است. علاوه‌براین، سیستم تولید خودکار زیرنویس برای بیشتر زبان‌های زنده‌ی دنیا دردسترس کاربران است و می‌توان از آن برای ایجاد زیرنویس در ویدئوهایی بهره گرفت که به‌طور‌پیش‌فرض بدون زیرنویس منتشر می‌شوند.

به‌هرحال، امکان دارد گاهی نیاز داشته باشید متن زیر‌نویس ویدئوها را دانلود کنید تا بتوانید از آن در سناریوهای دیگر بهره ببرید. در این مقاله، قصد داریم بهترین روش‌های دانلود زیرنویس‌‌های یوتیوب را به شما آموزش دهیم.

دانلود زیرنویس یوتیوب با DownSub

وب سایت downsub

یکی از بهترین وب‌سایت‌های رایگان برای دانلود زیرنویس ویدئوهای یوتیوب DownSub است. برای استفاده از این ابزار آنلاین به نصب هیچ برنامه یا افزونه‌ای نیاز ندارید. این وب‌سایت درواقع برنامه‌ی تحت‌وب رایگانی است که می‌تواند زیرنویس‌ها را به‌طور‌مستقیم از Vlive ،Viki ،VIU، یوتیوب و چند وب‌سایت ویدئویی دیگر دانلود کند. این سرویس از انوع فرمت‌های زیرنویس مثل SRT و TXT و VTT پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده از DownSub مراحل زیر را طی کنید:

  • به وب‌سایت یوتیوب بروید و آدرس ویدئو مدنظر را کپی کنید.
  • آدرس ویدئو مدنظر خود را در باکس بالای صفحه وارد کنید.
  • روی دکمه‌ی سبزرنگ Download کلیک کنید.
  • زبان و فرمت دلخواهتان را انتخاب کنید.

کار تمام است و می‌توانید زیرنویس ویدئو مدنظرتان را دریافت کنید.


دانلود زیرنویس یوتیوب با SaveSubs

دانلود زیرنویس از یوتیوب با SaveSubs

برای دانلود زیرنویس ویدئوهای یوتیوب می‌توانید از دانلود آنلاین دیگری به‌ نام SaveSubs نیز استفاده کنید. این برنامه‌ی تحت‌وب به‌‌رایگان ارائه شده است و به‌ شما اجازه می‌دهد زیرنویس‌ ویدئوهای مدنظرتان را از وب‌سایت‌های مختلفی مثل یوتیوب، دیلی‌موشن، فیسبوک و Viki دانلود کنید. برای استفاده از این ابزار آنلاین، مراحل زیر را دانبال کنید:

  • به وب‌سایت یوتیوب بروید و آدرس ویدئو مدنظر را کپی کنید.
  • ماوس را به نوار آدرس وب‌سایت SaveSubs ببرید و آدرس را در آنجا قرار دهید.
  • اکنون روی دکمه‌ی Extract & Download کلیک کنید تا فرایند جداسازی زیرنویس از ویدئو آغاز شود.
مقاله‌ی مرتبط:

اگر ویدئو دلخواهتان را قبلاً دانلود کرده‌اید و قصد دارید زیرنویس آن را جدا کنید، می‌توانید در صفحه‌ی اصلی SaveSubs دکمه‌ی Select File را انتخاب کنید تا فرایند استخراج زیرنویس آن آغاز شود.


دانلود زیرنویس یوتیوب با برنامه‌ی MiniTool

برنامه MiniTool

هدف اصلی از ساخت MiniTool دانلود فیلم‌ با‌کیفیت از یوتیوب و فایل‌های زیرنویس آن‌ها است. این ابزار از فرمت‌ها و کیفیت‌های مختلف برای دانلود ویدئوهای یوتیوب پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با برنامه‌ی اشاره‌شده صدا را به فرمت‌های مختلف تبدیل کنید و از سایر قابلیت‌های آن بهره ببرید.

ازجمله ویژگی‌های MiniTool می‌توان به رایگان‌بودن آن اشاره کرد. همچنین، امکان دانلود فیلم و فهرست‌های پخش را به‌طور یک‌جا دراختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار امکان دانلود زیرنویس و فیلم‌ با فرمت‌ها و کیفیت‌های متنوع را نیز ارائه می‌دهد. از همه مهم‌تر رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و روان است و به‌راحتی می‌توانید با آن کار کنید.


دانلود زیرنویس یوتیوب با YouTube4KDownloader

وب سایت 4kdownloader

YouTube4KDownloader اپلیکیشن رایگان تحت‌وبی است که می‌توان از آن برای دانلود ویدئوهای یوتیوب با کیفیت‌های مختلف استفاده کرد. شما با این ابزار حتی می‌توانید ویدئوهای مدنظرتان را با وضوح ۴K دانلود کنید. از همه مهم‌تر اینکه برنامه مذکور از امکان دانلود زیرنویس به زبان‌ها و فرمت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن برای دریافت زیرنویس ویدئوهای یوتیوب بهره ببرید.

برای استفاده از این برنامه مثل دو وب‌سایتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به وب‌سایت یوتیوب بروید و آدرس ویدئو مدنظر را کپی کنید.
  • آدرس ویدئو دلخواهتان را در باکس بالای صفحه وارد.
  • اکنون روی دکمه‌ی Download کلیک کنید.
  • فرمت و زبان مدنظر خود را برای فایل زیرنویس انتخاب و آن را دانلود کنید.

YouTube4KDownloader افزونه‌هایی برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس دارد که درصورت تمایل، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این برنامه‌ی تحت‌وب امکان تبدیل ویدئو به فایل‌ها MP3 را نیز دراختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این وب‌سایت می‌توان به پشتیبانی از پلتفرم‌های ویدئویی مختلف و رابط کاربری بسیار ساده‌ی آن اشاره کرد. این برنامه امکان ترجمه‌ی زیرنویس‌ها به زبان‌های دلخواه شما را نیز فراهم کرده است که یکی از قابلیت‌های بسیار کاربری و جذاب آن است که نمونه‌ی آن را کمتر مشاهده کرده‌ایم.


پرسش‌های متداول

آیا می‌توانیم ویدئوهای یوتیوب را با زیرنویس دانلود کنیم؟

بله، درصورتی‌که ویدئو زیرنویس داشته باشد، می‌توانید ویدئوها را از یوتیوب به‌همراه زیرنویس آن‌ها دانلود کنید یا از ابزارهای شخص‌ ثالث برای این کار بهره ببرید.

آیا می‌توانیم فایل SRT را از یوتیوب دانلود کنیم؟

شما می‌توانید زیرنویس‌های فهرست‌شده را برای ویدئوهای یوتیوب دانلود کنید. برای پیدا‌کردن این زیرنویس‌ها به‌راحتی فایل SRT را انتخاب و رونوشت آن را در برنامه‌ای مثل نوت‌پد کپی و سپس، فایل مدنظر را با فرمت SRT ذخیره کنید.

چگونه می‌توانیم متنی را از یوتیوب با زیرنویس بارگیری کنیم؟

برای این‌ منظور باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ویدئو مدنظر را در یوتیوب باز کنید و مطمئن شوید که دکمه‌ی CC فعال است. درادامه، روی تنظیمات کلیک و سپس زیرنویس‌ها را فعال کنید.
  • روی سه‌نقطه‌ی نزدیک دکمه‌ی اشتراک‌گذاری ویدئو کلیک و Open Transcript را انتخاب کنید.
  • همه‌ی متن را در Transcript انتخاب و Ctrl+C را روی صفحه‌کلید فشار دهید و متن کپی‌شده را در نوت‌پد Paste و آن را با فرمت SRT ذخیره کنید.

چگونه زیرنویس خودکار را روی ویدئوها فعال کنیم؟

برخی از ویدئوها زیرنویس مخصوص به‌ خود را دارند؛ درحالی‌که یوتیوب امکان تولید زیرنویس خودکار را نیز ارائه می‌دهد. برای فعال‌کردن این ویژگی، در بخش تنظیمات ویدئو وارد قسمت Subtitle و سپس Auto-generate شوید.


اگر شما هم ابزارهای دیگری برای دانلود زیرنویس از یوتیوب می‌شناسید، در بخش دیدگاه‌ها، آن را با زومیت و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.