خودروی برقی چانگان شنلان SL03 در راه است؛ رقیب چینی تسلا ۳

صنعت خودروسازی چین، به ویژه بخشی که روی توسعه خودروهای الکتریکی به فعالیت می‌پردازد، سریع‌تر از همیشه در حال پیشرفت است. بسیاری از استارت‌آپ‌های چینی در حال حاضر محصولات برقی خود را در این کشور به فروش می‌رسانند و خودروسازان قدیمی این کشور نیز به سرعت محصولات قدیمی را با محصولات جدید برقی جایگزین می‌کنند. «چانگان» یکی از جدیدترین خودروسازانی است که به جمع شرکت‌های سازنده محصولات الکتریکی پیوسته است. این خودروساز دولتی بوده و دفتر مرکزی آن در جیانگبی قرار دارد.

چانگان دو برند جدید را برای تمرکز روی خودروهای الکتریکی تأسیس کرده یکی از آن‌ها شنلان نام دارد. این برند که محصولات باکیفیتی تولید و عرضه می‌کند، قصد دارد تا با تولید یک خودروی برقی جدید با تسلا مدل ۳ در خاک چین به رقابت بپردازد. خودروی جدید این شرکت، چانگان شنلان SL03 نام دارد و اخیراً برخی تصاویر و مشخصات این خودروی چینی فاش شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چانگان

چانگان شنلان SL03 که به طور مشترک با همکاری هوآوی و CATL توسعه یافته، شباهت‌های بسیار زیادی به لیفت‌بک‌های معروف بازار دارد. به طور کلی شاید بتوان گفت که نمای ظاهری این خودرو ما را به یاد تسلا مدل ۳ می‌اندازد، اما طول این خودرو کمی بیشتر بوده و استایل لبه‌دارتری دارد. همچنین در کناره‌های بدنه‌ی این خودرو زوایای بیشتری به چشم می‌خورد که بر جذابیت‌های آن افزوده‌اند.

این خودرو علاوه بر مدل تمام برقی در مدل الکتریکی برد بلندتر نیز به همراه پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی روانه‌ی بازار خواهد شد، اما در این خبر بیشتر به مدل تمام برقی آن اشاره شده است. آمار و ارقام منتشر شده از مشخصات فنی این خودرو حاکی از آن است که چانگان شنلان SL03 قدرت خود را از یک پیشرانه‌ی الکتریکی ۲۵۵ اسب بخاری در محور عقب و با گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تامین خواهد کرد.

ظرفیت پک باتری‌های این خودرو نیز ۵۸,۱ کیلووات ساعت اعلام شده و براساس استاندارد WLTC چین می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل مسافتی ۵۱۵ کیلومتری را طی کند. همچنین این خودروی چینی قادر است در ۵.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. شنلان از همان ابتدا این خودرو را به عنوان رقیب تسلا ۳ در چین معرفی کرده است.

بد نیست بدانید که تسلا مدل ۳ در اکثر آمار و ارقام‌های منتشر شده از منابع معتبر، عنوان پرفروش ترین خودروی الکتریکی بازار چین را به خود اختصاص داده و از این رو چانگان شنلان SL03 به عنوان یک خودروی تولید داخل می‌تواند با آن رقابت بپردازد. همچنین مقایسه این خودرو با تسلا مدل ۳ اغراق‌آمیز نیست؛ چراکه SL03 توانایی‌های عملکردی مشابهی داشته و هر دو خودرو از نظر طراحی شباهت‌های بسیار زیادی به هم دارند و این شباهت‌ها در درون کابین این خودروها نیز بیشتر به چشم می‌خورد.

چانگان

محصول برقی و جدید شنلان همانند همتای آمریکایی خود در کابین از طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد و خبری از تریم‌های تزئینی نیست. از دیگر ویژگی‌های جالب توجه چانگان شنلان SL03 می‌توان به بهره‌گیری از صفحه‌نمایشی افقی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد و طبق گفته‌ی یکی از منابع، کاربردی‌تر از آنچه انتظار می‌رود، عمل خواهد کرد.

معرفی یک رقیب برای محصولی از برند مطرح آمریکایی یعنی تسلا کار چندان آسانی نیست و باید دید که چانگان شنلان SL03 در عمل نیز می‌تواند همانند تسلا مدل ۳ ظاهر شود یا نه.

منبع: Motor 1

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link