خسارت بیمه در تصادفات ناشی از تخلفات حادثه‌ساز به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود

براساس این تصمیم، در اولین تصادف ناشی از تخلف حادثه‌ساز، ۲.۵ درصد از خسارت بیمه توسط راننده خاطی پرداخت می‌شود.

بنابر اعلام معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران، از‌این‌پس میزان خسارت بیمه در حوادث ناشی از تخلفات حادثه‌ساز کاهش می‌یابد. این تخلفات شامل سرعت غیرمجاز، عبور از محل ممنوع، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها، عبور از چراغ قرمز، عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو‌ها، عدم رعایت حق تقدم و دورزدن در محل ممنوع هستند.

براساس این تصمیم، در اولین تصادف ناشی از تخلف حادثه‌ساز، ۲.۵ درصد از خسارت بیمه توسط راننده خاطی پرداخت می‌شود. این میزان در دومین تصادف حادثه‌ساز به پنج درصد افزایش می‌یابد. درصورت تکرار تصادف ناشی از تخلف حادثه‌ساز برای سومین‌بار، این میزان جریمه به ۱۰ درصد خواهد رسید. بنابراین درصورتی‌که سه تخلف حادثه‌ساز منجر به تصادف داشته باشید، خسارت بیمه به نسبت ۹۰ به ۱۰ تقسیم خواهد شد. پرداخت ۱۰ درصد خسارت بر عهده راننده مقصر خواهد بود.

کاهش خسارت بیمه در تصادفات، پروژه فرهنگ‌سازی

همه ما در رانندگی روزمره شاهد اتفاقات ناگواری بوده‌ایم. مقصر بسیاری از این اتفاقات، عدم رعایت قواعد رانندگی ایمن از سوی رانندگان است. انجام حرکات مارپیچ در بزرگراه‌ها یا واردشدن به لاین مخالف جاده در تعطیلات آخر هفته، به صحنه‌های عادی این روزهای جاده‌های کشور بدل شده‌اند. بنابراین این امیدواری وجود دارد که با کاهش سطح خسارت بیمه در تصادفات ناشی از تخلفات حادثه‌ساز، این موارد تا حدی کنترل شوند. بااین‌حال برای کسب اطمینان از نتیجه‌بخش بودن این پروژه فرهنگ‌سازی، بایستی مدتی را منتظر بمانیم تا واکنش رانندگان و جامعه نسبت به این طرح سنجیده شود.

نوشته خسارت بیمه در تصادفات ناشی از تخلفات حادثه‌ساز به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.