خالقان بازی Disco Elysium از استودیو بیرون رانده شدند؛ کاپیتالیسم پیروز شد

بازی دیسکو الیسیوم (Disco Elysium) یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی است. این بازی با داستان بسیار زیبا و آزادی عملی که به بازیکنان می‌دهد یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در سبک نقش آفرینی است. شرکت سازنده این بازی ZAUM نام داشته و توانست موفقیت بسیار زیادی پس از عرضه این بازی کسب کند.

حال اعلام شده که افراد زیادی از این شرکت جدا شدند. این جدا شدن نیز به صورت غیرعمد بوده است. چندی پیش بود که یکی از افراد مطلع اعلام کرد که رابرت کورویتز (Robert Kurvitz)، هلن هیندپر (Helen Hindpere) و الکساندر روستاو (Aleksander Rostov) چندین ماه است که در این شرکت کار نکرده‌اند. همه این افراد نقش مهمی در ساخت بازی دیسکو داشته و به همین دلیل حضور آن‌ها اهمیت زیادی برای طرفداران دارد.

این اتفاق خبر بدی برای طرفداران مجموعه دیسکو است. به دلیل اینکه این افراد منتظر بازی بعدی دیسکو بوده و به همین دلیل این خبر نشان می‌دهد روند ساخت بازی بعدی امکان دارد کُند شده باشد. جدایی این افراد باعث شده تا شرکت سازنده دیسکو الیسیوم که حالت سازمان فرهنگی به خود گرفته بود از بین برود. دلیل جدایی این افراد هم این بوده که دیگر شرکت اصول اخلاقی‌ای که بر پایه آن بنا شده بود را رعایت نمی‌کرد. فردی که جدایی این افراد را گزارش کرده گفته است:

مردم و ایده‌ها ابدی هستند ولی سازمان‌ها و شرکت‌ها موقتی هستند.

شرکت ZAUM در این مدت ساختار فرهنگی ثابتی نداشت. به همین دلیل مشکلات زیادی در آن پیدا شد. برای مدت کوتاهی تیم سازنده بسیار خوب با یکدیگر کار کردند اما در ادامه نتوانستند این روند را ادامه دهند. نکته مهم اینجاست که مشکل گروه ZAUM تقصیر یک نفر نیست. به همین دلیل یافتن راه حل هم برای آن کمی دشوار است.

تیم سازنده Disco Elysium

مدتی بعد از انتشار این خبر، تیم سازنده اعلام کردند که با تمرکز کامل روی پروژه بعدی در حال کار هستند. پس بازی بعدی این شرکت حال می‌خواهد دیسکو باشد یا عنوان دیگری، همچنان در حال ساخت است. تیم سازنده از همکاری همه افراد در ساخت دیسکو الیسیوم تشکر کرده و گفته که عنوان بعدی نیز به زودی معرفی خواهد شد.

بازی دیسکو الیسیوم یک عنوان خاص بود. به همین عرضه آن نیز مشکلات زیادی داشت. برای مثال به دلیل موارد موجود در آن، عرضه این بازی در بسیاری از کشورها ممنوع شد. با این حال این مشکلات از کیفیت بالایی بازی نمی‌کاهد. دیسکو یک داستان ناراحت کننده و در عین حال بسیار زیبا را به بهترین نحو بیان می‌کند. همینطور اینکه تجربه آن نیازمند تفکر بسیار زیاد و عملکرد خوب است تا بتوان به راحتی بازی را به پیش برد.

منبع: Eurogamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.