حداکثر سرعت اینترنت TDLTE در ایران چقدر است؟

یکی از ابهاماتی که درباره اینترنت TD-LTE وجود دارد؛ حداکثر سرعت واقعی آن است؟

برخی شرکت‌ها مانند مبین‌نت می‌گویند سرویس اینترنت TDLTE آن‌ها حداکثر سرعت ۴۰ مگ را به مشتری می‌دهد و برخی شرکت‌های دیگر مانند ایرانسل از سرعت ۸۰ مگ صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت TD LTE

حالا، آیا واقعا اینترنت TDLTE به سرعت‌های ۴۰ مگ و ۸۰ مگ می‌رسد؟ سرعت واقعی که شرکت‌ها به شما می‌دهند؛ نزدیک این اعداد است یا فاصله خیلی زیادی دارد و این سرعت‌ها صرفا برای بازاریابی و تبلیغات هستند؟

و سوال دیگر اینکه می‌توانیم به سرعت بالای ۸۰ مگ در اینترنت TDLTE برسیم؟

حداکثر سرعت اینترنت TDLTE

جواب همه این پرسش‌ها را با یک تست سرعت اینترنت TDLTE با سیم‌کارت وینکس شروع می‌کنیم:

افزایش سرعت اینترنت TD-LTE

افزایش سرعت اینترنت TD-LTE

بله؛ درست می‌بینید؛ سرعت دانلود ۱۰۴ مگابیت با اینترنت TDLTE وینکس که مبتنی بر زیرساخت و دکل‌های ایرانسل است و با مودم هواوی HWS33.

ما با همین مودم HWS33 به سرعت نزدیک به ۱۲۰ مگابیت هم رسیدیم و البته برخی از دوستان برایمان تست‌های سرعت اینترنت TDLTE ایرانسل با سرعت ۱۷۵ مگابیت هم فرستادند:

حداکثر سرعت اینترنت TDLTE

حداکثر سرعت اینترنت TDLTE

پس مشخص شد اینترنت TDLTE می‌تواند به سرعت‌هایی بالاتر از ۸۰ مگ هم برسد؛ به شرط اینکه یک مودم خوب و محدوده پوشش‌دهی و گیرندگی آنتن خوب داشته باشید.

البته، همه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت TD، حداکثر سرعت را باز نگذاشته و مانند مبین‌نت روی ۴۰ مگ و شاید کمی بیشتر، محدود کردند و شما نمی‌توانید سرعتی بسیار بیشتر داشته باشید ولی روی اینترنت TDLTE ایرانسل و ریسلرهای این شرکت، حداکثر سرعت باز است و می‌بینید که می‌شود به سرعت‌های نجومی هم رسید.

پس چرا سرعت TDLTE پایین است؟

اما چرا برخی از کاربران اینترنت TDLTE، هر کاری می‌کنند سرعت آن‌ها بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ مگ نیست و شاید برخی اوقات بسیار کمتر و دانلود آن‌ها در حد چند مگ است؟

مهم‌ترین دلیل، عدم گیرندگی سیگنال و بد بدون آنتن‌دهی است. مودم ضعیف یا شلوغ بودن دکل مخابراتی هم دلایل بعدی هستند.

بیشتر بخوانید: ایرانسل اینترنت TD-LTE را گران کرد + جدول افزایش قیمت بسته‌های اینترنت

مثلا، با مودم ایرانسل GP2101 نمی‌توانید سرعت اینترنت TDLTE بسیار بالایی بگیرید؛ چون اساسا یک مودم ۴G LTE Cat 4 با سرعت پایین است و گیرندگی آنتن و سیگنال قوی ندارد.

اما با مودم‌های هواوی B622، هواوی HWS32 و HWS33، هواوی N5368X و البته هواوی B612 (ایرانسل TF-i60 H1) می‌توانید سرعت اینترنت TDLTE خوبی داشته باشید.

پس، خلاصه کنم؛ این باور که اینترنت TDLTE سرعت پایینی دارد؛ حداقل در سال ۱۴۰۲ دیگر درست نیست و اتفاقا این روزها TDLTE می‌تواند سرعتی برابر با اینترنت موبایل و فیبر نوری یا اینترنت VDSL ارائه کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.