جارو رو بردار و بیا! – اخراج سراسری کارمندان توییتر در دستور کار قرار گرفته است

طبق گزارش‌های واصله از خبرگزاری‌های مختلف خارجی، ایلان ماسک دستور اخراج سراسری کارمندان توییتر را صادر کرده است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ایلان ماسک روز شنبه در توییتر دستور اخراج سراسری شرکت را صادر کرد. مشخص نیست که چه تعداد از کارگران تحت تأثیر این کاهش کارمندان قرار خواهند گرفت، اما منابع مختلف به گفته‌اند که برخی از کارمندانی که در رده مدیران قرار ندارند، سیبل تصمیم ماسک هستند.

داستان اخراج سراسری کارمندان توییتر

همانطور که پیشتر در وبسایت سخت‌افزارمگ به این موضوع اشاره کرده بودیم، ماسک می‌خواهد ۷۵ درصد نیروی کار توییتر را کاهش دهد. توییتر در حال حاضر حدود ۷۵۰۰ کارمند دارد و همانطور که مجله تایمز نیز به آن اشاره کرده است، از برخی مدیران خواسته شده است تا لیستی از کارمندان مورد نظر خود را ارائه دهند.

بسیاری براین باورند که دستور اخراج ایلان ماسک ممکن است قبل از تاریخ اول نوامبر رخ دهد. آن روز دقیقا همان روزی است کارمندان قرار است کمک هزینه سهام خود را دریافت کنند، که “معمولاً بخش قابل توجهی” از حقوق آن‌ها را تشکیل می‌دهد. به گفته نیویورک تایمز، ماسک در صورت اخراج کارمندان خود قبل از این تاریخ ممکن است مجبور به پرداخت این کمک‌ها نباشد.

جارو رو بردار و بیا! - اخراج سراسری کارمندان توییتر در دستور کار قرار گرفته است

ماسک خرید ۴۴ میلیارد دلاری خود از توییتر را در روز جمعه به پایان رساند و بسیاری از مدیران اجرایی از جمله پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق، ند سگال، مدیر ارشد مالی و ویجایا گاد، مدیر سیاست‌گذاری، را با به‌عهده گرفتن مالکیت آن اخراج کرد. این میلیاردر ابتدا در آوریل پیشنهاد خرید توییتر را داد و بعداً در اوایل ماه جاری تلاش کرد از این معامله خارج شود.

هنوز کاملا مشخص نیست که ماسک پس از فروکش کردن گرد‌و‌غبار این معامله قصد دارد با توییتر چه کاری انجام دهد، اما او اخیراً اعلام کرده است که می‌خواهد این سایت به یک «میدان شهر دیجیتالی مشترک تبدیل کند. جایی که می‌توان طیف گسترده‌ای از عقاید را به شیوه‌ای سالم و بدون توسل به‌خشونت، بحث کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.