ثبت پتنت اپل برای استفاده از میکرو OLED در کیبورد مک بوک با طرحی پویا

اپل به تازگی پتنت جدیدی را برای صفحه کلید مک بوک ها ثبت کرده که به صورت پویا و داینامیک ویژگی‌های ظاهری، عملکردی و نورپردازی کیبورد را تغییر می‌دهد، بنابراین گفته شده که کلید A در کیبورد ممکن است ناگهان به ۹ تبدیل شود!

این پتنت اولین بار توسط وب‌سایت Patently Apple رویت شد و صفحه کلیدی را نشان می‌دهد که دارای سیستم نورپردازی انعطاف‌پذیر است و می‌تواند هر نمادی را بر روی آن نشان دهد. در حال حاضر اپل برای مک بوک های خود از کیبوردهایی با طراحی حروف و عددی ثابت استفاده می‌کند که قابل تغییر نیز نیستند، با این حال همین حالا هم برخی کلیدها مانند پخش رسانه که چندین استفاده دارند، بر روی آن‌ها برچسب‌های متعددی قرار گرفته اما ایده تغییر کلی حالت کیبورد به یکباره با پتنت جدید شاید برای برخی کاربران حداقل در تجربه‌های اولیه نامناسب باشد.

نمایش زبان و حالت های متفاوت بر روی کیبورد به صورت داینامیک

اساساً سخت‌افزاری که در پتنت توضیح داده شده شامل کلیدهایی با ماترکیس‌های فردی مجزا می‌شود که در صورت لزوم می‌توان با استفاده از اجزای میکرو LED یا OLED آن‌ها را خاموش و یا روشن کرد. نتیجه نهایی این پتنت طرحی است که در آن علامت‌های مشاهده شده بر روی کیبورد دائما قابل تغییر هستند و این شامل زبان‌ها، نمادها، حروف، اعداد، انیمیشن‌ها و سایر تنظیمات دیگر می‌شود.

پتنت کیبورد مک بوک

بنابراین می‌توان از صفحه‌کلید برای تایپ استفاده کرد، و سپس با سوییچ کردن از آن برای ارائه کنترل‌های میانبر برای ویرایش ویدیو نیز بهره گرفت. مثل همیشه مانند دیگر درخواست‌های ثبت اختراع و پتنت منتشر شده در اخبار، این خبر نیز به معنای تجاری سازی سریع و ساخت اینگونه محصولات در آینده نزدیک نیست اما این خبر نشان می‌دهد که اپل در حال فکر و بررسی برای تغییری نوآورانه در طراحی سخت‌افزاری صفحه کلیدهای مک بوک‌های خود است.

همانطور که در خبر نیز اشاره شد، اگر اپل تصمیم به ساخت و اجرایی کردن این طرح بگیرد احتمالا از نمایشگرهای OLED و یا LED بهره خواهد برد و در همین راستا اپل احتمالا در نظر دارد فناوری کیبورد مک بوک‌های خود را متحول کند. در روزهای گذشته نیز اخباری مبنی بر طراحی لپ تاپی از اپل با صفحه نمایش ۲۰ اینچی تاشو و صفحه کلید در کناره‌های آن منتشر شد و شاید این پتنت نیز مربوط به این دیوایس نهایی اپل باشد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link