ثبت رکورد جدید ۱۷.۴ تن پرتاب محموله با راکت فالکون ۹ اسپیس اکس

شرکت اسپیس اکس دیروز با پرتاب سنگین‌ترین محموله فضایی فالکون ۹ با وزن ۱۷,۴۰۰ کیلوگرم رکورد جدیدی را در این رابطه ثبت کرد. فالکون ۹ در حال حاضر تنها راکت سایز متوسط است که قادر به فرود آمدن خودکار است و اسپیس اکس از این سیستم موشکی برای عملیات‌های مختلفی مانند، پرتاب ماهواره‌های استارلینک، ارسال فضانوردان و همچنین پرتاب ماموریت‌های باری به ایستگاه فضایی استفاده کرده است.

با این حال پرتاب اخیر فالکون ۹ در ایالت فلوریدا به تازگی انجام شده و رکورد جدیدی نیز در خصوص میزان حجم باری ثبت کرده است. پرتاب اخیر، دومین پرتاب ماهواره‌های نسل دوم استارلینک اسپیس‌ایکس بود. طرح اسپیس اکس که شامل استفاده از فالکون ۹ (پیکربندی ۲) و یا استارشیپ (پیکربندی ۱) برای پرتاب ۷,۵۰۰ ماهواره می‌شود در دسامبر گذشته به تایید نسبی کمیسیون‌های مربوطه فدرال در آمریکا رسید.

اسناد منتشر شده در دسامبر در این خصوص نشان می‌دهد که اسپیس اکس به دنبال ارسال ماهواره‌ها قبل از پایان سال میلادی گذشته بوده و در اظهارات این کمپانی در خصوص آخرین ماموریت ارسال ماهواره‌ها نیز گفته‌های جالبی مطرح شده است.

اسپیس اکس رکورد پرتاب

این شرکت در بیانیه که در این خصوص در آن زمان منتشر کرد اظهار که این آخرین ماموریت پرتاب ماهواره‌های استارلینک در ۲۰۲۲ است و این ماموریت همچنین قرار است آغاز بروزرسانی سخت‌افزاری شبکه استارلینک باشد.

این کمپانی در ادامه بیان کرد که با اخذ مجوز جدید، آن‌ها قادر هستند ماهواره‌های جدیدی را به یک مدار تازه ارسال کنند و این قرار است ظرفیت شبکه استارلینک را افزایش دهد. اسپیس اکس در همین راستا و با کسب مجوزهای جدید میزان پرتاب های اخیر خود را افزایش داده و در ماموریت اخیر ۵۶ ماهواره را با وزن ۱۷,۴۰۰ کیلوگرم به مدار مورد نظر با استفاده از فالکون ۹ ارسال کرده که رکورد جدیدی عنوان شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.