ثبت رکورد بیشترین حملات DDoS در روسیه در ۲۰۲۲ توسط Rostelecom

Rostelecom بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات اینترنتی در روسیه به تازگی اظهار کرده که سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان حملات DDoS در داخل روسیه و با تمرکز بر سازمان‌های فعال در این کشور صورت گرفته است.

حملات DDoS با هدف غیرفعال‌سازی موقت و در شرایط کمی دائمی وب‌سایت یا سرویس تحت اینترنت اجرا می‌شود و یکی از رایج‌ترین و شاید آسان‌ترین نوع حمله از منظر نرم‌افزاری نه زیرساخت اینترنتی است که با ارائه درخواست‌های زیاد و جعلی، منابع و یا پهنای باند سرور را مختل می‌کند و سرور از پاسخگویی به ترافیک واقعی کاربران باز می‌مانند.

DDoS توسط هکرها با اهداف مختلفی اجرا می‌شود و به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین در اوایل سال گذشته میلادی نیز این باعث افزایش این نوع حملات به روسیه شده است.

در همین راستا در گزارشی که به تازگی منتشر شده Rostelecom که بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات دیجیتال و اینترنتی در داخل روسیه است می‌گوید که کارشناسان آن‌ها نزدیک به ۲۱.۵ میلیون حمله وب را که تقریبا ۶۰۰ سازمان روسی را هدف قرار داده و شامل صنایع مختلف از جمله مخابرات، خرده فروشی و مالی و بخش عمومی می‌شود را ثبت کرده‌اند.

Rostelecom روسیه حملات DDoS 2022

در همین رابطه قدرتمندترین حمله DDoS ثبت شده توسط این شرکت ارتباطی ترافیک ۷۶۰ گیگابایت بر ثانیه بوده و این در حالی است که طولانی‌ترین حمله DDoS نزدیک به ۳ ماه به طول انجامیده است. بیشترین حمله در سال ۲۰۲۲ مربوط به مسکو بوده و این جایی است که بیشترین تعداد شرکت‌ها و سازمان‌ها در این کشور فعالیت دارند.

Rostelecom همچنین گفته که به صورت کلی بیش از ۵۰۰,۰۰۰ حملات DDoS را در ۲۰۲۲ در داخل روسیه ثبت کرده است. مارس گذشته که تقریبا آغاز جنگ نیز بوده بیشترین حملات ثبت شده است و یکی از بانک‌های روسیه با حمله DDoS و ترافیک ۴۵۰ گیگابایت بر ثانیه روبرو شده است.

در همین راستا گزارش شده که ۸۰ درصد از حملات کلی DDoS بوده است اما در گزارش اظهار شده که آسیب پذیری‌های وب‌سایت‌ها نیز مورد هدف قرار گرفته‌اند. این آسیب پذیری‌ها شامل سوءاستفاده از یک باگ امنیتی موجود (۱۰ درصد)، path traversal (4 درصد)، قرار دادن فایل‌های مخرب محلی (۳ درصد)، SQL injection (3 درصد) و اسکریپ‌های بین سایتی ۱ درصد می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.