تکنولوژی تشخیص چهره در خیابان‌های ایران – تحریم شرکت چینی بخاطر همکاری با سپاه انقلاب اسلامی

‏روز پنجشنبه، دولت آمریکا تحریم شرکت چینی «تیاندی تکنولوژی» را که در زمینه تولید دوربین‌های امنیتی و فناوری تشخیص چهره با استفاده از یک تکنولوژی ساخت آمریکا فعال است، در زمره کارهای خود قرار داده و این شرکت را در لیست سیاه تحریم قرار داد.

دلایل تحریم شرکت چینی تیاندی تکنولوژی چیست؟

شاید در ابتدای امر تحریم یک شرکت خارجی به‌دلیل ارتباط با سپاه بی‌دلیل باشد اما وقتی زمینه فعالیت این شرکت را جست‌وجو کردیم به نتایج جالبی برخوردیم. تکنولوژی‌های به‌دست آمده توسط این شرکت ، پیش‌تر برای سرکوب و شناسایی مسلمانان ایغور (که جزء اقلیت‌های کشور چین می‌باشند و عجیب است که مقامات ما اظهار نظری در مورد آن انجام نمی‌دهند) مورد استفاده قرار می‌گرفت. این تکنولوژی از طریق این شرکت در اختیار حکومت چین قرار گرفته و حالا نیز آن را در اختیار سپاه پاسداران قرار داده است.

نکته‌ جالب ماجرا حتی فراتر از این‌هاست. خود شرکت چینی به تنهایی نمی‌توانسته به این تکنولوژی دست پیدا کند و تکنولوژی ساخت و رسیدن به آن را از آمریکا قرض گرفته است. به‌همین دلیل است که مورد غضب آمریکا قرار گرفته چرا که یک تکنولوژی آمریکایی را بدون اجازه از این کشور در اختیار سپاه انقلاب اسلامی قرار داده است. به گزارش خبرگزاری ایلنا، دولت واشنگتن مدعی شده است که این شرکت، فناوری ساخت آمریکا را در اختیار سپاه قرار داده است. 

منابع آمریکایی مدعی شده‌اند که این شرکت فناوری تشخیص چهره را در راستای کمک به حکومت چین در سرکوب و شناسایی ایغورها و دیگر اقلیت‌ها، طراحی کرده و آن را در اختیار دولت قرار داده است. 

موارد استفاده از دوربین‌های تشخیص چهره تیاندی در ایران

موارد استفاده شده از این دوربین‌ها شامل سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل است.

دولت ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به دلیل «مشارکت فعالانه با تروریسم و ایجاد، حمایت و هدایت سایر گروه‌های تروریستی» مانند بمب‌گذاری ۱۹۸۳ تفنگداران دریایی بیروت، به عنوان «سازمان تروریستی خارجی» معرفی کرد.

یکی دیگر از پروژه‌های تیاندی ایران با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در استان‌های قم و زنجان است. این سازمان نظامی بر حقوق بازنشستگی، بیمه سلامت و غیره نیروهای مسلح ایران نظارت دارد:

برای استان گیلان، تیاندی ایران از اداره تحقیقات جنایی نیروی انتظامی شهرستان خمام به عنوان یک پروژه موفق یاد کرده است.

در استان مرکزی، شرکت تیاندی ایران، بنیاد تعاون زندانیان را فهرست کرده است، که یک سازمان دولتی کار زندان است.

این دوربین تیاندی دارای برچسب «SAIRAN» است که متعلق به مؤسسه الکترونیک ایران، ارائه‌دهنده الکترونیک نظامی دولتی است (به نشان‌واره سمت چپ بالا دقت کنید)

تکنولوژی تشخیص چهره در خیابان‌های ایران - تحریم شرکت چینی بخاطر همکاری با سپاه انقلاب اسلامی

این عکس‌ها یک دستگاه NVR 320 کاناله Tiandy (TC-R324320) را نشان می‌دهد که توسط پردازنده Intel Core i3 8100 در ایران پشتیبانی می‌شود و شرکت اینتل بلافاصله پشتیبانی از آن‌ها را نفی کرده است.

به گفته شان لی، مدیر فروش تیاندی در خاورمیانه/ترکیه/آفریقا که ماه گذشته در ویدئویی از همکاری ۵ ساله با شرکت پارس ارتباط خبر داد، تیاندی ایران گزارش داد که ۸ کارمند محلی در ایران دارد و تیاندی “سرمایه‌گذاری در بازار ایران را افزایش داده است”. مدیر منطقه‌ای عباس آذرپندار (مرکز) که بر شاخه تیاندی ایران نظارت دارد.

تکنولوژی تشخیص چهره در خیابان‌های ایران - تحریم شرکت چینی بخاطر همکاری با سپاه انقلاب اسلامی

همانطور که می بینید سرمایه گذاری در بازار ایران افزایش یافته است که به یک تیم داخلی ۸ نفره به سرپرستی آقای عباس [آذرپندار] رسیده است و از هم‌اکنون در اینجا برای کمک به همه شما و در همه کارها حضور خواهند داشت.

همانطور که همه ما می‌دانیم بازار ایران با سایر کشورها کاملاً متفاوت است، جایی در اینجا از رقابت نابسامان و حاشیه سود کم رنج می‌برد و به همین دلیل است که با شرکت PA قراردادی ۵ ساله بسته‌ایم.
در حالی که سایر تجهیزات نظارت تصویری PRC در ایران از طریق توزیع کنندگان مختلف در دسترس است، IPVM نتوانست چنین حضور مستقیمی را از Hikvision، Dahua، Uniview و غیره پیدا کند.

در ویدیوی اینستاگرام، شان لی اظهار داشت که مزیت شرکت Tiandy این است که “۱۰۰٪ مالکیت خصوصی” بدون “سهامداران دولتی” یا فهرست بازار سهام است.

Tiandy یکی از ۴ شرکت برتر دوربین مدار بسته در چین است، اما تنها ما یک شرکت ۱۰۰٪ خصوصی در بین این ۴ شرکت برتر هستیم. همیشه رضایت مشتری و وفاداری مشتری و کنترل کیفیت است تا سهم بازار. همانطور که IPVM گزارش کرده است، شرکت Tiandy در واقع خصوصی است و مدیر عامل میلیاردر دای لین مالک بیش از ۹۵ درصد از شرکت است، اگرچه لین منشی حزب شرکت است، به طور مرتب حزب را تحسین می کند و بر تمرینات نظامی به سبک PLA برای کارکنان جدید نظارت می کند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link