توییتر ۲؛ ایلان ماسک در پیامی شبانه از کارمندان خواست به «کار شدید و طولانی» متعهد شوند

elon musk tesla spacex ceo right hand up

براساس گزارش ورج و به‌نقل از واشینگتن‌پست، ایلان ماسک در ایمیلی شبانه به کارکنان توییتر اولتیماتوم داده است تا خودشان را با «فرهنگ کاری سخت‌گیرانه» تطبیق دهند؛ وگرنه باید از این شرکت جدا شوند. ظاهراً ماسک از کارکنان توییتر درخواست کرده است تا ساعت ۱۷ پنجشنبه به وقت محلی فرمی آنلاین امضا کنند و به «ساعات طولانی کار با شدت زیاد» متعهد شوند. اگر کارکنان توییتر این فرم را امضا نکنند، اخراج می‌شوند و تا سه ماه حقوق دریافت می‌کنند.

به‌گفته‌ی یکی از کارمندان سابق شرکت اوبر که در هفته‌ی اخیر جزئیاتی از اسرار داخلی توییتر فاش کرده است، ایلان ماسک در ایمیل شبانه‌ی خود به‌طورمشخص به عبارت «توییتر ۲٫۰» اشاره کرده است. ایلان ماسک گفته است مهندسانی که در حوزه‌ی کدنویسی بسیار ماهرند، نقش مهم‌تری در توییترِ جدید ایفا خواهند کرد.

مقاله‌های مرتبط:

ایمیل جدید ایلان ماسک در حالی ارسال می‌شود که او هفته‌ی قبل برای اولین‌بار به‌طورعمومی با کارمندان توییتر دیدار کرد. تقریباً دو هفته پیش، ایلان ماسک نیمی از کارمندان شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور را اخراج کرد. ایلان ماسک در اولین جلسه با کارکنان توییتر به آن‌ها گفت:

دلیل موفقیت اسپیس ایکس و تسلا این است که کارکنان در دفاتر کاری حضور دارند و سخت‌کوش‌اند.

این نخستین‌باری نیست که ایلان ماسک در گفت‌و‌گو با کارمندانش از کلیدواژه‌ی «سخت‌کوشی» استفاده می‌کند. او پیش‌تر از کارکنان تسلا خواسته بود «به‌شدت سخت‌کوش» شوند تا خودروساز آمریکایی بتواند به اهدافش دست یابد.

ایلان ماسک در ایمیلش خطاب به کارکنان توییتر می‌گوید برای موفقیت در دنیایی که به‌صورت روزافزون رقابتی‌تر می‌شود، به سخت‌کوشی بسیاری نیاز است. به‌گفته‌ی ماسک، توییتر قرار است بسیار مهندسی‌محورتر از قبل شود. ماسک می‌گوید تیم‌های طراحی و مدیریت محصول همچنان نقش پررنگی ایفا می‌کنند؛ ولی مهندسانی که کد عالی می‌نویسند، اکثر تیم توییتر را تشکیل خواهند داد.

ایلان ماسک به‌محض خرید توییتر، ضرب‌الأجلی کوتاه‌مدت به کارکنان این شرکت داد تا سرویس اشتراکی Twitter Blue را بازطراحی کنند. این نسخه‌ی جدید که دریافت تیک آبی را ممکن می‌کند، در زمان مدنظر ایلان ماسک از راه رسید؛ ولی حواشی زیادی ایجاد کرد و اکنون به‌طورموقتی ثبت‌نام در آن غیرممکن شده است. ماسک می‌گوید Twitter Blue روز ۲۹ نوامبر (۸ آذر) مجدداً دردسترس قرار می‌گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.