توییتر دوباره روی رمزگذاری سرتاسر برای پیام های مستقیم کار می کند

به نظر می‌رسد که هیچ چیز در توییتر تحت نظارت آشفته ایلان ماسک به آرامی پیش نمی‌رود. اگرچه گزارش‌ها حاکی از آن است که مهندسین از به‌کارگیری ویژگی‌ها و محصولات غیر حیاتی منع شده‌اند، اما این شرکت در حال کار بر روی چند به‌روزرسانی جدید است. یکی از آنها تلاش برای نجات فاجعه تیک آبی توییتر است. پروژه دیگری که به نظر می‌رسد در حال انجام است، رمزگذاری سرتاسر (E2EE) برای پیام های مستقیم درون توییتر است.

هنوز ایلان ماسک مستقیما کدگذاری را تایید نکرده است، اما…

همانطور که توسط محقق جین منچون وانگ مشاهده شده، برنامه اندروید توییتر شامل کدهایی است که نشان می‌دهد E2EE در راه ارسال پیام مستقیم است. ماسک با پاسخ دادن به توییت ونگ با یک ایموجی چشمک، احتمالا به صورت ضمنی بر این که E2EE واقعاً برای پیام‌های مستقیم در حال توسعه است اشاره کرده است. ظاهرا برخی از خبرگزاری‌ها نیز برای تایید خبر، سعی کرده‌اند که به صورت مستقیم با ایلان ماسک ارتباط بگیرند اما ماسک هنوز پاسخی نداده.

twitter Coding

بلافاصله پس از اینکه ماسک در ماه آوریل (فروردین) پیشنهاد رسمی خرید توییتر را ارائه کرد، او نوشت که “پیام‌های اطلاعاتی توییتر باید مانند سیگنال رمزگذاری بی پایان داشته باشند، تا هیچ کس نتواند پیام های شما را جاسوسی یا هک کند.” بنابراین کدگزاری E2EE به وضوح موضوعی است که مورد علاقه او است. این اولین باری نیست که توییتر برای پیام‌های مستقیم به E2EE نگاه می‌کند. این شرکت پیام‌های رمزگذاری شده را در سال ۲۰۱۸ آزمایش کرد، اما هرگز این ویژگی را در نرم‌افزار اصلی خود قرار نداده است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link