تمام بازی‌های اساسینز کرید به ترتیب عصر و سالی که در آن اتفاق می‌افتند

مجموعه‌ی بازی‌های اساسینز کرید از مهم‌ترین فرنچایز‌های شرکت یوبی‌سافت است. این مجموعه از همان آغاز انتشار اولین نسخه‌اش روی ایکس باکس ۳۶۰ طرفداران پر و پا قرصی دارد. داستان تمام بازی های اساسینز کرید در دوره‌های مختلفی از تاریخ جریان دارند و در آن‌ها شاهد حضور چندین شخصیت معروف و قدیمی در مکان‌های تاریخی مختلف هستیم. می‌توان مجموعه‌ی اساسینز کرید را یک کلاس تاریخ آموزنده دانست که با شیوه‌ی خاص روایی منحصر‌بفرد و استفاده از نمادها برای بیان مفاهیم، ما را با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اساسینز کرید اینفینیتی چیست؟ یوبی‌سافت از آغاز دوران جدید این سری می‌گوید

در این مقاله با هم به بررسی بازی‌های اصلی مجموعه‌ی اساسینز کرید به ترتیب دوره‌ی زمانی‌ای که هر قسمت در آن در جریان دارد می‌پردازیم.

ترتیب زمانی کامل تمام نسخه های اساسینز کرید

۱۳. Assassin’s Creed Odyssey

۴۳۱ سال قبل از میلاد، یونان

تصویری از سقراط در بازی Assassin's Creed Odyssey

بازی «اساسینز کرید: اودیسه» مبدا تاریخی این مجموعه‌ی حماسی در محیطی آشنا از یونان باستان است. اتفاقات بازی اودیسه پیش از قسمت‌های دیگر و به سال‌ها قبل از وقایع اولین اساسین، بایک، برمی‌گردد; زمانی که یونان باستان در اوجِ درگیری‌های داخلی و خارجی است. این بازی ما را به دل جنگ‌های خونین میان اسپارت‌ها و آتنی‌ها می‌برد که دوره‌ی نخست نبردهایی تحت عنوان پلوپونز است. سری بازی های اساسینز کرید به گیم‌پلی استراتژیک و پنهان‌کارانه‌ی خود شهرت دارد. در اساسینز کرید: اودیسه هم شاهد همین سبک و سیاق از گیم‌پلی با اضافه شدن امکان انتخاب دیالوگ‌ها و ویژگی‌های مثبت دیگر هستیم. این بازی یک نقش‌افرینیِ جهان‌باز با محتوای غنی و به مراتب کامل‌تر از اساسینز کرید‌های منتشر شده قبل از خود است که بازیکن را به یک ماجراجویی تاریخی در یونان باستان می‌برد.

۱۲. Assassin’s Creed Origins

۴۸-۳۸ سال قبل از میلاد، مصر باستان

تصویری از بازی Assassins Creed Origins به هنگام تعقیب و گریز

مصر باستان با تپه‌های شنی و بیابان‌های سوزان آن تا شهرهای پر رمز و رازش، به محیطی فوق‌العاده‌ و دنیایی عظیم برای تجربه‌ در بازی اساسینز کرید: ریشه‌ها تبدیل می‌شود. گفته می‌شود که در این بازی با بزرگترین نقشه از مجموعه‌ی اساسینز کرید مواجه می‌شویم. گیم‌پلی و خط داستانی بازی ما را با سبک زندگی و شیوه‌ی حکومت‌داری در مصر باستان آشنا می‌کند و دنیای گسترده‌ی بازی، زیبایی‌های مصر باستان را به رخ هر بازیکنی می‌کشد. این زیبایی‌ها از بناهای تاریخی و مخفی شدن در این مکان‌ها گرفته تا تجربه‌ی شترسواری در صحراهای بی‌آب و علف و قایق‌رانی روی رود نیل را شامل می‌شود. در یک کلام، مصر باستان از بهترن مکان‌هایی است که برای یک اساسین می‌تواند وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:‌ ۱۰ دلیل که اساسینز کرید اوریجینز از اودیسه و والهالا بهتر است

۱۱. Assassin’s Creed Valhalla

اروپا، عصر وایکینگ‌ها ۸۳۷ میلادی

اسکرین‌شات در بازی Assassins Creed Valhalla

بازی اساسینز کرید والهالا جدیدترین قسمت از این مجموعه است که ما را به اروپای عصر وایکینگ‌ها می‌برد. والهالا فرصتی است تا همراه با قهرمان داستان، ایور و برادرش سیگارد، سفری هیجان‌انگیز به عصر وایکینگ‌ها داشته باشیم و در نبردهای بازی شاهد تغییر چهره‌ی اروپا باشیم. بازی در سرزمین‌های یخ‌زده‌ی شمالی اروپا تا جنگل‌ها و مناطق شهری و روستایی جریان دارد. با حمله به انگلستان، نبردی پیچیده و خونین به راه می‌افتد و برای پیروزی در این جنگ‌ها روش‌های مبارزه‌ای و قتل‌های پنهانی و سبک آشنای بازی‌های اساسینز کرید در این بازی هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آیا اساسینز کرید والهالا یک نقش‌آفرینی واقعی است؟

۱۰. Assassin’s Creed

سرزمین مقدس، ۱۱۹۳ – ۱۱۹۱ میلادی

اسکرین‌شات از assassins creed شخصیت الطائر

داستان اولین قسمت اساسینز کرید در سرزمین مقدس و در سال ۱۱۹۱ میلادی روایت می‌شود و این همان جایی است که مجموعه‌ بازی‌های اساسینز کرید از آن نقطه شروع شد. اساسینز کرید ما را با دنیای حشاشین و روش‌های مبارزه و سبک‌های کارآمد و دقیق این گروه از قاتل‌ها آشنا کرد و طرفداران خود را برای همیشه با باورهای مختلف مبنی بر وجود گروه حشاشین در دوره‌های تاریخی مختلف مواجه کرد. اساسینز کرید سبک جدیدی از گیم‌پلی را در اختیار بازیکنان گذاشت تا در دوره‌ی زمانی حساس و بحث‌برانگیز تاریخی که بازی در آن جریان دارد نقش یک اساسین را تجربه کنند. سیاست، دست‌های پشت پرده و نقطه‌ی جغرافیایی حساس، این قسمت از بازی اساسینز کرید را در صدر بازی‌های برتر تاریخ نگه می‌دارد.

۹. Assassin’s Creed II

رنسانس ایتالیا، ۱۵۰۰ – ۱۴۷۶ میلادی

تصویری از بازی assassins creed 2 از سری بازی‌های اساسینز کرید

با موفقیت اولین قسمت از این مجموعه، بازی اساسینز کرید ۲، این بار با روایت‌های تاریخی پررنگ‌تر و ورود شخصیت‌های مختلف بازگشته بود. در اساسینز کرید ۲ با ماجراجویی‌ها و اتفاقاتی که برای خانواده‌ی انزیو در دوره‌ی رنسانس ایتالیا رخ می‌دهد همراه می‌شویم. با وجود اختلاف زمانی زیاد این قسمت از قسمت اول، هنوز هم پیوستگی داستانی آن توسط شخصیت دزموند مایلز که این بار به دوره‌ی یکی دیگر از اجدادش سفر می‌کند، مشاهده می‌شود. هم‌چنین این قسمت با گسترش و بهبود گیم‌پلی و موسیقی فوق‌العاده، احساس خطر به مراتب بیشتری را در ماموریت‌ها به بازیکن القا می‌کند.

۸. Assassin’s Creed: Brotherhood

رم، ۱۵۰۷ – ۱۵۰۰ میلادی

تصویری از assassins creed brotherhood یکی از شماره‌های اصلی بازی‌های اساسینز کرید

با بازی «اساسینز کرید: برادرهود» دوباره با انزیو، این بار در شهر رُم و در ادامه‌ی اتفاقات اساسینز کرید ۲ همراه می‌شویم. دنیای Brotherhood در زمان خود از بزرگترین دنیاهای بازی به شمار می‌رود. معرفی شخصیت‌های معروف و تاریخی همراه با روایت داستانی جذاب در این قسمت از اساسینز کرید، که سومین قسمت اصلی از مجموعه است، بهتر از نسخه‌های پیشین هم هست و گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ی ۴۰ ساعته‌ای را ارائه می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است.

۷. Assassin’s Creed: Revelations

قسطنطنیه، ۱۵۲۴ – ۱۵۱۰ میلادی

اسکرین‌شات از بازی assassins creed revelations با حضور اتزیو شخصیت معروف سری بازی‌های اساسینز کرید

این قسمت از لحاظ تاریخی سه سال بعد از زمان نسخه‌ی Brotherhood اتفاق می‌افتد. در بازی Assassin’s Creed: Revelations در آخرین ماجراجویی انزیو، با او به قسطنطنیه می‌رویم و در جستجوی کلیدهای کتابخانه‌ی مخفی، با روایت‌های الطائر و بخش‌های داستانی از دنیای اساسینز کرید همراه می‌شویم. این قسمت در واقع جمع‌بندی‌ای برای تاریخچه‌ی انزیو در این مجموعه بازی است.

۶. Assassin’s Creed 4: Black Flag

کارائیب، ۱۷۱۵ میلادی

تصویری از بازی assassins creed black flag به هنگام ماهیگیری در آب

بازی اساسینز کرید در قسمت‌های مختلف سورپرایزهای هیجان‌انگیزی برای طرفداران خود داشت، اما این بار و با نسخه‌ی Black Flag، یوبی‌سافت دل به دریا زد و مجموعه‌ی اساسینز کرید را به دریای کارائیب کشاند. «بلَک فلَگ» با محیط زیبا و دیدنی دریای کارائیب و کنترل خوب کشتی در نبردهای دریایی، خود را از بقیه قسمت‌های اساسینز کرید متمایز کرد. سفر دریایی در دنیای اساسینز کرید اقدامی جسورانه و حماسی بود که در این مجموعه به طرز شگفت‌انگیزی انجام شد و طرفداران اساسینز کرید را به وجد آورد.

۵. Assassin’s Creed: Rogue

آمریکای شمالی، ۱۷۶۳-۱۷۵۶ میلادی

بازی ac rogue از شماره‌های فرعی سری بازی‌های اساسینز کرید

بعد از اینکه اساسینز کرید پا به دریاها گذاشت، فرصتی بود تا شخصیت‌ها و دنیاهای جدیدتری به بازی اضافه شود. این اتفاق با بازی Assassin’s Creed: Rogue رقم خورد. داستان این قسمت از اساسینز کرید دنباله‌ای برای black flag است که در طول جنگ‌های ۷ ساله‌ در آمریکای شمالی جریان دارد. در این قسمت دی اِن ای «شی مک کورمن»، از اساسین‌های آن دوران که به تمپلارها پیوسته بود توسط آنالیزور گروه تحقیقاتی به نام هلیکس مورد مطالعه قرار می‌گیرد و در طول این تحقیقات، زنجیره‌ای از اتفاقات باعث سفر به گذشته و آغاز ماجراهای مک کورمن می‌شود.

۴. Assassin’s Creed III

آمریکای شمالی، ۱۷۸۳-۱۷۵۴ میلادی

تصویری از assassins creed 3 با حضور کانر شخصیت اصلی سوم سری بازی‌های اساسینز کرید

اساسینز کرید ۳ اولین تجربه‌ی این مجموعه در آمریکای شمالی بود. در این قسمت باز هم شاهد ماجراجویی‌های دزموند مایلز هستیم که در محیطی متفاوت به دور از بافت شهری معمول سری بازی های اساسینز کرید و در طبیعت زیبای آمریکای شمالی جریان دارد. دنیایی در دل جنگل‌ همراه با قلعه‌هایی که می‌شود پارکور‌وار در آن‌ به ماجراجویی پرداخت.

۳. Assassin’s Creed 3: Liberation

لوئیزیانا، بایو، ۱۷۷۷-۱۷۶۵ میلادی

اسکرین‌شات بازی assassins creed liberation

بعد از استقبال خوبی که از اساسینز کرید ۳ شد، یوبی‌سافت این بار قسمت دیگری از این مجموعه را با عنوان Assassin’s Creed 3: Liberation برای پی‌اِس ویتا منتشر کرد. «لیبرِیشن» لذت بازی اساسینز کرید را به کنسول قابل حمل پی اس ویتا آورد و با این کار در هر کجا می‌شد وارد دنیای اساسینز کرید: لیبریشن شد و در آن به ماجراجویی پرداخت. این تصمیم یوبی‌سافت طرفداران مجموعه را هیجان زده کرد و البته باعث سودآوری خوبی هم شد. البته بازی پس از پی اس ویتا برای کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی هم عرضه شد. در این قسمت از اساسینز کرید با ماجراهای سرگرم‌کننده‌ای در منطقه‌ای فرانسوی از لوئیزیانا به نام بایو و در نقش قهرمان زن داستان همراه می‌شویم.

۲. Assassin’s Creed: Unity

پاریس، ۱۷۹۴-۱۷۷۶ میلادی

تصویری از بازی ac unity

یوبی‌سافت بازی Assassin’s Creed: Unity را همزمان با Assassin’s Creed Rogue منتشر کرد. این دو بازی با اینکه نویسنده و کارگردان مشترکی نداشتند، اما از لحاظ داستانی ارتباط‌هایی داشتند. در واقع داستان Rogue در شهر پاریس تمام می‌شود جایی که در نسخه‌ی Unity نقطه‌ی آغازی برای داستان است. گیم‌پلی بازی در سبک سَندباکس است که اجازه می‌دهد همه‌ی مناطق شهر را زیر و رو کنید، وارد مکان‌های تاریخی شده و در حال و هوایی پاریسی با شخصیت‌های بسیاری وقت بگذرانید.

۱. Assassin’s Creed: Syndicate

لندن، ۱۸۶۸ میلادی

تصویری از بازی ac syndicate یکی از شخصیت‌های بازی‌های اساسینز کرید

بازی Assassin’s Creed: Syndicate را می‌توان نزدیک‌ترین بازی به دوران معاصر دانست. داستان بازی، حدود ۷۵ سال بعد از وقایع یونیتی، در انگلستان ویکتوریایی و در شهر لندن جریان دارد. در این قسمت با ماجراهای برادر و خواهری به نام‌های جیکوب و ایوی همراه می‌شویم که از ویژگی‌های جالب آن، امکان تغییر در نقش قابل بازی بین این دو شخصیت است. دیدار با شخصیت‌های تاریخی مشهور و گشت و گذار در خیابان‌های لندن و مکان‌هایی همچون کاخ باکینگهام لندن از زیبایی‌های نسخه‌ی Syndicate است.

منبع: TheGamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ


خرید بازی‌های کنسول از دیجی‌کالا


Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link