تلگرام ده‌ها نام کاربری را با قیمت بیش از ۹ میلیون دلار فروخت

telegram mesanger white logo blue background

شبکه‌ی باز تلگرام (TON) شبکه‌ای غیرمتمرکز برپایه‌ی بلاک چین است که پیش‌تر آن را تیم تلگرام توسعه می‌داد؛ اما اکنون مدیریت آن برعهده‌ی جامعه‌ی متن‌باز قرار دارد. حساب کاربری منتسب به شبکه‌ی TON در توییتی می‌گوید بیش از ۵۰ نام کاربری معروف تلگرام اکنون مالک جدیدی دارند.

به‌نوشته‌ی حساب توییتر شبکه‌ی TON، مجموع هزینه‌کرد برای خرید نام‌های کاربری تلگرام حدوداً به ۹٫۱۲ میلیون دلار رسیده است. محبوب‌ترین نام کاربری در حراج اخیر، Auto@ بود که با قیمت ۹۰۰٬۰۰۰ تون‌کوین (۱٫۴ میلیون دلار) فروخته شد. Bank@ و Avia@ و Chat@ و FIFA@ به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

به‌گزارش زومیت، تلگرام افزون‌بر نام‌های کاربری سنتی، میزبان «نام‌های کاربری کلکسیونی» است. کاربران با مراجعه به وب‌سایت فرگمنت می‌توانند در طرح حراج نام‌های کاربری کلکسیونی شرکت کنند. تلگرام می‌گوید سرویس فرگمنت ایمن است و هویت کاربران در آن کاملاً ناشناس می‌ماند. فرگمنت برپایه‌ی شبکه‌ی TON توسعه داده شده است.

مقاله‌های مرتبط:

برای شرکت در حراج نام‌های کاربری باید حساب تلگرام و والت TON خود را به وب‌سایت فرگمنت متصل کنید. پس از اتصال به فرگمنت، می‌توانید ازطریق ارزی با عنوان تون‌کوین در حراج شرکت کنید.

در لحظه‌ی نگارش این مقاله، امکان فروش نام‌های کاربری عادی در وب‌سایت فرگمنت وجود ندارد؛ ولی تلگرام می‌گوید که می‌توان نام‌های کاربری عادی را به نام کاربری کلکسیونی تبدیل کرد.

اگر مالک نام کاربری کلکسیونی در تلگرام هستید، می‌توانید آن را مستقیماً بفروشید یا شروع‌ به حراج آن در پلتفرم فرگمنت کنید. تمامی پرداخت‌هایی که بر بستر فرگمنت انجام می‌شوند، شامل کارمزد ۵ درصدی هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.