تغییر احتمالی فرآیند لایسنس کردن معماری سخت افزاری آرم در ۲۰۲۵

در چند هفته گذشته اختلافات بین کوالکام و آرم افزایش یافته و جامعه فناوری جهانی را در برگرفته است، با این حال به نظر می‌رسد طبق آخرین اسناد دادگاهی آرم می‌تواند استراتژی صدور مجوز برای IP های خود و مدل کسب و کار کلی خود را تغییر دهد. در حال حاضر Arm مالیکت معنی و حق IP فناوری خود را به سازندگان تراشه ارائه می‌کند و آن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌ها و معماری آرم تراشه‌های نیمه‌هادی خود را توسعه می‌دهند.

دنیای الکترونیک و تراشه‌سازی شدیدا به این نوع روش‌ها برای پیشرفت وابسه است و حداقل بخشی از نحوه کار شرکت‌های حاضر در این صنعت نیز چنین عنوان شده است. با این وجود در نبرد حقوقی اخیر، کوالکام ادعاهای جالبی را در مورد آرم مطرح کرده و به نظر می‌رسد از طرح‌های آینده آرم برای صدور مجوز استفاده از فناوری‌های سخت افزاری پرده برداشته است.

آرم در برخی موارد به دنبال مجبور کردن شرکت ها به استفاده از تمام IP های خود است

بنابر گفته‌های تحلیلگر صنعت Dylan Patel که اسناد دادگاهی را مطالعه کرده آرم شرایط استفاده از IP های خود در مواردی که استفاده از فناوری این شرکت همراه با آی پی‌های کمپانی‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و ممنوع اعلام شده را تغییر خواهد داد. با این حال تغییرات اعمال شده آرم احتمالا برای برخی کمپانی‌ها که از IP این شرکت همراه با دیگر تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند خوشایند نباشه.

آرم مجوز IP

در همین راستا اگر یک تراشه‌ساز بخواهد از مجوز و IP پردازنده مرکزی آرم در محصولات خود استفاده کند، باید از بقیه آی پی‌های این کمپانی مانند NPU ،ISP و GPU نیز استفاده کند و از بهره‌مندی از سایر فناوری‌های دیگر شرکت‌ها صرف نظر کند.

با انجام این کار آرم در نظر دارد که مستقیماً در مقابل معاملاتی که سامسونگ و AMD انجام داده‌اند بایستد، این تغییرات احتمالا در سال ۲۰۲۵ اجرایی شود. با این حال به دلیل قراردادهای چند ساله و قبلی آرم احتمالا برخی شرکت‌ها مانند اپل و انویدیا را از اجرای مقررات جدید معاف شوند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link