تعداد مشترکین تلگرام پریمیوم از مرز ۱ میلیون نفر عبور کرد

تنها چند ماه پس از اینکه سرویس اشتراکی تلگرام پریمیوم شروع به فعالیت کرد، تعداد مشترکین پولی این پیام‌رسان محبوب از مرز یک‌میلیون نفر عبور کرد. سرویس اشتراکی پریمیوم اولین تلاش جدی این پلتفرم برای کسب درآمد مستقیم از کاربرانش محسوب می‌شود.

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی تلگرام، روز سه‌شنبه این خبر را در کانال شخصی‌اش به اشتراک گذاشت. دوروف اعلام کرد که با عبور کاربران اشتراکی از مرز یک‌میلیون نفر این طرح یکی از موفق‌ترین نمونه‌های راه‌اندازی سرویس اشتراکی در تاریخ شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

بااین‌حال، سرویس اشتراکی تنها بخش کوچکی از درآمد کلی تلگرام را تشکیل می‌دهد. پاول دوروف می‌گوید که امیدوار است که در آینده‌ای نه‌چندان دور سرویس پریمیوم نیز درحد تبلیغات درآمد کسب کند. تلگرام که ماهانه بیش‌ از ۷۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد، اواخر خرداد سال جاری سرویس اشتراکی را راه‌اندازی کرد.

سرویس پریمیوم تلگرام

این سرویس طیف وسیعی از ویژگی‌های اختصاصی را ارائه می‌دهد. مشترکین پریمیوم دو برابر محدودیت‌های اعمال‌شده برای کاربران معمولی دریافت خواهند کرد. آنها می‌توانند به ۱۰۰۰ کانال بپیوندند درحالیکه این عدد برای دیکر مشترکین به محدود می‌شود. در بقیه موارد نیز محدودیت‌های کمتری برای آنها اعمال می‌شود. مثلا مشترکین می‌توانند ۲۰ پوشه چت با ۲۰۰ چت ایجاد کنند، تا ۱۰ استیکر ذخیره کنند و حداکثر ۱۰ چت را پین کنند. علاوه‌براین، سرویس پریمیوم این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که به جای سه حساب، در مجموع چهار حساب به تلگرام اضافه کنند.

از امتیازات دیگر این سرویس می‌توان به دسترسی به کتابخانه‌ای از استیکرهای پریمیوم با انیمیشن‌های تمام صفحه، واکنش‌های ایموجی انحصاری و تصاویر نمایه متحرک اشاره کرد. همچنین در صورتی که هدفون در دسترس ندارید، امکان تبدیل پیام‌های صوتی به متن نیز وجود دارد. مشترکین تلگرام پریمیوم می‌توانند فایل‌هایی به حجم ۴ گیگابایت ارسال کنند و به سرعت دانلود بیشتری نیز دسترسی دارند. هزینه اشتراک این سرویس در آمریکا ماهانه ۵ دلار و در بازارهای نوظهور مثل هند حدودا ۲.۲ دلار است.

تلاش تلگرام برای کسب درآمد زمانی جدی می‌شود که رقیب اصلی آن، واتس‌اپ نیز در تلاش است راه‌هایی برای کسب درآمد بیابد. واتس‌اپ در‌حال‌حاضر رایگان است و هیچ سرویس پولی ندارد، اما شرکت مادر آن متا به‌طور فزاینده‌ای، درحال ترغیب‌ کسب‌و‌کارهای بیشتر برای فعالیت در این پیام‌رسان است. به نظر می‌رسد که متا در ماه‌های اخیر تلاش موفقی داشته است و همه از این موضوع خوشحال نیستند.

تلگرام که مقر آن در دبی است، درگذشته اعلام کرده بود که استناد به هزینه‌های محاسباتی، برای سرپانگه‌داشتن این پلتفرم نیاز به کسب درآمد دارد. این پلتفرم در نظر دارد تلاش‌های خود برای کسب درآمد را در سال آینده گسترش دهد و روش‌های جدیدتری را نیز به‌کار بگیرد. دوروف اواخر ماه گذشته گفت که این شرکت درحال توسعه ابزارهای ابزارهای غیرمتمرکز جدیدی مثل والت و صرافی نیز است.

پاول دوروف اضافه کرد:

به لطف کسب درآمد موفق، تلگرام قادر خواهد بود که هزینه سرورها، ترافیک، دستمزدهای لازم برای توسعه ویژگی‌های جدید و پشتیبانی از امکانات موجود را بپردازد. در حالی که برخی از برنامه‌ها کاربران خود را ابزاری برای به حداکثررساندن درآمد می‌دانند، ما درآمد را ابزاری برای به حداکثررساندن امکانات برای کاربران خود می‌دانیم

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.