تصویر PCB کارت گرافیک RTX 4080 Founders Edition منتشر شد

به تازگی حساب توییتر KittyYYuko که اتفاقاً منبع معتبری هم به حساب می‌آید، تصاویری از PCB کارت گرافیک GeForce RTX 4080 Founders Edition و همچنین پردازشگر گرافیکی AD103 منتشر نموده است. این، اولین باری است که با کارت گرافیک RTX 4080 FE و پردازشگر AD103 از نزدیک ملاقات می‌کنیم.

PCB کارت گرافیک RTX 4080 FE

برای اینکه شرکت انویدیا نتواند این تصاویر را رهگیری کند، کسی که آن‌ها را گرفته از یک برچسب لوگوی EK و یک پردازنده اینتل برای پوشاندن اطلاعات حساس روی برد کارت گرافیک استفاده کرده است. به همین خاطر، نمی‌توانیم متوجه بشویم که دقیقاً چند عدد VRM روی برد این کارت نصب شده است. البته مشخص هست که تقریباً نیمی از VRMها روی برد نصب شده‌اند. علاوه بر آن، انرژی مورد نیاز این برد – همچنین کارت گرافیک RTX 4080 از طریق درگاه ۱۶ پین PCIe 5.0 تأمین می‌شود.

NVIDIA RTX4080 FOUNDERS EDITION PCB AD103 GPU 2

کارت گرافیک RTX 4080 قرار است در داخل خود ۹۷۲۸ هسته CUDA و همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 داشته باشد. روی برد این کارت گرافیک و اطراف پردازشگر AD103، می‌توان ۸ عدد چیپ حافظه را دید که هر یک، ظرفیت ۲ گیگابایتی دارند. این پیکربندی حافظه به یک رابط ۲۵۶ بیتی متصل شده است. این رابط در کارت گرافیک RTX 4090، یک رابط ۳۸۴ بیتی بود.

NVIDIA RTX4080 FOUNDERS EDITION PCB AD103 GPU 3

با در نظر گرفتن اینکه تنها نیمی از VRMهای قابل نصب روی این PCB برای کارت گرافیک RTX 4080 نصب شده‌اند، ممکن است تصور بشود که شرکت انویدیا تصمیم گرفته مقداری فضا برای عرضه یک کارت گرافیک قوی‌تر بر پایه چیپست AD103 بگذارد، به احتمال زیاد کارت گرافیک RTX 4080 Ti. البته این شرکت هنوز هیچ کارت گرافیکی از سری RTX 40 Ti را به صورت رسمی تأیید نکرده است.

کارت گرافیک RTX 4080 قرار است در تاریخ ۱۶ نوامبر عرضه بشود. قیمت پایه این کارت گرافیک ۱۱۹۹ دلار خواهد بود و از طریق نمایندگی‌های انویدیا در نقاط مختلف جهان عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link