تشریح پایان‌بندی فیلم «ثور: عشق و تندر» با جزئیات کامل

ثور اولین قهرمان دنیای سینمایی مارول نیست که چهار فیلم اختصاصی برای خود دارد اما پایان‌بندی «ثور: عشق و تندر» چیزهای زیادی برای فهمیدن درباره این شخصیت در پروژه‌های آینده باقی می‌گذارد.

مدت زمان انتظار بین «ثور: رگناروک» در سال ۲۰۱۷ و «ثور: عشق و تندر» در سال ۲۰۲۲ طولانی بود و ثور در این بین نبردهای زیادی را تجربه کرده است. او نه تنها یکی از باسابقه‌ترین انتقام‌جویان اصلی به حساب می‌آید، بلکه نقش مهمی در هر دو فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام‌جویان: بازی پایانی» ایفا کرده است.

هشدار: در این متن، داستان فیلم «ثور: عشق و تندر» لو می‌رود

فیلم جدید ثور حول شخصیت او با بازی کریس همسورث می‌گردد که پس از فیلم بازی پایانی، هنوز با نگهبانان کهکشان به این‌جا و آن‌جا می‌رود. با این حال، ثور با فهمیدن این که سیف (جیمی الکساندر) و خدایان در مشکل هستند، به نیوآسگارد باز‌می‌گردد و متوجه می‌شود که جین فاستر (ناتالی پورتمن) توانسته به میولنیر دست پیدا کند و اکنون مایتی ثور است. گور قصاب خدایان (کریستین بیل) بچه‌های آسگاردی را می‌رباید و ثور، مایتی ثور، والکری (تسا تامپسون) و کورگ (تایکا وایتیتی) به ابدیت می‌روند، جایی که گور قصد دارد همه خدایان را بکشد.

به نظر می‌رسد که این فیلم دارای داستانی بسیار مستقل‌تر از فیلم قبلی دنیای سینمایی مارول، «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» است اما پایان‌بندی آن هنوز جای کار دارد. ثور اکنون سرپرست دختر گور، لاو است که قدرت‌های عجیبی از خود نشان می‌دهد. پس داستان ثور هنوز به پایان نرسیده است. با هم به تشریح پایان‌بندی «ثور: عشق و تندر»، از جمله معنا و ارتباط آن با کمیک‌ها می‌پردازیم.

چه اتفاقی در پایان این فیلم رخ می‌دهد؟

ثور: عشق و تندر

ثور پس از این که متوجه شد که استفاده جین از میولنیر مانع از شیمی‌درمانی او شده در پایان «ثور: عشق و تندر» به تنهایی به ابدیت سفر می‌کند تا با گور روبه‌رو شود. ثور بچه‌های آسگاردی را آزاد و آن‌ها را (برای مدت محدودی) با قدرت خود آغشته می‌کند. آن‌ها با هم با گور و موجودات سایه‌اش مبارزه می‌کنند تا او را از استفاده از طوفان‌شکن و بیفراست برای باز کردن ابدیت بازدارند. با این حال، ثور تقریبا مغلوب گور و نکروسورد می‌شود.

خوشبختانه مایتی ثور به موقع می‌رسد و با استفاده از قدرت‌های جدید میولنیر، نکروسورد را در هم می‌شکند و نابود می‌کند. ثور از طوفان‌شکن استفاده می‌کند اما به هر حال گور وارد ابدیت می‌شود تا خدایان را از وجودشان ساقط کند. ثور و مایتی ثور از او می‌خواهند تا گور در عوض به عنوان آخرین اقدام و قبل از این که جین فاستر بر اثر سرطان بمیرد، درخواست بازگشت دخترش را داشته باشد. گور متعاقبا با نابودی نکروسورد که او را زنده نگه می‌داشت، در ابدیت می‌میرد. در صحنه‌های پایانی می‌بینیم که ثور در حال بزرگ کردن دختر گور، لاو است. در صحنه پس از تیتراژ «ثور: عشق و تندر» می‌بینیم که زئوس زنده مانده است و هرکول (برت گلدشتاین) را برای کشتن ثور می‌فرستد و هم‌چنین جین وارد والهالا شده است و هایمدال (ادریس البا) از او استقبال می‌کند.

جین چگونه در ثور: عشق و تندر به ابدیت می‌رسد

ثور: عشق و تندر

سفر به دور کهکشان در این فیلم یکی از عناصر اصلی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد که بیفراست کلید سفر به ابدیت است. اما جین چگونه توانست به موقع به ابدیت برسد و ثور را از دست گور نجات دهد؟ پیش‌تر در خود این فیلم اشاره شده بود که اسب بالدار والکری توانایی ایجاد پورتال‌هایی را دارد که امکان سفر در فواصل بسیار زیاد را فراهم می‌کند. این اسب مناسب کل تیم نبود اما برای رساندن جین به دروازه‌های ابدیت کافی به نظر می‌رسید.

آیا جین فاستر مرده است؟ آیا مایتی ثور بازخواهد گشت؟

ثور: عشق و تندر

مرگ جین فاستر به عنوان مایتی ثور در فیلم «ثور: عشق و تندر» یادآور درگذشت اودین در ثور: رگناروک است که پس از آن، دیگر شاهد آنتونی هاپکینز نبودیم. این موضوع شاید به این معنا باشد که مایتی ثور با بازی ناتالی پورتمن باز نخواهد گشت. هیچ طرح و برنامه مشخصی برای این کار وجود ندارد اما صحنه پس از تیتراژ فیلم و کمیک‌های مارول درهای ورود مجدد را برای پورتمن باز می‌گذارند تا او دوباره در این نقش ظاهر شود. ثور در کمیک‌ها، از پذیرفتن مرگ جین امتناع می‌ورزد و از قدرت میولنیر و اقدامات اودین در والهالا برای بازگرداندن جین به زندگی کمک می‌گیرد.

علاوه بر این، مارول در جداول زمانی مختلف کمیک‌ها این توانایی را به ثور داده تا با کسانی که در والهالا هستند صحبت کند. در ادامه، جین تبدیل به یک والکری می‌شود و قدرت بیشتری در زندگی و مرگ پیدا می‌کند. در نهایت، صحنه پس از تیتراژ در والهالا به همراه جین و هایمدال به این موضوع اشاره دارد که هر دوی این شخصیت‌ها به طور بالقوه به دنیای سینمایی مارول بازمی‌گردند. در اساطیر اسکاندیناویایی نیز والهالا مکانی برای جنگجویان است تا پس از مرگ در آن‌جا منتظر بمانند تا به دنیا بازگردند.

استفاده دوباره از ابدیت؟

ثور: عشق و تندر

ابدیت تا قبل از «ثور: عشق و تندر» در دنیای سینمایی مارول مورد اشاره قرار نگرفته بود اما در کمیک‌ها وجود داشت. با این حال، نسخه ابدیت در کمیک‌های مارول تا حدودی متفاوت است و پس از لیوینگ ترایبیونال در اولویت بعدی دنیای مارول قرار دارد. ظاهرا درهای ابدیت تا پیش از این قفل بود و مشخص نیست که نقش آن قبلا چه بوده است. دنیای سینمایی مارول قانونی ابداع کرد تا اولین موجود زنده‌ای که به ابدیت برسد بتواند یکی از آرزوهایش را برآورده کند.

دیالوگ‌های فیلم نشان می‌دهد که این یک معامله یکباره است و نمی‌توان ابدیت را دوباره بعد از ثور: عشق و تندر استفاده کرد. با این حال، اکنون شاید با باز شدن درهای ابدیت، این وجودیت به دنبال استفاده از قدرت باقی موجودات برای اهداف خود باشد. ابدیت و بی‌نهایت اغلب همراه گالاکتوس هستند و شباهت‌های قابل توجهی در برخی از تصاویر دارند و شاید گالاکتوس نیز در دنیای سینمایی مارول ظاهر شود.

لاو، دختر ثور: آیا او تکینگی است؟

ثور: عشق و تندر

گور می‌خواهد دخترش را به زندگی بازگرداند و به نظر می‌رسد که آرزویش برآورده می‌شود. با این حال، انعکاس لاو بیشتر شبیه ابدیت به نظر می‌رسد تا یک کودک عادی و او قدرت‌هایی دارد که به نظر می‌رسد قبل از مرگش آن‌ها را نداشته است. ظاهر و ریشه عجیب او نشان می‌دهد که لاو شاید در واقع نسخه تکینگی در دنیای سینمایی مارول باشد. تکینگی در کمیک‌های مارول، پس از فروپاشی چندجهانی در آسمان ظاهر می‌شود و در جدول زمانی ۱۶۱۹۱ به آرکادی می‌رسد.

تکینگی معمولا به شکل یک دختر کوچک به تصویر کشیده می‌شود اما موجودی کوانتومی و حساس است و به نظر می‌رسد که یک جهان کوچک در دل خود دارد. او سرانجام پس از مرگ آشکارش در جدول زمانی خود، به زمین ۶۱۶ می‌آید. تکینگی در کمیک‌ها دارای قدرت‌هایی مانند تله‌پورت، سفر در زمان و پرواز است که به نظر متفاوت از لاو در دنیای سینمایی مارول باشد اما این اولین باری نیست که قدرت‌های یک شخصیت در دنیای سینمایی مارول تغییر می‌کند. مشخص نیست که لاو دوباره در کجای دنیای سینمایی مارول ظاهر شود اما او در کنار بسیاری از شخصیت‌های بزرگ از جمله کامالا خان، ماجراجویی‌هایی زیادی خواهد داشت.

چرا ثور در پایان «عشق و تندر» از میولنیر (و نه طوفان‌شکن) استفاده می‌کند؟

ثور: عشق و تندر

علاقه ثور به میولنیر و حسادت او به جین که از این سلاح استفاده می‌کند یکی از شوخی‌های رایج فیلم است. بنابراین منطقی است که ثور میولنیر را در پایان فیلم پس بگیرد و طوفان‌شکن را به لاو بدهد. با این حال، معنای عمیق‌تری در پس این موضوع و استفاده ثور از میولنیر وجود دارد. میولنیر در طول فیلم، احساسات ثور درباره جین و دلتنگی او را نشان می‌دهد. ثور با استفاده از میولنیر در پایان فیلم به نوعی برای جین احترام قائل می‌شود و از او برای کمک به رشد و ارتقای شخصیت خود تشکر می‌کند.

سخنان جین به ثور در پایان فیلم

ثور: عشق و تندر

جین در آخرین لحظات خود در فیلم «ثور: عشق و تندر» و قبل از حضور در والهالا به ثور می‌گوید که بالاخره و پس از چندین تلاش ناموفق در اوایل فیلم، تکیه کلام جذاب و خاص خود را پیدا کرده است. جین تکیه کلام خود را در گوش او زمزمه می‌کند و ثور می‌گوید که عالی است. کلماتی که جین با ثور زمزمه می‌کند مشخص نیستند و ارتباط مستقیمی با کمیک‌ها ندارند اما این سکانس اشاره‌ای به صحنه‌ای بسیار متفاوت و مرتبط با گور در کمیک‌ها دارد.

نیک فیوری در داستان کمیک «گناه اصلی» مارول، چیزی نامعلوم را در گوش ثور زمزمه می‌کند و این جمله باعث می‌شود تا ثور دیگر نتواند میولنیر را بلند کند تا این که جلد شماره ۵ کمیک «ثور بی‌ارزش» منتشر و مشخص شد که فیوری گفته بود: «حق با گور بود». صحنه پایانی فیلم با جین و ثور یادآور این صحنه در کمیک‌ها است و به نوعی نشان می‌دهد که جین به ثور کمک کرده تا شایسته استفاده از میولنیر شود و شاید جین پس از مدتی به دنیای سینمایی مارول بازگردد.

حمله زئوس با کمک هرکول

ثور: عشق و تندر

ثور در صحنه دراماتیک فیلم، در شهر قادران مطلق با خدایان می‌جنگد و قدرت صاعقه زئوس را از او می‌گیرد. با این حال، اولین صحنه پس از تیتراژ نشان می‌دهد که زئوس از این مصیبت جان سالم به در برده و اکنون به دنبال انتقام از ثور است. زئوس پسرش، هرکول (که برت گلدشتاین نقش او را بازی می‌کند) را می‌فرستد تا ثور را بکشد و ایمان مردم به خدایان (به جای ابرقهرمانان) را دوباره برقرار کند. این خط داستانی مستقیما از کمیک‌ها برگرفته نشده اما هرکول در قسمتی از کمیک‌ها فریب می‌خورد تا با انتقام‌جویان بجنگد و در نهایت به عنوان یک قهرمان به این تیم می‌پیوندد و زئوس وی را از المپوس به جایی دیگر تبعید می‌کند.

جین فاستر چگونه می‌تواند به والهالا برود؟

ثور: عشق و تندر

صحنه دوم پس از تیتراژ فیلم، جین را نشان می‌دهد که وارد والهالا می‌شود. شاید قوانین والهالا کمی نامشخص به نظر برسد. قبلا در خود همین فیلم مشخص شد که جنگجویان تنها در صورتی می‌توانند به والهالا بروند که در طول نبرد بمیرند و نه بعد از آن. این در حالی است که جین پس از درگیری اصلی با گور می‌میرد. نبرد او فیزیکی نبوده اما به هر حال یک نوع مبارزه است و به وضوح برای توجیه ورود او به والهالا کافی است. جین از نظر فنی آسگاردی نیست اما اقدامات او باعث می‌شود که وی شایسته ورود به والهالا (مخصوصا با توجه به سابقه‌اش در کمیک های مارول) باشد.

در کمیک‌ها، جین فاستر، فرانک کسل و فلش تامپسون همگی می‌توانند وارد والهالا و زندگی پس از مرگ آسگاردی شوند. یکی از عناصری که حضور جین را در والهالا عجیب جلوه می‌دهد، غیبت سایر آسگاردی‌ها، مانند اودین و لوکی است. با این حال، این موضوع می‌تواند مقدمات روایت نسخه‌ای از کمیک‌های مارول را فراهم کند که در آن اودین به والهالا می‌رسد و سالن‌های شهداب را خالی می‌بیند.

معنای فیلم ثور: عشق و تندر

ثور: عشق و تندر

بسیاری از تولیدات فاز ۴ دنیای سینمایی مارول دارای پایان‌های نسبتا تلخ و پیام‌های مختلف بوده‌اند اما پایان‌بندی «ثور: عشق و تندر» پیام کلی مثبت‌تری را ارائه می‌دهد. ثور سال‌ها تلاش کرده تا آسیب‌های روحی‌اش را که ناشی از درگیری با تانوس است نادیده بگیرد و گور جان خود را برای انتقام‌جویی از خدایان به خاطر مرگ دخترش فدا می‌کند.

با این حال، پایان فیلم درباره برنده شدن گور یا ثور نیست، بلکه آن‌ها متوجه می‌شوند که چیزی مهم‌تر از انتقام و نبردهایشان وجود دارد. ثور تصمیم می‌گیرد به جای مبارزه با گور، آخرین لحظاتش را در آغوش جین بگذراند و گور تصمیم می‌گیرد دختری را که دوست دارد به جای ارتکاب یک قتل جمعی به زندگی بازگرداند. در نهایت، فیلم به این موضوع می‌پردازد که عشق و پذیرش نیروهایی بزرگ‌تر از انتقام و جنگ هستند و این یک قدم رو به جلو در خط داستانی ثور است و او رفته‌رفته از آن فاتح و یاغی دیوانه‌ای که در اولین فیلمش بود فاصله می‌گیرد.

منبع: screenrant

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.