تست موفق اتصال ۱۰G خانگی Comcast با استفاده از تجهیزات رایج

Comcast سرویس دهنده اینترنتی آمریکایی امروز به تازگی از آزمایش موفقیت‌آمیز اتصال چند گیگابیتی متقارن ۱۰G با پشتیبانی از سرعت ۱۰Gbps خبر داد. این شرکت اذعان کرده که فناوری ۱۰G Full Duplex DOCSIS 4.0 دسترسی به اینترنت خانگی را برای صدها میلیون نفر در سراسر جهان متحول می‌کند و نکته مثبت این تکنولوژی نیز بی نیازی برای نصب تجهیزات و اتصالات جدید عنوان شده است.

کامکست برای این آزمایش یک مرکز تجاری را در منطقه فیلادلفیا به شبکه زنده خود با پشتیبانی از تکنولوژی جدید ۱۰G DOCSIS 4.0 و برخورداری از چندین مودم کابلی متصل کرده و موفق به ارائه این سرعت بالا به مرکز تجاری شد. مهندسان Comcast سرعت‌های متقارن یکسان آپلود و دانلود را بر روی اتصال شبکه آزمایش کردند و این شرکت برای آینده نزدیک نیز قرار است به آزمایش‌ها در این زمینه نیز ادامه دهد.

کامکست خود را برای ارائه این تکنولوژی در نیمه دوم ۲۰۲۳ آماده می‌کند. چارلی هرین رئیس فناوری این شرکت مخابراتی در این رابطه اذعان کرد که آزمایش جدید سال‌ها نوآوری و تطبیق‌پذیری را ترکیب می‌کند تا نسل جدید اتصال پرسرعت اینترنت را برای خانه‌ها به ارمغان آورد. اتصال شبکه و تست موفقیت آمیز اخیر Comcast با فناوری ۱۰G نتیجه عملکرد این شرکت در دو سال گذشته است و این کمپانی آخرین نمونه از این آزمایش‌ها را در شهریور امسال نیز با موفقیت آمیز انجام داد.

استفاده از مودم و اتصال کابلی

Comcast اتصال 10G

این کمپانی در همان زمان نیز اعلام کرد که این سرویس را به صورت گسترده ارائه می‌دهد و همچنین قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰ میلیون خانه و کسب و کار سرویس دهد. اگر کامکست بتواند به این هدف تا سال ۲۰۲۵ دست یابد احتمالا تنها شرکتی تا آن زمان خواهد بود که اینترنت گیگابیتی را برای این تعداد عظیم از کاربران و کسب و کارها در دسترس قرار می‌دهد.

طبق گزارش‌ها تا آبان سال گذشته میزان مشترکین سرویس اینترنت کابلی کامکست به نزدیک ۳۴ میلیون رسید و این شرکت در کنار AT&T یکی از شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات دسترسی به اینترنت در آمریکا است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.