تراشه Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام احتمالا ۲۴ آبان معرفی می‌شود

snapdragon8 gen2

جدیدترین تراشه پرچم‌دار مدیاتک برای گوشی های اندرویدی در این هفته پرده‌برداری شد و اکنون کوالکام برای تراشه‌ی جدیدش، یعنی Snapdragon 8 Gen 2 که ظاهراً در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ۱۴۰۱) معرفی خواهد شد، آماده می‌شود.

پیش از رونمایی، جزئیاتی درباره‌ی تراشه جدید کوالکام منتشر شده است. دیروز، SnoopyTech نام این تراشه را توییت کرد که جای تعجب ندارد. همان‌طور که از معرفی سال گذشته مشخص شد، نسل بعدی «پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 2» نامیده می‌شود. براساس شایعات، این تراشه هسته‌‌ی Cortex-X3 جدید Arm، چهار هسته Cortex-A715 و سه هسته Cortex-A510 را شامل خواهد شد.

تراشه Snapdragon 8 Gen 1 سال گذشته در مقایسه با نسل قبلی خود ارتقای قابل توجهی داشت؛ اما بعداً با مشکلاتی درباره‌ی گرما مواجه شد. کوالکام بعداً طراحی را با Snapdragon 8+ Gen 1 به‌روز کرد که از انتقال به فرایند کارآمدتر ۴ نانومتری TSMC سود زیادی برد. عمر باتری به‌خصوص پیشرفتی بزرگ بود.

مقاله‌ی مرتبط:

درباره‌ی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2، پیش‌بینی می‌شود تراشه‌ی جدید کوالکام در گوشی‌هایی مانند سری گلکسی S23 عرضه شود و قرارداد جدیدی بین سامسونگ و کوالکام منعقد شود که تراشه اسنپدراگون را به مناطق بیشتری نسبت به قبل ارائه کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.