تحریم شرکت ابر آروان توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت «ابر آروان» ایران و موسسان آن (پویا پیرحسین‌لو و فرهاد فاطمی) را تحریم می‌کند. گفتنی است دلیل تحریم این شرکت، فراهم‌ کردن شرایط سانسور اینترنت در ایران است.

طبق جدیدترین گزارش مطلع شدیم که وزارت خزانه‌داری آمریکا تصمیم گرفت شرکت «ابر آروان» (ArvanCloud) را در ایران و دبی تحریم کند. در پی آن، «پویا پیرحسین‌لو» و «فرهاد فاطمی» (موسسان این شرکت) در فهرست افراد تحت حریم آمریکا قرار گرفته‌اند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ذکر شده دلیل تحریم «ابر آروان» و موسسان آن، «تسهیل سانسور اینترنت در ایران» بوده است.

تحریم شرکت ابر آروان

تحریم شرکت آروان کلاد توسط اتحادیه اروپا در پاییز ۲۰۲۲

گفتنی است اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۱، شرکت «ابر آروان» را به دلایل مشابهی تحریم کرده بود. شرکت مذکور در زمان قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت اظهارات اروپایی‌ها «بی‌اساس» است. بیانیه شرکت «ابر آروان» در آبان ۱۴۰۱ بدین شرح است:

امروز انتشار خبر تحریم آروان‌کلاد از سوی اتحادیه‌ی اروپا در حالی اعلام شد که چند ماهی است با ارائه دلایلی فنی و روشن، اتهامات واهی و ادعاهای بی‌اساس مبنی‌بر نقش داشتن در محدودیت یا قطع اینترنت را بارها تکذیب کرده‌ایم. می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم از حقانیت خود به‌درستی دفاع کنیم. اتهامات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها، بدون شواهد محکم، آن قدر اشباع شده که امروز مبنایی برای این تحریم ناعادلانه قرار گرفته است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.