تحریم‌های ژاپن و هلند رؤیای چین را برای تبدیل‌شدن به رهبر فناوری جهان از بین می‌برد

usa china soc war 63ce4f5c255132ee1d11acb1

پس‌ از ماه‌ها گمانه‌زنی و بحث، به‌نظر می‌رسد ژاپن و هلند تصمیم گرفته‌اند با همکاری یکدیگر، صادرات فناوری‌های مرتبط با صنعت نیمه‌هادی به چین را متوقف کنند. گفتنی است ژاپن و هلند ازجمله تأمین‌کنندگان عمده‌ی تجیهزات پیشرفته‌ی تراشه‌سازی به‌حساب می‌آیند.

ایالات‌ متحده بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های یکپارچه (IDM) در صنعت نیمه‌هادی را دراختیار دارد؛ اما Advantest ژاپن نیز یکی از تولیدکنندگان پیشرو تجهیزات تست خودکار (ATE) صنعت نیمه‌هادی است. توکیو الکترون، هاریبو، هیتاچی، کوکسایی و ASML هلند ازجمله تأمین‌کنندگان مطرح حوزه‌ی تراشه‌سازی هستند که خدماتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز برای تولید انبوع الگوهای مدارهای مجتمع را ارائه می‌دهند.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، چین برای ساخت پیشرفته‌ترین خطوط تولید نیمه‌هادی به حمایت شرکت‌های بزرگ آمریکایی مثل Lam Research Corp و Applied Materials Inc و KLA Corp نیاز دارد. بااین‌حال با تحریم‌های کنونی ایالات‌ متحده، نه‌تنها صادرات ماشین‌آلات ساخت محصولات نیمه‌هادی ساخت آمریکا به چین، بلکه همکاری شرکت‌های این کشور با تراشه‌سازان چینی محدود شده است.

در چنین شرایطی، چین به‌سختی می‌تواند تراشه‌های باکیفیت تولید کند. اگر ژاپن و هلند نیز تحریم‌هایی علیه چین مطرح کنند، امید این کشور برای دستیابی به سلطه‌ی جهانی در فناوری ازبین خواهد رفت.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link