تایید عرضه PS5 Pro در ۲۰۲۳ توسط سونی + فروش ۳۷ میلیونی PS5

کنسول سونی پلی استیشن ۵ ماه گذشته دومین سالگرد عرضه خود را جشن گرفت اما از همین حالا این احساس وجود دارد که علی رغم موفقیت مناسب این نسل از کنسول Sony، سری جدیدتر قرار است زودتر از گذشته از راه برسد، با این حال شرکت ژاپنی به تازگی عرضه نسخه جدیدی از کنسول پلی استیشن ۵ با نام PS5 Pro را تایید کرده است.

با شیوع کرونا فروش اولیه PS5 با مشکلاتی مواجه شد اما در ماه‌های اخیر با عرضه مناسب این محصولات، پلی استیشن ۵ فروش خوبی را تجربه کرده است. با این وجود این مانع از گسترش شایعات در خصوص PS6 نشده و در اخبار غیررسمی گذشته نیز برخی از عرضه احتمالی پلی استیشن ۶ در سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ خبر داده بودند.

اما قبل از عرضه PS6 کار سونی با پلی استیشن ۵ تمام نشده و این شرکت قصد دارد PS5 Pro را عرضه کند و این کمپانی به تازگی به صورت رسمی این خبر را تایید کرده است. قبل از عرضه پلی استیشن ۵ شاهد ارائه چندین تیزر و وعده‌هایی در خصوص اجرای بازی با رزولوشن ۸K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه بودیم، با این حال پلی استیشن ۵ فعلی با وجود ارتقای کیفیت مناسب نسبت به نسل قبل، حداکثر توان عملکردی آن برای اجرای بازی در رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ است.

عرضه پلی استیشن PS5 Pro

برای سال جدید میلادی سونی تصمیم به عرضه نسخه جدیدی از این کنسول را گرفته که به احتمال زیاد حداقل بهبود عملکرد ۲۰ تا ۳۰ درصدی را احتمالا در دسترس قرار می‌دهد. بر اساس گزارش و اظهارات معاون ارشد سونی یعنی Hideaki Nishino، پلی استیشن ۵ پرو قرار است در ۲۰۲۳ عرضه شود و احتمالا عرضه این کنسول جدید از ماه آوریل ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

این مدیر سونی همچنین در میان اظهارات خود بیان کرده که تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی فروش PS5 قرار است از ۳۷ میلیون نسخه نیز فراتر برود. در همین راستا شایعاتی نیز در خصوص سخت افزار PS5 Pro منتشر شده که حاکی از پردازنده ۳.۵GHz هشت هسته‌ای AMD Zen 2 و پردازنده گرافیکی RDNA 2 GPU با قدرت ۱۰.۳ teraflop دارد. طبق شایعات همچنین این کنسول جدید قرار است از ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 و اسلات NVMe M.2 SSD نیز پشتیبانی کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.