تایید ساخت کارخانه دوم تولید چیپ ۳ نانومتری در آریزونا و بهره برداری در ۲۰۲۶

TSMC به تازگی رویدادی در محل احداث کارخانه خود در ایالت آریزونا انجام داده و در همین راستا این شرکت ساخت کارخانه دوم در این منطقه را نیز تایید کرده است. TSMC در همین رابطه بیان کرده که کارخانه اولیه در آریزونا در ۲۰۲۴ شروع به ساخت نودهای ۴ نانومتری می‌کند و کارخانه دوم این شرکت نیز قرار است با تمرکز بر ساخت نودهای ۳ نانومتری در ۲۰۲۶ شروع به کار کند.

سرمایه گذاری کلی برای احداث این دو کارخانه در آمریکا ۴۰ میلیارد دلار اعلام شده است و در همین رابطه نیز گفته شده که این سرمایه‌گذاری یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی و مستقیم در ایالات متحده و ایالت آریزونا است. علاوه بر این‌ها گفته شده که بیش از ۱۰,۰۰۰ هزار کارگر ساختمانی در ساخت این کارخانه‌ها مشارکت خواهند داشت و انتظار می‌رود که دو کارخانه TSMC در آریزونا نزدیک به ۱۰,۰۰۰ شغل فناوری با درآمد بالا تولید کند و از این میان نیز ۴,۵۰۰ نفر به صورت مستقیم برای TSMC مشغول به کار خواهند شد.

سرمایه گذاری کلی ۴۰ میلیارد دلاری و ظرفیت تولید ۶۰۰,۰۰۰ ویفر در سال

پس از تکمیل و نهایی شدن دو کارخانه، هر دوی این مجتمع‌های تولیدی قرار است بیش از ۶۰۰,۰۰۰ ویفر در سال تولید کنند و ارزش نهایی در این رابطه نیز بیش از ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است. در راستای تعهد TSMC به تولید پایدار و دوستدار محیط زیست، این شرکت قرار است یک کارخانه احیای آب صنعتی و بازیافت آب استفاده شده در محل مربوطه ایجاد کند و این به شرکت تایوانی قرار است کمک کند تا حدرفت آب را به نزدیکی صفر کاهش دهد.

TSMC ساخت کارخانه دوم در آریزونا

در رویداد اخیر TSMC در آریزونا مدیرعاملان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نیز وجود داشتند و در این راستا می‌توان به تیم کوک مدیرعامل اپل و Lisa Su و Jensen Huang مدیرعاملان AMD و انویدیا را نام برد. تیم کوک در این مراسم همچنین اعلام کرد که اپل در آینده از تراشه‌های کارخانه TSMC در آریزونا استفاده خواهد کرد.

در طی مراسم TSMC همچنین ۶ ابزار برای پشتیبانی از تولید تراشه‌های پیشرفته VH رونمایی کرد و برخی از ابزارآلات معرفی شده از شرکت‌های برتر این صنعت مانند Applied Materials، ASM و ASML تهیه شده بودند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.