به‌زودی: فیبر نوری زیتل با سرعت ۵۰ مگابیت و حجم نامحدود

شرکت زیتل با تغییر پروانه خود به سوی ارائه اینترنت ۵G و فیبر نوری رفته است و دیگر فقط ارائه‌دهنده اینترنت TD LTE نیست.

«میلاد اصانلو»، معاون تجاری زیتل در گفت‌وگو با خبرنگاران و رسانه‌های فناوری، خبر داد به‌زودی فیبر نوری زیتل با سرعت ۵۰ مگابیت و حجم نامحدود در چندین شهر عرضه می‌شود.

او می‌گوید زیتل برنامه‌های گسترده‌ای برای عرضه اینترنت فیبر نوری دارد و این سرویس را از شهر کیش آغاز کرده و بعد در شهر رشت آن را عرضه می‌کند و شهرهای اهواز و پردیس تهران نیز در نوبت شروع سرویس هستند.

شروع با سرعت ۵۰ مگابیت نامحدود

معاون تجاری زیتل می‌گوید شروع سرویس فیبر نوری این شرکت با سرعت ۵۰ مگابیت و حجم نامحدود به قیمت ۴۰۰ هزار تومان برای مشترکان خانگی خواهد بود.

او تاکید می‌کند زیتل توانایی ارائه سرویس‌هایی با سرعت بالاتر را هم دارد و در صورت نیاز و درخواست مشتری، ارائه خواهد شد اما به دنبال یک محصول اقتصادی و متناسب با ذائقه مردم هستیم.

اصانلو اعتقاد دارد فیبر نوری فروش خواهد رفت؛ چون نسلی از اینترنت است که بالاترین کیفیت را در سطح جهان دارد.

فیبر نوری زیتل

فیبر نوری زیتل

او می‌گوید نمی‌تواند از نقش «فیلترینگ» گذشت و آن را چالش ندید ولی این طور هم نیست که فیبر نوری به خاطر فیلترینگ به فروش نرسد و با استقبال روبرو نشود.

قطعا فیبر نوری مشتری دارد

معاون تجاری زیتل اشاره می‌کند اگر یک زیرساخت خوبی ایجاد کنیم و اینترنت با کیفیتی بدهیم؛ مشتری وجود دارد و استقبال می‌کند. او فیبر نوری را نسخه‌ای کامل‌تر از سایر سرویس‌های اینترنت در ایران می‌داند و می‌گوید اگر با پشتیبانی خوب ارائه شود؛ قطعا مشتری خواهد داشت.

اصانلو درباره اینکه در کدام شهرها زودتر سرویس فیبر نوری زیتل را می‌بینیم نیز می‌گوید:

«مثلاً در شهر پردیس زودتر به بهره‌برداری رسیدیم که نشان می‌دهد شهرداری پردیس بسیار بیشتر همکاری کرده است. اما در‌کل وقتی در مورد شهری مانند تهران صحبت می‌کنیم، المان‌های متفاوتی (مانند شهرداری، مخابرات و…) دخیل هستند و واقعاً چالش سختی است و نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سؤال داد. البته باید یک نکته مهم را در نظر بگیریم: فیبر نوری نه فقط در ایران، بلکه در تمام دنیا براساس تقاضا شکل می‌گیرد؛ یعنی جایی که تقاضای قوی‌تری وجود داشته باشد، قطعاً زودتر سرویس هم ارائه خواهد شد.»

به طور کلی، استان‌های گیلان، همدان، خوزستان، هرمزگان و آذربایجان شرقی هدف توسعه فیبر نوری زیتل هستند.

گفتنی است که زیتل در ابتدا فقط پروانه ارائه اینترنت TD LTE داشت ولی در سال‌های اخیر، با ادغام پروانه خود با شرکت فناپ، توانست مجوز ارائه اینترنت فیبر نوری هم بگیرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.