بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی [آذر ۱۴۰۱]

شاید تصور کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایل برود؟ می‌خواهیم توجهتان را به آماری جالب جلب کنیم: در سال ۲۰۲۲، کل صنعت بازی‌های ویدئویی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت که ۴۵ درصد از آن، یعنی ۹۱ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۵۸ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص می‌یافت. بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی را تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل را جدی گرفت.

تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاهشان صرفاً به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. چنین گوشی‌هایی معمولاً عملکرد قدرتمند و سیستم خنک‌کننده کارآمد و امکانات سخت‌افزاری به‌خصوصی را ارائه می‌دهند؛ اما درعوض گران‌تر هستند و همین موضوع باعث می‌شود از فهرست خرید بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل خارج شوند.

بهترین گوشی های گیمینگ بازی Arena of Valor

مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

  • شارژدهی زیاد
  • بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی درخورتوجه
  • سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه برای پایداری عملکرد پردازنده
  • بهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌‌‌عامل‌های موبایل
  • امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ی بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن اعلان پیام‌ها

درست مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که گرافیک در آن‌ها عامل تعیین‌کننده برای بازی محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند عیار گیمینگ گوشی را مشخص کنند.

نرم‌افزار؛ سلاح پنهان گیمرها

هنگام خرید گوشی گیمینگ اکثر کاربران تمرکز و حساسیتشان را روی سخت‌افزار قوی قرار می‌دهند و تقریباً عناصر دیگر مثل نرم‌افزار را فراموش می‌کنند. باوجوداین، چند سالی می‌شود که سازندگان گوشی‌های هوشمند، خصوصاً دستگاه‌های اندرویدی، درکنار استفاده از بهترین سخت‌افزار ممکن، نیم‌نگاهی هم به عملکرد بهتر نرم‌افزار می‌اندازند. ازاین‌رو، گوشی‌های هوشمند با گیم‌لانچرهای اختصاصی مختص هر شرکت عرضه می‌شوند.

درواقع، شرکت‌ها اسلحه‌ی مخفی خودشان را رو و به تجربه‌ی هرچه‌بهتر کاربر هنگام بازی‌کردن کمک می‌کنند. گیم‌لانچرها علاوه‌بر بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها، امکانات ویژه‌ی دیگری هم به‌همراه دارند؛ از‌جمله میان‌بر برای گرفتن اسکرین‌شات، ضبط ویدئو از صفحه‌ی بازی، بستن اعلانات و جلوگیری از لمس ناخواسته‌ی صفحه.

ویژگی‌های گیم‌لانچر سامسونگ و شیائومی و وان پلاس

سامسونگ در نسخه‌ی اختصاصی «گیم‌لانچر» خود علاوه‌بر تنظیم وضوح صفحه و فرمت ذخیره‌ی اسکرین‌شات، امکان سوئیچ بین سه حالت بهترین عملکرد و حالت متعادل و حالت بازی با محوریت مصرف بهینه‌ی باتری را دراختیار کاربر قرار داده است.

شیائومی با «گیم‌توربو» علاوه‌بر ارائه‌ی برخی امکانات مشابه گیم‌لانچر سامسونگ، ویژگی‌هایی نظیر اجرای هم‌زمان برنامه‌های تعیین‌شده در پنجره‌ای کوچک، جلوگیری از داغ‌شدن بیش‌از‌حد دستگاه، پاسخ به تماس‌های دریافتی در حالت اسپیکر یا هندزفری و امکان نمایش مقدار درگیری پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی هنگام اجرای انواع بازی‌ها را فراهم کرده است.

وان‌پلاس از رقبای زیرک خود عقب نمانده و «پرو گیمینگ مود» خود را راه انداخته است. این شرکت سه ویژگی اصلی گیم‌لانچر را «قطع‌کردن اعلانات گوشی» و «جلوگیری از لمس ناخواسته» و «ضبط لحظات از‌دست‌رفته» عنوان می‌کند که فقط مورد آخر نوآورانه و جذاب به‌نظر می‌رسد.

«ریوایند رکوردیندگ» همواره ۳۰ ثانیه‌ی آخر بازی شما را بدون هیچ نگرانی‌ای ضبط می‌کند؛ پس اگر برای اشتراک‌گذاری لحظات طلایی بازی با دوستان خود فراموش کردید دکمه‌ی ضبط را بفشارید، گیم لانچر وان پلاس بسیار به کارتان خواهد آمد.

باید گفت که اپل استراتژی کاملاً متفاوتی دارد و به راه‌اندازی گیم‌لانچر برای آیفون‌ها نیازی نمی‌بیند. احتمالاً تیم کوک روی عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌هایش حساب زیادی باز کرده است که البته واقعاً نیز چنین است. به‌جز ناچ بالای نمایشگر و سرعت کم شارژ، گیمرهای آیفون دغدغه‌ی بزرگ دیگری ندارند.

سری گوشی‌های مخصوص بازی نیز علاوه‌بر حس گیمینگ و داشتن اکثر امکاناتی که پیش‌تر ذکر شد، به ویژگی‌های دیگری مانند سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزاری، دکمه‌ها و ماشه‌هایی مخصوص بازی، باتری حجیم و سرعت شارژ بسیار بیشتر از حد معمول مجهز شده‌اند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتاً با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومان

در سال‌های اخیر، شیائومی عملکرد بسیار خوبی در تولید گوشی‌های مناسب بازی از خود نشان داده و بازه‌ی قیمتی گوشی‌های گیمینگ را جابه‌جا کرده است؛ مثلاً با مبلغی حدود ۸‍ میلیون تومان می‌توان گوشی گیمینگی از شیائومی خرید که عملکردی برابر با گوشی ۱۵ میلیونی سامسونگ در بازی‌ها دارد. دقت کنید که این حرف تنها درباره‌ی قدرت پردازشی گوشی صحت دارد!

بهترین گوشی های گیمینگ - ردمی نوت 9تی | Redmi Note 9T 5G

ردمی نوت ۹T شیائومی ۵G

«ردمی نوت ۹ تی شیائومی»، از ارزان‌ترین گوشی‌های ۵G بازار‌، بیش از یک سال از زمان عرضه‌‌اش می‌گذرد؛ اما همچنان برای استفاده‌ی روزمره و گمینگ گزینه‌ی مناسبی در بین گوشی‌های اقتصادی خواهد بود. به‌لطف تراشه‌ی نسبتاً قدرتمند و هفت نانومتری Dimensity 800U، این گوشی شیائومی ازپسِ اجرای بازی پابجی موبایل با کیفیت مدیوم و حدود ۵۰ FPS برخواهد آمد.

اسپیکرهای نوت ۹T استریو هستند و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن از شارژ سریع ۱۸ وات تغذیه می‌کند. شاید تنها ایراد این گوشی در رده‌ی قیمت حدود ۵ میلیون تومان، نرم‌افزار قدیمی و نمایشگر ۶۰ هرتز LCD آن باشد که البته با‌‌‌توجه‌‌‌به قدرت گوشی، عملاً نرخ نوسازی بیش از ۶۰ هرتز در بازی‌ها به‌ کارتان نخواهد آمد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۵٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ | ردمی نوت ۱۰ اس شیائومی - Redmi note 10s

ردمی نوت ۱۰S شیائومی

«ردمی نوت ۱۰s شیائومی» جزو گوشی‌هایی است که در رده‌ی قیمتی زیر ۵٫۵ میلیون تومان از جهات مختلفی می‌تواند انتخاب خوبی محسوب شود؛ مثلاً تراشه‌ی Helio G95 مدیاتک، به‌عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی، در اجرای انواع بازی‌های سنگین نرخ فریم بین ۴۰ تا ۵۰ را با تنظیمات گرافیکی پایین می‌تواند ارائه دهد؛ همچنین ۱۰s با داشتن نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ و وزن ۱۷۸ گرم، گوشی خوش‌دستی محسوب می‌شود. اگر به‌جز بازی کردن با موبایل، از دوربین آن برای عکاسی نیز استفاده می‌کند، پس نوت ۱۰s ردمی، بازهم انتخاب مناسبی خواهد بود؛ البته شاید حالا که در آستانه‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۳ هستیم، MIUI 12 برپایه‌ی اندروید ۱۱ موجود روی این گوشی، قدیمی به‌حساب بیاید و از طرف دیگر نمایشگر آن باوجود اینکه وضوح مناسب FHD+ دارد ولی نهایت نرخ نوسازی که ارائه می‌دهد ۶۰ هرتز است.

از دیگر ویژگی‌های این میان‌رده‌ی شیائومی می‌توان به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۳۳ وات، اسپیکرهای استریو، بهره‌مندی از حافظه‌ی UFS 2.2 در این رده‌ی قیمتی، داشتن جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و کیفیت ساخت مناسب اشاره کرد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۶ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - گلگسی ام ۳۳ سامسونگ | Samsung Galaxy M33‌ رنگ سبز

گلکسی M33 سامسونگ ۵G

«گلکسی M33 سامسونگ» باوجود تراشه‌ی پنج‌نانومتری Exynos 1280 در بطن خود، عملکرد پردازشی مرکزی و گرافیکی رضایت‌بخشی را در این بازه‌ی قیمتی ارائه می‌دهد و می‌تواند انتظارات گیمرهای موبایل را در حد قابل قبولی برآورده کند.

گفتنی است که این گوشی سامسونگ از نظر طراحی و نرم‌افزار و دوربین در جایگاهی بالاتر از رقبایش قرار می‌گیرد و مناسب کاربرانی است که نگاه صرفاً گیمینگ به گوشی ندارند؛ البته تراشه‌ی گلکسی M33 که از محصولات خود سامسونگ است، در برخی موارد عملکردی مشابه Snapdragon 750G دارد و حتی در بعضی موارد مانند تست وایلد لایف ۳DMark، حدود دو برابر عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود به‌نمایش می‌گذارد. عرضه با رابط کاربری One UI 4.1 برپایه‌ی اندروید ۱۲، نمایشگر ۶٫۶ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت هم از دیگر ویژگی‌های M33 است.

نبود اسپیکر استریو و پنل نمایشگر TFT LCD را هم می‌توان از نقاط منفی این گوشی سامسونگ به‌حساب آورد. پیشنهاد می‌شود اگر بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد، حدود یک تا دو میلیون تومان بیشتر هزینه کرده و سراغ گلکسی A33 سامسونگ با دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال، بدنه‌ی ضدآب مجهز به گواهی IP67 و به‌روزرسانی‌های بهتر بروید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۶٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی‌های گیمینگ | شیاسومی می ۱۰ تی لایت 5جی رنگ مشکی

می ۱۰ تی لایت شیائومی ۵G

«می ۱۰ تی لایت شیائومی» با اینکه حدود ۲ سال از تاریخ معرفی‌اش می‌گذرد و گوشی چندان به‌روزی نیست، با داشتن تراشه‌ی Snapdragon 750G در بطن خود، یکی از بهترین گوشی‌های مناسب بازی در رده‌ی قیمتی ۶٫۵ میلیون تومان است که بازی پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی High و حدود ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه می‌تواند اجرا کند.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز با وضوح FHD+، شش گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، اسپیکرهای استریو و باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۳ وات از دیگر ویژگی‌های می ۱۰ تی لایت شیائومی هستند؛ البته این گوشی با اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار شده است و احتمالاً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری‌اش رو‌به‌‌اتمام خواهد بود.

انتخاب جایگزین: گلکسی M23 سامسونگ

بهترین گوشی گیمینگ - گلگسی ام ۲۳ سامسونگ | Samsung Galaxy M23‌ رنگ سبز تیره

«گلکسی M23 سامسونگ» بااینکه کیفیت ساختش به‌پای نماینده‌ی شیائومی نمی‌رسد، اما از همان تراشه‌ی ۸ نانومتری Snapdragon 750G بهره می‌گیرد؛ پس می‌توان انتظار داشت که عملکرد M23 در بازی‌ها کم‌وبیش مشابه می ۱۰ تی لایت شیائومی باشد؛ البته میان‌رده‌ی سامسونگ از جدیدترین گوشی‌های سری M سامسونگ است و با One UI 4.1 برپایه‌ی اندروید ۱۲ عرضه شده است. نمایشگر ۶٫۶ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، وجود جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز از دیگر امکانات گلکسی ام۲۳ هستند. اگر بخواهیم نقطه‌ی ضعفی برای این گوشی سامسونگ درنظر بگیریم می‌توان به پنل نمایشگر TFT LCD و نبود اسپیکر استریو اشاره کرد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۸٫۵ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ | شیائومی ۱۱ لایت ۵جی ان ای - Xiaomi 11 lilte 5G NE رنگ آبی

شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE

«شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE» می‌تواند با اتکا به تراشه‌ی Snapdragon 778G با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 642L، در اجرای بازی‌ها نرخ فریم ثابت درحدود ۶۰ و با تنظیمات گرافیکی بالا را ارئه دهد که عملکرد پایدار و خوبی محسوب می‌شود. این گوشی خوش‌دست و سبک شیائومی که تنها ۱۵۸ گرم سنگینی دارد، از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ OLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، باتری ۴٬۲۵۰ میلی‌آمپر و شارژر ۳۳ وات استفاده می‌کند؛ البته شاید نبود جک ۳/۵ میلی‌متری صدا، طول عمر متوسط باتری و کمی قدیمی بودن دستگاه برای برخی از کاربران مورد قبول نباشد.

نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم شیائومی ۱۱ لایت ان ای را می‌توان با قیمت هشت میلیون و ششصد هزار تا ۹ میلیون تومان تهیه کرد و برای خرید نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت این میان‌رده‌ی شیائومی حدود ۹ میلیون و سیصد هزار تومان باید پرداخت کنید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۹ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - گلگسی ام ۵۲ سامسونگ | Samsung Galaxy M52 رنگ تیره

گلکسی M52 سامسونگ ۵G

«گلکسی M52‌ سامسونگ» که مانند مدل معرفی شده‌ی پیشین به تراشه‌ی Snapdragon 778G کوآلکام مجهز است، از زیباترین و بهترین گوشی‌های سری M سامسونگ محسوب می‌شود. نمایشگر ۶٫۷ اینچ Super AMOLED Plus با وضوح ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل و قابلیت ارتقا به اندروید ۱۲ از دیگر ویژگی‌های ام ۵۲ سامسونگ است؛ همچنین باوجود وزن بسیار کم و بدنه‌ی نازک، سامسونگ در طراحی این گوشی میان‌رده‌اش بسیار خوب عمل کرده و توانسته باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمرساعتی را در بدنه‌ی آن جای دهد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - پوکو ایکس ۴ جی تی | Xiaomi POCO X4 GT رنگ سیاه

پوکو X4 GT شیائومی

یکی از دلایل محبوبیت سری گوشی‌های پوکو بین کاربران، قدرت پردازشی بالای آن‌ها نسبت به رقبای هم‌قیمت خودشان است. «پوکو X4 GT شیائومی» نیز به‌شدت برهمین قاعده استوار است و قلب تپنده‌ی این گوشی به‌لطف تراشه‌ی Dimensity 8100 مدیاتک بسیار پرقدرت و منظم می‌زند. برای آن‌دسته از کاربرانی که ذهنیت بدی نسبت به تراشه‌های مدیاتک دارند باید بگوییم که سری Dimensity تراشه‌های این شرکت تایوانی، پرچم‌دار آن‌ها محسوب می‌شود و کار ساخت و تولید آن‌ها توسط TSMC و با به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا انجام می‌شود.

برگردیم سراغ خود گوشی؛ یعنی پوکو ایکس ۴ جی‌تی که ترکیب ویژگی‌های لازم برای یک دستگاه گیمینگ قابل‌حمل را دارد. نمایشگر ۶٫۶ اینچ IPS LCD با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، MIUI 13 برپایه‌ی اندروید ۱۲، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، بلندگوهای استریو، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و باتری ۵٬۰۸۰ به‌همراه شارژر ۶۶ وات امکاناتی است که با درنظر گرفتن برچسب قیمتی این گوشی، بسیار خوب و مناسب هستند که این گوشی پوکو را مناسب اجرای انواع بازی‌های سنگین با نرخ فریم و کیفیت بالا می‌کنند.

انتخاب جایگزین: شیائومی ۱۱T

شیائومی ۱۱ تی | Xiaomi 11T

بهره‌مندی از تراشه‌ی ۶ نانومتری Dimensity 1200 با عملکرد گرافیکی پایدار به‌همراه نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و اسپیکرهای استریو و ‌شارژ سریع ۶۷ وات، می‌توانند یک گوشی هوشمند را به اولویت گیمرها تبدیل کنند. این گوشی توانایی اجرای بازی محبوب پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی بالا و ۹۰ فریم‌برثانیه دارد.

«شیائومی ۱۱T» که با اندروید ۱۱ عرضه شده است، تا سه نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. با قیمتی حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان می‌توان سراغ مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی رفت.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۱ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - پوکو اف ۴ شیائومی | POCO F4 Xiaomi رنگ نقره‌ای

پوکو F4 شیائومی

گوشی شیائومی «پوکو F4» از همان تراشه گوشی محبوب پوکو F3، یعنی Snapdragon 870 استفاده می‌کند که باوجود قدیمی بودن، قدرت بسیار بالایی دارد. وزن و ابعاد گوشی نسبت به نسل قبلی تقریباً تغییری نداشته و نمایشگر نیز تنها پشتیبانی از دالبی ویژن را به ویژگی‌های نسل قبلی خود افزوده؛ دوربین اصلی به سنسوری با رزولوشن بزرگ‌تر ۶۴ مگاپیکسل ارتقا یافته و در بخش لنز نیز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز شده است. ظرفیت باتری تقریباً ثابت (۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت) مانده با این تفاوت که توان شارژ افزایشی حدوداً دوبرابری دارد و از ۳۳ وات در نسل پیشین، حالا به ۶۷ وات می‌رسد.

علاوه‌بر تراشه اسنپدارگون ۸۷۰ ، اسپیکرهای استریو، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED و استفاده از شیشه در ساخت قاب پشتی از ویژگی‌های دیگر F4 است که نسبت به گذشته تغییری به خود نمی‌بیند و همچنان نسل جدید پوکو F-ها را مانند گذشته، بدل‌به یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای اکثر گیمرها می‌کند.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۳ میلیون تومان

شیائومی ۱۱تی پرو | Xiaomi 11T Pro

شیائومی ۱۱T پرو

طبق روال پیشین، انتظار می‌رفت که نسل جدید گوشی‌های سری می T شیائومی نیز مانند دو نسل قبل گوشی‌هایی با قیمت اقتصادی و امکانات پرچم‌دار باشند. این عادت شیائومی حتی پس از حذف پیشوند می از سری گوشی‌های هوشمندش، همچنان پابرجا مانده است و اکنون نیز شاهد مجموعه‌ی بسیار خوبی از امکانات در شیائومی ۱۱تی پرو ۵G هستیم.

۱۱تی پرو با ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن، تراشه‌ی Snapdragon 888، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتd درکنار شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه، می‌تواند بهترین گوشی برای گیمرها در بازه‌ی ۱۲ میلیون تومان باشد. اسپیکرهای استریوی هارمان کاردن و امکان دریافت به‌روزرسانی ۳ نسخه‌ی بعدی اندروید و دوربین‌های باکیفیت بر ارزش خرید شیائومی ۱۱T پرو می‌افزاید.

نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی شیائومی ۱۱تی پرو با قیمت حدود ۱۲ میلیون تومان در بازار موبایل فروخته می‌شود که می‌توان با کمی هزینه‌ی بیشتر سراغ نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن نیز بروید. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی گوشی شیائومی، «بررسی ۱۱T پرو» را در زومیت مطالعه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - پوکو اف ۴ جی تی | POCO F4 GT رنگ زرد

پوکو F4 GT شیائومی

«پوکو F4 جی تی»، از جدیدترین گوشی‌های گیمینگ بازار، ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 نیز به‌حساب می‌آید. این تراشه‌ی بسیار قدرتمند کوالکام از فرایند ساخت چهارنانومتری سامسونگ بهره می‌برد و سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی و با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا اجرا می‌کند؛ اما ‌مشکلاتی درزمینه‌ی تولید گرمای بیش‌ازحد تجربه می‌کند.

پوکو با استفاده از نسخه‌ی سوم فناوری LiquidCool و تعبیه‌ی محفظه‌ی بخار دوگانه‌ای به بزرگی ۴۸۶۰ میلی‌مترمربع در داخل این گوشی، گرمای تولید‌شده‌ی تراشه زیرفشار را تا حد زیادی مدیریت می‌کند. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، ماشه‌های بالاجهنده‌ی مخصوص بازی، چهار اسپیکر استریو JBL و باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات از ویژگی‌های برجسته‌ی این گوشی شیائومی محسوب می‌شوند.

نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم در حدود ۱۴ میلیون و پانصدهزار تومان قیمت دارد و نسخه‌‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پوکو F4 GT را می‌توان با قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان خرید؛ ضمناً گوشی «ردمی K50 گیمینگ» نیز نسخه‌ی ری‌برند شده‌ی پوکو F4 GT است و جز نام و رنگ‌بندی هیچ تفاوتی باهم نخواهند داشت.

انتخاب جایگزین: شیائومی می ۱۱i

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی می 11i

مدل ساده‌شده از پرچم‌دار سری ۱۱ شیائومی، یعنی «شیائومی می ۱۱ آی»، با اینکه در بخش نمایشگر و دوربین نمی‌تواند با می ۱۱ رقابت کند، از‌نظر قدرت پردازشی تفاوتی با آن ندارد. می ۱۱ آی هم از تراشه‌ی Snapdragon 888 قدرت می‌گیرد که یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود؛ بنابراین با خرید می ۱۱ آی، تا چند سال آتی می‌توانید اکثر بازی‌های موبایل را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. بد نیست بدانید که می ۱۱ آی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ با دقت Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

همه‌ی مدل‌های می ۱۱ آی از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کنند و با بودجه‌ای نزدیک به ۱۴ میلیون تومان، می‌توانید بهترین مدل آن را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تهیه کنید. با‌‌توجه‌‌‌‌به امکانات و محدوده‌ی قیمتی می ۱۱ آی، نمی‌توان ایراد اساسی به آن وارد کرد؛ اما می‌توان فریم پلاستیکی، نبود گواهی قوی ضدآب، نداشتن شارژ بی‌سیم، نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری و پشتیبانی‌نکردن از کارت حافظه‌‌ی جانبی را به‌عنوان ضعف‌های می ۱۱ آی دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر، به بررسی می ۱۱ آی در زومیت مراجعه کنید.

در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان اگر با طراحی قدیمی و ابعاد کوچک و وضوح پایین نمایشگر و طول عمر بسیار کم باتری «آیفون SE 2022» کنار بیایید، نمی‌توان ازنظر عملکردی رقیبی برای این گوشی در نظر گرفت. همچنین، اگر به‌دنبال کیفیت ساخت و طراحی و نمایشگر بهتر هستید و نمایشگر کوچک‌تر و تراشه‌ی کمی ضعیف‌تر برایتان چندان مهم نیست، پیشنهاد می‌کنیم سراغ خرید «شیائومی ۱۲x» با قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان بروید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمنیگ - شیائومی ۱۲ | Xiaomi 12 رنگ بنفش

شیائومی ۱۲

«شیائومی ۱۲» که از همان سخت‌افزار پوکو اف ۴ جی تی؛ یعنی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌کند، نرم‌افزار و دوربین و کیفیت ساخت بسیار بهتری از گوشی گیمینگ پوکو دارد و در ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری روانه‌ی بازار شده است. شیائومی ۱۲ برخی امکانات گیمینگ پوکو F4 جی‌تی را ندارد و با مبلغی درحدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را تهیه کرد و با مبلغی درحدود ۱۹ میلیون تومان نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن را می‌توان خرید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی ۱۲ تی پرو | Xiaomi 12t Pro رنگ سیاه

شیائومی ۱۲T پرو

«شیائومی ۱۲T پرو» بااینکه به‌تازگی وارد بازار موبایل کشور شده و هنوز حباب قیمتی دارد؛ اما از طرف دیگر ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه‌ی اصلاح‌شده و بهینه‌ی کوالکام، Snapdragon 8+ Gen 1 است که مشکلات گرمای بیش‌ازحد نسخه‌ی استاندارد این تراشه و مصرف زیاد انرژی آن‌را به‌حداقل رسانده است.

علاوه‌بر وجود بهترین تراشه‌ی حال‌حاضر دنیای اندرویدی‌ها در بطن ۱۲T پرو، از دیگر امکانات گوشی بالارده‌ی شیائومی می‌توان به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و امکان پشتیبانی از HDR10+، دالبی ویژن و ۶۸ میلیارد رنگ، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل، عرضه با MIUI 13‌ برپایه‌ی اندروید ۱۲، بلندگوهای استریو تنظیم‌شده توسط Harman Kardon، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع ۱۲۰ وات اشاره کرد.

گوشی شیائومی ۱۲Tپرو که با شعار «Master AI Photography» معرفی شده در عکاسی نیز همراه خوبی برای کاربران خواهد بود؛ همچنین این گوشی از سیستم خنک‌کننده ترکیبی محفظه‌ بسیار بزرگ بخار با ورقه‌های چندلایه‌ی گرافیت و لایه‌ی نیترید بور بهره می‌برد و با توجه به بهینه شدن تراشه و بهبود سیستم خنک‌کنندگی انتظار می‌رود، ۱۲ تی پرو خنک‌تر و پایدارتر از نسل پیشین خود عمل کند.

انتخاب جایگزین: نوبیا رد مجیک ۶R زد تی ای

بهترین گشوی های گیمنیگ - زد تی ای نوبیا رد مجیک ۶ آر | Nubia Red magic 6R ZTE رنگ آبی تیره

گوشی ZTE «نوبیا رد مجیک ۶R» از تراشه‌ی سال گذشته Snapdragon 888 استفاده می‌کند؛ اما همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی‌کردن است؛ چراکه علاوه‌بر داشتن مشخصه‌های گیمینگی مانند دکمه‌های حساس به فشار مخصوص بازی و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته و رابط کاربری بهینه‌شده برای بازی، از تراشه‌ی قدرتمند و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد که ازپسِ اجرای طولانی‌مدت هر بازی سنگینی بدون افت زیاد فریم یا داغی بیش‌از‌حد برخواهد آمد.

گفتنی است که اختلاف عملکردی بین دو تراشه‌ی اخیر کوالکام Snapdragon 888 و Snapdragon 8 Gen1 چندان زیاد نیست که برتری فاحش و مطلقی را برای نسل جدید به‌همراه داشته باشد. بنچمارک ۳D مارک اختلاف عملکردی نزدیک به دو برابر را نشان می‌دهد؛ ولی در گیگ‌بنچ ۵ این اختلاف بسیار ناچیز است. همچنین، Snapdragon 888 در حفظ عملکرد خود پایدارتر عمل می‌کند.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۴ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - موتورولا اج ۳۰ پرو | Motorola Edge 30 Pro رنگ نقره‌ای

موتورولا اج ۳۰ پرو

نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED، تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، دو دوربین اصلی و اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسل، اسپیکرهای استریو و باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۸ وات، برخی از امکانات و ویژگی‌های مطرح «موتورولا اج ۳۰ پرو» هستند که این گوشی را علاوه بر گیمینگ، برای عکاسی و استفاده روزمره نیز، بسیار مناسب کرده‌اند. پیشنهاد می‌شود، پیش‌از اقدام‌به خرید گوشی موتورولا، حتماً «بررسی موتورولا اج ۳۰ پرو» را در زومیت بخوانید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۷ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - شیائومی ۱۲ پرو | Xiaomi 12 Pro رنگ سبز

شیائومی ۱۲ پرو

«شیائومی ۱۲ پرو» از امکاناتی مانند نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ ۱۲۰ هرتز LTPO AMOLED، تراشه Snapdragon 8 نسل یک، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۱۲۰ وات بهره می‌برد که این پرچم‌دار شیائومی را به گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ تبدیل می‌کند.

این گوشی از کیفیت ساخت بسیار رضایت‌بخش و دوربین‌های باکیفیتی نیز استفاده می‌کند که علاوه‌بر بازی‌کردن، برای انواع کاربری‌های دیگر انتخاب بسیار مناسبی است. قیمت گوشی شیائومی ۱۲پرو در مدل مجهز به ۱۲ گیگیابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی حدود ۲۷ میلیون تومان است. برای آشنایی دقیق‌تر و بیشتر با این پرچم‌دار شیائومی، «بررسی شیائومی ۱۲ پرو» را مطالعه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ - وان پلاس ۱۰ تی | OnePlus 10T رنگ سبز

وان پلاس ۱۰T

وان‌پلاس با تجهیز جدیدترین گوشی بالارده‌ی خود به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 درکنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، آن را مناسب هرگونه پردازش سنگین ازجمله‌ی بازی‌های متداول بین گیمرها کرده است. علاوه‌براین، دوربین‌های این گوشی تجربه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری خوبی را برای کاربران فراهم می‌کند.

نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۱۲۰ هرتز Fluid AMOLED، اسپیکرهای استریو و باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر ۱۵۰ وات (!) از دیگر امکانات «وان پلاس ۱۰T» است. قیمت گوشی وان پلاس ۱۰ تی در مدل مجهز به ۱۶ گیگیابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۲۹ میلیون و پانصدهزار تومان است.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۵ میلیون تومان

بهترین گوشی های گیمینگ - زد تی ای نوبیا رد مجیک ۷ | Nubia Red Magic 7 ZTE‌رنگ مشکی

نوبیا رد مجیک ۷ زد تی ای

گوشی گیمینگ ZTE «نوبیا رد مجیک ۷» جزو بهترین و برترین گوشی‌های گیمینگ است که از سیستم خنک‌کننده‌ی ترکیبی و فن داخلی برای کاهش حرارت تولید‌شده‌ی تراشه‌ی بسیار قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد. طراحی و رنگ‌بندی جذاب، ۱۶ یا ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، نمایشگر ۶٫۸ اینچ ۱۶۵ هرتز AMOLED و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات از امکانات سری هفتم جادوی سرخ چینی‌ها است.

انتخاب جایگزین: آیفون ۱۳ اپل

بهترین گوشی گیمینگ - آیفون ۱۳ اپل | iPhone 13 Apple

اگر می‌توانید با ابعاد جمع‌وجور ۶٫۱ اینچ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نمایشگر آیفون ۱۳ اپل کنار بیایید، پیشنهاد می‌کنیم خود را از لذت اجرای بازی روی یک دستگاه اپل مجهز به تراشه‌ی بسیار قدرتمند و بهینه‌ی A15 Bionic محروم نکنید. این دستگاه گرچه نمایشگری کوچک با نرخ نوسازی استاندارد دارد؛ اما پنل استفاده شده در آن از نوع Super Retina XDR OLED که از دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند.

گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، کیفیت ساخت بسیار بالا، دوربین‌های عالی و پشتیبانی نرم‌افزاری منظم و بلندمدت از دیگر ویژگی‌های iPhone 13 اپل است. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با نسخه‌ی استاندارد پرچم‌داران ۲۰۲۱ اپل حتماً «بررسی آیفون ۱۳ اپل» را در زومیت مطالعه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومانبهترین گوشی های گیمینیگ - گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ | Galaxy S22 Ultra Samsung رنگ برنز

گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ ۵G

سامسونگ به ساخت گوشی‌های گیمینگ چندان تمایلی نشان نمی‌دهد و این موضوع در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت نیز نمایان است. «S22 اولترا» هرچند از امکانات اضافی گوشی‌های گیمینگ بی‌بهره است، اما با اتکا به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1، نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ و سریع، میزان کافی رم و باتری قدرتمند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها از خود به‌نمایش می‌گذارد.

داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم هوشمند با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر این گوشی سامسونگ است. برای آشنایی کامل با این پرچم‌دار جذاب، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله‌ی «بررسی گلکسی S22 اولترا سامسونگ» را مطالعه کنید.


بهترین گوشی گیمینگ بالای ۴۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس | iPhone 13 Pro Max

آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

بهترین گوشی سال ۲۰۲۱ اپل می‌تواند بهترین انتخاب گیمرهای موبایل نیز باشد. با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 بایونیک اپل، پردازنده‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ وات، می‌تواند رضایت اکثر گیمرها را جلب کند. برای آشنایی بیشتر با قدرت سخت‌افزاری و عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس اپل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس را مطالعه کنید.

در زومجی نیز بخوانید:

گفتنی است هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون ۱۳ پرو مکس وجود ندارد.

از بحث بازی که بگذریم، آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا‌به‌امروز برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید؛ البته اگر این گوشی سرعت شارژ سریع‌تری داشت و با شارژر داخل جعبه عرضه می‌شد، قطعاً «بی‌عیب‌و‌نقص» صفت بسیار برازنده‌ای برایش به‌حساب می‌آمد.


انتخاب جایگزین: گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد ۳ | Galaxy Z Fold 3

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

باید بگوییم اگر مشکل مالی ندارید و دنبال خاص‌ترین و درعین‌حال یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستید، انتخاب شما می‌تواند «گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ» باشد. گوشی تاشو کره‌ای‌ها با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی روی دستگاهی تبلت مانند را برای کاربران فراهم می‌کند.

تراشه‌ی ۵ نانومتری Snapdragon 888، دوازده گیگابایت حافظه‌ی رم ، پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ هستند که آن‌ را به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی تریدینگ و گیمینگ تبدیل می‌کنند.

گفتنی است که «گلکسی زد فولد ۴» که به‌تازگی معرفی شده است، تغییرات زیادی را نسبت‌به نسل پیشین به خود نمی‌بیند؛ اما از بهبودهای نسل چهارم زد فولد سامسونگ، تراشه‌ی بهنیه و پرچم‌دار Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را می‌توان نام برد. این گوشی با قیمتی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان(!) در بازار موبایل ایران به‌فروش می‌رسد که خرید آن‌را چندان منطقی نمی‌کند. باوجود این‌ها خواندن «بررسی گلکسی زد فولد ۴» در زومیت خالی از لطف نخواهد بود.

همچنین برخی گوشی‌های موجود در بخش محصولات و فهرست قیمت گوشی زومیت، مانند «ریلمی Q5i»، «موتورولا اج S30»، «وان پلاس Ace Racing» و «Legion Y70 لنوو» هرکدام‌یک در بازه‌های قیمتی خود، بهترین انتخاب‌ها برای گیمینگ محسوب می‌شوند؛ اما گوشی‌های نام‌برده شده و برخی دیگر از گوشی‌های مشابه (اکثر گوشی‌های ریلمی، اوپو و گوشی‌های گیمینگ) در بازار ایران بدون رجیستر به‌فروش می‌رسند و نمونه‌ی رجیسترشده‌ای برای قرار گرفتن در فهرست بهترین گوشی گیمینگ زومیت ندارند.

همچنین بااینکه سری «آیفون ۱۴» معرفی شده، برخلاف سالیان گذشته هنوز نسخه‌ی رجیسترشده‌ای از پرچم‌داران ۲۰۲۲ اپل در بازار ایران موجود نیست و احتمالاً برخی گوشی‌های اکتیو آیفون ۱۴ نیز تا چند روز آینده امکان آنتن‌دهی موقت خود را نیز از دست بدهند؛ بدین‌ترتیب فعلاً بحث رجیستر آیفون ۱۴ اپل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به‌همین دلیل نیز از فهرست حاضر زومیت جا مانده است.


به‌نظر شما بهترین گوشی گیمینگ در ایران کدام است و جای چه مدلی را در این فهرست خالی می‌بینید؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی گیمینگ ۲۰۲۲ کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ ۲۰۲۲ ایسوس نوبیا رد مجیک ۷ زد تی ای است که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، هجده گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی سری بلک شارک هستند. امسال مدل بلک شارک ۵ پرو معرفی شد که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 درکنار امکانات جذاب مخصوص گیمرهای موبایل بهره می‌برد.

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 است. این سری هم در چند مدل معرفی شد که بهترین مدل آن ROG Phone 6 Pro نام دارد و به ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

گوشی پوکو X4 GT شیائومی را می‌توانیم بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان بدانیم. بارزترین ویژگی پوکو F3 تراشه‌ی Dimensity 8100 مدیاتک است که از‌نظر قدرت پردازشی و پایداری عملکردی در سطح پرچم‌داران اندرویدی از خود به‌نمایش می‌گذارد. شیائومی ۱۱t نیز در رده‌ی قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد و با اتکا به تراشه‌ی قدرتمندش پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیک بالا و نرخ فریم ۹۰ FPS می‌تواند اجرا کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.