بهترین گوشی های گیمینگ ارزان

طی چند سال اخیر کاربران بسیار زیادی برای بازی کردن به سراغ گوشی هوشمند خود رفته‌اند و همین باعث شده تا هم توسعه‌دهندگان بازی‌های تمرکز بیشتری به روی این بازار داشته باشند و هم سازندگان گوشی هوشمند محصولات مناسب‌تری برای بازی تولید کنند. در بازار گوشی‌هایی وجود دارد که مخصوص بازی تولید می‌شوند، ولی در کل برخی از گوشی‌ها نیز به لطف سخت افزار خود و نمایشگر مناسب شرایط خوبی برای بازی کردن دارند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به بهترین گوشی گیمینگ ارزان بپردازیم.

گوشی های مخصوص گیمینگ ارزان

محصولاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم همگی به نسبت بازه قیمتی سخت افزار خوبی دارند و می‌توانند از پس بازی‌های موجود بربیایند. در انتخاب گوشی‌ها به بخش صفحه نمایش و مشخصات آن و همچنین به شارژدهی باتری نیز توجه شده است. در نظر داشته باشید که موبایل گیمینگ ارزان نمی‌تواند از یک حدی قیمت کمتری داشته باشد؛ چرا که دیگر مشخصات سخت افزار نمی‌تواند از پس بازی‌های موجود بربیاید.

پوکو X4 GT

بهترین گوشی گیمینگ ارزان

به دنبال خرید گوشی گیمینگ ارزان شیائومی هستید؟ پوکو ایکس ۴ جی تی یکی از جدیدترین گوشی‌های بازار است که برای بازی نیز گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. این محصول از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۲۴۶۰ در ۱۰۸۰ استفاده می‌کند و تراکم ۴۰۷ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و نرخ لمس ۲۷۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و این موضوع باعث می‌شود محتوا و بازی‌ها به روان‌ترین شکل ممکن اجرا شوند و از نگاه کردن به محتوا بی‌نهایت لذت ببرید. این نمایشگر از محتوای HDR10 و Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند.

پوکو در بخش سخت افزاری از تراشه ۵ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۸۱۰۰ کمک گرفته است، چیپستی قدرتمند که توان پردازشی تقریبا مشابه با اسنپدراگون ۸۸۸ دارد. همین نکته نشان می‌دهد که با یک گوشی توانمند در اجرای بازی‌های روز دنیا در نهایت گرافیک و فریم ریت مواجه هستیم. این گوشی می‌تواند بازی مانند PUBG را در گرافیک Ultra و فریم ریت حدود ۸۰ به اجرا دربیاورد. در نهایت پوکو X4 GT از یک باتری ۵۰۸۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که دوام خوبی دارد و به لطف شارژ سریع ۶۷ واتی سریع هم شارژ می‌شود.

ردمی K40 گیمینگ

گوشی گیمینگ ارزان شیائومی

این گوشی به نسبت پوکو X4 GT از تراشه ضعیف‌تری استفاده می‌کند اما در زمینه‌های دیگر برتر است و همین باعث می‌شود در لیست بهترین گوشی گیمینگ ارزان حضور داشته باشد. این محصول از تریگرهای فیزیکی استفاده می‌کند و این یعنی شما به دکمه‌هایی برای کنترل بازی‌ها دسترسی خواهید داشت که باعث می‌شود دقت شما افزایش پیدا کند و با لذت و تمرکز بیشتری بازی کنید. همچنین در این محصول پنل به OLED تغییر کرده و حالا شاهد نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن FHD+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ لمس ۴۸۰ هرتزی هستیم. این صفحه نمایش از ۱ میلیارد رنگ، محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

ردمی K40 گیمینگ از تراشه دیمنستی ۱۲۰۰ استفاده می‌کند. این چیپست ۶ نانومتری تقریبا عملکردی شبیه به اسنپدراگون ۸۶۵ دارد و این یعنی در واقع یک نسل عقب‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ و دیمنستی ۸۱۰۰ است. این گوشی می‌تواند بازی PUBG را در حالت گرافیکی اولترا و فریم ریت ۶۵ به اجرا دربیاورد. K40 گیمینگ انرژی مورد نیاز خود را از باتری ۵۰۶۵ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی تأمین می‌کند و شارژدهی رضایت‌بخشی هم دارد. اگر برای شما کیفیت صفحه نمایش و همچنین تریگرهای فیزیکی اهمیت بالایی دارد به جای پوکو ایکس ۴ جی تی این مدل را خریداری کنید.

شیائومی ۱۱ تی پرو

گوشی گیمینگ ارزان قیمت

شیائومی ۱۱ تی پرو نه‌تنها یکی از بهترین گوشی گیمینگ ارزان قیمت موجود در بازار است، بلکه به لطف ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد می‌تواند برای هر استفاده‌ای مناسب باشد و گوشی بسیار کاملی به حساب بیاید. این محصول در بخش سخت افزاری از تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند و به این واسطه هم قدرت بسیار خوبی دارد. ۱۱T پرو می‌تواند بازی PUBG را در حالت اولترا و فریم ریت ۸۵ اجرا کند و بازی Shadowgun Legends نیز در حالت اولترا با فریم ریت ۹۰ اجرا می‌شود.

این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که مدت زمان مناسبی را دوام می‌آورد و از سوی دیگر به لطف شارژ سریع ۱۲۰ واتی در مدت حدود ۲۰ دقیقه فول شارژ می‌شود که عملکردی تحسین‌برانگیز است و سبب می‌شود بتوانید خیلی سریع گوشی را شارژ کنید و به بازی کردن برگردید. صفحه نمایش شیائومی ۱۱ تی پرو تمام ویژگی‌های لازم برای افزایش لذت بازی کردن را دارد، از فناوری امولد گرفته تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ لمس ۴۸۰ هرتزی تا روشنایی بالا و پوشش بازه رنگی ۱ میلیاردی! ناگفته نماند که با خرید این گوشی دوربین بسیار خوبی نسیبتان می‌شود و کیفیت ساخت نیز دقیقا همانند یک گوشی پرچمدار است.

گلکسی S20 FE 5G

گوشی گیمینگ ارزان سامسونگ

گلکسی S20 FE محصول سال ۲۰۲۰ است و از عرضه آن به بازار ۲ سال می‌گذرد اما هنوز هم به واسطه مشخصات خوب و قیمت معقول ارزش خرید بالایی دارد. در نظر داشته باشید که ما نسخه ۵G را جزو بهترین گوشی گیمینگ ارزان سامسونگ می‌دانیم و نسخه ۴G هم قدرت کمتری دارد و هم سریع‌تر داغ می‌شود و شارژدهی ضعیف‌تری هم دارد. این کهکشانی صفحه نمایشی ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ لمس ۲۴۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این پنل جذاب روشنایی بالایی هم دارد و محتوا را بسیار خوب نمایش می‌دهد.

قلب تپنده این گوشی تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام است و هنوز هم قدرت بالایی برای انجام هر کاری از جمله بازی کردن دارد. این کهکشانی توانایی اجرای بازی PUBG در گرافیک اولترا و فریم ریت ۶۰ را دارد و می‌توانید COD را نیز با همین گرافیک و فریم ریت به اجرا دربیاورد. سامسونگ برای تغذیه این محصول یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را مناسب دیده که از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری قطعا از همه محصولات موجود در این لیست ضعیف‌تر است و جزو نقاط ضعف گلکسی S20 FE 5G به حساب می‌آید.

پوکو F4 GT

گوشی های مخصوص گیمینگ ارزان

بهترین گوشی گیمینگ ارزان ۲۰۲۲ را می‌خواهید؟ لحظه‌ای در خرید پوکو اف ۴ جی تی درنگ نکنید. این محصول از تریگرهای فیزیکی برخوردار است و به همین دلیل هم کنترل بیشتری برای اجرا و کنترل بازی‌ها به شما می‌دهد. از سوی دیگر نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن FHD+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ لمس ۴۸۰ هرتزی، روشنایی زیاد، گستره ۱ میلیارد رنگ و پوشش محتوای HDR10+ در روبرویی خودنمایی می‌کند و بازی‌ها را به شکلی عالی به نمایش درمی‌آورد. جذابیت‌های این محصول اینجا به پایان نمی‌رسد و شارژ سریع ۱۲۰ واتی باعث می‌شود تا باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی آن در مدت زمان بسیار کمی فول شارژ شود.

از همه این موارد مهم‌تر به بخش سخت افزاری این گوشی می‌رسیم، جایی که تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در دل پوکو F4 GT می‌درخشد و بهترین عملکرد ممکن را به نمایش می‌گذارد. این چیپست قوی‌ترین تراشه اندرویدی موجود در جهان است و می‌تواند عناوینی چون PUBG و Shadowgun Legends را با گرافیک اولترا و فریم ریت ۹۰ به اجرا دربیاورد. انجام هر کاری در این گوشی با سرعتی بسیار بالا انجام می‌شود و این تراشه پرچمدار پوکو F4 GT را به یک محصول گیمینگ بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

جمع بندی

شاید برای شما سوال شده باشد که چرا بیشتر گزینه‌های موجود در لیست از شیائومی هستند و یا مثلا چرا خبری از گوشی گیمینگ ارزان اپل در لیست نیست؟ پاسخ واضح است! برای مثال ارزان‌ترین گوشی حال حاضر اپل SE 2022 است که با قیمتی نزدیک به پرچمداران در بازار ایران به فروش می‌رسد و خیلی نمی‌توان آن را ارزان قیمت در نظر گرفت. از طرفی این گوشی صفحه نمایش و باتری مناسبی برای بازی کردن ندارد. در کل گوشی‌های شیائومی به نسبت بازه قیمتی از سخت افزار بهتری برخوردار هستند و به همین دلیل هم بیشتر گزینه‌های لیست از شیائومی است.

سوالات متداول

بهترین گوشی گیمینگ ارزان کدام است؟ برای بودجه‌های کمتر پوکو X4 GT بهترین گزینه ممکن به نظر می‌رسد و برای بودجه‌های بیشتر پوکو F4 GT یک محصول بسیار خوب و قوی است که از تریگرهای فیزیکی هم استفاده می‌کند.

گوشی گیمینگ خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یک گوشی گیمینگ باید سخت افزار قدرتمندی داشته باشد و بتواند بازی‌ها را در حالت گرافیکی و فریم ریت بالا به اجرا دربیاورد. از طرفی کیفیت صفحه نمایش و قابلیت‌هایی مانند نرخ نوسازی و نرخ لمس نیز اهمیت بالایی دارد. در آخر به شارژدهی باتری و سرعت شارژ هم توجه داشته باشید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.