بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۲

فهرست مطالب

بودجه‌تان محدود است و نمی‌خواهید برای خرید گوشی جدید خود متحمل هزینه‌‌‌‌‌ی بسیار شوید؟ شاید در جست‌و‌جوها‌ی‌تان برای خرید گوشی جدید نام گوشی‌های میان ‌رده به گوش‌تان خورده باشد.گوشی میان رده طیف وسیعی از محصولات را در بر می‌گیرد و همین باعث سردرگمی خریداران می‌شود و به همین دلیل هم ما در این مطلب به بررسی ببهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۲ می‌پردازیم تا کار انتخاب گوشی متناسب با بودجه‌تان به بهترین شکل ممکن پیش برود. در ادامه همراه ما در مجله‌ی تکنولایف باشید تا با بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۲ که بیشترین استقبال را داشته‌اند، اشنا شوید. توجه داشته باشید که گوشی‌ها در این لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده‌اند و در صورت تمایل به خرید محصول ارزان‌تر بهتر است به انتهای مطلب مراجعه کنید.

متناسب با بودجه شما را راهنمایی می‌کنیم: بهترین گوشی تا ۵ میلیون

بهترین گوشی های میان رده بازار کدامند؟

وان پلاس نورد ۲T

oneplus nord 2t

یکی از بهترین گوشی میان رده که می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید، وان پلاس نورد ۲T است. گوشی هوشمندی است که از شارژ سریع ۸۰ وات و شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. این محصول وان پلاس با رابط کاربری Oxygen OS راهی بازار شده و دوربین بسیار باکیفیتی دارد که عملکردی نزدیک به دوربین یک گوشی پرچم‌دار دارد.

گوشی وان پلاس نورد ۲T از جمله گوشی‌هایی است که ارزش خرید بالایی دارد و امکانات بسیار مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند خیلی به یک گوشی پرچم‌دار نزدیک است و از شارژ بی‌سیم برخوردار است و ضد آب است.

مشخصات وان پلاس نورد ۲T
تراشه Dimensity 1300
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری Oxygen OS 12.1
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه خیر
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

ریلمی GT 2

realme gt 2

از دیگر بهترین گوشی های میان رده رو به پرچم‌دار بازار باید به سری GT ریلمی اشاره کنیم. سری گوشی‌های GT شرکت ریملی از جمله محصولاتی هستند که قابلیت‌های بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند. این گوشی از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد که باعث شده از پس فعالیت‌های سنگین هم به راحتی بر بیاید.

باید به این موضوع اشاره کنیم که ریلکی GT 2 با تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ راهی بازار شده و از صفحه نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند باتری بزرگی دارد که از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی هوشمند بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد که کیفیت بدی ندارد و زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید، حس خوبی خواهید داشت.

مشخصات ریلمی GT 2
تراشه Snapdragon 888 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 660
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری UI 3.0
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸  و ۱۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه خیر
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید ریلمی GT 2

گوشی ناتینگ فون ۱

Nothing Phone 1

به راحتی می‌توانیم بگوییم که گوشی ناتینگ فون ۱ یکی از بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۲ به شمار می‌رود که شما را شگفت‌زده می‌کند. این گوشی یکی از خلاقانه‌ترین محصولاتی است که در طول این سال‌‌ها راهی بازار شده است. ناتینگفون ۱ ظاهری فوق‌العاده‌ای دارد. بدنه‌ای شفاف برای آن در نظر گرفته شده که از LED های مختلفی تشکیل شده که روشن می‌شوند و نقش نوتیفیکیشن‌ها را ایفا می‌کند.

ناتینگفون ۱ عملکرد باتری فوق‌العاده‌ای دارد و از دوربین‌های قابل قبولی هم بهره می‌برد. باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی از شارژ بی‌سیم برخوردار است و گواهی IP53 هم دارد.

مشخصات گوشی ناتینگ فون ۱
تراشه Snapdragon 778G+ 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی
۵۰ مگاپیکسل اولتراواید
سیستم عامل اندروی ۱۲ و رابط کاربری Noghitg OS 1.1.4
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه خیر
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید ناتینگفون ۱

موتورولا Edge 30

Motorola Edge 30

گوشی موتورولا Edge 30 از جمله محصولاتی است که ظاهری فوق‌العاده دارد و از کیفیت ساخت بالایی هم بهره می‌برد. این گوشی یکی از سبک‌ترین گوشی‌های ۵G موجود در بازار است.

برای گوشی موتورولا اج ۳۰ از صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی AMOLED استفاده شده که از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند. اگر به دنبال گوشی‌ای میگردید که باتری مناسبی هم داشته باشید، موتورولا اج ۳۰ انتخاب مناسبی خواهد بود. باتری این گوشی از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

نسبت به پولی که برای این گوشی پرداخت می‌کنید، دوربین‌های خوبی را در اختیار خواهید داشت. دوربین اصلی از جسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌تواند عکس‌هایی با جزییات مناسب ثبت کند.

مشخصات موتورولا Edge 30
تراشه Snapdragon 8 Gen 1
پردازنده گرافیکی Adreno 730
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی
۵۰ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۱۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه خیر
باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید موتورولا اج ۳۰ پرو

شیائومی ۱۱ تی پرو ۵Gxiaomi 11t pro blue coverF

سازنده چینی برای شیائومی ۱۱ تی پرو در بخش طراحی و کیفیت ساخت سنگ تمام گذاشته و بهترین متریال را استفاده کرده است تا این گوشی کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته باشد و هنگام استفاده حس متریال خوب خود را به شما منتقل کند. این گوشی قاب پشتی شیشه‌ای دارد که از طراحی مات بهره می‌برد (به جز رنگ مشکی). در رنگ سفید این قاب ساده است و در رنگ خاکستری خطوطی مانند فلز برس خورده به روی آن دیده می‌شود. در رنگ آبی هم که این قاب مانند رنگین کمان می‌شود و در هر زاویه‌ای طیفی از رنگ‌های جذاب را به خود می‌گیرد. این گوشی ۲۰۴ گرمی با داشتن فریمی آلومینیومی از ضخامت ۸.۸ میلی متر بهره می‌برد.

شیائومی ۱۱ تی پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره‌ی ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. به علاوه این پنل نرخ تاچ ۴۸۰ هرتزی دارد که برای بازی کردن نکته‌ی بسیار با اهمیتی و خوبی است.

کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی و تحسین برانگیز است و قطعا شما را به وجد خواهد آورد. رنگ‌های بسیار زنده، شارپ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و محتوا کنتراست بالا دارد. رنگ مشکی در این پنل عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این مجموعه را تکیمل می‌کند. در این بازه‌ی قیمتی این قطعا بهترین پنلی است که می‌توان خریداری کرد.

شیائومی در قسمت سخت افزاری هم سنگ تمام گذاشته و برای گوشی خود به سراغ تراشه‌ پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ رفته تا این محصول از نظر سخت افزاری در دنیای اندرویدی کم‌رقیب باشد. قدرت سخت افزاری این گوشی بی‌نظیر است و تمام برنامه‌ها و بازی‌ها در نهایت گرافیک و کیفیت و بسیار سریع اجرا می‌شوند و شما می‌توانید از داشتن گوشی با سخت افزار عالی تا چند سال آسوده خاطر باشید. درواقع برنامه و بازی در حال حاضر نیست که بتواند تمام قدرت این تراشه را به چالش بکشد و با خیال راحت می‌توانید پردازش‌های سنگین خود را با این غول سخت افزاری انجام دهید.

شیائومی ۱۱ تی پرو ۵G از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و یک دوربین فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ماکرو با سنسور ۵ مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم که درون پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته تا مجموعه دوربین‌های این گوشی تکمیل شود.

شیائومی ۱۱ تی پرو یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و در استفاده روزمره می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد. شیائومی ۱۱ تی پرو از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند، فناوری که این گوشی را به معنای واقعی کلمه بی‌رقیب می‌کند. شیائومی ۱۱ تی پرو در مدت زمان ۲۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می‌شود و ۰ تا ۶۳ درصد این گوشی به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. واقعا حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند و فقط می‌توان شیائومی و این فناوری شارژ سریع بی‌نظیر این شرکت را تحسین کرد.

از دیگر مشخصات اصلی و کلیدی نماینده قابل شیائومی می‌توان به گوریلاگلس ویکتوس برای قاب پشتی و جلویی، پشتیبانی از گواهی IP53، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط هارمن کاردن و حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور اشاره کرد.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۱T پرو
تراشه Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 660
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل دوربین اصلی

۸ مگاپیکسل دوربین اولتراواید

۵ مگاپیکسل دوربین تله‌فوتو ماکرو

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری MIUI 12.5
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸، ۱۲ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۲۰ وات

قیمت گوشی شیائومی ۱۱T پرو

گلکسی S20 FE 5GSamsung Galaxy S20 FE 5G 10 1D

گلکسی S20 FE چندان نیازی به معرفی کردن ندارد و احتمالا می‌دانید که این گوشی تا چه حد مرغوب است. این کهکشانی جزو دسته بندی قاتل پرچمداران است اما از آنجایی که حالا S21 FE از راه رسیده قیمت S20 FE 5G به نقطه مناسبی رسیده و حالا نزدیک به دنیای میانرده‌ها و میانرده‌های مرغوب شده است.

این گوشی از بدنه‌ای پلاستیکی با طراحی مات استفاده می‌کند که شاید نقطه ضعف این محصول باشد و فریم اطراف آن از جنس آلومینیوم است. این گوشی ۱۹۰ گرمی ضخامتی برابر با ۸.۴ میلی متر دارد و خوشبختانه از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. نمایشگر این محصول با گوریلاگلس نسخه ۳ مراقبت می‌شود که چندان جذاب نیست و حداقل انتظار نسخه ۵ را داشتیم.

در بخش نمایشگر سامسونگ هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته و از پنل سوپر امولد مشهور خود با رزولوشن FHD+ و اندازه ۶.۵ اینچی استفاده کرده است. این صفحه نمایش که توانسته حدود ۸۵ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند محتوای HDR10+ را به نمایش دربیاورد. این پنل از روشنایی کافی نیز بهره می‌برد تا در محیط‌های باز برای مشاهده محتوا با مشکل مواجه نشوید.

در بخش سخت افزاری نسخه ۵G این گوشی از تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند که تراشه بسیار خوبی است و به خوبی می‌تواند از پس هر کاری بربیاید و بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن برای شما اجرا کند. این تراشه قدرتمند را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق کارت حافظه جانبی به مقدار حافظه داخلی بیفزایید.

گلکسی S20 FE 5G از سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای ۱۲، ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و سنسور دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. دوربین‌های این گوشی توانایی بالایی در ثبت تصاویر دارند و قطعا می‌توانید به روی قدرت عکاسی این گوشی حساب باز کنید. سامسونگ وظیفه تأمین انرژی این کهکشانی را به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی واگذار کرده است و برای آن شارژ سریع ۲۵ واتی نیز در نظر گرفته است.

از دیگر مشخصات کلیدی این گوشی می‌توان به در دسترس بودن One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و شارژ سریع بی سیم ۱۵ واتی اشاره کرد.

مشخصات گوشی S20 FE 5G
تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ ۵G
پردازنده گرافیکی Adreno 650
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۲ مگاپیکسل واید
۱۲ مگاپیکسل تله فوتو
۱۲ مگاپیکسل فوق عریض
سیستم عامل One UI 4 بر پایه اندروید ۱۲ (نسخه کنونی)
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و  ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

هواوی Nova 9huawei nova 9 unboxing und ersteindruck header scaledD

نوا ۹ یک گوشی جذاب از هواوی است که ظاهر و بخش نمایشگر آن می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. این گوشی که قاب پشتی شیشه‌ای دارد در نور افکت‌های بسیار جذابی به خود می‌گیرد و چشم نواز می‌شود. فریم اطراف اما پلاستیکی است و هواوی به دلیل کاهش وزن و قیمت ترجیح داده از پلاستیک به جای آلومینیوم استفاده کند. این نماینده هواوی ۱۷۵ گرم وزن و ۷.۸ میلی متر ضخامت دارد که این موضوع نشانده دهنده ارگونومی خوب این محصول است.

در بخش نمایشگر هواوی تمام توانایی خود را رو کرده است. نوا ۹ از نمایشگری با لبه‌های خمیده استفاده می‌کند که همین موضوع باعث شده حدود ۹۰ درصد از فضای روبرویی به صفحه نمایش اختصاص پیدا کند و حاشیه‌ها بسیار باریک شود. پنل این گوشی از نوع اولد است و با اندازه ۶.۵۷ اینچی از رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. برای این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10 در نظر گرفته شده و این پنل از گستره ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند.

برای سرپا نگه داشتن این نمایشگر جذاب و دوست داشتنی یک باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت مأمور شده است که عملکرد قابل قبولی دارد ولی عملکرد آن عالی نیست. از طرفی اما شارژ سریع ۶۶ واتی باعث می‌شود این باتری در مدت زمان کوتاهی فول شارژ شود. نوا ۹ در قاب پشتی از چهار لنز اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان استفاده می‌کند. این دوربین‌ها به ترتیب سنسورهای ۵۰، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی دارند. دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است و درون پانچ هول بالای نمایشگر جای گرفته است.

این گوشی از تراشه میانرده ولی قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸G 4G استفاده می‌کند و می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره و حتی سنگین بربیاید. ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با ۸ گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل می‌کند. این گوشی در نسخه چین از HarmonyOS 2.0 و در نسخه جهانی از EMUI 12 استفاده می‌کند و در هیچ نسخه‌ای خبری از سرویس‌های گوگلی نیست که این موضوع قطعا بزرگ‌ترین نقطه ضعف این گوشی است.

از دیگر نکات کلیدی این نماینده هواوی می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و شارژ معکوس اشاره کرد.

مشخصات گوشی Nova 9
تراشه اسنپدراگون ۷۷۸
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۵۰ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل EMUI 12 بدون سرویس‌های گوگل
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی A53 5GzY3m89qPsjS7XYehYGtuPV 1D

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ است که باز هم از پلاستیک ساخته شده و برای شیشه جلویی از گوریلاگلس ۵ استفادده می‌کند. این کهکشانی ۱۸۹ گرمی ضخامتی برابر با ۸.۱ میلی متری دارد تا بتوانید آن را نسبتاً خوش‌دست به‌حساب بیاوریم. این گوشی طراحی مشابهی با نسل قبل دارد و تفاوت عمده‌ای در طراحی به‌چشم نمی‌آید.

این کهکشانی جدید از یک صفحه نمایش سوپر امولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ استفاده می‌کند. این پنل که حدود ۸۵ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند حداکثر روشنایی ۸۳۰ نیت را در اختیار قرار دهد که میزان کافی برای قرارگیری زیر نور مستقیم خورشید به حساب می‌آید. این پنل کیفیت بسیار خوبی دارد و همه چیز را خوش آب و رنگ و جذاب به نمایش می‌گذارد و به لطف نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی محتوا را به شکلی روان به شما نشان می‌دهد.

سامسونگ در بخت افزاری برعکس نسل قبل به سراغ کوالکام نرفته و از تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ خود استفاده کرده است. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 را دربر می‌گیرد. این تراشه قدرت خوب و مناسبی برای انجام کارهای روزمره و به اجرا درآوردن بازی‌های گرافیکی دارد ولی به طور حتم در سطح پایین‌تری از اسنپدراگون ۷۷۸ گوشی گلکسی A52s خود سامسونگ قرار می‌گیرد.

دوربین‌های این گوشی را یک لنز عریض با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دو لنز ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز درون پانچ هول بالای نمایشگر جای گرفته تا فضای بیشتری را در اختیار صفحه نمایش این کهکشانی قرار دهد.

سازنده کره‌ای ظرفیت باتری این گوشی را نسبت به نسل قبلی افزایش داده و حالا شاهد یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستیم. این باتری در استفاده روزمره قطعا یک روز کامل را دوام می‌آورد که عملکرد رضایت بخشی به حساب می‌آید. گلکسی A53 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند ولی خبری از آداپتور درون جعبه گوشی نیست.

از دیگر مشخصات کهکشانی جدید می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، One UI 4 بر پایه اندروید ۱۲، پشتیبانی از گواهی IP67 و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

مشخصات گوشی گلکسی A53
تراشه اگزینوس ۱۲۸۰
پردازنده گرافیکی Mali-G68
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

‍۱۲ مگاپیکسل اولتراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل One UI 4 بر پایه اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی A52s 5G سامسونگ

گوشی A52s 5g بهترین گوشی میان رده

گوشی A52s 5G سامسونگ از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی برخوردار شده که پنل سوپر آمولد دارد و وضوح تصویر آن به ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل می‌رسد. محصول شرکت کره‌ای از نرخ روشنایی ۸۰۰ نیت برخوردار است و می‌تواند نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربر قرار دهد. چنین نرخی سبب می‌شود که تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی روی گوشی A52s 5G لذت‌بخش باشد. روی صفحه‌نمایش، محافظ گوریلا گلس ۵ قرار گرفته که تا حد قابل توجهی صفحه‌نمایش را از خط و خراش در امان نگه می‌دارد.

در دل دستگاه، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G قرار گرفته که مودم ۵G دارد. این تراشه از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای برخوردار شده و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۲L دارد. محصول شرکت کره‌ای در دو حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند گوشی A52s 5G را در یکی از دو حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کنند.

در پنل پشتی گلکسی A52s 5G ماژول چهارگانه‌ای قرار گرفته که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و دوربین ۵ مگاپیکسلی با ویژگی سنجش عمق. در پنل جلو نیز دوربین سلفی با وضوح تصویر ۳۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

از ویژگی‌های دیگر گوشی A52s 5G می‌توان به حسگر اسکنر اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش، باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و فناوری شارژ ۲۵ وات اشاره کرد.

مشخصات گوشی A52s 5G سامسونگ
تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G کوالکام
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید
‍۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
۵ مگاپیکسل سنجش عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی A52s 5G با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت

خرید گلکسی A52s 5G با حافظه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت

شیائومی ۱۱T 5G

Xiaomi 11T Pro rotated on tabledd

خانواده شیائومی ۱۱T از راه رسیدند و حالا ۱۱T توانسته یکی از گوشی‌های ابتدایی این لیست باشد. دلایل زیادی برای خرید این محصول وجود دارد. کیفیت ساخت این گوشی در حد پرچمداران است و از قاب شیشه‌ای و فریم آلومینیومی در ساخت آن بهره برده شده است و همچنین نمایشگر آن با گوریلاگلس ویکتوس مراقبت می‌شود تا مقاومت زیادی در برابر خط و خش داشته باشد.

شیائومی ۱۱ تی پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره‌ی ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. به علاوه این پنل نرخ تاچ ۴۸۰ هرتزی دارد که برای بازی کردن نکته‌ی بسیار با اهمیتی و خوبی است. این مشخصات بی نظیر نوید نمایشگری فوق العاده را به ما می‌دهند و کمتر رقیبی می‌توانید با این گوشی رقابت کند.

در بخش سخت افزار شیائومی به سراغ مدیاتک رفته و از تراشه ۶ نانومتری دیمنسیتی ۱۲۰۰ ۵G استفاده کرده است. قدرت سخت افزاری این گوشی عالی است و شما می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک و بدون هیچ مشکی یا افت فریم اجرا کنید. به علاوه رابط کاربری MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ عملکرد بدون مشکل این گوشی را تضمین می‌کند.

انرژی مورد نیاز نمایشگر و این تراشه را یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که شارژ دهی خوبی هم دارد و می‌تواند با یک بار شارژ ۱.۵ روز دوام بیاورد. از طرفی شارژ سریع ۶۶ واتی برای شیائومی ۱۱T در نظر گرفته شده که فناوری بسیار عالی است و می‌تواند این محصول را در مدت ۴۰ دقیقه فول شارژ کند.

در نهایت نوبت به دوربین‌های این قاتل پرچمدار خوش قیمت می‌رسد، جایی که سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو ماکرو به روی قاب پشتی با سنسورهای ۱۰۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی خودنمایی می‌کند و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز به روی قاب جلویی مشاهده می‌شود. کیفیت دوربین اصلی این محصول واقعا عالی و بدون نقص است.

از دیگر مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکر استریو، پشتیبانی از ۵G و گواهی IP53 اشاره کرد.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۱T 5G
تراشه دیمنسیتی ۱۲۰۰ ۵G
پردازنده گرافیکی Mali G77
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل واید
‍۸ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید شیائومی ۱۱T نسخه ۱۲۸ رم ۸

خرید شیائومی ۱۱T نسخه ۲۵۶ رم ۸

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵GDSC 0029 2F

شیائومی برای ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ویژگی‌هایی را در نظر گرفته که باعث می‌شود ارزش خرید این گوشی را بسیار بالا بدانیم و بتوانیم آن را به کاربران مختلف با نیازهای متفاوت پیشنهاد دهیم. این محصول مانند ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی استفاده می‌کند و با داشتن وزنی تقریبا مشابه ۰.۲ میلی متر ضخامت بیشتری دارد.

نسخه پرو پلاس مانند نسخه ۱۱ پرو ۵G از پنلی ۶.۶۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل حدود ۸۶ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده و از حداکثر روشنایی ۷۶۰ نیت بهره می‌برد. کیفیت این پنل عالی است و هیچ ارادی را نمی‌توان به آن وارد کرد و به‌علاوه پشتیبانی از محتوای HDR10 این پنل را کمی برتر از ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G نشان می‌دهد.

این گوشی از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰ استفاده می‌کند. این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده شده در ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G حدود ۲۵ درصد از نظر قدرت پردازشی و حدود ۳۰ درصد از نظر قدرت پردازنده مرکزی وضعیت بهتری نسبت به نسخه پرو دارد و این یعنی این گوشی می‌تواند به راحتی از پس کارهای روزمره بربیاید و شما می‌توانید بازی‌های جدید را نیز بدون مشکل در حالت گرافیکی بالا به اجرا دربیاورید.

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس فایوجی مانند نسل قبل همچنان ۱۰۸ مگاپیکسلی است و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی هم سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد. ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و حدود ۵۰۰ میلی آمپر کمتر از نوت ۱۱ پرو ۵G است اما همچنان این گوشی ۱ روز کامل را دوام می‌آورد.

نکته بسیار جذاب و عجیب این گوشی پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی است و مهم‌تر این که آداپتور هم همچنان در جعبه قرار دارد. شاید باورتان نشود ولی به لطف این فناوری شما می‌توانید این گوشی را در مدت زمان ۱۶ دقیقه فول شارژ کنید. تقریبا پرچمدارها نیز نمی‌توانند از این نظر با ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G رقابت کنند چه برسد به گوشی‌های میانرده و رقبای هم‌قیمت.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به گواهی IP53، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G
تراشه دیمنستی ۹۲۰
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۱۲۰ واتی

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵GRedmi Note 11 Pro 5G Review The king of The Mid Range From Xiaomi 221D

جدیدترین گوشی‌های از سری ردمی نوت شیائومی از راه رسیدند تا بار دیگر بازار میانرده‌ها را در اختیار بگیرند و بتوانند فروش بیشتری را برای شرکت چینی به ارمغان بیاورند. ردمی نوت ۱۱ پرو فایوجی از جنبه‌های مختلفی نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته که باعث می‌شود ارزش خرید آن حتی به نسبت ردمی نوت ۱۰ پرو نیز بیشتر شود.

متریال این گوشی دقیقا مانند نسل قبل است و شاهد استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی هستیم. این گوشی از گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب پشتیبانی می‌کند و ۲۰۲ گرم وزن و ۸.۱ میلی متر ضخامت دارد. شیائومی در این نسل طراحی لبه‌ها را از حالت خمیده به حالت تخت نزدیک کرده تا شما بیشتر یاد آیفون‌های اپل بیفتید و این طراحی باعث چشم نوازتر شدن این گوشی جدید شود.

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G از پنلی ۶.۶۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل حدود ۸۶ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده و از حداکثر روشنایی ۷۵۰ نیت بهره می‌برد. در واقع در بخش نمایشگر تقریبا تغییری را نسبت به ردمی نوت ۱۰ پرو شاهد نیستیم.

در بخش سخت افزاری شیائومی اقدامی جالب انجام داده است. این شرکت به سراغ تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ رفته است. این تنها مقداری از اسنپدراگون ۷۳۲ استفاده شده در ردمی نوت ۱۰ پرو قوی‌تر است ولی در عوض از ۵G پشتیبانی می‌کند و این یک مزیت حتمی برای گوشی در سال ۲۰۲۲ است. به همراه این تراشه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده تا این مجموعه تکمیل شود.

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ پرو فایوجی مانند نسل قبل همچنان ۱۰۸ مگاپیکسلی است و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز مجموعه دوربین‌های ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G را کامل می‌کند. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند ولی از طرفی به شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز شده که به نسبت شارژ سریع ۳۳ واتی ردمی نوت ۱۰ پرو پیشرفت بسیار خوبی است.

از دیگر مشخصات اصلی این محصول می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکر استریو و MIUI 13 بر مبنای اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G
پردازنده گرافیکی Adreno 619
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم۶ و ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی M52 5G سامسونگ

Galaxy M52 5G review 6DD

گلکسی M52 یکی از بهترین گوشی های میان رده ۵g سامسونگ است که ارزش خرید بالایی هم دارد. این گوشی برعکس سابقه خانوادگی خود و سری M ارگونومی بسیار خوبی دارد و کهکشانی خوش دستی به حساب می‌آید. این گوشی تماما از جنس پلاستیک است و قاب پشتی آن خطوطی از بالا به پایین را میزبانی می‌کند.

گلکسی M52 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ دارد. کیفیت این صفحه نمایش برای این بازه قیمتی عالی است و هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد.

در بخش سخت افزاری گلکسی M52 5G از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون G778 استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است و گلکسی M52 می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این کهکشانی در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن حساب کنید.

این کهکشانی سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای ۶۴، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن هم ۳۲ مگاپیکسلی است. کیفیت دوربین‌های این گوشی برای این بازه قیمتی خوب و مناسب است و شما از کیفیت تصاویر رضایت خواهید داشت. در نهایت یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در بدنه ظریف این کهکشانی قرار داده شده که می‌تواند شارژ دهی بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. به علاوه فناوری شارژ سریع تضمین می‌کند که این دستگاه در مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه فول شارژ شود.

از دیگر موارد کلید در گلکسی M52 5G می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

مشخصات گوشی M52 5G سامسونگ
تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G کوالکام
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید
‍۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گلکسی M52 نسخه ۱۲۸ رم ۸

شیائومی پوکو F3poco f3 back designF

پوکو اف ۳ از یک قاب شیشه‌ای ساده با طراحی ساده و جذاب بهره می‌برد. در بالای این قاب و متمایل به سمت چپ فریم دوربین‌ها قرار گرفته‌اند و در پایین لوگوی پوکو دیده می‌شود. این گوشی ضخامتی ۷.۸ میلی متری و وزنی ۱۹۶ گرمی دارد و در کل گوشی نسبتا خوش‌دستی به حساب می‌آید.

پوکو اف ۳ از یک پنل امولد با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی استفاده کرده و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ نیز برای آن در نظر گرفته شده است. کیفیت این نمایشگر برای این رنج قیمتی بسیار خوب است. به لطف فناوری امولد نمایشگر رنگ مشکی با عمق بینهایت به نمایش گذاشته می‌شود و رنگ‌های دیگر هم حالت پویا و زنده دارند. محتوا در این پنل کنتراست و شارپی بالایی دارد و شما می‌توانید با لذت زیاد به تماشای محتوا مورد نظر خود بنشینید. به همه‌ی این تعاریف نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را هم بیفزایید.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ قدرت می‌گیرد. تراشه‌ استفاده شده برای پوکو اف ۳ را می‌توان به نوعی تراشه‌ی پرچمدار دانست و قدرت این تراشه جایی بین اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۸۸ قرار می‌گیرد و همین به راحتی نشان می‌دهد که قدرت سخت افزاری پوکو اف ۳ چقدر خوب است. این گوشی با سرعت بسیار بالا فرمان‌های مختلف را اجرا می‌کند و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌ها را در نهایت کیفیت اجرا کند و در این رنج قیمتی کاملا بی‌رقیب است.

شیائومی برای این دستگاه از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و فوق عریض ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دیگر دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند. برای نماینده پوکو یک باتری با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی در نظر گرفته شده است.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو F3
تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰
پردازنده گرافیکی Adreno 650
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل التراواید

۵ مگاپیکسل تله‌فوتو

سیستم‌عامل اندروید ۱۱، MIUI 12.5 For Poco
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت

قیمت پوکو F3 با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت

خرید Poco F3 با حافظه ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایت

پوکو X4 پروPoco X4 Pro back upright scaled 1D

نسل بعدی پوکو ایکس ۳ پرو نیز بالاخره از راه رسید و حالا بیشتر از این که نسل جدید ایکس ۳ پرو باشد خود را به سری ردمی نوت ۱۱ پرو نزدیک کرده است و سعی کرده در بخش‌های مختلف متعادل‌تر عمل کند و به جای یک سخت افزار قوی و دوربین و نمایشگر معمولی همه بخش‌ها را به حالت خوب برساند.

پوکو ایکس ۴ پرو از نظر ظاهری به سری M پوکو نزدیک شده و حالا از فریم دوربین مستطیلی و مشکی رنگ استفاده می‌کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است و فریم آن از جنس آلومینیوم و ضخامت ۸.۱ میلی متری و وزن ۲۰۵ گرمی از دیگر مشخصات آن در قسمت طراحی هستند. این گوشی نیز از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند و برای مراقبت از نمایشگر آن از گوریلاگلس ۵ استفاده شده است.

پوکو ایکس ۳ پرو نمایشگر IPS با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشت و در این نسل شاهد پیشرفت بسیار خوبی هستیم و حالا نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خودنمایی می‌کند. این پنل توانسته حدود ۸۶ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و حاشیه‌ها را باریک‌تر از قبل کند. روشنایی این پنل ۷۵۰ نیت است تا نمایشگر این گوشی تمام و کمال مانند ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G بدانیم.

در بخش سخت افزاری نیز دقیقا شاهد تراشه‌ای مشابه با ردمی نوت ۱۱ پرو فایوجی یعنی اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G هستیم. پوکو ایکس ۴ پرو به طور حتم به نسبت نسل قبل ضعیف‌تر شده ولی در بخش نمایشگر و دوربین شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم که این موضوع را پوشش می‌دهد. به علاوه این گوشی حالا از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند و قدرت سخت افزاری آن در حدی هست که بتوانید به خوبی از پس کارهای مختلف بربیاید. این سخت افزار را ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌کند.

بخش دوربین به طور حتم یکی از نقاط ضعف پوکو ایکس ۳ پرو بود ولی حالا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی بازی را به نفع پوکو ایکس ۴ پرو تغییر داده است. در کنار این دوربین اصلی دوربین فوق عریض با سنسور ۸ و دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی نیز سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

پوکو ایکس ۴ پرو از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و شارژ سریع ۶۷ واتی نیز برای این باتری در نظر گرفته شده است. عملا می‌توانیم بگوییم پوکو ایکس ۴ پرو همان ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G با ظاهری متفاوت است و این سیاست شرکت شیائومی و پوکو که زیرمجموعه این برند است کمی عجیب به نظر می‌رسد.

از دیگر مشخصات اصلی این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکرهای استریو، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی پوکو X4 پرو
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G
پردازنده گرافیکی Adreno 619
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی ‌A52

Samsung Galaxy A52 6 e1638964487458

گوشی گلکسی A52 نیز همچون دیگر تلفن‌های این برند از کیفیت عالی برخوردار است. نمایشگر سوپرآمولد ۶.۵ اینچی این گوشی از رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است که تقریبا در اکثر محصولات میان‌رده می‌توان چنین وضوح تصویری را مشاهده کرد. صفحه‌نمایش گوشی A52 می‌تواند نرخ روشنایی ۸۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را به کاربر ارائه دهد که مشخصات درخور توجهی هستند.

در پنل پشتی گوشی A52 دوربینی چهارگانه قرار گرفته که از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ دوربینی که قادر است تصاویر باکیفیتی را نیز ثبت کند. باتری این گوشی بزرگ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر نمایشگر قرار دارد و همچنین از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما نیز برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است که برای کسانی که زیاد عکس سلفی می‌گیرند خبر خوبی است.

کهکشانی سامسونگ برای فیلم‌برداری نیز می تواند حداکثر تا کیفیت ۴K ویدیو بگیرد. فیلم‌هایی که این دوربین با کیفیت ۴K ضبط می‌کند ۳۰ فریم بر ثانیه هستند. قیمت روز گوشی را می‌توانید از فروشگاه تکنولایف بگیرید.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A52
تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G
پردازنده گرافیکی Adreno 618
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

۱۲ مگاپیکسل التراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گوشی A52 با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت

شیائومی ۱۱ لایت NE

می ۱۱ لایت را می‌توانیم خوش دست‌ترین میانرده موجود در بازار بدانیم و وزن و ضخامت ۱۵۸ گرمی و ۶.۸ میلی متری آن خود گواه این موضوع است. قاب پشتی این محصول از جنس شیشه است و طراحی ماتی نیز دارد و شیائومی برای فریم اطراف به سراغ پلاستیک رفته است تا وزن گوشی زیاد نشود. این گوشی در بخش ارگونومی و طراحی همه رقبا را به راحتی پشت سر می‌گذارد.

شیائومی۱۱ لایت فایوجی NE از یک پنل امولد با اندازه‌ی ۶.۵۵ اینچی استفاده می‌کند. این پنل رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با آن محتوای HDR10+‌ را مشاهده کنید. کیفیت این پنل واقعا خوب است. رنگ‌ها بسیار زنده و دوست داشتنی هستند و تماشای انواع محتوا لذت دو چندانی دارد.

گوشی شیائومی۱۱ لایت NE از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون G778 استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است. این محصول با سرعت بسیار خوبی همه‌ی فرمان‌ها را اجرا می‌کند و شما می‌تواند بازی‌هایی مثل کال اف دیوتی یا آسفالت ۹ را در نهایت گرافیک و بدون افت فریم بازی کنید.

این تراشه انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که در این بدنه ظریف جای داده شما و با وجود ظرفیت کمتر از برخی رقبا می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد. از طرف دیگر پشتیبانی این گوشی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی باعث می‌شود شما بتوانید آن را در مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ کنید.

دوربین اصلی این گوشی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی به ثبت برساند. این دوربین با دو دوربین فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌شود و در نهایت دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی این مجموعه را تکمیل می‌کند. از دیگر مشخصات اصلی این گوشی می‌توان به اسپیکرهای استریو باکیفیت، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۱ لایت NE
تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC مشترک با جایگاه سیم کارت دوم
باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید شیائومی ۱۱ لایت NE نسخه ۲۵۶ رم ۸

گلکسی A33samsung galaxy a33 5g hands on review 2D

گلکسی A33 5G خود را بیشتر از هر زمان دیگری به کهکشانی‌های بالارده نزدیک کرده است. قاب پشتی این گوشی طراحی مشابهی با A53 و A73 دارد و در این نسل شاهد گواهی IP67 برای این سری هستیم که نکته جذابی است. این کهکشانی نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن مرسوم FHD+ دارد. این پنل که حدود ۸۴ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده، تراکم پیکسلی ۴۱۱ دارد و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و حالا A33 در بخش نمایشگر شرایطی مشابه با A52 ارائه می‌کند و این نشان می‌دهد که چگونه شرکت کره‌ای در حال انتقال مشخصات جدید و جذاب خود به گوشی‌های جدیدتر است. کیفیت این نمایشگر عالی است و طبق انتظار پنل سوپر امولد بسیار جذاب محتوا را برای شما به نمایش در می‌آورد.

برخلاف نسل قبل یعنی A32 که تراشه مدیاتک داشت، قلب تپنده این گوشی به تراشه اگزینوس خود سامسونگ سپرده شده است. این چیپست با معماری ۵ نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 میزبانی می‌کند.

این چیپست در انجام کارهای روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و می‌تواند بازی‌های جدید را نیز بدون مشکل با گرافیک و فریم ریت مناسب به اجرا دربیاورد. جالب است که سامسونگ از تراشه مشابهی با A53 استفاده کرده و همین ارزش خرید A33 را بالاتر می‌برد و حالا این کهکشانی از نسل پنجم اینترنت همراه یا همان ۵G نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی گلکسی A33 5G سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی دارد و لنز بعدی فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی است و ماکرو و عمق مدان ۵ و ۲ مگاپیکسلی مجموعه را تکمیل می‌کنند. دوربین سلفی این کهکشانی هم که درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این کهکشانی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و از طرفی فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی به کمک شما خواهد آمد تا بتوانید باتری را در مدت زمان معقولی فول شارژ کنید. البته در نظر داشته باشید که آداپتور درون جعبه قرار نداد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

استفاده از گوریلاگلس ۵، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و One UI 4. بر مبنای اندروید ۱۲ از دیگر مشخصات کهکشانی خوش قیمت سامسونگ هستند.

مشخصات گوشی گلکسی A33
تراشه اگزینوس ۱۲۸۰
پردازنده گرافیکی Mali-G68
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل One UI 4 بر پایه اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نوا ۹ SEhuaweinova9se review camera performance 001D

اگر از طرفداران هواوی هستید و به گوشی‌های نوا علاقه دارید این محصول با توجه به قیمت مناسب می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، هرچند که باید با نبود سرویس‌های گوگل کنار بیایید. این گوشی از طراحی مشابهی با برادر بزرگ‌تر خود یعنی نوا ۹ استفاده می‌کند و شکل و شمایلی کاملا مشابه دارد.

هواوی برای این گوشی یک صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در نظر گرفته است. این پنل حاشیه‌های بسیار کمی دارد و حدود ۹۰ درصد از فضای روبرویی را نمایشگر به خود اختصاص داده است. البته که از نظر نرخ نوسازی و همچنین فناوری ساخت پنل این گوشی از بسیاری از رقبای سامسونگ و شیائومی عقب‌تر قرار می‌گیرد و باید به این موضوع قبل از خرید توجه داشته باشید.

نوا ۹ اس ای از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ قدرت می‌گیرد. این تراشه برای انجام کارهای روزمره عملکرد خوبی دارد و حتی می‌تواند بازی‌ها را نیز در گرافیک متوسط به اجرا دربیاورد ولی به طور کلی استفاده از این چیپست را برای این گوشی با این قیمت مناسب نمی‌دانیم و گوشی‌هایی با قیمت ۳۰ درصد کمتر از نوا ۹ اس ای در حال استفاده از این تراشه هستند و طبیعتا این نکته مثبتی نیست.

دوربین اصلی این گوشی سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و برای دوربین فوق عریض، ماکرو و عمق میدان نیز به ترتیب سنسورهای ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی است و درون پانچ هول بالای نمایشگر خودنمایی می‌کند.

سازنده چینی برای این محصول یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است که ظرفیت کمتری نسبت به رقبا است اما از طرفی این دستگاه از فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند و به ادعای هواوی می‌تواند در مدت ۲۰ دقیقه تا ۷۵ درصد شارژ شود که عملکرد بسیار خوبی است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت ترکیب شده با دکمه پاور، EMUI 12 بر پایه اندروید ۱۲ و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

مشخصات گوشی نوا ۹ SE
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل اندروید ۱۱، EMUI 12 بدون سرویس‌های گوگل
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

شیائومی پوکو X3 GT

شیائومی پوکو X3 GT

در ادامه نوبت به گوشی Poco X3 GT می‌رسد که به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی IPS LCD مجهز شده که قادر است تصاویر را با وضوح تصویر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل به نمایش دربیاورد. نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز و HDR10 از دیگر قابلیت‌های نمایشگر این گوشی هوشمند است. Poco X3 GT به چیپ‌ست Dimensity 1100 5G مجهز شده که قادر است بار پردازشی قابل‌توجهی را پردازش کند. همچنین ۸ گیگابایت حافظه رم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های متعددی را به‌صورت هم‌زمان به اجرا دربیاورید. دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۶۴ MP اصلی، ۸ MP التراواید و ۲ MP ماکرو برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید سبک‌های مختلف عکس‌برداری را تجربه کنید. شیائومی از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی هوشمند استفاده کرده است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید بی‌وقفه روز خود را ادامه دهید.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A32
تراشه مدیاتک Dimensity 1100 5G
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۱، MIUI 12.5 for POCO
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گوشی Poco X3 GT با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت

قیمت پوکو ایکس تری جی تی با حافظه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

شیائومی ردمی نوت 10 پرو

گوشی Redmi Note 10 Pro محصولی جذاب از برند شیائومی است که می‌تواند در لیست بهترین گوشی‌های میان‌رده قرار بگیرد. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.۶۷ اینچ مجهز شده است که نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز و HDR10 پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر وضوح تصویر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد که برای مشاهده فیلم و انجام بازی مناسب است. این گوشی هوشمند به تراشه Snapdragon 732G مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را به اجرا دربیاورید. در کنار این پردازنده قدرتمند، ۶ و ۸ گیگابایت رم تعبیه شده است که دست شما را برای باز کردن برنامه‌های متعدد باز می‌گذارد. علاوه بر این ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید فایل‌هایتان را همیشه به همراه داشته باشید. دوربین چهارگانه با سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی التراواید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج بر روی قاب پشتی گوشی نوت ۱۰ پرو قرار گرفته‌اند که قادر هستند عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برسانند. همچنین یک باتری با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که می‌تواند برای تمام مدت روز شما را همراهی کند.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو
تراشه اسنپ‌دراگون ۷۳۲G
پردازنده گرافیکی Adreno 618
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گوشی Redmi Note 10 Pro

شیائومی Redmi Note 11SUntitled design 1 1646280787828 1646280805498D

ردمی نوت ۱۱ اس در سری جدید ردمی نوت ۱۱ شیائومی گوشی میانی به حساب می‌آید و بین ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G و ردمی نوت ۱۱ قرار می‌گیرد. این گوشی در برخی از بخش‌ها پایین از ۱۱ پرو ۵G قرار می‌گیرد ولی قیمت کمتر آن این کمبودها را کاملا توجیه می‌کند. این محصول ۱۷۹ گرمی ضخامتی ۸.۱ میلی متری دارد و از گواهی IP53 نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی مانند نسخه پرو از طراحی تخت استفاده نمی‌کند و لبه‌های آن طراحی خمیده دارند.

این گوشی از پنلی امولد با انداره ۶.۴۳ اینچی و رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند و پنل آن توانسته حدود ۸۴ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. مراقبت نمایشگر نیز به گوریلاگلس ۳ سپرده شده است. ردمی نوت ۱۱ اس از تراشه ۱۲ نانومتری Helio G96 قدرت می‌گیرد که این تراشه یک میانرده کاملا معمولی است و قدرت کمتری نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ دارد. البته این سخت افزار می‌تواند از پس کارهای روزمره به خوبی بربیاید و همچنین شما را در اجرای بازی‌ها نیز تا حد قابل قبولی همراهی کند.

در کنار این چیپست ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده و اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 وظیفه اداره بخش نرم افزاری این گوشی را بر عهده دارند. شیائومی خوشبختانه دوربین اصلی این گوشی را نسبت به ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G تغییر نداده و ردمی نوت ۱۱ اس هم از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان این مجموعه را تکمیل می‌کنند. سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

ظرفیت باتری این گوشی مانند نسخه پرو همچنان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است ولی شارژ سریع از ۶۷ وات به ۳۳ وات کاهش پیدا کرده که البته همچنان نیز فناوری سریعی به حساب می‌آید و عملکرد خوبی دارد. حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و اسپیکرهای استریو از دیگر ویژگی‌های اصلی این نماینده شیائومی هستند.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱ اس
تراشه مدیاتک Helio G96
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم۶ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

ریلمی ۸ پرو

عکس گوشی ریلمی 8 پرو

ریلمی ۸ پرو درواقع علاوه بر امکاناتی که ریلمی ۸ دارد ویژگی‌های بیشتری را به کاربر ارائه می‌دهد. محصول برند ریلمی دارای صفحه‌نماشی ۶.۴ اینچی است که از پنل سوپرآمولد استفاده می‌:ند و نرخ روشنایی آن به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. چنین نرخ روشنایی سبب می‌شود که محتوای در حال نمایش از صفحه‌نمایش ریلمی ۸ پرو حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز قابل رویت باشد. محصول برند چینی از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل برخوردار است و همچنین ویژگی مانند صفحه‌نمایش همیشه روشن را به کاربر ارائه می‌دهد.

در دل دستگاه، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۲۰G قرار گرفته که از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۸ استفاده می‌کند. دو حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. البته تنها یک گزینه برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده و کاربران تنها می‌توانند به ظرفیت حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار شوند.

در پنل پشتی به ماژول دوربین چهارگانه دسترسی دارید که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت تصاویر ماکرو. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته تا بتوانید از خود تصاویر سلفی زیبایی را به ثبت برسانید. از ویژگی‌های دیگر ریلمی ۸ پرو می‌توان به حسگر اسکنر اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش، باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و فناوری شارژ ۵۰ واتی اشاره کرد.

مشخصات گوشی ریلمی ۸ پرو
تراشه اسنپ‌دراگون ۷۲۰G
پردازنده گرافیکی Adreno 618
تعداد سیم‌کارت دو / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد / microSDXC
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت ریلمی ۸ پرو

گلکسی A32 سامسونگ

سامسونگ گلکسی A32

گوشی a32 سامسونگ دارای نمایشگر سوپرآمولد ۶.۴ اینچی است که نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۶ درصد است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۱۱ را عرضه می‌کند. نمایشگر این گوشی با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. این گوشی تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی است، ۱۸۴ گرم وزن دارد و اندروید ۱۱ را با رابط کاربری One UI 3.0 را ارائه می‌دهد.

رم این گوشی ۴+ ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۴ + ۱۲۸ گیگابایت، ۶ + ۱۲۸ گیگابایت یا ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. پردازنده‌ای اصلی این گوشی هلیو جی ۸۰ مدیاتک (Mediatek Helio G80)، ۱۲ نانومتری و ۸ هسته‌ای است.

ماژول دوربین چهارگانه‌ی آن شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واید به همراه حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ۵ مگاپیکسلی سنجش عمق تصویر است. فلش LED، پانوراما و HDR از دیگر امکانات دوربین آن است و سلفی نیز ۲۰ مگاپیکسل کیفیت دارد. ضمن این که دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع ۱۵ وات را نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما، بلوتوث، GPS، NFC و USB Type-C 2.0، پشتیبانی از OTG از دیگر ویژگی‌های این گوشی سامسونگ میان‌رده‌ی کهکشانی است.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A32
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
۵ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گوشی A32 سامسونگ

پوکو X3 Pro

پوکو X3 Pro

این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده که البته با توجه به قیمت انتظار دیگری هم نمی‌توانیم داشته باشیم. پوکو برای شیشه قاب جلویی از گوریلاگلس ۶ استفاده کرده تا مقاومت بسیار خوبی را به نمایشگر خود ببخشد. گذشته از این پوکو ایکس ۳ پرو گواهی IP53 نیز دارد و این یعنی در برابر پاشش آب می‌تواند مقاومت کند. وزن ۲۱۵ گرمی و ضخامت ۹.۴ میلی متری از دیگر ویژگی‌های این محصول در بخش طراحی هستند.

پوکو در بخش نمایشگر این گوشی نیز اصلا کم کاری نکرده از یک پنل IPS با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده است. این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی رزولوشن FHD+ داشته و تراکم پیکسلی ۳۹۵ را ارائه می‌کند. این مشخصات در کنار نرخ بازخورد لمسی ۲۴۰ هرتزی باعث می‌شود تا این نمایشگر برای انجام همه کاری و به خصوص انجام بازی‌های مختلف بسیار مناسب باشد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این گوشی که آن را از محصولاتی با دو برابر قیمت خود نیز پیش می‌اندازد بخش سخت افزار است. پوکو برای ایکس ۳ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ بهره برده است. قدرت پردازشی و گرافیکی این تراشه برای محصولی در این بازه‌ی قیمتی تحسین برانگیز است و به نوعی این تراشه تنها کمی ضعیف‌تر از تراشه‌ی پرچمدار نسل قبل کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ است. این یعنی این گوشی از نظر قدرت سخت افزاری نیز کاملا مناسب بازی بوده و به راحتی می‌توانید به روی قدرت آن برای اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین به روی بالاترین درجه گرافیکی حساب باز کنید.

این گوشی در بخش دوربین از ترکیب چهار دوربین عریض، فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان با سنسورهای ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین سلفی آن نیز ۲۰ مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها در کل نسبت به قیمت عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و می‌توانند عکس‌های خوبی برای شما به ثبت برسانند.

پوکو ایکس ۳ پرو از یک باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که شارژ دهی رضایت بخشی داشته و می‌تواند با وجود نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی شما را یک روز کامل همراهی کند. جالب‌تر این که پوکو شارژ سریع ۳۳ واتی را برای آن در نظر گرفته که برای یک محصول در این بازه قیمتی فناوری بسیار سریعی به حساب می‌آید.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو
تراشه اسنپدراگون ۸۶۰
پردازنده گرافیکی Adreno 640
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / خشاب سیم‌کارت ۲ و کارت حافظه یکسان است
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
رم ۶/۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت پوکو X3 پرو با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت

خرید گوشی Poco X3 Pro با حافظه ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایت

گلکسی M32 سامسونگ

Galaxy M32 review 7DD

گلکسی M32 یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی میان رده سامسونگ است که از جنس پلاستیک ساخته شده و به روی قاب پشتی الگویی شبیه به گلکسی M52 دارد. این محصول در نسخه جهانی ۱۸۰ گرمی و ضخامتی ۸.۴ میلی متری دارد تا بتوانیم ارگونومی آن را مناسب ارزیابی کنیم.

به روی قاب جلویی این گوشی نمایشگری ۶.۴ اینچی دیده می‌شود که حدود ۸۴ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۱۱ از دیگر مشخصات آن هستند. این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند که نکته بسیار مثبتی به حساب می‌آید. کیفیت این نمایشگر با توجه به بازه قیمتی بسیار عالی است و قطعا می‌توانیم بخش صفحه نمایش را یکی از نقاط قوت اصلی گلکسی M32 در نظر بگیریم.

این کهکشانی قدرت مورد نیاز خود را از تراشه ۱۲ نانومتری هلیو G80 تأمین می‌کند. قدرت این تراشه تا حد بسیار زیادی شبیه به اسنپدراگون ۶۶۲ است و این یعنی گلکسی M32 به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین شما می‌توانید با آن بازی‌های سنگین را هم در حالت گرافیکی متوسط و پایین بدون مشکل اجرا کنید.

سامسونگ با وجود قیمت نه چندان زیاد این کهکشانی برای آن چهار دوربین به روی قاب پشتی در نظر گرفته است. دوربین اصلی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و سه سنسور فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی هم سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد و درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است.

گلکسی M32 یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که می‌تواند در صورت داشتن استفاده معمول حدود ۱.۵ روز شارژ دهی کند که عددی خوب و رضایت بخش به حساب می‌آید. همچنین فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی باعث می‌شود این گوشی در مدت زمان معقولی فول شارژ شود. از مشخصات اصلی دیگر این کهکشانی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M32
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی M32 نسخه ۱۲۸ رم ۶

اینفینیکس Note 11sPSX 20220110 133717 resize 90d

همان طور که انتظار می‌رود بدنه‌ی این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و طراحی ماتی نیز دارد. نوت ۱۱s وزنی ۲۱۲ گرمی و ضخامتی ۸.۷ ملی متری داشته و از آن مهم‌تر به دلیل داشتن نمایشگری نزدیک به ۷ اینچ بدنه‌ای کشیده‌تر و بزرگ‌تر از دیگر میانرده‌های موجود در بازار دارد.

این دستگاه یک نمایشگر ۶.۹۵ اینچی از نوع IPS LCD دارد که برای آن رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده و در نتیجه‌ی این اعداد در هر اینچ تراکم ۳۸۷ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش واقعا ابعاد بزرگی دارد و برای مشاهده‌ی محتوای مختلف از جمله فیلم و سریال بسیار مناسب به نظر می‌رسد. زمانی که به این مشخصات نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این پنل را نیز اضافه کنید متوجه جذابیت بخش نمایشگر خواهید شد.

در بخش سخت افزاری اینفینیکس نوت ۱۱s از تراشه‌ی هلیو G96 استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی برای انجام کارهای روزمره و عادی مانند باز کردن برنامه‌های مختلف و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی کاملا کافی و مناسب است و به لطف نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و همچنین تراشه‌ی خوب همه‌ی کارها به صورت روان و نسبتا سریع اجرا می‌شوند. در انجام بازی‌های سنگین هم حتی این تراشه ناتوان نیست و می‌توانید بازی‌هایی مانند آسفالت ۹ یا کال اف دیوتی موبایل را با گرافیک متوسط و بدون افت فریم بازی کنید.

دوربین اصلی این محصول سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی دارد و دو دوربین ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. در این گوشی خبری از دوربین فوق عریض نیست که می‌توانیم این موضوع را یک نقطه ضعف به حساب بیاوریم. در نهایت دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این مجموعه دوربین‌ها را تکمیل می‌کند.

اینفینیکس برای این گوشی یک باتری با طرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است. اگر شما استفاده عادی و نرمالی از گوشی داشته باشید می‌توانید با یک بار شارژ کامل حدود ۱ تا ۱.۵ روز از این دستگاه استفاده کنید که عملکرد خوب و مناسبی به حساب می‌آید. این گوشی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند که نکته‌ی بسیار مثبتی برای این محصول و این بازه‌ی قیمتی است.

از دیگر مشخصات اصلی اینفینیکس Note 11s می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و رابط کاربری XOS 10 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی اینفینیکس Note 11s
تراشه مدیاتک هلیو G96
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل XOS 10 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

وان پلاس نورد N10

وان‌پلاس نورد N10

نمایشگر وان‌پلاس نورد N10 از نوع IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، قطر نمایشگر ۶.۴۹ اینچ با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۳.۵ درصد است و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت ۲۰:۹ و همچنین تراکم ۴۰۶ پیکسل در اینچ برخوردار است. محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۳ نیز از این نمایشگر در برابر خط و خش محافظت می‌کند. این گوشی دو سیم‌کارته است و اندروید ۱۰ را با OxygenOS 10.5 اجرا می‌کند. نقطه‌ی قوت این نمایشگر پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است.

پردازنده‌ی اصلی وان پلاس نورد N10 اسنپدراگون ۶۹۰G و ۸ نانومتری و ۸ هسته‌ای است. این گوشی هوشمند از کارت حافظه‌ی جانبی microSD پشتیبانی می‌کند و با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود.

ماژول دوربین پشت این گوشی چهارگانه است که دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی واید است و لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید به همراه حسگر ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجموعه‌ی لنزهای این دوربین را تشکیل می‌دهند. حسگر سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است و همچنین فلش و عکاسی پانوراما از دیگر قابلیت‌های این دوربین به شمار می‌آید. همچنین، حداکثر تا کیفیت ۴K و ۳۰ فریم برثانیه می‌تواند فیلم برداری کند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به استفاده از جک هدفون، باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع ۳۰ واتی و همچنین حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و استفاده از شبکه ارتباطات LTE و همچنین پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطات ۵G اشاره کرد که یکی از مهمترین قابلیت‌های کاربرپسند این گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

مشخصات گوشی وان پلاس Nord N10 5G
تراشه اسنپ‌دراگون ۶۹۰ ۵G
پردازنده گرافیکی Adreno 619L
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۰
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گوشی وان پلاس نورد N10

گلکسی A23maxresdefault 94F

گلکسی A23 یکی از کهکشانی‌های خوش قیمت سری A است که به تازگی وارد بازار شده است. این گوشی در بخش نمایشگر از یک پنل PLS LCD با اندازه ۶.۶ اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده کرده و تراکم ۳۹۹ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش خوشبختانه از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این پنل به نسبت قیمت محصول رضایت بخش است و محتوا به صورت شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌تواند به خوبی در صفحه نمایش این گوشی محتوا را مشاهده و مطالعه کنید. در کنار این موارد نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی این صفحه نمایش عملکرد خوبی دارد و باعث می‌شود همه چیز هنگام مشاهده سریع‌تر اتفاق بیفتد.

گلکسی A23 از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 260 Gold با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود. قدرت سخت افزاری گلکسی A23 با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط به روی این تراشه و گوشی حساب باز کنید.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A23 به سراغ سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین اصلی را فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌کند و سلفی نیز دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی است.

در بخش باتری نیز این گوشی مانند براردران بزرگ‌تر خود ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند، ولی خبری از آداپتور داخل جعبه نیست.

مشخصات گوشی گلکسی A23
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۵ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل One UI 4 بر پایه اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

شیائومی Redmi Note 11redmi note 11 review 7 D

ارزان‌ترین گوشی سری ردمی نوت ۱۱ همین محصول است که شیائومی در تولید آن تلاش کرده در کنار نگه داشتن برخی از مشخصات جذاب گوشی‌های گران قیمت‌تر همچنان برچسب قیمتی را پایین نگه دارد تا محصول ارزش خرید بسیار بالایی پیدا کند. ردمی نوت ۱۱ ضخامتی ۸.۱ میلی متری دارد و وزن آن نیز ۱۷۹ گرم است. شیائومی وظیفه مراقبت از نمایشگر را به گوریلاگلس ۳ واگذار کرده است و خوشبختانه این گوشی نیز همچنان از IP53 پشتیبانی می‌کند.

این محصول صفحه نمایشی ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد که حدود ۸۴ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و از روشنایی بسیار خوب ۷۴۰ نیتی استفاده می‌کند. نمایشگر این گوشی به نسب بازه قیمتی واقعا خوب است و قطعا جزو نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید و باعث جذب خریداران خواهد شد.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری دارد می‌تواند به نحو احسن از پس کارهای معمولی بربیاید و قدرت سخت افزاری این گوشی با توجه به بازه قیمتی مناسب و رضایت بخش ارزیابی می‌شود. از طرفی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم بخش سخت افزاری ردمی نوت ۱۱ را کامل می‌کند.

این گوشی چهار دوربین در قاب مستطیلی شکل و مشکی رنگ قاب پشتی دارد. این دوربین‌ها عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۵۰، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی هستند و دوربین سلفی این محصول نیز سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد. مجموعه دوربین‌های این گوشی با توجه به بازه قیمتی رضایت بخش است و دوربین اصلی به خصوص می‌تواند تصاویری با کیفیت مناسب به ثبت برساند.

شیائومی برای سرپا نگه داشتن ردمی نوت ۱۱ به سراغ یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی رفته است. بخش باتری نیز شرایط خوبی دارد و ارزش خرید این گوشی را افزایش می‌دهد. از سایر مشخصات کلیدی این محصول شیائومی می‌توانیم به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو و MIUI 13 بر مبنای اندروید ۱۱ اشاره کنیم.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱
تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

پوکو M4 پرو ۵G

Poco M4 Pro back cover and cameras scaledD

پوکو M4 پرو ۵G نیز وارد بازار شد تا در بازه قیمتی گوش‌های خوش قیمت و نزدیک به اقتصادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این گوشی به طور کامل از پلاستیک ساخته شده و وزن ۱۹۵ گرمی و ضخامت ۸.۸ میلی متری دارد. شیائومی برای این محصول نیز گواهی IP53 را در نظر گرفته و همچنین وظیفه مراقبت از نمایشگر به عهده گوریلاگلس ۳ گذاشته شده است.

پوکو ام ۴ پرو فایوجی از نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند که حدود ۸۵ درصد از فضای روبرویی گوشی را به خود اختصاص داده و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی از دیگر ویژگی‌های مهم آن است. این دستگاه از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 810 5G قدرت می‌گیرد. این تراشه را ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا مجموعه سخت افزاری پوکو ام ۴ پرو فایوجی کامل شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی به نسبت قیمت واقعا خوب است و شما از شبکه ۵G نیز بهره مند می‌شوید که یک نکته بسیار مثبت است. این سخت افزار می‌تواند کارهای روزمره را به خوبی انجام دهید و حتی در اجرای بازی‌های سنگین نیز تا حدی منطقی و مناسب شما را همراهی کند. شیائومی دوربین‌های این گوشی را به دو عدد کاهش داده اما حداقل هر دو دوربین قابل استفاده هستند و به جهت تبلیغات در پشت گوشی قرار داده نشده‌اند.

دوربین اصلی ام ۴ پرو ۵G سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و برای سلفی نیز دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این محصول ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع ۳۳ واتی نیز باعث می‌شود این باتری در مدت زمان مناسبی فول شارژ شود.

از دیگر مشخصات پوکو M4 Pro 5G می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی پوکو M4 پرو ۵G
تراشه مدیاتک Dimensity 810 5G
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
سیستم عامل MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

نوکیا G21nokia g21 testbericht header scaledF

نوکیا پس از سپری کردن داستان‌های ویندوز فون و دیگر اتفاقات بالاخره به نقطه‌ای رسید که به سراغ گوگل و اندروید خام رفت و حالا بیشتر گوشی‌های میانرده و اقتصادی تولید می‌کند. این گوشی یکی از محصولات خوش قیمت نوکیا است که وزنی ۱۹۰ گرمی و ضخامتی ۸.۵ میلی متری دارد و در ساخت آن تماما از پلاستیک استفاده شده است.

این دستگاه از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ استفاده می‌کند. این پنل که توانسته حدود ۸۲ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

نوکیا G21 قدرت خود را از تراشه ۱۲ نانومتری Unisoc T606 می‌گیرد. این تراشه برای انجام کارهای روزمره قدرت مناسبی دارد و حتی می‌توانید بازی‌های سنگین را نیز با گرافیک متوسط یا پایین با آن اجرا کنید. ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل می‌کند.

این محصول برای این که بتواند با رقبای قدرتمندی مانند شیائومی و سامسونگ رقابت کند برای دوربین اصلی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته است و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است.

انرژی مورد نیاز نوکیا G21 با یک باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی کمک می‌کند تا این گوشی در مدت زمان سریع‌تری شارژ شود. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و همچنین اندروید خام نسخه ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی نوکیا G21
تراشه Unisoc T606
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت

گلکسی A22 سامسونگ

گلکسی A22 یک قاب پلاستیکی و براق دارد که فریم مربعی شکل دوربین‌ها را در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ را در پایین جای داده است. فریم دوربین تماما مشکی رنگ نیست و رنگ قاب پشتی به فضای میانی لنزها نفوذ کرده و قاب را به حالت یکپارچه‌تری درآورده است و حس و حال بهتری دارد. ارگونومی این کهکشانی رضایت بخش است و با توجه به لبه‌های خمیده قاب پشتی گوشی به خوبی در کف دست قرار می‌گیرد.

گلکسی A22 در بخش نمایشگر به سراغ پنلی ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن HD+ و تراکم ۲۷۴ پیکسل بر هر اینچ رفته است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. کیفیت این صفحه نمایش را شاید به خاطر رزولوشن HD+ نتوانیم عالی در نظر بگیریم اما رنگ مشکی عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث می‌شود محتوا بسیار روان به نمایش گذاشته شود.

گلکسی A22 قدرت خود را از طریق تراشه‌ای ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G80 تأمین می‌کند. این دقیقا همان تراشه‌ای است که قبل‌تر به روی گلکسی A32 و همچنین گلکسی M32 دیده بودیم. قدرت سخت افزاری این گوشی برای انجام کارها و امور روزانه خوب است و این کهکشانی حتی می‌تواند برخی بازی‌های سنگین را هم با درجه گرافیکی متوسط یا پایین بدون افت فریم اجرا کند.

این کهکشانی نیز مانند بسیاری دیگر از میانرده‌های موجود در بازار دوربین چهارگانه دارد که از ترکیب دوربین اصلی و فوق عریض تشکیل شده و دوربین ماکرو و تشخیص عمق میدان آن را همراهی می‌کنند. این چهار دوربین به ترتیب سنسورهای ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی دارند و دوربین سلفی قرار گرفته در ناچ قطره‌ای هم ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این کهکشانی نوید بخش شارژ دهی خوب و ۱.۵ روزه آن خواهد بود و فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز می‌تواند این باتری را در مدت زمان ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه فول شارژ کند. از دیگر مشخصات اصلی این محصول می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A22
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی A22 نسخه ۱۲۸ رم ۴

سامسونگ گلکسی M22

سامسونگ گلکسی M22

سامسونگ گلکسی M22 نیز به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد مجهز شده است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل به نمایش دربیاورد. این نمایشگر باکیفیت از نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز و روشنایی تا سطح ۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. تراشه Helio G80 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که برای انجام امور روزمره و برخی پردازش‌های سنگین مناسب است. علاوه بر این به کارگیری ۴ و ۶ گیگابایت رم سبب شده تا بتوانید برنامه‌های بیشتری را به صورت هم‌زمان به اجرا دربیاورید بدون آنکه با کندی و یا افت سرعت مواجه شوید.

به کارگیری دوربین چهارگانه با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی الترواید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج نیز به شما امکان می‌دهد تا بتوانید عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برسانید. Galaxy M22 به یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که قادر است شما را برای تمام روز همراهی کند، بدون آنکه دغدغه‌ای برای پیدا کردن پریز برق به شما بدهد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M22
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI Core 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی M22

گلکسی A13 4Gsamsung galaxy a13 review 4D

گلکسی A12 در بخش گوشی‌های اقتصادی توانست موفق عمل کند و حالا A13 4G با مشخصات بهتر و قیمت تقریبا یکسان فرا رسیده تا موفقیت نسل قبل را تکرار کند. این کهکشانی جدید از نمایشگر ۶.۶ اینچی با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این پنل از نوع PLS LCD است و در نهایت تراکم پیکسلی ۴۰۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی صفحه نمایش این کهکشانی نیز ۶۰ هرتز معمول است و سامسونگ ترجیح داده نرخ نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی را برای محصولات گران قیمت‌تر نگه دارد.

استفاده از صفحه نمایش FHD یک پیشرفت خوب به نسبت نسل قبل به حساب می‌آید و حالا پنل کهکشانی جدید می‌تواند محتوا را با شفافیت و شارپی بسیار بهتر به نمایش دربیاورد و کنتراست و رنگ‌ها نیز وضعیت بهتر و جذاب‌تری دارند. سامسونگ منبع قدرت گلکسی A13 4G را تراشه‌ی اگزینوس ۸۵۰ خود قرار داده است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی هشت هسته Cortex-A55  با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از عمر این تراشه سامسونگ بیشتر از دو سال می‌گذرد و دو سال قبل به روی گوشی گلکسی A21s شاهد این تراشه بودیم. قدرت سخت افزاری این گوشی اقتصادی برای استفاده‌های روزمره و عادی مانند وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های سبک مناسب است اما با این گوشی نمی‌توانید به سراغ کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی بروید.

گلکسی A13 از دوربین اصلی با سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند ولی سازنده این سنسور و دیگر مشخصات آن به صورت دقیق مشخص نیست و سامسونگ اطلاعات دقیقی را در دسترس قرار نداده است. این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند و تصاویر نیز به صورت پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی دیگر دوربین‌های این کهکشانی هستند. باتری گلکسی A13 ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و ۱ تا ۱.۵ روز دوام می‌آورد و فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی دیگر مشخصه بخش باتری است. این گوشی نیز آداپتوری درون جعبه ندارد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A13 4G
تراشه اگزینوس ۸۵۰
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۲، One UI 4
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

شیائومی ردمی ۱۰redmi 10 testbericht header scaledD

مشخصات خوب شیائومی ردمی ۱۰ در کنار قیمت مناسب آن باعث می‌شود تا ارزش خرید این محصول را بالا بدانیم. این گوشی که قاب و فریم پلاستیکی دارد یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را درون خود جای داده و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید حداقل یک روز کامل به روی شارژ دهی آن حساب باز کنید.

این محصول ۱۸۱ گرمی که ضحامتی برابر با ۸.۹ میلی متر دارد از نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و تراکم ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. خوشبختانه برای این نمایشگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز در نظر گرفته شده تا اسکرول کردن بسیار روان‌تر و سریع‌تر اتفاق بیفتد و برای مراقبت از پنل نیز شیائومی از گوریلاگلس ۳ کمک گرفته است.

ردمی ۱۰ قدرت خود را از چیپست ۱۲ نانومتری مدیاتک Helio G88 می‌گیرد. این تراشه قدرت خوبی برای انجام امور روزمره دارد و همچنین می‌تواند بازی‌های سنگین را نیز در حالت متوسط اجرا کند که برای گوشی با این قیمت عملکرد بسیار خوبی به حساب می‌آید. این تراشه را ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند.

شیائومی برای دوربین اصلی این گوشی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته است و این دوربین با یک لنز فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان همراهی می‌شود. به این مجموعه دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی درون پانچ هول را نیز اضافه کنید تا مجموعه دوربین‌های این محصول تکمیل شود.

از دیگر مشخصات اصلی و کلیدی این ردمی ۱۰ می‌توان به شارژ معکوس ۹ واتی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی ردمی ۱۰
تراشه MediaTek Helio G88
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC

گلکسی M12 سامسونگ

Galaxy M12 review 1D

گلکسی M12 از نظر متریال قاب پشتی شرایط مشابهی با میانرده‌های دیگر داشته و از جنس پلاستیک ساخته شده اما طراحی مات دارد و به روی آن خطوطی از بالا به پایین با پترن‌های بسیار ریز دیده می‌شود. این کهکشانی با داشتن وزن ۲۱۲ گرمی و ضخامت ۹.۷ میلی متری از نظر ارگونومی وضعیت خوبی ندارد و شاید شما را آزار دهد.

سامسونگ برای گلکسی M12 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ در نظر گرفته و این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. نسبت این صفحه نمایش نیز مانند رقیب ۲۰ به ۹ است. کیفیت این صفحه نمایش معمولی است اما با توجه به قیمت آن را مناسب می‌دانیم. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی اما باعث می‌شود بخش نمایشگر این گوشی را جذاب بدانیم؛ چرا که محتوا بسیار روان به نمایش درمی‌آید.

شرکت کره‌ای منبع قدرت گلکسی M12 را تراشه‌ی اگزینوس ۸۵۰ خود قرار داده است. از نظر قدرت سخت افزاری گلکسی M12 می‌تواند از پس کارهای روزانه و روزمره بربیاید و برنامه‌های مختلف را اجرا کند اما در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین ناتوان است و خیلی نباید به روی آن حساب باز کنید.

این کهکشانی با وجود قیمت اقتصادی همچنان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد و سه دوربین فوق عریض با سنسور ۵ مگاپیکسلی و ماکرو عمق میدان با سنسور ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی گلکسی M12 نیز ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند ۲ روز برای شما شارژ دهی کند. سامسونگ شارژ سریع ۱۵ واتی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته است.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ از دیگر مشخصه‌های اصلی این کهکشانی هستند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M12
تراشه اگزینوس ۸۵۰
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی M12 نسخه ۶۴ رم ۴

گلکسی A03s سامسونگ

Samsung Galaxy A03s Reviewdd

آخرین گوشی این مطلب گلکسی A03s است. این محصول طراحی ساده‌ای دارد و نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ برای آن در نظر گرفته شده است. این کهکشانی قدرت خود را از طریق تراشه هلیو P35 تأمین می‌کند و می‌تواند کارهای ساده و روزمره را بدون مشکل انجام دهد. برای گلکسی A03s سه دوربین اصلی، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز به روی قاب جلویی خودنمایی می‌کند.

این گوشی نیز باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند با توجه به تراشه نه چندان قوی و نمایشگر معمولی آن بیشتر از ۲ روز کامل دوام بیاورد که عملکرد بسیار خوبی است. فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز برای این کهکشانی در نظر گرفته شده است. حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ از دیگر مشخصه‌های اصلی این کهکشانی هستند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A03s
تراشه هلیو P35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ گیگابایت
رم ۲، ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی A03s نسخه ۳۲ رم ۳

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا گوشی میان رده شیائومی و گوشی میان رده سامسونگ ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم. در این مطلب شما در هر بازه قیمتی می‌توانید یک محصول با ارزش خرید بالا پیدا کنید. در ابتدا بودجه خود را مشخص کنید و پس از آن یکی از این میانرده‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

بهترین گوشی میان رده ۲۰۲۱ را از کجا بخریم؟

درفروشگاه آنلاین تکنولایف می‌توانید جدیدترین گوشی‌های هوشمند و بهترین گوشی‌های میان ‌رده ۲۰۲۱ را مقایسه و با بهترین قیمت خریداری کنید.برای اطلاع از قیمت روز گوشی و خرید گوشی به صورت آنلاین کافی است وارد سایت تکنولایف شوید و اگر سوالی در این زمینه دارید با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

گوشی میان رده با دوربین عالی کدام است؟ در بین این محصولات شیائومی ۱۱T دوربین‌های بسیار خوبی دارد و پس از آن ردمی نوت ۱۰ پرو و شیائومی ۱۱ لایت نیز دوربین‌های توانایی دارند. در بین گوشی‌های سامسونگ نیز A52s محصول جذابی از نظر دوربین به نظر می‌رسد و A32 نیز با توجه به قیمت کمتر وضعیت خوبی دارد.

گوشی میان رده چی بخرم؟ در ابتدا اولیت‌های خود را مشخص کنید و سپس با توجه به بودجه به سراغ یکی از محصولات این لیست بروید. در این تلاش کرده‌ایم تا گوشی‌هایی از سامسونگ، شیائومی، هواوی، ریلمی و وان پلاس را قرار دهیم.

گوشی میان رده خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یک میانرده خوب باید در همه بخش‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، اما برخی از این محصولات با محوریت یک بخش ساخته می‌شوند و به یکی از بخش‌ها اهمیت بیشتری می‌دهند. مثلا بهترین سخت افزار را در این مطلب پوکو F3 و شیائومی ۱۱T دارد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.