بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری

xiaomi battery 6460efb3a32dd7bdc5f77ef2

ظرفیت باتری یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کنیم؛ اما صرف بالا بودن حجم باتری نشانگر شارژدهی بالا نیست. عوامل بسیاری در شارژدهی باتری نقش دارند؛ نرخ نوسازی، مصرف تراشه، بهینگی سیستم عامل و رابط کاربری ازجمله موارد تاثیرگذار بر روی دوام باتری به شمار می‌روند. باتوجه به این موضوع همیشه باید در کنار بررسی ظرفیت باتری ‌نگاهی به موارد ذکرشده داشته باشیم.

بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری

نرخ‌ نوسازی با مصرف باتری ارتباط مستقیم دارد؛ یعنی هرچه نرخ نوسازی بالاتر باشد، مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد. نرخ‌ نوسازی برای گیمرها اهمیت بالایی دارد اما اگر یک کاربر عادی هستید که از گوشی برای کارهای روزمره استفاده می‌کنید، ریفرش ریت بالا تنها باعث هدر رفتن انرژی باتری خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم، اگر روان بودن انیمیشن‌ها و پیمایش روان‌تر داخل رابط کاربری اهمیت چندانی برایتان ندارد، برای افزایش شارژدهی باتری، نرخ نوسازی گوشی را به ۶۰ هرتز کاهش دهید؛ البته اکثر گوشی‌های پرچم‌دار جدید مجهزبه پنل LTPO هستند که این کار را به‌صورت خودکار برای انواع کاربری‌ها انجام می‌دهند و حتی نرخ نوسازی را گاهی تا ۱ هرتز نیز کاهش می‌دهند. باتوجه به آنچه گفتیم اگر یک گوشی پرچم‌دار دارید، نیازی نیست خودتان برای افزایش طول عمر باتری نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید.

در مورد تراشه اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، نسل آن است. هر سال تراشه‌ها، سریع‌تر و کارآمدتر و بهینه‌تر می‌شوند. توضیح این موضوع نسبتاً پیچیده است، اما به‌طورکلی می‌توان گفت تراشه‌های جدیدتر همان کار تراشه‌های قدیمی را با سرعت بالاتر، تولید گرمای کمتر (در اکثر موارد) و مصرف انرژی کمتر انجام می‌دهند که نهایتاً بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد.

بهینگی سیستم‌عامل نیز در نحوه‌ی به‌کارگیری قدرت تراشه بی‌‌تأثیر نیست. هر سیستم عامل با توجه به نحوه مدیریت core system services میزان تقاضا CPU را مشخص می‌کند و اینگونه بر عمر باتری گوشی هوشمند اثر می‌گذارد.

با تمام این تفاسیر از میان همه گوشی‌های عرضه‌شده شیائومی در دو-سه سال اخیر، بهترین گوشی‌ها از نظر باتری را برای شما در رنج قیمتی متفاوت بررسی کرده‌ایم تا برای خرید، تصمیم‌گیری راحت‌تری پیش‌رو داشته باشید. در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر باتری همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی از نظر باتری

۱. ردمی ۱۰ پرایم

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.