بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

فهرست مطالب

سال های زیادی از سلطنت سامسونگ در بازار گوشی های اندرویدی می گذرد و همچنان این کمپانی هر سال با تولید گوشی های شگفت انگیز، کاربران و علاقمندان بیشتری را جذب می کند. زمانی رقابت گوشی ها بر سر سرعت و قدرت پردازنده ها بود، اما امروزه انقدر این جنگ بین کمپانی های گوشی سازی حرفه ای و سخت شده که فقط رقابت بر سر یک موضوع یا یک ویژگی نیست. حالا جنگ بر سر برتری در پردازنده، نمایشگر، باتری، دوربین و حتی طراحی و اسپیکر است؛ این درگیری ها باعث پیشرفت زودرس و چشم گیر گوشی ها شده و اگر قرار بود تا ۵۰ سال آینده گوشی های تاشو یا دوربین زیر نمایشگر ببینیم، در سال ۲۰۲۱ شاهد آن ها بودیم. البته گوشی های تاشو از سال ۲۰۱۹ وارد بازار شدند و امسال تکامل یافتند، اما هنوز جای پیشرفت زیادی دارند و با توجه به این رقابت پرسرعت، حداکثر تا دو سال آینده گوشی های تاشوی بدون نقص خواهیم دید.

اما ما در این مطلب می خواهیم به سراغ دوربین گوشی های سامسونگ برویم؛ سامسونگ از ابتدا تا کنون بسیاری از رقابت های بر سر دوربین را پیروز شده اما امسال کمی متفاوت بود و کمپانی هواوی و شیائومی هم وارد رقابت جدی با این کمپانی شدند. سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با معرفی پرچمدارهایش نشان داد که هنوز پادشاه بازار اندروید است و می تواند با تولید گوشی های خاص و قدرتمند، همه را کنار بزند. این گوشی ها طبیعتا از دوربین های فوق العاده هم بهره می برند که می خواهیم در این مطلب لیست کامل بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین را نشان دهیم؛ پس با هر بودجه ای که قصد خرید دارید تا انتها همراه ما باشید.

جدیدترین گوشی های سامسونگ را می‌توانید از فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف با قیمت مناسب و گارانتی معتبر خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین

به طور کلی می‌توان گفت که گوشی‌های پرچمدار یک شرکت بهترین دوربین‌ها را دارند ولی این گفته الزاما هم همیشه صادق نیست. در ادامه این بخش بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین را از نگاه سایت مشهور Dxomark مورد بررسی قرار می‌دهیم و در بخش بعدی به سراغ گوشی سامسونگ با دوربین عالی و قیمت مناسب می‌رویم.

۱. گلکسی S22 اولترا

Samsung Galaxy S22 Ultra Camera Review Incrementally Better

گلکسی S22 اولترا بهترین و جدیدترین پرچمدار سامسونگ است و طبق انتظار در صدر این لیست قرار می‌گیرد. طراحی فریم دوربین‌ها در این کهکشانی نسبت به S21 تغییر داشته و حالا در این پرچمدار جدید لنزها هم سطح با خود بدنه طراحی شده‌اند و دیگر خبری از فریم یکپارچه با قاب کناری نیست. این گوشی از دوربین اصلی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM3 استفاده می‌کند. این سنسور که اندازه‌ای ۱/۱.۳۳ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی دارد در پشت لنزی ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال نیز بهره‌مند است.

در کنار این دوربین اصلی یک فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و دو لنز تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو با سنسورهای ۱۰ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری این مجموعه را کامل می‌کنند. این گوشی موفق شده در تست‌های Dxomark و بخش عکاسی نمره ۱۳۴، بخش زوم نمره ۸۶ و بخش فیلم برداری نمره ۱۱۴ را به دست بیاورد و همه این‌ها در کنار هم باعث می‌شود گلکسی S22 اولترا به نمره کلی ۱۳۱ برسد. نمره دوربین سلفی این مدل هم ۱۰۱ از ۱۰۶ است و این نکته از سلفی‌های عالی این پرچمدار خبر می‌دهد.

نقطه قوت دوربین اصلی این کهکشانی را می‌توان دقت بسیار عالی رنگ‌ها، جذب نور عالی، فوکوس عالی حین فیلم‌برداری و زوم ۱۰۰ برابری باکیفیت مناسب در نظر گرفت. در نهایت اگر بهترین دوربین گوشی سامسونگ را می‌خواهید و محدودیتی از نظر قیمت ندارید به طور حتم خرید این گوشی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نام گوشی Galaxy S22 Ultra
تاریخ معرفی ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی متر
وزن ۲۲۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچ Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1
پردازنده Exynos 2200
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم ۱۰ برابر

حسگر ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابر

دوربین جلو ۴۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۵ وات
رنگ مشکی، سفید، شرابی و سبز

۲. گلکسی S22 پلاس/ گلکسی S22

Samsung Galaxy S22 review 08

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین دوربین گوشی سامسونگ پس از S22 اولترا مربوط به S22 و S22 پلاس است و این پرچمداران جدید نسبت به S21 اولترا عملکرد بهتری دارند. البته بخش زیادی از این موفقیت به دلیل عملکرد خوب اگزینوس ۲۲۰۰ در زمینه پردازش تصاویر به دست آمده است. دوربین اصلی هر دو کهکشانی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung GN5 با اندازه ۱/۱.۵۷ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۰ میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند و عکس‌های این دو گوشی به صورت پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

لنز تله فوتو این دو پرچمدار سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۳.۹۴ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۰ میکرونی دارد و در پس لنزی ۷۰ میلی متری با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این دوربین هم لرزشگیر اپتیکال دارد و می‌تواند تا ۳۰ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتالی به روی سوژه‌ها زوم کند. در نهایت دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۰ مگاپیکسلی این مجموعه را تکمیل می‌کند.

این دو گوشی موفق شده‌اند در بخش عکاسی نمره ۱۳۰ در بخش زوم نمره ۷۶ و در بخش فیلم برداری نمره ۱۱۰ را به دست بیاورند و این اعداد در کنار هم باعث شده تا نمره کلی این دو کهکشانی به ۱۲۶ برسد. دوربین این گوشی‌ها در زمینه دقت رنگ بسیار خوب عمل می‌کند و هنگام فیلم برداری نیز لرزشگیر عملکرد بسیار رضایت بخشی دارد و اگر گوشی سامسونگ با دوربین عالی می‌خواهید و قصد پرداخت مبلغ نسخه اولترا را ندارید گلکسی s22 و s22 پلاس بهترین گوشی سه دوربینه سامسونگ هستند.

نام گوشی گلکسی S22/ گلکسی S22 پلاس
تاریخ معرفی ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰
ابعاد ۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۷.۶ میلی متر/ ۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی متر
وزن ۱۶۷گرم/ ۱۹۵ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش ۶.۱/ ۶.۶ اینچ
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1.1
پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۵۰ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو ۱۰ مگاپیکسل
باتری ۳۷۰۰/ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵/ ۴۵ وات
رنگ مشکی، سفید، رزگلد و سبز

۲. گلکسی S20 اولترا ۵G

aKnyWKuFvW95LnQAj78ioj

اگر به خاطر داشته باشید زمانی که گلکسی S21 اولترا به بازار عرضه شد نتایج تست دوربین نشان داد که به نوعی این کهکشانی نسبت به S20 اولترا نه تنها پیشرفت نداشته بلکه مقداری هم ضعیف‌تر عمل می‌کند. در نتایج تست‌های Dxomark هم دقیقا همین موضوع مشهود است و گلکسی S20 اولترا بالاتر از S21 اولترا یکی از بهترین گوشی سامسونگ با دوربین عالی است.

دوربین اصلی این کهکشانی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ Bright S5KHM1 با اندازه‌ی ۱/۱.۳۳ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و به دلیل ترکیب پیکسل‌ها تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به صورت پیش فرض به ثبت می‌رساند.

در کنار دوربین اصلی دوربین تله فوتویی ۴۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که می‌تواند تا ۴ برابر به صورت اپتیکال، تا ۱۰ برابر به صورت هیبریدی و تا ۱۰۰ درصد به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۴۰ مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های این کهکشانی را کامل می‌کند. این کهکشانی با نمره کلی ۱۲۶ در رتبه دوم در کنار S22 و S22 پلاس قرار می‌گیرد و تنها در زمینه زوم عملکرد بهتری نسبت به دو پرچمدار جدید دارد.

گلکسی S20 اولترا در بازار به ندرت برای خرید یافت می‌شود و احتمالا می‌توانید آن را به صورت دست دوم خریداری کنید. به هر روی این محصول هنوز هم یک گوشی سامسونگ دوربین عالی است و بالاتر از S21 اولترا در رتبه بندی Dxoamrk قرار می‌گیرد.

نام گوشی Galaxy S20 Ultra 5G
تاریخ معرفی ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۸
ابعاد ۱۶۶.۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی متر
وزن ۲۲۰ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X – ۶.۹ اینچ
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.0
پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۴۸ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم ۴ برابر

حسگر ۰.۳ مگاپیکسل تشخیص عمق تصویر

دوربین جلو ۴۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۵ وات
رنگ مشکی، خاکستری، سفید

۳. گلکسی زد فولد ۳

اولین بار که گوشی‌های تاشو سامسونگ را مشاهده کردید به یاد دارید که چیزی در ذهتان نقش بست؟ احتمالا تصور کردید که این هم یک مدل گوشی جدید است که با شکست مواجه خواهد شد و کاربران از آن استقبال نمی‌کنند. در عمل اما داستان برای گوشی‌های تاشو سامسونگ به گونه‌ای دیگر پیش رفت و این محصولات حالا ۶۰ درصد بازار را در اختیار دارند و به احتمال زیاد این عدد با موفقیت‌های زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ به حدود ۸۰ درصد خواهد رسید.

به غیر از طراحی خاص زد فولد ۳ و نمایشگر بزرگ و جذاب آن، این کهکشانی در زمینه دوربین هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و توانسته در رتبه سوم بالاترین مدل گوشی سامسونگ از نظر دوربین قرار بگیرد. دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۳ سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX555 با اندازه ۱/۱.۷۳ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۸ میکرونی دارد و در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض گلکسی زد فولد ۳ سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی داشته و در پس لنزی ۱۲ میلی متری با دیافراگم f/2.2‌ قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت عکس‌هایی ۱۲۳ درجه‌ای را داراست. لنز دیگر این گوشی از نوع تله فوتو بوده و از سنسوری ۱۲مگاپیکسلی برخوردار است. این سنسور اندازه ۱/۳.۶ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۰ میکرونی داشته و در پشت یک لنز ۵۲ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی کرده و می‌تواند عکس‌هایی با زوم ۲ برابری اپتیکال به ثبت برساند.

این گوشی موفق شده در تست‌های سایت Dxomark نمره کلی ۱۲۴ را کسب کند. نمره این کهکشانی در زیربخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری به ترتیب ۱۳۴، ۶۶ و ۱۰۳ است. اگر گوشی سامسونگ دوربین عالی می‌خواهید که طراحی متفاوتی داشته باشد و حس خاص بودن را به خوبی منتقل کند خرید گلکسی زد فولد ۳ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نام گوشی Galaxy Z Fold 3 5G
تاریخ معرفی ۵ شهریور ماه ۱۴۰۰
ابعاد بسته: ۱۵۸.۲ در ۱۲۸.۱ در ۶.۴ میلی‌متر

باز: ۱۵۸.۲ در ۶۷.۱ در ۱۴.۴ میلی‌متر

وزن ۲۷۱ گرم
سیم‌کارت تک سیم کارت
صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X – ۶.۲ اینچ در حالت بسته و ۷.۶ در حالت باز
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1.1
پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت
رم ۱۲ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۲ برابری اپتیکال

دوربین جلو ۴ مگاپیکسل زیر نمایشگر
باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ سبز، نقره ای، مشکی

۴. گلکسی S21 اولترا

بهترین گوشی سامسونگ از لحاظ دوربین گلکسی S21 ultra

یک سال از عرضه گلکسی S21 اولترا، بالاترین مدل گوشی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ می‌گذرد و این کهکشانی همچنان می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله دوربین با رقبای حال حاضر بازار رقابت کند. این کهکشانی دوربین اصلی با سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی ۱/۱.۳۳ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۰.۸ میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های پولی اندروید و iOS که امروز رایگان شده‌اند

درون فریم دوربین‌های این گوشی که طراحی خاصی هم دارد و به گونه‌ای با فریم کناری به صورت یکپارچه درآمده سه لنز دیگر تله فوتو، پریسکوپ تله فوتو و فوق عریض دیده می‌شود. دوربین تله فوتو دارای سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند. این عدد برای دوربین ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو ۱۰ برابر است و این کهکشانی به طور کلی می‌تواند تا ۱۰۰ برابر به روی سوژه‌ها زوم کند که قابلیت عجیب و در عین حال جالبی است. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۴۰ مگاپیکسلی سلفی تکمیل کننده این مجموعه هستند.

این گوشی در نسخه اگزینوس توانسته نمره کلی ۱۲۱ و نمره ۱۲۸ را در زمینه عکاسی به دست بیاورد. نمره بخش زوم و فیلم برداری به ترتیب ۷۶ و ۹۸ است. با توجه به این نمره‌ها مثلا s22 و s22 پلاس از نظر فیلم برداری وضعیت بسیار بهتری نسبت به s21 اولترا دارند و گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آیند.

نام گوشی Galaxy S21 Ultra
تاریخ معرفی ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی متر
وزن ۲۲۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X – ۶.۸ اینچ
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ – اگزینوس ۲۱۰۰
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم ۱۰ برابر

حسگر ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابر

دوربین جلو ۴۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ مشکی، نقره ای، تیتانیوم، سرمه ای، قهوه ای

خرید گوشی S21 ultra

۵. گلکسی S21 FE نسخه اسنپدراگون

a59e11138c3d8e77cf750d07a640a330d0753c03

گلکسی S21 FE دومین نسخه از سری FE گوشی‌های سامسونگ است. این سری قاتل پرچمدارهایی هستند که امکاناتی مشابه با پرچمداران دارند ولی قیمت آن‌ها تقریبا ۳۰ یا ۴۰ درصد کمتر است. قبل از پرداختن به مشخصات این کهکشانی باید اشاره کنیم که تراشه یک گوشی نقش به سزایی در پرداش‌های تصویری دارد و به همین دلیل هم ممکن است کیفیت دوربین یک گوشی یکسان با دو تراشه مختلف کاملا متفاوت باشد. این اتفاق در مورد گلکسی S21 FE رخ داده و نسخه اسنپدراگون این محصول ۲ نمره کلی بهتر از نسخه اگزینوس آن است.

سازنده کره‌ای برای دوربین اصلی گلکسی S21 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه ۱/۱.۷۶ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۸ میکرونی رفته است. این سنسور که در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته، از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال ۳ برابری، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با امکان ثبت تصاویر ۱۲۳ درجه‌ای و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تکمیل کننده مجموعه دوربین‌ها هستند.

اگر گوشی سامسونگ با دوربین عالی و قیمت مناسب می‌خواهید در خرید گلکسی S21 FE 5G شک نکنید؛ چرا که در تست‌های Dxomark این مدل توانسته نمره کلی ۱۲۰ را کسب کند و این یعنی عملکرد کلی دوربین‌های این کهکشانی تنها ۱ نمره از S21 اولترا ضعیف‌تر است. این در حالیست که از نظر قیمتی شاید بتوان S21 FE را با نصف هزینه S21 اولترا خریداری کرد. در این کهکشانی در تست عکاسی نمره ۱۲۶ را به دست آورده و دستاورد آن در بخش فیلم برداری نمره ۱۰۴ بوده است.

نام گوشی Galaxy S21 FE 5G
تاریخ معرفی ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۷۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچ Dynamic AMOLED 2X
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4
پردازنده Snapdragon 888/ Exynos 2100 (نسخه موجود در ایران به طور کلی اگزینوس است)
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۸ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ زیتونی، مشکی، بنفش و سفید

۵. گلکسی Note 20 Ultra 5G

نوت 20 اولترا 5G سامسونگ

گلکسی نوت ۲۰ اولترا آخرین مدل از این سری محبوب به حساب می‌آید و سامسونگ اعلام کرد که دیگر شاهد مدل‌ جدید این گوشی جذاب نخواهیم بود و کره‌ای‌ها به نوعی قصد دارند گوشی‌های سری زد فولد را جایگزین سری نوت کنند. البته درست است که گلکسی S22 اولترا تا حد بسیار زیادی شبیه به سری نوت است و برای اولین بار از قلم نیز میزبانی می‌کند ولی در نهایت نام آن نوت نیست و کهکشانی از سری S به حساب می‌آید.

دوربین اصلی نوت ۲۰ اولترا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ Bright S5KHM1 با اندازه‌ ۱/۱.۳۳ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی دارد و در پس لنزی ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت‌ فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و برای آن فوکوس لیزری نیز در نظر گرفته شده تا در شب و نور کم، بهتر و سریع‌تر بتواند به روی سوژه‌ها فوکوس کند. تصاویر این محصول به صورت پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

دوربین دوم این کهکشانی پریسکوپ تله فوتو با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال ۵ برابری است که در نهایت می‌تواند تا ۵۰ برابر به صورت دیجیتالی به روی سوژه‌ها زوم کند. این دوربین هم از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر برخوردار است تا زوم ۵ برابر عکس‌های باکیفیتی به ثبت می‌رساند. دوربین سوم فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و در نهایت سلفی ۱۰ مگاپیکسلی تکمیل کننده این قسمت به حساب می‌آید.

با همه این اوصاف گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۵G توانسته در تست‌های Dxomark نمره کلی ۱۲۰ را به دست بیاورد و با گلکسی S21 FE به صورت مشترک در جایگاه پنجم قرار بگیرد. نمره این کهکشانی در بخش عکاسی ۱۲۲ بوده و در فیلم برداری موفق به کسب نمره ۱۰۶ شده است. ناگفته نماند که نمره این گوشی در زمینه زوم ۷۶ و در زمینه عکس‌های سلفی ۱۰۰ است.

نام گوشی Galaxy Note 20 Ultra 5G
تاریخ معرفی ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۴.۸ در ۷۷.۲ در ۸.۱ میلی متر
وزن ۲۰۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X – ۶.۹ اینچ
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.0
پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپی با زوم ۵ برابر

دوربین جلو ۱۰ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ مشکی، برونز، سفید

خرید گوشی نوت ۲۰ اولترا ۵G

۶. گلکسی S21 و S21 Plus نسخه اسنپدراگون

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس در سال ۲۰۲۱ در کنار S21 Ultra به عنوان پرچمدارهای سامسونگ معرفی شدند؛ این دو مدل مدل های ارزان‌تر سری S21 هستند که امکانات کمتری دارند، اما همچنان در بسیاری از زمینه‌ها مانند دوربین عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند. به روی قاب پشتی هر دو پرچمدار سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای ۱۲، ۱۲ و ۶۴ مگاپیکسلی دیده می‌شود. هر دو کهکشانی امکان زوم اپتیکال ۱.۱ برابری و هیبریدی ۳ برابری را دارا هستند و با هر دو می‌توانید در نهایت کیفیت ۸K 24Fps ویدئو ضبط کنید. دوربین سلفی هر دو پرچمدار ۱۰ مگاپیکسلی است.

این دو گوشی موفق به کسب نمره ۱۱۹ شده‌اند و با اختلاف بسیار کم پشت سر نوت ۲۰ اولترا ۵G و S21 FE قرار می‌گیرند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید نمره دوربین‌های S21 FE که نسخه ارزان‌تر این سری است از خود S21 و S21 پلاس بیشتر است و همین موضوع به وضوح نشان می‌دهد که سامسونگ هر سال تا چه حد به روی دوربین گوشی‌های خود تمرکز دارد.

این دو گوشی در زمینه عکاسی نمره ۱۲۴ را به دست آورده‌اند و این یعنی عکس‌های این دو گوشی مقدار کمی بهتر از نوت ۲۰ اولترا است. در زمینه زوم و فوق عریض این دو کهکشانی نمره ۷۳ را کسب کرده‌اند و نمره ۱۰۱ به بخش فیلم برداری اختصاص داده شده است. در نهایت این دو پرچمدار موفق شده‌اند به نمره کلی ۱۱۹ برسند و در جایجگاه ششم لیست قرار بگیرند. ناگفته نماند که نمره Dxomark این دو گوشی در حالتی که از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ بهره ببرند ۱۱۶ است و این یعنی نسخه اسنپدراگون ۳ نمره کلی بهره عمل می‌کند.

نام گوشی Galaxy S21 5G – S21 Plus 5G
تاریخ معرفی ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹
ابعاد S21: 151.7 در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی متر

S21 Plus: 161.5 در ۷۵.۶ در ۷.۸ میلی متر

وزن S21: 169 گرم

S21 Plus: 200 گرم

سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش S21: Dynamic AMOLED 2X – ۶.۲ اینچ

S21 Plus: Dynamic AMOLED 2X – ۶.۷ اینچ

سیستم‌عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ – اگزینوس ۲۱۰۰
کارت حافظه خیر
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۱.۱ برابر

دوربین جلو ۱۰ مگاپیکسل
باتری S21: 4000 میلی آمپر ساعت

S21 Plus: 4800 میلی آمپر ساعت

شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ S21: خاکستری، سفید، بنفش، صورتی

S21 Plus: مشکی، نقره ای، بنفش، صورتی، طلایی، قرمز

خرید گلکسی S21 سامسونگ

خرید گلکسی S21 پلاس سامسونگ

۷- گلکسی S20 FE 5G

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

گلکسی S20 FE اولین نسل از سری FE بود و سامسونگ آن را در دو نسخه ۴G و مجهز به تراشه اگزینوس ۹۹۰ و یک نسخه ۵G مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ وارد بازار کرد. این کهکشانی به دلیل برخورداری از مشخصات بسیار خوب در کنار قیمت مناسب به سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفت و توانست فروش بالایی را هم به دست بیاورد.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S20 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5K2LD با اندازه ۱/۱.۷۶ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۸ میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنزی ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. این کهکشانی همچنین یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارد و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی آن می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. در نهایت دوربین سلفی هم ۳۲ مگاپیکسلی است.

با وجود این که از عمر این کهکشانی حدود ۲ سال می‌گذرد اما هنوز هم می‌توانید آن را به صورت نور در بازار پیدا کرده و خریداری کنید. این محصول هنوز هم یکی از بهترین و خوش قیمت‌ترین گوشی سه دوربینه سامسونگ به حساب می‌آید و با توجه به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ می‌تواند به خوبی از پس پردازش‌های مختلف بربیاید.

نام گوشی Galaxy S20 FE 5G
تاریخ معرفی ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۹
ابعاد ۱۵۹.۸ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Super AMOLED– ۶.۵ اینچ
سیستم‌عامل اندروید ۱۰ قابل ارتقاء به ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ – اگزینوس ۹۹۰
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۲ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۸ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ سبز، سرمه ای، نارنجی، قرمز، یاسی، سفید

خرید گوشی S20 FE 5g

گوشی های ارزان سامسونگ با دوربین خوب

۱. گلکسی A73

IMG 3456 1649771759805

گلکسی A73 اولین میان‌رده سامسونگ با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و به همین دلیل در زمینه دوربین و عکاسی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی گران‌ترین نسخه سری A سامسونگ به حساب می‌آید و با داشتن قیمتی کمتر از S21 FE و S20 FE 5G می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. همان‌طور که اشاره کردیم دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۱۰۸ دارد که در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین دیگر این گوشی فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است و در نهایت دو دوربین ۵ مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو این بخش را تکمیل می‌کنند. اگر با گلکسی A72 آشنایی داشته باشید می‌دانید که این کهکشانی از دوربین تله فوتو استفاده می‌کرد ولی امسال سامسونگ ترجیح داده هزینه این لنز را برای استفاده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی به کار بگیرد.

دوربین سلفی این گوشی سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد و هم دوربین اصلی و هم سلفی قادر هستند در نهایت رزولوشن ۴K 30fps ویدئو ضبط کنند.

نام گوشی Galaxy A72
تاریخ معرفی ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی متر
وزن ۱۸۱ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچ سوپر امولد پلاس
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1
پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

حسگر ۵ مگاپیکسلی عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ خاکستری، سبز و سفید

۲. گلکسی A72

samsung galaxy a72 test header scaled 1

شاید پیش خودتان بگویید از تولید این محصول بیش از یک سال گذشته است و چرا باید شاهد حضور آن در این لیست باشیم؟ پاسخ ساده است، گلکسی A72 تنها گوشی میان‌رده سامسونگ است که از لنز تله فوتو بهره می‌برد و این دوربین می‌تواند برای دسته زیادی از کاربران بسیار مفید واقع شود. البته اگر قصد خرید این گوشی را دارید در نظر داشته باشید که این کهکشانی نسبت به رقبای هم قیمت خود از نظر پردازشی عملکرد خیلی عالی ندارد و بهترین گزینه ممکن از این نظر نیست.

سازنده کره‌ای اطلاعات دقیقی از سنسور لنز اصلی گلکسی A72 عنوان نکرده و سازنده آن را نمی‌دانیم اما دوربین اصلی این کهکشانی از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۷ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرون برخوردار است. این سنسور پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض به لطف بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر هم در نظر گرفته شده که به باعث می‌شود در هنگام ثبت تصاویر لرزش دست‌های شما تأثیر منفی کمتری به روی کیفیت کلی عکس‌ها داشته باشد.

دوربین فوق عریض این کهکشانی ۱۲ مگاپیکسلی است و لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی در کنار ماکرو ۵ مگاپیکسلی فریم مستطیلی دوربین‌ها را کامل می‌کند. سنسوری ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با اندازه پیکسل ۱.۰ میکرونی در پس یک لنز با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و قادر است تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه مورد نظر شما زوم کند.

اگر بودجه کافی برای خرید گوشی‌های پرچمدار یا قاتل پرچمدار سامسونگ را ندارید ولی در عین حال وجود دوربین تله فوتو و امکان زوم برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد انتخاب A72 می‌تواند بسیار منطقی باشد.

نام گوشی Galaxy A72
تاریخ معرفی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۵ در ۷۷.۴ در ۸.۴ میلی متر
وزن ۲۰۳ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Super AMOLED– ۶.۷ اینچ
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰G
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۸ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ یاسی، آبی، مشکی، سفید

خرید گوشی A72 سامسونگ

۳. گلکسی A53 و گلکسی A52s

1649876016 gsmarena 001

گلکسی A52s یک نسخه از سری قبلی میان‌رده‌های سازنده کره‌ای است که به دلیل برخورداری از یک تراشه قدرتمند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت و از طرفی A53 نسخه‌ای ارزان‌تر از A73 است که به نوعی ارزش خرید بسیار زیادی به نسبت قیمت دارد.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52s از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی استفاده کرده است. این سنسور اندازه‌‌ ۱/۱.۷ اینچی و اندازه‌ پیکسل آن ۰.۸ میکرونی دارد و در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین اصلی گلکسی A53 نیز شرایط مشابهی دارد و به همین جهت به آن نمی‌پردازیم. این دو گوشی به غیر از دوربین اصلی از یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک عمق میدان ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. دوربین سلفی هر دو کهکشانی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

از نظر دوربین بسیار سخت است که بخواهیم یکی از این دو گوشی را برتر بدانیم ولی به طور کلی برای انتخاب بهتر است بخش سخت افزار و باتری و موارد این چنینی را مورد توجه قرار دهید. برای مثال از نظر سخت افزاری A52s شرایط بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

نام گوشی گلکسی A53/ گلکسی A52s
تاریخ معرفی ۲۶ اسفند ۱۴۰۰/ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلی متر/ ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی متر
وزن ۱۸۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Super AMOLED– ۶.۵ اینچ
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1 (نسخه فعلی هر دو)
پردازنده اگزینوس ۱۲۵۰/ اسنپدراگون ۷۷۸G
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

حسگر ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت/ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ مشکی، سفید، آبی و هلویی/ مشکی، سفید، بنفش و سبز

۴. گلکسی A52 و گلکسی A52 5G

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

اگر قیمت A53 و A52s برای شما زیاد است ولی همچنان می‌خواهید که از دوربین خوب این کهکشانی‌های بهره‌مند شوید بهتر است نگاهی به A52 و A52 5G داشته باشید. دوربین‌های این دو گوشی با گوشی‌های بالا یکسان است و از نظر تراشه تفاوت‌هایی وجود دارد. تراشه A52 اسنپدراگون ۷۲۰ است در حالی که A52 5G از تراشه اسنپدراگون ۷۵۰ بهره می‌برد. به طور کلی سری A50 میان‌رده‌های سامسونگ همیشه طرفداران زیادی داشته و A52 نیز به دلیل افت قیمتی در حال حاضر ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را برای شما به ثبت برساند.

نام گوشی Galaxy A52 5G
تاریخ معرفی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹
ابعاد ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی متر
وزن ۱۸۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش Super AMOLED– ۶.۵ اینچ
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ – رابط کاربری One UI 3.1
پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰G
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۶۴ مگاپیکسل عریض

حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

حسگر ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ یاسی، آبی، مشکی، سفید

خرید گوشی A52 5G

۵. گلکسی A33

3k1n3wj2n2

اگر بودجه شما به گوشی‌های بالا نمی‌رسد و در عین حال یک گوشی جدید، زیبا و خوش قیمت از برند سامسونگ می‌خواهید که بتواند عکس‌های باکیفیتی به ثبت برساند باید نگاهی به گلکسی A33 برادر کوچک‌تر A53 داشته باشید. گلکسی A33 5G از سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX 582 با اندازه ۱/۲.۰ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور که در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و شما قادر خواهید بود تا در رزولوشن ۴K فیلم برداری کنید. ناگفته نماند که دوربین سلفی این مدل ۱۳ مگاپیکسلی است.

نام گوشی گلکسی A33
تاریخ معرفی ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی متر
وزن ۱۸۶ گرم
سیم‌کارت دو سیم کارت
صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچ سوپر امولد
سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1
پردازنده اگزینوس ۱۲۵۰
کارت حافظه بله
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت حسگر ۴۸ مگاپیکسل عریض

حسگر ۸ مگاپیکسل فوق عریض

حسگر ۵ مگاپیکسل ماکرو

حسگر ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات
رنگ هلویی، آبی، مشکی و سفید

در این مطلب بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین را معرفی کردیم، اکثر گوشی های سامسونگ نسخه اگزینوس و اسنپدراگون دارند که این تغییر پردازنده روی کیفیت دوربین تاثیر دارد؛ عکس های ثبت شده با پردازنده اگزینوس بیشتر رنگ و لعاب دارند و به نوعی رنگ‌ها اشباع شده به ثبت می‌ٰسند، اما در اسنپدراگون رنگ ها بیشتر طبیعی هستند و هیچ تاثیری در تغییر رنگ سوژه ایجاد نمی کند؛ این که کدام نسخه را خریداری کنید کاملا سلیقه ای است.

به نظر شما بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟ اگر طرفدار سامسونگ نیستید، پس بگویید کدام گوشی بهترین دوربین در میان گوشی های هوشمند را دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی کدام است؟

در حال حاضر گوشی سامسونگ گلکسی S22 الترا بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی است. این گوشی موفق شده در تست‌های Dxomark و بخش عکاسی نمره ۱۳۴، بخش زوم نمره ۸۶ و بخش فیلم برداری نمره ۱۱۴ را به دست بیاورد و همه این‌ها در کنار هم باعث می‌شود گلکسی S22 اولترا به نمره کلی ۱۳۱ برسد. نمره دوربین سلفی این مدل هم ۱۰۱ از ۱۰۶ است و این نکته از سلفی‌های عالی این پرچمدار خبر می‌دهد.

کدام مدل از گوشی های میان‌رده سامسونگ برای عکسبرداری مناسب است؟

گلکسی A73 اولین میان‌رده سامسونگ با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و به همین دلیل در زمینه دوربین و عکاسی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بعد از این گوشی اگر برای شما میزان زوم اهمیت دارد به سراغ A72 بروید و اگر بودجه کمتری دارید A53 یا A52s را خریداری کنید.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۱۷ امتیاز میانگین: ۳.۴]

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.