بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۱)

فهرست مطالب

شاید برای خرید یک گوشی مناسب که امکانات نسبتا خوبی داشته باشد و قیمت بالایی هم نداشته باشد، نباید زیادی هزینه کنیم. هم اکنون گوشی‌های مختلفی راهی بازار شده‌اند که با قیمتی بسیار مناسب، امکانات خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند. البته در بازه‌های قیمتی مختلف می‌توانید گوشی‌های متنوعی را مشاهده کنید که هر کدام آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ اما اگر به دنبال بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان می‌گردید، این مطلب مجله تکنولایف را دنبال کنید. به احتمال زیاد می‌توانید بهترین گوشی تا ۵ میلیون ۲۰۲۲ را از فروشگاه تکنولایف تهیه کنید. قیمت روز گوشی های موبایل را می‌توانید در صفحه لیست قیمت موبایل تکنولایف ببنید.

بهترین گوشی‌ها تا ۵ میلیون تومان

در ادامه به شما گوشی‌هایی در بازه قیمتی ۴ تا ۵ میلیون را معرفی می‌کنیم که بیشترین ارزش خرید را دارا هستند تا شما بتوانید بسته به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که لیست گوشی‌ها از قیمت زیاد به کم مرتب شده و اگر به دنبال محصولات ارزان‌تر هستید به سراغ بخش انتهایی لیست مطلب مراجعه کنید.

ناگفته نماند که تقریبا تمام گوشی‌های معرفی شده در ادامه نسخه‌های مختلفی از نظر میزان حافظه داخلی و حافظه رم دارند و باید با توجه به بودجه خود نسخه مورد نظر را خریداری کنید. پس اگر در ادامه با گوشی مواجه شدید که قیمت آن بیشتر از ۵ میلیون تومان است یک نسخه از آن گوشی وجود دارد که در بازه قیمتی مورد نظر ما قرار بگیرد.

گلکسی A13

گلکسی A13

در میان گوشی‌های جدید و خوش کیفیت سامسونگ که می‌توانیم آن را در لیست بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان قرار دهیم، می‌توانیم به گلکسی A13 با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم اشاره کنیم.

گلکسی A13 از جمله گوشی‌های جدید سری A سامسونگ به شمار می‌رود که ۱۹۵ گرم وزن دارد و از صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی LCD استفاده می‌کند. صفحه نمایش وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. گلکسی A13 به اندروید ۱۲ مجهز شده و با رابط کاربری One UI 4.1 در اختیار کاربران قرار گرفته است.

برای این گوشی هوشمند چهار دوربین پشت در نظر گرفته شده. دوربین اصلی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد و یک دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی هم دارد. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق هم روی این گوشی دیده می‌شود. دوربین سلفی این گوشی هوشمند هم به دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

برخورداری از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۵ وات هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

مشخصات گوشی گلکسی A13
تراشه اگزینوس ۸۵۰
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گوشی گلکسی A13

نوکیا G20

نوکیا G20

اگر در بین گوشی تا ۵ میلیون تومان به دنبال یک گوشی نوکیا می‌گردید، می‌توانید نوکیا G20 را انتخاب کنید. گوشی نسبتا جدیدی که امکانات خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند نوکیا از صفحه نمایش ۶٫۵۲ اینچی LCD استفاده می‌کند که فضای مناسبی را برای تماشای محتوای مختلف پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی نسبتا بزرگ که کار کردن با گوشی را راحت می‌کند.

این گوشی با اندروید ۱۱ راهی بازار شده، اما اندروید ۱۲ را هم دریافت کرده است. مدلی که آن را به شما معرفی کردیم از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کند. فضای مناسبی برای ذخیره اطلاعات در اختیار خواهید داشت و رم دستگاه هم باعث شده که بتوانید اپلیکیشن‌ها را با سرعت مناسبی اجرا کنید. البته که این گوشی هوشمند از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند.

روی گوشی نوکیا G20 از چهار دوربین پشت استفاده می‌کند. دوربین اصلی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. یک دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و پرتره هم روی این گوش دیده می‌شود.  این گوشی نوکیا از باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که برای استفاده‌های روزانه عالی خواهد بود.

مشخصات گوشی نوکیا G20
تراشه Helio G35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل اصلی
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱ و قابل ارتقا به اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید نوکیا G20

گوشی ردمی ۱۰C

گوشی ردمی 10C

شیائومی هم گوشی‌های خوب و خوش ساختی در بازه قیمت گوشی تا ۵ میلیون راهی بازار کرده است. یکی از خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های این شرکت Redmi 10C نام دارد که از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کند.

از ویژگی‌های گوشی ردمی ۱۰C می‌توانیم به صفحه نمایش ۶٫۷۱ اینچی بزرگی اشاره کنیم که فضای مناسبی را برای تماشای فایل‌های مختلف پیش روی کاربران قرار می‌دهد. البته وضوح تصویر صفحه نمایش این گوشی زیاد نیست و تنها به ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل می‌رسد. صفحه نمایش برای اینکه مقاومت بیشتری داشته باشد، با یک لایه گوریلا گلس محافظت می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های گوشی ردمی ۱۰C می‌توانیم به تراشه اسنپ دراگون ۶۸۰ ۴G اشاره کنیم که توانایی پردازش خوبی برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های نسبتا سنگین دارد.

دو دوربین پشت برای گوشی ردمی ۱۰C در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هم در کنار آن دیده می‌شود.

گوشی ردمی ۱۰C به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و شارژ سریع ۱۸ وات دارد.

مشخصات گوشی نوکیا G20
تراشه اسنپ دراگون ۶۸۰ ۴G
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل اصلی
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱ و MIUI 13
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید ردمی ۱۰C

گلکسی A23 نسخه ۶۴ رم ۴

گلکسی A23 4g

گلکسی A23 یکی از گوشی‌های میان‌رده جدید سامسونگ است که مانند دیگر اعضای این خانواده از پلاستیک در ساخت آن استفاده شده و طراحی مشابهی نیز با A33، A53 و A73 دارد. سامسونگ برای این مدل از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده کرده تا در هر اینچ شاهد ۴۰۰ پیکسل باشیم. این پنل به خودی خود رضایت‌بخش است ولی در مقابل رقبایی مثل ردمی نوت ۱۱ شیائومی از نظر کیفیت یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرد.

این کهکشانی از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند تا هم توان کافی برای انجام امور روزمره داشته باشد و هم بتواند در حالت گرافیکی متوسط با پایین بازی‌های جدید را اجرا کند. انرژی مورد نیاز این چیپست را یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌کند و شارژ سریع ۲۵ واتی نیز سبب می‌شود تا A23 در مدت زمان مناسبی فول شارژ شود.

کره‌ای‌ها برای دوربین اصلی این گوشی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی را مناسب دیده‌اند و خوشبختانه این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز بهره‌مند است. فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و در نهایت دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته درون ناچ قطره‌ای این مجموعه را کامل می‌کند.

مشخصات گوشی گلکسی A23
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۵ مگاپیکسل التراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل Android 12, One UI 4.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گلکسی A23 سامسونگ با حافظه ۶۴ و رم ۴ گیگابایت

گلکسی M32 نسخه ۶۴ رم ۴

گوشی m32 سامسونگ

گلکسی M32 را می‌توان برادر دوقلوی A32 به حساب آورد ولی با این تفاوت که قیمت نسخه ۶۴ رم ۴ این کهکشانی حالا در بازه قیمتی ۵ میلیون قرار گرفته و ارزش خرید بالایی دارد. قاب پشتی این گوشی خطوطی عمودی را شامل می‌شود و فریم دوربین‌ها نیز شکل مربعی دارد. این میان‌رده از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD و تراکم ۴۱۱ استفاده می‌کند. این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی کرده و توسط محافظ گوریلاگلس ۵ مراقبت می‌شود.

این گوشی مانند A32 از چیپست ۱۲ نانومتری هلیو G80 قدرت می‌گیرد که تراشه قابل‌ قبولی است ولی عالی نیست. این تراشه برای انجام کارهای معمول مانند گشتن در شبکه‌های اجتماعی مناسب است ولی نمی‌توان برای اجرای خیلی خوب بازی‌های سنگین به روی آن حساب باز کرد. برای گرفتن عکس‌ها می‌توانید از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این مدل کمک بگیرید که اتفاقا کیفیت خوبی هم دارد و عکس‌های شارپی به ثبت می‌رساند. برای ثبت زاویه‌ای بیشتر از دوربین اصلی می‌توانید از فوق عریض ۸ مگاپیکسلی کمک بگیرید و برای ثبت پرتره و ماکرو نیز سنسورهای ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده به کار خواهد آمد. اگر از طرفداران سلفی هستید نظر سنسور ۲۰ مگاپیکسلی موجود شما را ناامید نخواهد کرد.

این کهکشانی یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد (البته نسخه مخصوص هند با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود) و از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. به نوعی می‌توانیم بگوییم اگر ویژگی‌های A32 برای شما جذاب است ولی بودجه خرید آن را ندارید می‌توانید به عنوان جایگزین M32 را انتخاب کنید، گوشی که تا حد زیادی به برادر خود در سری A شباهت دارد.

مشخصات گوشی گلکسی M32
تراشه هلیو G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت (نسخه هند ۶۰۰۰)

گلکسی A22 4G نسخه ۱۲۸ رم ۴

گلکسی A22 5g

گلکسی A22 یک قاب پلاستیکی و براق دارد که فریم مربعی شکل دوربین‌ها را در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ را در پایین جای داده است. فریم دوربین تماما مشکی رنگ نیست و رنگ قاب پشتی به فضای میانی لنزها نفوذ کرده و قاب را به حالت یکپارچه‌تری درآورده است و حس و حال بهتری دارد. ارگونومی این کهکشانی رضایت بخش است و با توجه به لبه‌های خمیده قاب پشتی گوشی به خوبی در کف دست قرار می‌گیرد.

گلکسی A22 در بخش نمایشگر به سراغ پنلی ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن HD+ و تراکم ۲۷۴ پیکسل بر هر اینچ رفته است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. کیفیت این صفحه نمایش را شاید به خاطر رزولوشن HD+ نتوانیم عالی در نظر بگیریم اما رنگ مشکی عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث می‌شود محتوا بسیار روان به نمایش گذاشته شود.

گلکسی A22 قدرت خود را از طریق تراشه‌ای ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G80 تأمین می‌کند. این دقیقا همان تراشه‌ای است که قبل‌تر به روی گلکسی A32 و همچنین گلکسی M32 دیده بودیم. قدرت سخت افزاری این گوشی برای انجام کارها و امور روزانه خوب است و این کهکشانی حتی می‌تواند برخی بازی‌های سنگین را هم با درجه گرافیکی متوسط یا پایین بدون افت فریم اجرا کند.

این کهکشانی نیز مانند بسیاری دیگر از میانرده‌های موجود در بازار دوربین چهارگانه دارد که از ترکیب دوربین اصلی و فوق عریض تشکیل شده و دوربین ماکرو و تشخیص عمق میدان آن را همراهی می‌کنند. این چهار دوربین به ترتیب سنسورهای ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی دارند و دوربین سلفی قرار گرفته در ناچ قطره‌ای هم ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این کهکشانی نوید بخش شارژ دهی خوب و ۱.۵ روزه آن خواهد بود و فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز می‌تواند این باتری را در مدت زمان ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه فول شارژ کند. از دیگر مشخصات اصلی این محصول می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A22
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی A22 نسخه ۱۲۸ رم ۴

گلکسی A22 5G نسخه ۱۲۸ رم ۴

گلکسی A22 5G نسخه 128 رم 4

از نظر طراحی تفاوت زیادی بین A22 5G با نسخه ۴G وجود ندارد و دو گوشی تا حد بسیار زیادی شبیه به هم هستند. در زمینه صفحه نمایش اما کره‌ای‌ها سیاست کاملا متفاوتی را پیش گرفته‌اند و این گوشی به جای پنل سوپر امولد HD یک نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع TFT LCD با رزولوشن FHD و تراکم پیکسلی ۳۹۹ دارد. این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند تا بتواند محتوا را با سرعت و کیفیت مناسبی مقابل دیدگان شما قرار دهد.

تراشه این گوشی به طور حتم یکی از نقاط قوت آن خواهد بود و چیپست ۷ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۰ می‌تواند هم در استفاده روزمره و هم در اجرای بازی‌ها عملکرد خوب و سریعی را برای این کهکشانی به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال در زمینه اجرای بازی‌ها این تراشه حدود ۵۰ درصد بهتر از هلیو G80 استفاده شده در نسخه ۴G است و اگر برای شما قدرت گوشی اهمیت دارد این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

در زمینه عکاسی هم A22 5G شما را ناامید نخواهد کرد و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر رضایت‌بخشی برای این بازه قیمتی به ثبت برساند. دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض، ۲ مگاپیکسلی عمق میدان و ۸ مگاپیکسلی سلفی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنندد تا شما در شرایط مختلف بتوانید با این گوشی عکاسی کنید. در نهایت مانند A22 4G این محصول نیز یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی دارد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A22 5G
تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۰
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل Android 11, One UI Core 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی A22 5G سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت با رم ۴

موتورولا Moto G51 5G نسخه ۱۲۸ رم ۴

موتو G51 5g

شاید گوشی‌های موتورولا در بازار محبوبیت کمتری داشته باشد اما این موضوع به دلیل کیفیت پایین این محصولات نیست و اتفاقا گوشی‌های این سازنده کیفیت و امکانات خوبی به نسبت قیمت دارند. این گوشی طراحی ساده و البته جذابی دارد و قاب پلاستیکی آن از فریم دوربین‌ها و لوگوی موتورولا میزبانی می‌کند. موتورولا Moto G51 5G از نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند و تراکم ۳۸۷ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. نرخ نوسازی این صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است که یک نکته بسیار مثبت به حساب می‌آید.

پنل این گوشی حدود ۸۶ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده که این اتفاق نیز برای یک گوشی زیر ۵ میلیون نکته جذابی ارزیابی می‌شود. موتورولا در بخش سخت افزاری از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون ۴۸۰+ استفاده کرده است. این تراشه یکی از ارزان‌ترین چیپست‌های ۵G موجود در بازار است و قدرت مناسبی هم دارد. برای درک بهتر از قدرت این گوشی می‌توانیم اشاره کنیم که این محصول در اجرای بازی‌ها حدود ۵۷ درصد از اسنپدراگون ۶۸۰ بهتر عمل می‌کند.

دوربین اصلی Moto G51 5G سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی دارد و دو دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی نیز در نسخه جهانی از سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. موتورولا برای این میان‌رده یا شاید بهتر است بگوییم گوشی اقتصادی از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و در نسخه جهانی خبری از شارژ سریع نیست و گوشی با آداپتور ۱۰ وات شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی موتورولا Moto G51 5G
تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس
پردازنده گرافیکی Adreno 619
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل Android 11
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت موتو G51 5G موتورولا

هواوی Y9a نسخه ۱۲۸ رم ۸

هواوی Y9a

اولین ویژگی این گوشی که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد رم ۸ گیگابایتی آن در این بازه قیمت است؛ چرا که اکثر گوشی‌ها از رم ۴ یا نهایت ۶ گیگابایتی استفاده می‌کنند. ویژگی جالب دیگر این محصول استفاده آن از دوربین سلفی پاپ‌آپ است که باعث می‌شود تا صفحه نمایش یکپارچگی کاملی داشته باشد و جذاب‌تر شود. هواوی برای این مدل یک پنل ۶.۶۳ اینچی از نوع IPS LCD در نظر گرفته که هیچ گونه ناچ و بریدگی ندارد و به صورت یکپارچه توانسته حدود ۸۵ درصد از نمای روبرویی را در اختیار بگیرد. این پنل طبق انتظار دارای رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۷ است و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و خبری از نرخ نوسازی بالاتر نیست.

این گوشی هواوی قدرت مورد نیاز خود را از تراشه ۱۲ نانومتری هلیو G80 می‌گیرد. این همان تراشه گلکسی M32 است که بالاتر به آن پرداخته بودیم. در نهایت به بخش دوربین‌ها می‌رسیم، جایی که دوربین سلفی پاپ آپ این محصول سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد و دوربین اصلی نیز دارای سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی را به روی قاب پشتی سه دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی  و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان همراهی می‌کنند. باتری Y9a ظرفیتی ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که در مقایسه با بیشتر رقبا ظرفیتی کمتر به حساب می‌آید و همچنین شارژ سریع ۲۲.۵ یا ۴۰ واتی بسه به منطقه برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

مشخصات گوشی هوآوی Y9a
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل اندروید ۱۱، EMUI 10.1، فاقد سرویس‌های موبایلی گوگل
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت هواوی Y9a با حافظه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت

شیائومی Poco M4 Pro 5G نسخه ۶۴ رم ۴

POCO M4 Pro 5G 10

پوکو M4 پرو ۵G نیز وارد بازار شد تا در بازه قیمتی گوش‌های خوش قیمت و نزدیک به اقتصادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این گوشی به طور کامل از پلاستیک ساخته شده و وزن ۱۹۵ گرمی و ضخامت ۸.۸ میلی متری دارد. شیائومی برای این محصول نیز گواهی IP53 را در نظر گرفته و همچنین وظیفه مراقبت از نمایشگر به عهده گوریلاگلس ۳ گذاشته شده است.

پوکو ام ۴ پرو فایوجی از نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند که حدود ۸۵ درصد از فضای روبرویی گوشی را به خود اختصاص داده و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی از دیگر ویژگی‌های مهم آن است. این دستگاه از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 810 5G قدرت می‌گیرد. این تراشه را ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا مجموعه سخت افزاری پوکو ام ۴ پرو فایوجی کامل شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی به نسبت قیمت واقعا خوب است و شما از شبکه ۵G نیز بهره مند می‌شوید که یک نکته بسیار مثبت است. این سخت افزار می‌تواند کارهای روزمره را به خوبی انجام دهید و حتی در اجرای بازی‌های سنگین نیز تا حدی منطقی و مناسب شما را همراهی کند. شیائومی دوربین‌های این گوشی را به دو عدد کاهش داده اما حداقل هر دو دوربین قابل استفاده هستند و به جهت تبلیغات در پشت گوشی قرار داده نشده‌اند.

دوربین اصلی ام ۴ پرو ۵G سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و برای سلفی نیز دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این محصول ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع ۳۳ واتی نیز باعث می‌شود این باتری در مدت زمان مناسبی فول شارژ شود.

از دیگر مشخصات پوکو M4 Pro 5G می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی پوکو M4 پرو ۵G
تراشه مدیاتک Dimensity 810 5G
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
سیستم عامل MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی پوکو ام ۴ پرو ۵G

گلکسی M22 نسخه ۱۲۸ رم ۴

17 5

گلکسی M22 گوشی دیگری در این بازه قیمتی از سامسونگ است که ارزش خرید نسبتا بالایی دارد. این محصول تا حد بسیار زیادی شبیه به A22 4G است و می‌توانیم این دو کهکشانی را مانند برادرهای دو قلو در نظر بگیریم. این شباهت هم از نظر ظاهری است و هم از نظر مشخصات و امکانات دو گوشی.

گلکسی M22 نیز مانند A22 4G نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن HD+ و تراکم ۲۷۴ پیکسل بر هر اینچ دارد. این پنل مانند برادر خود از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. شاید به سبب رزولوشن HD+ نتوانیم کیفیت این صفحه نمایش را عالی بدانیم اما رنگ مشکی عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث می‌شود محتوا بسیار روان به نمایش گذاشته شود.

از نظر تراشه نیز شرایط مشابه است و این محصول از چیپست مدیاتک هلیو G80 استفاده می‌کند که قدرت مناسبی برای انجام کارهای روزمره و ساده دارد و حتی تا حدی هم می‌تواند از پس بازی‌های مختلف بربیاید و بعید است که با قدرت سخت افزاری این گوشی با مشکل مواجه شوید. انرژی مورد نیاز این تراشه را یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌کند که حالا خوشبختانه به جای فناوری ۱۵ وات گلکسی A22 4G از فناوری ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در بخش دوربین نیز کم و بیش شرایط یکسان است و در نهایت گلکسی M22 به دلیل این مشخصات خود را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های ۵ میلیونی بازار معرفی می‌کند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M22
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۴۸ مگاپیکسل

۸ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

سیستم‌عامل اندروید ۱۱، One UI Core 3.1
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گوشی سامسونگ گلکسی M22

گلکسی A13 نسخه ۱۲۸ رم ۴

عکس گلکسی A13 سامسونگ

گلکسی A12 یکی از گوشی‌های اقتصادی موفق سامسونگ بود و طبیعی است که کره‌ای‌ها بخواهند با گلکسی A13 این موفق را بار دیگر تکرار کنند و به همین جهت این کهکشانی حالا مشخصاتی بهتر و قیمتی یکسان دارد. این گوشی اقتصادی جدید از صفحه نمایشی ۶.۶ اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این پنل تراکم پیکسلی ۴۰۰ را مقابل چشمان شما قرار داده و از نرخ نوسازی معمول ۶۰ هرتز استفاده می‌کند.

سامسونگ منبع قدرت این گوشی را تراشه‌ی اگزینوس ۸۵۰ خود قرار داده و به‌نوعی پیشرفتی در این زمینه اتفاق نیفتاده است. از عمر این تراشه بیشتر از دو سال می‌گذرد و ترجیح می‌دادیم سازنده کره‌ای از چیپست جدیدتری استفاده کند. قدرت سخت افزاری این گوشی برای استفاده‌های روزمره و عادی مانند وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های سبک مناسب است اما با این گوشی نمی‌توانید به سراغ کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی بروید.

گلکسی A13 از دوربین اصلی با سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی دیگر دوربین‌های این کهکشانی هستند. باتری گلکسی A13 ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و ۱ تا ۱.۵ روز دوام می‌آورد و فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی دیگر مشخصه بخش باتری است. این گوشی با وجود داشتن برچسب اقتصادی آداپتوری درون جعبه ندارد و باید شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنید.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A13 4G
تراشه اگزینوس ۸۵۰
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۵۰ مگاپیکسل

۵ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

سیستم‌عامل Android 12, One UI 4.1
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳، ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی A13 سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت با رم ۴

نوکیا G21 نسخه ۱۲۸ رم ۶

عکس گوشی نوکیا G21

نوکیا پس از سپری کردن داستان‌های ویندوز فون و دیگر اتفاقات بالاخره به نقطه‌ای رسید که به سراغ گوگل و اندروید خام رفت و حالا بیشتر گوشی‌های میانرده و اقتصادی تولید می‌کند. این گوشی یکی از محصولات خوش قیمت نوکیا است که وزنی ۱۹۰ گرمی و ضخامتی ۸.۵ میلی متری دارد و در ساخت آن تماما از پلاستیک استفاده شده است.

این دستگاه از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ استفاده می‌کند. این پنل که توانسته حدود ۸۲ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

نوکیا G21 قدرت خود را از تراشه ۱۲ نانومتری Unisoc T606 می‌گیرد. این تراشه برای انجام کارهای روزمره قدرت مناسبی دارد و حتی می‌توانید بازی‌های سنگین را نیز با گرافیک متوسط یا پایین با آن اجرا کنید. ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل می‌کند.

این محصول برای این که بتواند با رقبای قدرتمندی مانند شیائومی و سامسونگ رقابت کند برای دوربین اصلی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته است و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است.

انرژی مورد نیاز نوکیا G21 با یک باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی کمک می‌کند تا این گوشی در مدت زمان سریع‌تری شارژ شود. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و همچنین اندروید خام نسخه ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی نوکیا G21
تراشه Unisoc T606
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی نوکیا G21

آنر x7 نسخه ۱۲۸ رم ۴

عکس آنر x7

آنر یکی از زیر مجموعه‌های هواوی بود که پس از چند سال مستقل شد و همین اتفاق سبب شده تا تحریم‌های آمریکا و گوگل شامل حال گوشی‌های این برند نشود. آنر X7 یک محصول اقتصادی از همین برند است که از پلاستیک در ساخت آن استفاده شده ولی این پلاستیک نور را منعکس می‌کند و قاب پشتی حالت انتزاعی به خود می‌گیرد. این دستگاه از یک پنل ۶.۷۴ اینچی از نوع IPS LCD برخوردار است با این تفاوت که رزولوشن به HD کاهش پیدا کرده و در هر اینچ تنها ۲۶۰ پیکسل قرار می‌گیرد. با این وجود آنر برای نماینده خود نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را در نظر گرفته تا محتوا روان‌تر نمایش داده شود.

آنر x7 از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند که به دفعات در مورد آن صحبت کرده‌ایم و از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم. تنها یادآور شویم که قدرت سخت افزاری این مدل به نسبت بازه قیمتی کاملا رضایت‌بخش است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. این چیپست انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند و از طرفی این محصول از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

آنر در بخش دوربین هم کم کاری نکرده و برای لنز عریض سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی و برای لنز فوق عریض سنسوری ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. لنزها ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی هم برای ثبت تصاویر نمای نزدیک و پرتره این دو دوربین را همراهی می‌کنند و سلفی ۸ مگاپیکسلی تکمیل کننده بخش دوربین آنر X7 است.

مشخصات گوشی آنر X7
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل واید

۵ مگاپیکسل اولترا واید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل Android 11, Magic UI 4.2
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی آنر X7 با حافظه ۱۲۸ و رم ۴ گیگابایت

گلکسی M12 نسخه ۶۴ رم ۴

عکس گوشی M12

گلکسی M12 از نظر متریال قاب پشتی شرایط مشابهی با میانرده‌های دیگر داشته و از جنس پلاستیک ساخته شده اما طراحی مات دارد و به روی آن خطوطی از بالا به پایین با پترن‌های بسیار ریز دیده می‌شود. این کهکشانی با داشتن وزن ۲۱۲ گرمی و ضخامت ۹.۷ میلی متری از نظر ارگونومی وضعیت خوبی ندارد و شاید شما را آزار دهد.

سامسونگ برای گلکسی M12 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ در نظر گرفته و این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. نسبت این صفحه نمایش نیز مانند رقیب ۲۰ به ۹ است. کیفیت این صفحه نمایش معمولی است اما با توجه به قیمت آن را مناسب می‌دانیم. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی اما باعث می‌شود بخش نمایشگر این گوشی را جذاب بدانیم؛ چرا که محتوا بسیار روان به نمایش درمی‌آید.

شرکت کره‌ای منبع قدرت گلکسی M12 را تراشه‌ی اگزینوس ۸۵۰ خود قرار داده است. از نظر قدرت سخت افزاری گلکسی M12 می‌تواند از پس کارهای روزانه و روزمره بربیاید و برنامه‌های مختلف را اجرا کند اما در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین ناتوان است و خیلی نباید به روی آن حساب باز کنید.

این کهکشانی با وجود قیمت اقتصادی همچنان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد و سه دوربین فوق عریض با سنسور ۵ مگاپیکسلی و ماکرو عمق میدان با سنسور ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی گلکسی M12 نیز ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند ۲ روز برای شما شارژ دهی کند. سامسونگ شارژ سریع ۱۵ واتی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته است.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ از دیگر مشخصه‌های اصلی این کهکشانی هستند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M12
تراشه اگزینوس ۸۵۰
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی M12 نسخه ۶۴ رم ۴

سؤالات متداول

کدام گوشی تا ۵ میلیون برای بازی مناسب است؟

گوشی موتورولا Moto G51 5G به دلیل تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر یک گزینه خوب برای بازی کردن است. همچنین پوکو ام ۴ پرو ۵G به دلیل تراشه دیمنسیتی ۸۱۰ می‌تواند انتخاب خوبی برای اجرای بازی‌های جدید و سنگین باشد.

کدام گوشی تا ۵ میلیون برای عکاسی مناسب است؟

گلکسی M32 از سامسونگ و ردمی نوت ۱۱ از شیائومی انتخاب‌های خوبی برای عکاسی در بازه قیمتی ۵ میلیون تومان هستند.

کدام گوشی تا ۵ میلیون بهترین صفحه‌نمایش را دارد؟

گوشی موتورولا Moto G51 5G به دلیل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در این بازه قیمتی و ردمی نوت ۱۱ به لطف پنل امولد ۹۰ هرتزی بهترین‌ گزینه‌های موجود تا ۵ میلیون از نظر نمایشگر هستند. در واقع بهترین پنل از نظر کیفیت به ردمی نوت ۱۱ شیائومی تعلق می‌گیرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.