بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۱)

فهرست مطالب

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان کدام است؟ به خوبی پیداست که تنوع گوشی‌های موبایل در رنج قیمت ۴ میلیون بالاست. برند‌های بزرگی مانند سامسونگ، شیائومی، آنر، نوکیا و هوآوی سعی دارند گوشی‌هایی باکیفیت بالا را در رده قیمت مناسب عرضه کنند. با نگاهی به محصولات میان‌رده‌ی این برند‌ها می‌توانید تنوع بسیار زیادی را مشاهده کنید.

برای مشاهده لیست قیمت روز انواع گوشی به سایت تکنولایف بروید:

قیمت گوشی

در ادامه مطلب به شما گوشی‌هایی تا ۴ میلیون تومان را معرفی می‌کنیم و نحوه چیدمان لیست نیز از قیمت زیاد به کم است. اگر قصد خرید گوشی ۳ میلیونی را دارید به محصولات انتهای لیست مراجعه کنید.

گلکسی A03

A03

در لیست بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان باید گوشی گلکسی A03 را هم قرار بدهیم. گوشی هوشمندی که ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم دارد. این گوشی سامسونگ بدنه‌ و فریم پلاستیکی دارد و از یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی استفاده می‌کند. صفحه نمایشی که وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

گلکسی A03 با اندروید ۱۱ راهی بازار شده که ویژگی‌های نرم‌افزاری مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این گوشی از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند و اگر نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات داشتید می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

برای گلکسی A03 از دو دوربین پشت استفاده که دوربین اصلی آن حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین دوم هم از حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره بهره می‌برد. با دوربین اصلی می‌توانید ویدئوهایی با وضوح تصویر Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کنید. گلکسی A03 سامسونگ از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این گوشی هوشمند از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که برای یک روز کاری به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد.

مشخصات گلکسی A03
تراشه هست هسته‌ای
پردازنده گرافیکی
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل اصلی
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گلکسی A03

گوشی شیائومی Redmi 10A

Redmi 10A

گوشی ردمی ۱۰A یکی از گوشی‌های ارزشمند شیائومی به شمار می‌رود که با توجه به قیمت امکانات خوبی را پیش روی شما قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند شیائومی از صفحه نمایش ۶٫۵۳ اینچی استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن به ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می‌رسد. شیائومی ردمی ۱۰A با اندروید ۱۱ راهی بازار شده و از رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می‌برد.

تراشه Helio G25 روی این گوشی استفاده شده که توانایی نسبتا خوبی در انجام فعالیت‌های روزانه دارد. این گوشی هوشمند با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم راهی بازار شده و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند.

روی این گوشی تنها یک دوربین پشت مشاهده می‌شود. دوربینی که از حسگر ۱۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و عملکرد خوبی در زیر نور خورشید دارد. با این گوشی می‌توانید ویدئوهایی با وضوح تصویر Full HD ضبط کنید. دوربین سلفی این گوشی هم از حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های گوشی ردمی ۱۰A می‌توانیم به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کنیم. این میزان باتری با توجه به سخت افزار در نظر گرفته شده برای گوشی به خوبی از پس استفاده‌های روزانه بر می‌آید.

مشخصات شیائومی Redmi 10A
تراشه Helio G25
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۳ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید شیائومی Redmi 10A

اینفینیکس اسمارت ۶

Smart 6

بد نیست به گوشی اینفینیکس اسمارت ۶ هم اشاره کنیم که می‌توانیم آن را در لیست گوشی تا ۳ میلیون قرار دهیم. این گوشی سال گذشته راهی بازار شد، اما با توجه به قیمتی که دارد، نظر کاربران را به سمت خودش جلب می‌کند. این گوشی از یک صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی استفاده می‌کند که تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید خواهد کرد. صفحه نمایشی که وضوح تصویر ۷۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.  اندازه بزرگ صفحه نمایش باعث شده که کار کردن با گوشی راحت باشد و روشنایی مناسبی هم تولید می‌کند که باعث شده همه چیز واضح به نظر برسد.

تراشه Helio A20 قرار گرفته روی گوشی اینفینیکس اسمارت ۶ آنقدر قوی‌ نیست که از پس پردازش‌های خیلی سنگین بر بیاید، اما برای استفاده‌های روزانه و فعالیت‌‌های سبک قطعا به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد.

این گوشی هوشمند سه دوربین پشت دارد. دوربین اصلی از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دو دوربین دیگر هم از کیفیت QVGA بهره می‌برند. با دوربین این گوشی می‌توانید ویدئوهایی با وضوح تصویر Full HD ضبط کنید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

مشخصات اینفینیکس اسمارت ۶
تراشه Helio A20
پردازنده گرافیکی IMG8322
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین سه گانه ۱۳ مگاپیکسل
QVGA
QVGA
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۳ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید اینفینیکس اسمارت ۶

ردمی نوت ۱۰ نسخه ۶۴ رم ۴

ردمی نوت 10 نسخه 64

دلیل حضور ردمی نوت ۱۰ در این لیست امکانات بسیار عالی آن به نسبت قیمت مناسب است، به عنوان مثال در این بازه قیمتی که اکثر گوشی‌ها از نمایشگر HD استفاده می‌کنند، ردمی نوت ۱۰ نه تنها از رزولوشن FHD استفاده کرده بلکه نوع پنل هم سوپر امولد است. این صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی تراکم ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و روشنایی آن در حالت حداکثری به حدود ۶۸۰ نیت می‌رسد که عملکرد بسیار خوبی به حساب می‌آید.

شیائومی در زمینه سخت افزاری نیز گوشی توانایی را تولید کرده و نوت ۱۰ از تراشه اسنپدراگون ۶۷۸ قدرت می‌گیرد. این چیپست ۱۱ نانومتری برای این بازه قیمتی قدرت خیلی خوبی دارد و به خوبی می‌تواند از پس کارهایی مانند گشت و گذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و کارهای روزمره بربیاید. برای درک بهتر قدرت این گوشی باید بگوییم که از نظر سخت افزاری ردمی نوت ۱۰ حدود ۹۰ درصد در بخش پردازش‌ها و حدود ۱۰۰ درصد در زمینه بازی‌ها از گلکسی A13 بهتر عمل می‌کند.

این محصول خوش‌قیمت دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تصاویری رضایت بخش و مناسب به ثبت برساند. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند و سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجموعه را کامل می‌کند تا امکان عکاسی در شرایط مختلف وجود داشته باشد. این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌گیرد و مهم‌تر این که از شارژ سریع ۳۳ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و شارژر هم داخل جعبه هست.

به جرأت می‌توانیم ردمی نوت ۱۰ را در حال حاضر یکی از خوش‌قیمت‌ترین اقتصادی‌های بازار بدانیم.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۰
تراشه اسنپدراگون ۶۷۸
پردازنده گرافیکی Adreno 612
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۴۸ مگاپیکسل

۸ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

سیستم‌عامل Android 11, MIUI 12.5
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

آنر X7 نسخه ۱۲۸ رم ۴

آنر X7

آنر یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هواوی بود که پس از چند سال مستقل شد و همین استقلال باعث شد تا تحریم‌های آمریکا و گوگل شامل حال گوشی‌های این برند نشود. آنر X7 یک محصول اقتصادی از همین برند چینی است که از یک پنل ۶.۷۴ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD استفاده می‌کند و در هر اینچ تنها ۲۶۰ پیکسل قرار می‌گیرد. آنر برای نماینده خود نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم در نظر گرفته تا محتوا روان‌تر نمایش داده شود.

آنر x7 از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند که تراشه قدرتمندی است و به نوعی قوی‌ترین چیپست در این متن به حساب می‌آید. این تراشه به غیر از اجرای خوب برنامه‌های معمول می‌تواند بازی‌ها را نیز در حالت گرافیکی متوسط یا پایین به اجرا دربیاورد. این سخت افزار انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند و از طرفی این محصول از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

آنر در بخش دوربین هم کم کاری نکرده و برای لنز عریض سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی و برای لنز فوق عریض سنسوری ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. لنزها ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی هم برای ثبت تصاویر نمای نزدیک و پرتره این دو دوربین را همراهی می‌کنند و سلفی ۸ مگاپیکسلی تکمیل کننده بخش دوربین آنر X7 است.

مشخصات گوشی آنر X7
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل واید

۵ مگاپیکسل اولترا واید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل Android 11, Magic UI 4.2
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی آنر X7 با حافظه ۱۲۸ و رم ۴ گیگابایت

گلکسی M12 نسخه ۶۴ رم ۴

گلکسی M12

گلکسی M12 از نظر متریال قاب پشتی شرایط مشابهی با میانرده‌های دیگر داشته و از جنس پلاستیک ساخته شده اما طراحی مات دارد و به روی آن خطوطی از بالا به پایین با پترن‌های بسیار ریز دیده می‌شود. این کهکشانی با داشتن وزن ۲۱۲ گرمی و ضخامت ۹.۷ میلی متری از نظر ارگونومی وضعیت خوبی ندارد و شاید شما را آزار دهد.

سامسونگ برای گلکسی M12 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ در نظر گرفته و این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. نسبت این صفحه نمایش نیز مانند رقیب ۲۰ به ۹ است. کیفیت این صفحه نمایش معمولی است اما با توجه به قیمت آن را مناسب می‌دانیم. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی اما باعث می‌شود بخش نمایشگر این گوشی را جذاب بدانیم؛ چرا که محتوا بسیار روان به نمایش درمی‌آید.

شرکت کره‌ای منبع قدرت گلکسی M12 را تراشه‌ی اگزینوس ۸۵۰ خود قرار داده است. از نظر قدرت سخت افزاری گلکسی M12 می‌تواند از پس کارهای روزانه و روزمره بربیاید و برنامه‌های مختلف را اجرا کند اما در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین ناتوان است و خیلی نباید به روی آن حساب باز کنید.

این کهکشانی با وجود قیمت اقتصادی همچنان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارد و سه دوربین فوق عریض با سنسور ۵ مگاپیکسلی و ماکرو عمق میدان با سنسور ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی گلکسی M12 نیز ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند ۲ روز برای شما شارژ دهی کند. سامسونگ شارژ سریع ۱۵ واتی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته است.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ از دیگر مشخصه‌های اصلی این کهکشانی هستند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M12
تراشه اگزینوس ۸۵۰
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی M12 نسخه ۶۴ رم ۴

موتورولا Moto E40 نسخه ۶۴ رم ۴

موتورولا Moto E40

به اولین گوشی موتورولا موجود در این لیست می‌رسیم، محصولی که وزن و ضخامتی به ترتیب ۱۹۸ گرمی و ۹.۱ میلی متری دارد و تماما از جنس پلاستیک ساخته شده است. موتورولا تلاش کرده که با وجود قیمت کم این دستگاه طراحی آن را شبیه به گوشی‌های جدید و به روز طراحی کند تا شما هنگام استفاده حس بهتری داشته باشید.

این گوشی از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم ۲۷۰ پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کند و جالب است که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده است که برای این بازه قیمتی یک مزیت حتمی است و باعث می‌شود تا محتوا به شکلی روان‌تر به نمایش در بیاید. این پنل حدود ۸۲ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده که عددی مناسب برای یک گوشی اقتصادی است.

این گوشی از تراشه Unisoc T700 قدرت می‌گیرد و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی و این تراشه با توجه به بازه قیمتی واقعا خوب است و شما می‌توانید با این گوشی به خوبی کارهای روزمره را انجام دهید و حتی به سراغ برخی از بازی‌ها نیز در حالت گرافیکی متوسط و پایین بروید.

در بخش دوربین موتورولا سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی در نظر گرفته که دو دوربین ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. دوربین اصلی این محصول عکس‌های خوب و قابل قبولی برای این بازه قیمتی به ثبت می‌رساند و می‌توان عملکرد آن را رضایت بخش تلقی کرد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این مجموعه را کامل کرده و وظیفه ثبت سلفی‌ها را عهده دار است.

این محصول از انرژی مورد نظر خود را از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند و خبری هم از شارژ سریع نیست. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت به روی قاب پشتی و اندروید ۱۱ اشاره کرد. در نهایت می‌توان گفت که موتو E40 یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید در این بازه قیمتی است.

مشخصات گوشی موتورولا موتو E40
تراشه Unisoc T700
پردازنده گرافیکی Mali G52
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم‌عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی موتو E40 موتورولا با حافظه ۶۴ و رم ۴ گیگابایت

وان پلاس نورد N100 نسخه ۶۴ رم ۴

وان پلاس نورد N100

برند وان پلاس نیز دست‌خالی نبوده و برای بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان محصولات جذابی را ارائه کرده است. گوشی Nord N100 محصولی از شرکت وان پلاس است که در سال ۲۰۲۰ با هدف فروش در بازار گوشی‌های میان‌رده، روانه فروشگاه‌ها شد. این گوشی هوشمند با ابعاد ۸.۵×۷۵.۱×۱۶۴ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۸۸ گرم طراحی و تولید شده است.

یک نمایشگر IPS LCD با اندازه ۶.۵۲ اینچ در ساختار این گوشی هوشمند به کار رفته که قادر است تصاویر را با وضوح ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل به نمایش دربیاورد. در نظر داشته باشید که این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. چیپ‌ست کوالکام اسنپدراگون ۴۶۰ به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با داشتن ۸ هسته پردازشگر و ماژول گرافیکی مجزا می‌تواند بسیاری از برنامه‌ها را اجرا کند. این گوشی هوشمند در یک نسخه با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت به فروش می‌رسد که در نوع خود مناسب است. همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا به‌وسیله یک microSD فضا ذخیره سازی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. جالب است بدانید که وان پلاس نورد N100 از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری OxygenOS 10.5.9 بهره می‌برد.

قاب پشتی این گوشی هوشمند محل قرارگیری دوربین سه‌گانه با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج است که در شرایط نوری مناسب می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برساند. دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی قدرت گرفته است. وان پلاس Nord N100 از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره گرفته است که می‌تواند برای مدت زمان زیادی شما را همراهی کند. این گوشی هوشمند از شارژ سریع ۱۸ وات نیز بهره می‌برد که زمان کمتری را به هنگام شارژ گوشی از شما می‌گیرد.

مشخصات گوشی وان پلاس نورد N100
تراشه کوالکام اسنپدراگون ۴۶۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم‌عامل اندروید ۱۰، OxygenOS 10.5.9
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید وان پلاس نورد N100

شیائومی ردمی ۹C نسخه ۶۴ رم ۳

عکس شیائومی redmi 9c

اگر بودجه‌ای حدود ۳ میلیون تومانی دارید یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید می‌تواند همین شیائومی ردمی ۹C باشد. این گوشی که جنس پلاستیکی دارد ۱۹۶ گرم وزن و ۹ میلی کتر ضخامت آن است. پنل استفاده شده برای این محصول اندازه‌ای ۶.۵۳ اینچی و رزولوشن HD+ دارد و از تراکم پیکسلی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند و در هر اینچ ۲۶۹ پیکسل را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

ردمی ۹C شیائومی از تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک Helio G35 قدرت می‌گیرد و به همین واسطه می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید ولی اصلا نباید برای کارهای سنگین به روی این محصول حساب باز کنید. ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ یا ۴ گیگابایت حافظه رم این تراشه را همراهی می‌کنند. این تراشه انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی تأمین می‌کند.

در نهایت در زمینه دوربین‌ها می‌توان به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان اشاره کرد. دوربین سلفی نیز سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. از دیگر مشخصات گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 12 بر پایه اندروید ۱۰ اشاره کرد.

مشخصات گوشی ردمی ۹C
تراشه Helio G35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

سیستم عامل MIUI 12 بر پایه اندروید ۱۰
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۲، ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی شیائومی ردمی ۹c

ردمی ۱۰A نسخه ۶۴ رم ۳

عکس ردمی 10A

ردمی ۱۰A گوشی اقتصادی و خوش‌قیمتی از شیائومی است که از یک صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی IPS با رزولوشن HD+ و تراکم ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش کیفیت عالی ندارد ولی به نسبت قیمت گوشی هیچ ایرادی نمی‌توانیم به آن وارد کنیم و به خوبی می‌توانید محتوای مختلف را مطالعه و مشاهده کنید. در بخش سخت افزاری سازنده چینی برای محصول اقتصادی خود از تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G25 استفاده کرده است. این تراشه صرفا برای انجام کارهای معمول مناسب است و نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید.

برعکس ظاهر گوشی و فریم مربعی شکل دوربین‌ها که گویی از چهار دوربین میزبانی می‌کند، ردمی ۱۰A تنها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک سلفی ۵ مگاپیکسلی درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر دارد. این دستگاه یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و خبری هم از شارژ سریع نیست. ناگفته نماند که پشتیبانی ۱۰A از حسگر اثر انگشت ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد.

مشخصات گوشی ردمی ۱۰A
تراشه هلیو G25
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید
سیستم عامل Android 11, MIUI 12.5
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۲، ۳، ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی ردمی ۱۰A شیائومی

گلکسی A03s نسخه ۳۲ رم ۳

گلکسی A03s نسخه 32 رم 3

یکی از گوشی‌های خوش قیمت سامسونگ همین گلکسی A03s است. این محصول طراحی ساده‌ای دارد و نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ برای آن در نظر گرفته شده است. این کهکشانی قدرت خود را از طریق تراشه هلیو P35 تأمین می‌کند و می‌تواند کارهای ساده و روزمره را بدون مشکل انجام دهد. برای گلکسی A03s سه دوربین اصلی، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز به روی قاب جلویی خودنمایی می‌کند.

این گوشی نیز باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند با توجه به تراشه نه چندان قوی و نمایشگر معمولی آن بیشتر از ۲ روز کامل دوام بیاورد که عملکرد بسیار خوبی است. فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز برای این کهکشانی در نظر گرفته شده است. حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ از دیگر مشخصه‌های اصلی این کهکشانی هستند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A03s
تراشه هلیو P35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ گیگابایت
رم ۲، ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گوشی A03s نسخه ۳۲ رم ۳

شیائومی Poco C31 نسخه ۶۴ رم ۴

hq720

گوشی‌های پوکو معمولا ارزش خرید بالایی دارند و اگر شما هم بودجه کمی دارید C31 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این محصول طبق انتظار نمایشگری IPS با رزولوشن HD دارد و با داشتن اندازه ۶.۵۳ اینچی تراکم ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. در بخش سخت افزاری این دستگاه میزبان تراشه ۱۲ نانومتری هلیو G35 است. این تراشه مقداری قوی‌تر از چیپست G25 استفاده شده در ردمی ۱۰A است و قدرت این گوشی را نسبت به قیمت آن می‌توانیم خوب بدانیم.

پوکو برای دوربین اصلی C31 سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز در نظر گرفته و دوربین ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی این گوشی اقتصادی نیز به سنسوری ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. با توجه به قیمت کم گوشی، در بخش باتری خبری از شارژ سریع نیست اما باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی C31 می‌تواند ۱ تا ۲ روز دوام بیاورد. این دستگاه نیز از حسگر اثر انگشت بهره‌مند است که نکته مثبتی به حساب می‌آید.

مشخصات گوشی شیائومی Poco C31
تراشه مدیاتک هلیو G35
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم‌عامل Android 10, MIUI 12
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی پوکو C31 با حافظه ۶۴ و رم ۴ گیگابایت

نوکیا G10 نسخه ۶۴ رم ۴

نوکیا G10

گوشی Nokia G10 محصولی جذاب از برند نوکیا بوده که در سال ۲۰۲۱ در بازار عرضه شده است. این گوشی هوشمند ابعادی در حدود ۹.۲×۷۶×۱۶۴.۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۹۴ گرم دارد. قاب جلویی این گوشی هوشمند میزبان یک نمایشکر IPS LCD با اندازه ۶.۵۲ اینچ است که می‌تواند محتوا را با کیفیت ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل به نمایش دربیاورد.

پردازنده Helio G25 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با داشتن ۸ هسته پردازشگر و ماژول گرافیکی PowerVR GE8320 می‌تواند به سادگی بسیاری از پردازش‌ها را انجام دهد. علاوه بر این ۳ و ۴ گیگابایت رم نیز در ساختار این گوشی هوشمند به کار گرفته شده است که به شما امکان می‌دهد تا چندین برنامه را به صورت همزمان به اجرا دربیاورید بدون آنکه با کندی و یا افت سرعت مواجه شوید. نوکیا G10 در دو نسخه با ظرفیت ۶۴ و ۳۲ گیگابایت به فروش می‌رسد که فضا کافی را برای ذخیره کردن فایل‌هایتان فراهم می‌آورد. همچنین این امکان به شما داده شده است تا با استفاده از یک کارت حافظه Micro SD میزان حافظه ذخیره سازی خود را تا حد چشمگیری افزایش دهید. این گوشی هوشمند با اندروید ۱۱ روانه بازار شده و برای انجام بسیاری از کارها مناسب است.

قاب پشتی گوشی G10 محل قرارگیری دوربین چهارگانه با سنسورهای ۱۳ مگاپیکسلی عریض،۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج است که در شرایط نوری مناسب می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برساند. دوربین سلفی نیز از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی قدرت گرفته است. نوکیا جی ۱۰ از یک باتری با ظرفیت ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که قادر است شما را برای مدت زمان زیادی همراهی کند. جالب است بدانید که نوکیا G10 از شارژ با توان ۱۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی نوکیا G10
تراشه مدیاتک Helio G25
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم‌عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت

خرید نوکیا G10

ردمی ۹A نسخه ۶۴ رم ۴

ردمی 9a شیائومی

اگر گوشی از شیائومی در حدود بازه قیمتی ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان می‌خواهید قطعا ردمی ۹A می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما باشد. این گوشی شیائومی ۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۶ گرم وزن دارد و از جنس پلاستیک نیز ساخته شده که البته انتظاری هم به غیر از این نداریم. به روی قاب پشتی این محصول یک دوربین تکی با سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی قرار گرفته درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر نیز سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد.

نمایشگر این گوشی اندازه‌ای ۶.۵۳ اینچی دارد و از فناوری IPS LCD نیز استفاده می‌کند. رزولوشن HD+ برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده که باعث می‌شود در هر اینچ شاهد ۲۶۹ پیکسل باشیم. این پنل توانسته حدود ۸۱ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و حداکثر روشنایی آن طبق گفته شیائومی به ۴۰۰ نیت می‌رسد.

ردمی ۹A قدرت مورد نیاز خود را از تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک Helio G25 می‌گیرد. این تراشه قدرت مناسب و خوبی برای انجام کارهای روزمره دارد اما نمی‌توان به روی آن برای بازی‌های سنگین خیلی حساب باز کرد که امری معقول برای یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت است. ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۲، ۳، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم این مجموعه سخت افزاری را تکمیل می‌کنند.

باتری این گوشی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از دیگر مشخصات کلیدی این محصول شیائومی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 12 بر پایه اندروید ۱۰ (نسخه ابتدایی) اشاره کرد.

مشخصات گوشی ردمی ۹A
تراشه مدیاتک Helio G25
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۱۳ مگاپیکسل اصلی
سیستم‌عامل اندروید ۱۰، MIUI 12
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۲، ۳، ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد | microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی Redmi 9A شیائومی با حافظه ۶۴ و رم ۴ گیگابایت

سؤالات متداول

کدام گوشی تا ۴ میلیون برای بازی مناسب است؟

به طور کلی که گوشی‌های این لیست دستگاه‌های خیلی عالی برای بازی نیستند و به دلیل بازه قیمتی کم شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا تنها قدرت سخت افزاری مناسب برای اجرا برنامه‌ها و کارهای روزمره استفاده کنند. به طور کلی اما در این لیست شیائومی ردمی نوت ۱۰ و آنر X7 بهترین سخت افزار را برای اجرا بازی‌ها دارند.

کدام گوشی تا ۴ میلیون برای عکاسی مناسب است؟

گوشی‌هایی مانند ردمی نوت ۱۰، گلکسی A13، گلکسی M12 و آنر X7 شرایط خوبی از نظر دوربین دارند و می‌توانند رضایت شما را به دست بیاورند.

کدام گوشی تا ۴ میلیون بهترین صفحه‌نمایش را دارد؟

بهترین نمایشگر در بین گوشی‌های ۴ میلیونی قطعا متعلق به ردمی نوت ۱۰ خواهد بود، گوشی که نه تنها از رزولوشن FHD استفاده می‌کند، بلکه پنل آن نیز از نوع سوپر امولد است که کمتر در این بازه قیمتی دیده می‌شود.

کدام گوشی تا ۴ میلیون از نظر شارژدهی مناسب است؟

به طور کلی گوشی‌های موجود در این لیست شارژ دهی باتری مناسبی دارند؛ چرا که از اکثرا از نمایشگرهای HD استفاده می‌کنند و قدرت سخت افزاری آن‌ها نیز چندان زیاد نیست.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.