بهترین گوشی ایرانی چیست

فهرست مطالب

از آنجاییکه گوشی یک ابزار اساسی در زندگی مردم به شمار می رود اما با افزایش سرسام آور قیمت دلار حتی خرید گوشی‌های رده متوسط نیز توجیه اقتصادی  ندارد در نتیجه بسیاری مردم قادر به خرید گوشی رده پایین نیز نیستند اما این شرایط عرصه را برای تولید داخلی به خوبی فراهم کرده است.

بنابراین در سال های اخیر ۶ شرکت تولید کننده ایرانی به طور جدی خط تولید گوشی های موبایل را راه اندازی کردند. اما آیا واقعا می توان به  برندهای ایرانی موبایل اعتماد کرد و ارزش هزینه کردن دارند؟ این سئوال ممکن است از ذهن شما را درگیر کرده باشد بنابراین در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی انواع گوشی های ایرانی و بهترین برند گوشی در ایران بپردازیم و یک به یک بررسی کنیم تا ببینیم بهترین گوشی ایران برای کدام یک از این برندها است و آیا گوشی های ساخت ایران می‌توانند جای گوشی‌های برندهای خارجی را پر کنند یا خیر.

برای مشاهده انواع گوشی های موبایل از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید: خرید گوشی

گوشی ایرانی

آشنایی با بهترین گوشی های ساخت ایران

  • جی ال ایکس
  • جی پلاس
  • صاایران
  • مجموعه ارگ جدید بم
  • مجموعه انارستان

گوشی های ایرانی

  1. جنرال لوکس گوشی شاهین ۳

شاهین ۳ جدیدترین محصول شرکت ارتباط همراه گویا اروند (گوشی جی ال ایکس) است و به عنوان یکی از بهترین گوشی ساخت ایران به شمار می رود. و این گوشی نسبت به مدل قبلی پیشرفت های قابل قبولی داشته است. اگر دوست دارید درباره مشخصات این گوشی پرچمدار اطلاعات بیشتری کسب کنید. ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

صفحه نمایشگر تمام صفحه با فناوری آمولد

وقتی به شاهین ۳ نگاه می کنید ظاهری شیک و جذابی دارد. صفحه نمایشگر تمام صفحه با  لبه های منحنی، حس انعطاف و نرمی خاصی به آن بخشیده است و خوشبختانه از حاشیه های کناری خبری نیست. صفحه نمایشگر ۶ اینچی کاملا  Full HD است و گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می کند. روزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰  کیفیت تصاویر صفحه نمایشگر را تضمین می کند. جذابیت صفحه نمایشگر اینکه از فناوری Amoled پوشیده شده است بنابراین رنگ ها در آن  بسیار جذاب و شفاف نمایش داده می شود و عمق رنگ سیاه کاملا مشهودتر است. بنابراین می توانید روی تماشای فیلم روی آن حساب کنید. از همه مهم تر حسگرهای گوشی به خوبی می توانند براساس میزان نور محیط اطراف خود را تطبیق بدهند.

پردازنده و حافظه داخلی

مهم ترین قطعه یک گوشی پردازنده آن است. این گوشی با پردازنده ۸ هسته ای  مدیاتک و با رم ۸ گیگابایت به خوبی کار می کند. بنابراین می توانید انتظار روانی و راحتی حرکت روی صفحه نمایشگر را داشته باشید. این گوشی دارای ۱۲۸گیگابایت حافظه داخلی است و با وجود اینکه شاهین ۳ یک گوشی بازی نیست اما  اگر به بازی علاقه دارید، این گوشی تاحدی نیازتان را برطرف می کند و می توانید از روانی صفحه نمایشگر لذت ببرید.

گوشی لوکس جنرال شاهین 3

دوام و ماندگاری باتری

ظرفیت باتری در شاهین ۳ نسبت به شاهین ۲  پیشرفت خیلی خوبی داشته است. این دستگاه به باتری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که نسبتا ظرفیت قابل قبولی دارد. به طور کلی بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت دوام و ماندگاری خوبی را تضمین می کند  و به راحتی می توانید تا مدت ها بدون نیاز به شارژ مجدد با آن کار کنید. البته میزان مصرف باتری گوشی به نوع استفاده کاربر نیز بستگی دارد. اگر زیاد با گوشی فیلم می بینید یا بازی می کنید قطعا باید به طول عمر باتری بیشتر توجه داشته باشید.

سنسور تشخیص چهره

نگران امنیت دستگاه نباشید. علاوه بر اینکه از روش های متعددی شامل الگو و رمز عبور برای ورود به گوشی می توانید استفاده کنید. سنسور تشخیص چهره نیز در این گوشی تعبیه شده است که گوشی با تشخیص تصویر شما باز می شود.

اسپیکرهای استریوی گوشی شاهین ۳

اگر دنبال یک گوشی با اسپیکر باکیفیت می گردید، گوشی شاهین ۳ مناسب شما است. زیرا کمترین نویز و افت صدا را با آن تجربه خواهید کرد. این گوشی به صدای استریو مجهز است و به راحتی می توانید صدا را از دو باند با کیفیت فوق العاده بشنوید در نتیجه  شنیدن آهنگ مورد علاقه تان با آن دلنشین تر خواهد بود. مجموعه  رنگ آمیزی تصاویر و صدای استریو قطعا فضا را برای تماشای یک فیلم جذاب فراهم می کند.

عکاسی حرفه ای با دوربین گوشی شاهین ۳

با گوشی در هر حالتی می توانید عکس بگیرید. این دوربین تصاویر را با جزییات و کاملا واضح نمایش می دهد و از همه مهم تر که با بزرگنمایی کیفیت تصاویر تار نمی شود. این گوشی به یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، ماکرو ۲ مگاپیسکل و دوربین عریض ۵ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل عمق مجهز است.

  1. جنرال لوکس گوشی شاهین ۲

شاهین ۲ محصول شرکت جی ال ایکس است . این گوشی طراحی زیبایی دارد و مشخص است که تولید کننده تمام تلاش خود را برای ساخت یک طراحی شیک و باریک به کاربرده است. این گوشی اندرویدی به  یک نمایشگر IPS فول اچ دی، پردازنده مدیاتک و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است و نقاط مثبت قابل قبولی دارد اما با وجود آنکه شرکت جی ال ایکس، شاهین ۲ را یک محصول درجه یک و در رده پرچمدار معرفی می کند، حقیقتا نمی توان آن را یک گوشی پرچمدار شناخت و بهترین گوشی موبایل ایرانی به شمار نمی رود اما قابلیت های این گوشی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در ادامه به جزییات این گوشی خواهیم پرداخت.

طراحی و صفحه نمایشگر شاهین ۲

پنل پشتی گوشی با فریم پلاستیکی پوشیده شده است و البته اگر دقت کنید به راحتی جای انگشت یا لک را به خود جذب می کند. از طرفی صفحه نمایشگر تمام صفحه را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر ۶ اینچی به تکنولوژی IPS مجهز است و ۱۶ میلیون رنگ را پشتیبانی می کند.

پردازنده مدیاتک هلیو و حافظه گوشی

گوشی شاهین ۲ با پردازنده ۸ هسته ای مدیاتک کار می کند بنابراین می توان روی این پردازنده برای بازی یا ساعت ها وبگردی، تماشای فیلم و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی حساب باز کرد. اما قابلیت اجرای بازی های سنگین را ندارد زیرا این گوشی برای بازی طراحی نشده است. از طرف دیگر گوشی به یک رم ۴ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است اما خوشبختانه با کمک حافظه SSD قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت را نیز دارد.

باتری با ظرفیت ۳۹۵۰ میلی آمپرساعتی

باتری در این گوشی با ظرفیت ۳۹۵۰ میلی آمپر ساعتی کار می کند. طی تحقیقات انجام شده اگر فعالیت زیاد وسنگینی با گوشی نداشته باشید،حدود ۷ ساعت دوام می آورد که تقریبا عملکرد متوسطی دارد اما  می توانید تا ۱ روز کاری به خوبی با آن کار کنید و بسیاری از کارهای روزمره مثل چک کردن ایمیل، وب گردی و فعالیت در شبکه های اجتماعی را به راحتی می توانید انجام دهید . این گوشی به شارژ سریع ۱۸ واتی و یک شارژ بی سیم مجهز است.

عملکرد دوربین شاهین 2

عملکرد دوربین شاهین ۲

دوربین در گوشی شاهین ۲ به صورت دوربین پشتی ماژول ۴۸ مگاپیکسلی ، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ماژول ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمیق تعبیه شده است. و جالب اینکه خبری از دوربین تله فوتو در این گوشی نیست. به طور کلی اگر نور کافی در محیط باشد، دوربین می تواند عکس های قابل قبولی بگیرد اما در شب و نورهای کم، عکس ها با کیفیت و نویز پایین دیده می شوند. کیفیت عکس های پرتره زیاد تعریفی ندارد و با حالت HDR تصاویر قابل قبولی ثبت می کند.

عکس گوشی جی پلاس p10 پلاس

  1. جی پلاس P10

P10 یک گوشی اقتصادی مناسب از برند ایرانی است که ویژگی های قابل قبولی دارد. نقطه قوت این گوش خوش دست بودن و جذابیت های بصری آن است. شاید بهترین گوشی  در ادامه قصد داریم به ویژگی های این گوشی بپردازیم.

گوشی ساخت ایران با ظاهری زیبا

جنس بدنه گوشی جی پلاس تمام پلاستیک است و طراحی و کیفیت ساخت خوبی نسبت به هم رده های خود دارد . و اصلا سنگین وزن نیست به طور کلی با توجه به قیمت پایینی که نسبت به گوشی های هم رده در بازار دارد، وقتی در دست می گیرید، حس خوبی را منتقل می کند.

20210412005227 ediit

صفحه نمایشگر۶:۱ اینچی

و صفحه نمایشگر ۶ اینچی جی پلاس ۱۰ دارای یک نمایشگر فول اچ دی است که بیشتر پنل نمایشگر را به خود اختصاص داده است. همچنین صفحه نمایشگر از تکنولوژی LCD بهره برده است. به طور کلی کیفیت صفحه نمایش معمولی است اما با توجه به قیمت کمی که در بازار است نمره قابل قبولی می گیرد.

باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی  P10

باتری در این گوشی دارای ظرفت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که تقریبا عملکرد متوسطی دارد و اگر استفاده سنگین نداشته باشید ۱ روز کامل را دوام می آورد اما برای افرادی که با اینستاگرام درآمدزایی می کنند و بیشترین استفاده را از گوشی دارند، گزینه مناسبی نیست زیرا نمی توان فشار بیشتری به این گوشی وارد کرد. نقطه ضعف دیگر آداپتور آن است که از فست شارژ پشتیبانی نمی کند. این گوشی دارای یک آداپتور ۷ واتی است که تا ۲ ساعت زمان می برد تا کاملا شارژ شود.

دوربین گوشی P10

دوربین از ۳ لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق  و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین اصلی عملکرد متوسطی دارد و عکس های خیلی معمولی را با نور خوب ثبت می کند. و با دوربین سلفی  نیز در شرایط مساعد یعنی نور کافی، می توان عکس های قابل قبولی گرفت  اما فیلمبرداری با این گوشی زیاد تعریفی ندارد ولی می توان تا حدودی روی آن حساب کرد اما انتظار یک کیفیت عالی نمی توان از دوربین این گوشی داشت.

پردازنده Sc9863A Unisoc

پردازنده کیفیت زیاد قابل قبولی ندارد و برای بازی و کارهای سنگین اصلا پاسخگو نیست. کارایی مفید گوشی بیشتر برای کارهای روتین و روزمره مفید است.

قیمت گوشی جی پلاس P10 2022 نسخه ۳۲ گیگابایت با رم ۳

  1. جی پلاس p10+

بعد از گوشی جی پلاس p10 مدل جدید آن یعنی p10+ به بازار عرضه شد. این مدل نیز در رده گوشی های اقتصادی جای می گیرد و خوشبختانه نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت کرده است و البته با قابلیت های مناسب و قیمت مقرون به صرفه توانسته موفقیت هایی را کسب کند. در ادامه به بررسی ویژگی های گوشی جی پلاس P10+ می پردازیم.

طراحی شیک و جذاب

نکته قابل توجه در p10+ این است با وجود آنکه بدنه گوشی تمام پلاستیک است اما جذابیت خاصی دارد و در سه رنگ جذاب سبز کاجی و آبی بنفش وجود دارد. گوشی سبک و خوش دستی است و در طولانی مدت دست را خسته نمی کند به طور کلی این دستگاه حس یک گوشی پایین رده را به شما منتقل نمی کند اما به شدت اثر انگشت و لک روی آن باقی می ماند.

صفحه نمایشگر ۶ اینچی FullHD

P10+ دارای یک نمایشگر ۶ اینچی فول اچ دی  که به زیبایی تمام صفحه را احاطه کرده است و ۱۶ میلیون رنگ را پشتیبانی می کند. تکنولوژی دستگاه از IPS پوشانده شده است که با این حساب نمی توان انتظار کیفیت فوق العاده ای را از آن داشته باشید. و رزولوشن هم ۱۵۶۰*۷۲۰  است که طبیعتا کیفیت کاملا معمولی دارد و البته با توجه به رده پایین بودن این عدد کاملا قابل قبول است.

باتری ۳۵۰۰ میلی آمپرساعت

طبیعتا وقتی صحبت از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت به میان می آید انتظار کارکرد بیش از چند ساعته را نمی توان داشت و حقیقتا در این گوشی عملکرد باتری زیاد خوب نیست. P10+ دارای یک آداپتور ۵/۷ واتی است که زمان زیادی برای شارژ کردن کامل صرف می کند زیرا از فست شارژ نیز پشتیبانی نمی کند. در نتیجه اگر می خواهید با گوشی تمام روز کار کنید این گوشی شارژدهی مناسبی ندارد و مجبور خواهید بود تمام مدت کنار پریز برق منتظر شارژ آن باشید. در بهترین حالت این گوشی با خاموش بودن دیتا و عملکرد معمولی تا ۵/۱ روز دوام دارد.

 دوربین  p10+

در دوربین ۱۰+ یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی اولترا ، سنسور ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق به علاوه دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی جانمایی شده است. به طور کلی دوربین اصلی در شرایط نوری نرمال عکس های نسبتا قابل قبولی ثبت می کند و دربین  فیلمبرداری نیز عملکرد متوسطی دارد و عکس ها هم در دوربین سلفی خیلی معمولی ثبت می شود و تصاویر با کیفیت و شارپی نمی توان با آن گرفت.

پردازنده SC9863A UniSoc

این پردازنده نیز عملکرد نسبتا معمولی دارد و در انجام کارهای معمولی تر نمره قابل قبولی می گیرد. بازی های معمولی کاملا با آن قابل اجراست  اما در مورد بازی های سنگین مانند کال اف دیوتی خیلی نمی توان روی آن حساب باز کرد. این گوشی فقط ۳ گیگابایت رم دارد بنابراین قابلیت اجرای کارهای سنگین را ندارد.

قیمت گوشی جی پلاس P10+ نسخه ۶۴ گیگابایت با رم ۳

۵. جی پلاس Q10

یکی دیگر از گوشی های  اقتصادی نسبتا خوب در بازار ایران است که توانست به نیازهای کاربران تا حدودی پاسخ دهد و  جایگاه قابل قبولی در میان هم رده های خود پیدا کند. این گوشی در حقیقت کاملا تولید ایران نیست و بعضی قسمت های گوشی به سفارش ایران در چین تولید شده است  در ادامه به ویژگی های جی پلاس Q10جذاب می پردازیم.

طراحی مدرن و جذاب

بدنه گوشی تمام پلاستیک است اما دستگاه احساس یک گوشی قلابی و پلاستیکی را به مخاطب القا نمی کند. نقطه جذاب گوشی این است که وقتی آن را زیر نور تکان می دهید، با تغییراتی نورانی و جذابی روی صفحه پشتی مواجهه می شوید که ظاهر گوشی را زیبا می کند. این گوشی وزن نسبتا مناسبی دارد و در طولانی مدت دست را خسته نمی کند. به خصوص وزن گوشی برای افرادی که کار اصلی شان با گوشی است، اهمیت بیشتری پیدا می کند.  اما متاسفانه جای اثرانگشت و لک روی آن باقی می ماند.

صفحه نمایشگر ۶ اینچی

گوشی به یک نمایشگر فول اچ دی ۶.۲۶ اینچی و یک پوشش IPS مجهز است که نسبت به مدل های هم رده خود نمایشگر بزرگتری دارد. اما رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ تغییری نکرده است. و از نظر کیفیت نمره  نسبتا قابل قبولی می گیرد.

باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

باتری نیز در این گوشی تغییر خاصی نکرده است و به طور کلی با توجه به ظرفیت باتری می تواند حدودا یک روز را دوام بیاورد اما برای کارهای سنگین نمی تواند عملکرد موثری داشته باشد. همچنین این گوشی به یک آداپتور ۱۰ واتی مجهز است اما از فست شارژ پشتیبانی نمی کند و برای یک شارژ کامل ۲ ساعت طول می کشد.

عملکرد دوربین در Q10

دوربین اصلی گوشی به یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی ، لنز ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق مجهز است. دوربین اصلی نسبتا عملکرد قابل قبولی دارد  و می توانید عکس های خوبی با گوشی بگیرید اما روی سنسور ۲ مگاپیکسلی  زیاد حساب باز نکنید. دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی نیز عملکرد ضعیفی دارند و نمی توان با آن کار کرد، با توجه به بررسی های انجام شده هم رده های Q10 نیز خروجی سلفی باکیفیتی ندارند. همچنین این دوربین از عکاسی در شب نیز پشتیبانی نمی کند. اما به طور کلی با توجه به قیمت آن می توانید عکس های نسبتا خوبی ثبت کنید.

پردازنده Mediatec A22

مدیاتک هلیو A22 موتور حرکتی گوشی است. پردازنده در این گوشی عملکرد معمولی دارد و می توانید کارهای سبک را با آن انجام دهید اما در مورد بازی های سنگین توصیه نمی کنم. زیرا عملکرد روانی ندارد. این گوشی دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای داخلی را ارایه می دهد. و به طور کلی اگر می خواهید بازی های متنوعی با گوشی اجرا کنید، این گوشی نیاز شما را برآورده نمی کند.

قیمت گوشی جی پلاس Q10 نسخه ۳۲ گیگابایت با رم ۳

گوشی Gplus Z10

  1. جی پلاس Z10

Z10  به عنوان یک گوشی میان رده ایرانی معرفی می شود و از متریال خوبی برای ساخت گوشی استفاده شده است بنابراین جذابیت و قابلیت های  خاصی دارد و  توانسته جایگاه خوبی در میان هم رتبه هایش پیدا کند در ادامه به ویژگی های این گوشی خواهیم پرداخت.

طراحی مدرن و جذاب

اولین ویژگی ظاهری در این گوشی که به چشم می خورد، بدنه تمام پلاستیک است که باتوجه به بازه قیمتی این گوشی طبیعی است. Z10 به رنگ سبزآبی عرضه می شود. در پشت گوشی یک برق خاصی به چشم می خورد که جذابیت ظاهری آن را بیشتر نمایش می دهد. اما نقطه ضعفی که دیده می شود، مانند مدل های دیگر جای اثر انگشت به راحتی باقی می ماند.

صفحه نمایشگر ۶:۵۵ اینچی فول اچ دی

نمایشگر ۶ اینچی این گوشی تمام صفحه را احاطه کرده است و نسبت به هم رده های خود بزرگتر است و با وجود رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل، نباید از آن انتظار کیفیت خارق العاده ای داشته باشید و مجموعا عملکرد نسبتا معمولی دارد.

باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به  قابلیت های این گوشی را اضافه کرده است و در کارهای روزانه و نسبتا سنگین می توانید روی آن حساب کنید. در مجموع Z10 1 روز و نیم دوام دارد و می توانید یک روز کامل با آن کار کنید. از طرفی گوشی به یک آداپتور ۱۰ واتی مجهز است و از فست شارژ نیز پشتیبانی نمی کند، بنابراین حدود ۲ ساعت زمان می برد تا گوشی کاملا شارژ شود.

بررسی عملکرد دوربین Z10

در این گوشی یک  دوربین اصلی با  سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و سنسور ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و و سنسور با سنجش عمق و ۲ مگاپیکسل ماکرو  و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دوربین سلفی تعبیه شده است. کیفیت عکس ها در دوربین اصلی خوب است و در شرایط مختلف نوری عملکرد قابل قبولی دارد. البته لنز ۵ مگاپیکسلی کیفیت چندان تعریفی ندارد و در مورد سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو می توان انتظار عملکرد تقریبا خوبی داشت. نقطه قوت دوربین Z10 دوربین سلفی با عملکرد فوق العاده است   این گوشی هم به طورکلی دوربین در گوشی Z10 عملکرد نسبتا معمولی دارد.

پردازنده uniSocT610

پردازنده در این گوشی عملکرد بالایی ندارد و تقریبا در جایگاه هم رده های خود قرار می گیرد. اما می توانید انتظار کارهای معمولی و روزمره را از آن داشته باشید.

قیمت گوشی جی پلاس Z10 نسخه ۱۲۸ گیگابایت با رم ۶

آیا گوشی های ایرانی ارزش خرید دارند؟

در این مقاله سعی کردیم بهترین گوشی ایرانی را بررسی کنیم به طور کلی این گوشی ها با توجه به اینکه در رتبه گوشی های اقتصادی قرار می گیرند، همگی تقریبا عملکرد مشابهی را دارند و نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید می توانید انتظار قابل قبولی از این گوشی ها داشته باشید اما  در نهایت انتخاب آن براساس نوع نیاز افراد متفاوت است.

سوالات متداول

  1. بهترین گوشی ایرانی کدام است؟ گوشی شاهین ۳، Z10 جزو بهترین مدل گوشی های ایرانی به شمار می رود.
  2. آیا گوشی های ایرانی از ارزش خرید مناسب برخوردارند؟ پاسخ این سئوال به نوع عملکرد افراد متفاوت است اگر قصد انجام کارهای سنگین با گوشی را دارید برندهای ایرانی گزینه مناسبی نیست
  3. بهترین موبایل ایرانی از نظر باتری کدام است؟ گوشی Z10 با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی بیشترین ظرفیت باتری را در این لیست دارد.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۷ امتیاز میانگین: ۴.۶]

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.