بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید؛ اسفند ۱۴۰۱

به منظور ترید و انجام تحلیل‌ها نیاز است تا تریدرها از یک صفحه نمایش خوب استفاده کنند تا در نهایت امر، نتایج شگفت انگیزی را کسب کنند. در این مطلب تلاش می‌کنیم بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید را به شما معرفی کنیم که در سطح بازار موجود هستند. همچنین به عنوان جمع‌بندی، یک متن حاوی راهنمای مفید و مختصری پیرامون خرید مانیتور خمیده مناسب ترید خواهیم داشت.

برخی از تریدرها از لپتاپ به منظور انجام ترید استفاده می‌کنند و صرفا این دغدغه را از لحاظ سخت‌افزاری دارند تا یک لپتاپ مناسب با اهداف خود خریداری کنند. در این دسته از افراد، تنها دغدغه بر سرِ این موضوع است که لپتاپ از جنبه‌ی پردازش و سپس از جنبه‌ی صفحه نمایش در حد و اندازه‌ی قابل قبولی ظاهر شود. با این حال، بسیاری از کاربران که تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای را در سر می‌پرورانند به طرز جدی تلاش می‌کنند با استفاده از یک رایانه‌ی شخصی دسکتاپ به ترید بپردازند. بر همین اساس، تهیه‌ی یک مانیتور مناسب ترید با کیفیت بسیار خوب، یکی از ملزومات این نوع از تریدرها به حساب می‌آید.

امروزه، مانیتورهای خمیده به شدت رو بورس بوده و بسیاری از افراد تصمیم دارند یک مانیتور خمیده با کیفیت بسیار بالا را خریداری کنند. از آنجایی که نوع پنل مانیتورهای خمیده‌ی قابل قبول اغلب از جنس IPS بوده و محدوده زمان پاسخ‌گویی پنل‌ها هم به طور میانگین ۳ تا ۶ میلی ثانیه است، در این یادداشت تلاش کرده‌ایم برای معرفی بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید، به سراغ معرفی شش مانیتور خمیده برویم.

مانیتور خمیده 34 اینچی کولرمستر مدل GM34-CW

۲۹,۵۸۰,۰۰۰

تومان

مانیتور خمیده ام اس آی مدل Optix AG321CR سایز 32 اینچ

۲۱,۴۰۰,۰۰۰

تومان

در این یادداشت سعی کرده‌ایم بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید را معرفی کنیم که فعلا در بازار موجود هستند. این مطلب در ماه اسفند ۱۴۰۱ تهیه و گردآوری شده و به همین دلیل، موجود بودن یا نبودن محصولاتِ معرفی شده در این یادداشت در آینده تضمین نمی‌شود.

۱. مانیتور ال جی مدل ۴۹WQ95C-W سایز ۴۹ اینچ

بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید

نام ویژگی توضیحات
سایز صفحه نمایش ۴۹ اینچ
وزن ۱۹۶۰۰ گرم
رزولوشن صفحه نمایش ۵۱۲۰x۱۴۴۰ پیکسل
تعداد پورت USB سه عدد
پورت USB-C یک عدد
نوع پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه
شدت روشنایی ۴۰۰cd/m۲
تعداد پورت HDMI دو عدد
مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 49WQ95C-W سایز 49 اینچ

یکی از جذاب‌ترین و بهترین مناسب خمیده مناسب برای ترید، مانیتور ال جی مدل ۴۹WQ95C-W است که یک مانیتور فوق عریض (Ultra-Wide) محسوب می‌شود. این مانیتور ال جی صرفا برای ترید طراحی نشده و برای کاربردهای طراحی، عکاسی و صد البته گیمینگ هم به شدت سودمند خواهد بود.

پنل این مانیتور از نوع IPS است و نور پس‌زمینه‌ی این محصول از نوع LED است. نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز، محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه با شدت روشنایی ۴۰۰ نیت و همچنین زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی ثانیه‌ای از مهم‌ترین نقاط مثبت مانیتور ال جی مدل ۴۹WQ95C-W به شمار می‌رود.

این مانیتور علاوه بر صفحه نمایش ۴۹ اینچی، دارای سه پورت USB و پورت USB Type-C است. بنابراین می‌توان دستگاه‌های مختلفی را به واسطه‌ی این پورت‌ها به مانیتور متصل کرد.

۲. مانیتور ال جی مدل ۴۹WL95CWE سایز ۴۹ اینچ

بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید

نام ویژگی توضیحات
سایز صفحه نمایش ۴۹ اینچ
وزن ۱۵.۱۹ گرم
رزولوشن صفحه نمایش ۲۱۶۰ × ۴۰۹۶ پیکسل
تعداد پورت USB دو عدد
پورت USB-C
نوع پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه
شدت روشنایی ۳۵۰cd (typ)/۲۸۰cd (Min)
تعداد پورت HDMI دو عدد
مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 49WL95CWE سایز 49 اینچ

از بهترین مانیتورهای خمیده مناسب برای ترید می‌توان به مانیتور ال جی مدل مدل ۴۹WL95CWE اشاره کرد که تا حدود بسیار زیادی شبیه به مدل قبلی موجود در این لیست است. با این حال، با وجود این‌که نوع پنل این مانیتور IPS است، نرخ به‌روزرسانی تصویر صرفا ۶۰ هرتز گزارش شده است.

وضوح صفحه نمایش ۴K، شدت روشنایی ۳۵۰ نیت، محدوده زمان پاسخ‌گویی سه تا شش میلی‌ثانیه از مهم‌ترین مزیت‌های این مانیتور به شمار می‌رود. همچنین، این مانیتور از فناوری HDR10 هم بهره می‌برد. بنابراین، این مانیتور هم مناسب برای کاربردهای دیگر نظیر تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی و طراحی تصاویر و ویدیوها به صورت حرفه‌ای است. این دستگاه علاوه بر داشتن دو پورت USB، یک پورت صفحه نمایش Display هم دارد که برای اتصال VGA می‌توان از این درگاه استفاده کرد.

شاید تنها ایراد و نقطه ضعف مانیتور ال جی مدل ۴۹WL95CWE را بتوان قیمت بسیار زیاد آن تلقی کرد که هر فردی قادر نخواهد بود این مانیتور بسیار شگفت انگیز را به راحتی تهیه کند.

۳. مانیتور ایسوس مدل XG49VQ سایز ۴۹ اینچ

بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید

نام ویژگی توضیحات
سایز صفحه نمایش ۴۹ اینچ
وزن ۱۳.۳ گرم
رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰ × ۳۸۴۰ پیکسل
تعداد پورت USB سه عدد
پورت USB-C
نوع پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر حداکثر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه
شدت روشنایی ۴۵۰ cd/㎡ (Typical)
تعداد پورت HDMI دو عدد
مانیتور ایسوس مدل XG49VQ سایز 49 اینچ

مانیتور ایسوس مدل XG49VQ یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای ترید است. این مانیتور برخلاف مدل‌های قبلی از پنل IPS استفاده نکرده و نوع پنل مانیتور ایسوس مدل XG49VQ از نوع VA است. با این وجود، نرخ به‌روزرسانی تصویر حداکثر ۱۴۴ هرتز گزارش شده است.

شدت روشنایی ۴۵۰ نیت، زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه افقی/عمودی و مصرف برق به نسبت کم این مانیتور (۴۷ وات) از مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور ایسوس مدل XG49VQ به شمار می رود. این مانیتور از وضوح صفحه نمایش ۳۸۴۰×۱۰۸۰ بهره می‌برد. همچنین برای این محصول، سه پورت USB 3.0 طراحی شده است. از طرفی دیگر، کاربر می‌تواند مانیتور را از لحاظ عمودی از ۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر تنظیم کند.

۴. مانیتور ال جی مدل ۲۷UP550N-W سایز ۲۷ اینچ

مانیتور ال جی مدل 27UP550N-W سایز 27 اینچ

نام ویژگی توضیحات
سایز صفحه نمایش ۲۷ اینچ
وزن ۹۴۰۰ گرم
رزولوشن صفحه نمایش ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل
تعداد پورت USB دو عدد
پورت USB-C
نوع پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه
شدت روشنایی ۳۰۰cd/m²
تعداد پورت HDMI دو عدد
مانیتور ال جی مدل 27UP550N-W سایز 27 اینچ

مانیتور ال جی مدل ۲۷UP550N-W یک محصول اقتصادی‌تر نسبت به مدل‌های قبلی مانیتور خمیده‌ برند ال جی که در این لیست معرفی‌شان کرده‌ایم محسوب می‌شود. علی رغم قیمتِ کمتر این مانیتور نسبت به مدل‌های قبلی، در این محصول پنل IPS با نور پس‌زمینه‌ی LED وجود دارد. از مواردی که باعث شده این محصول از برند ال جی را در این لیست قرار دهیم، می‌توان به مواردی نظیر شدت روشنایی ۳۰۰ نیت، محدوده زمان پاسخ‌گویی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه، وضوح تصویر ۴K و همچنین سایز معقول دستگاه (۲۷ اینچ) اشاره کرد.

این لپتاپ از لحاظ مصرف برق، مشخصات فنی و همچنین جنس پنل صفح هنمایش از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. با این وجود، شاید مهم‌ترین نقطه ضعفِ مانیتور ال جی مدل ۲۷UP550N-W، طراحی و ظاهر از مُد خارج شده‌‌اش باشد. هر چند، با توجه به قیمتی که این مانیتور دارد، این مورد نقطه ضعف آنچنان حادی تلقی نمی‌شود.

۵. مانیتور خمیده ام اس آی مدل Optix AG321CR سایز ۳۲ اینچ

مانیتور خمیده ام اس آی مدل Optix AG321CR سایز 32 اینچ

نام ویژگی توضیحات
سایز صفحه نمایش ۳۲ اینچ
وزن ۶۵۹۰ گرم
رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – Full HD
تعداد پورت USB یک عدد
پورت USB-C
نوع پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌گویی ۱ تا ۳ میلی‌ثانیه
شدت روشنایی ۲۵۰ نیت
تعداد پورت HDMI یک عدد
مانیتور خمیده ام اس آی مدل Optix AG321CR سایز 32 اینچ

مانیتور ام اس آی مدل Optix AG321CR یکی دیگر از بهترین مانیتورهای خمیده لمسی مناسب ترید است که مشخصات فنی و در عین حال قیمت مناسبی دارد. با این حال، مشخصات فنی این مانیتور نسبت به سایر محصولاتی که قبلا آنها را معرفی کرده‌ایم کمتر است. برای مثال مولفه‌هایی نظیر نوع پنل VA، محدوده زمان پاسخ‌گویی ۱ تا ۳ میلی ثانیه و شدت روشنایی ۲۵۰ نیت از مواردی محسوب می‌شوند که شاید برای افرادی که به دنبال یک مانیتور فوق العاده حرفه‌ای هستند چندان جالب نباشد.

مانیتور ام اس آی مدل Optix AG321CR مصرف برق ۴۵ وات دارد که این رقم برای یک مانیتور خمیده بسیار قابل قبول خواهد بود. همچنین این دستگاه علاوه بر پشتیبانی از پورت HDMI، یک پورت DisplayPort هم دارد که تا ۱۶۵ هرتز را پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر در این مانیتور به صورت Full HD 1920x1080p است.

۶. مانیتور ویوسونیک مدل XG270QC سایز ۲۷ اینچ

مانیتور ویوسونیک مدل XG270QC سایز 27 اینچ

نام ویژگی توضیحات
سایز صفحه نمایش ۲۷ اینچ
وزن ۲۴۴۰۰۰ گرم
رزولوشن صفحه نمایش ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل
تعداد پورت USB چهار عدد
پورت USB-C
نوع پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌گویی ۱ تا ۳ میلی‌ثانیه
شدت روشنایی ۵۵۰ cd/m² (typ)
تعداد پورت HDMI دو عدد
 مانیتور ویوسونیک مدل XG270QC سایز 27 اینچ

آخرین محصول و در واقع ارزان قیمت‌ترین مانیتور خمیده مناسب برای ترید موجود در بازار، مانیتور ویوسونیک مدل XG270QC است که در ابعاد ۲۷ اینچ در بازار به فروش می‌رسد. نوع پنل این مانیتور VA و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز محسوب می‌شود. وضوح صفحه نمایش این مانیتور ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است تا این مانیتور برای تمامی کارهای روتین نظیر ترید، طراحی تصاویر و حتی بازی‌های ویدیویی مناسب تلقی شود.

مانیتور ویوسونیک مدل XG270QC دارای دو پورت HDMI و چهار پورت USB 3.1 است. این مانیتور در حالت مصرف معمولی صرفا ۴۵ وات مصرف برق دارد و در حالت ذخیره‌ی انرژی صرفا از ۳۳ وات انرژی برق استفاده خواهد کرد. بنابراین، این مانیتور از برند ویوسونیک در عینِ سادگی در طراحی و متوسط بودنِ مشخصات فنی، مصرف انرژی بسیار کمی خواهد داشت. روی هم رفته، این مانیتور علاوه بر کاربری عمومی نظیر ترید، برای اهدافی مثل تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی با یک کیفیت تصویر عالی، قابل قبول خواهد بود.

مانیتورهای خمیده مناسب ترید؛ چند کلمه حرف حساب با تریدرها

بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید

شما با خرید هر یک از محصولات موجود در این لیست، صرفا یک دستگاه برای کارهای ترید را خریداری نکرده‌اید. مانیتورهای خمیده‌ی موجود در این مطلب برای اهداف دیگر هم به شدت سودمند و مفید ظاهر می‌شوند. به همین دلیل، اگر طراحی تصاویر و ویدیوها را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنید یا در کنارِ کارهای روزمره و روتین خود دلتان می‌خواهد به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی هم بپردازید، هر یک از مانیتورهای خمیده‌ی این یادداشت به طور قطعی به کار شما خواهد آمد.

هر اندازه مانیتور بزرگتر، فرایندهای تحلیلی به منظور ترید آسان‌تر و به تبع، نتیجه‌ی کار دلچسب‌تر خواهد بود

در این یادداشت سعی شده از هر برند مطرح و مشهور، چند محصول در خورِ توجه و لایق ستایش برای معرفی گزینش شود. با این حال، از آنجایی که تریدرها مدام باید در حال آنالیز باشند، حفاظت چشم‌های کاربرها از نور آبی باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تریدرها باشد. بنابراین، باید هنگام خرید یک مانیتور خمیده یا حتی غیر خمیده، وضوح صفحه نمایش دستگاه حداقل Full HD 1920x1080p به همراه فناوری‌های کاهش نور آبی باشد. تریدرها در بهترین حالت باید یک رزولوشن صفحه نمایش ۴K برای کارهای خود داشته باشند. همچنین وجودِ پنل IPS، باید نکته‌ی بسیار مهم دیگری برای خرید مانیتور برای تریدرها تلقی شود؛ چراکه به‌واسطه‌ی وجود پنل IPS می‌توان از هر زاویه‌ای به مانیتور نگاه کرد، بدون آن‌که شفافیت تصویر دچار تغییر جدی شود.

مانیتورهای خمیده مناسب ترید

از لحاظ اندازه و ابعاد صفحه نمایش باید خیلی رک و پوست کنده به این مسئله اشاره کرد که هر اندازه مانیتور بزرگتر، فرایندهای تحلیلی به منظور ترید آسان‌تر و به تبع، نتیجه‌ی کار دلچسب‌تر خواهد بود. بنابراین، در هنگام خرید باید به این موضوع هم دقت کنید که مانیتور خمیده مناسب برای ترید چند اینچ است. اگر به دنبال تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای هستید، باید به دنبال مانیتورهایی باشید که سازگار با استاندارد VESA باشد. بر طبق این استاندارد می‌توان چند مانیتور را روی یک پایه متصل کرد.

اگر قرار باشد به طور اصولی ترید کنید، شما باید یک ستاپ سه مانیتوره را در محل کار خود ایجاد کنید. هیچ الزامی هم وجود ندارد که حتما هر سه مانیتور را روی یک پایه سوار کنید؛ به همین دلیل شما قادر خواهید بود تا سه مانیتور را در کنار هم قرار دهید. در هر صورت مانیتورها باید حرکات مارکت، تایم فریم‌های ترید و واچ‌لیست را به صورت دقیق به تریدر نشان دهند. در هر صورت، حتی اگر ۱۰ مانیتور هم برای ترید کنار هم قرار دهید، برای این‌که چیزی را در این میان از دست ندهید، پیشنهاد می‌شود آلارم‌هایی را به صورت دستی تنظیم کنید تا در صورت رسیدن برخی از سهام‌های خاص به یک آستانه‌ی قیمتی مشخص، شما خیلی سریع متوجه شوید.

مانیتور خمیده 34 اینچی کولرمستر مدل GM34-CW

۲۹,۵۸۰,۰۰۰

تومان

مانیتور خمیده ام اس آی مدل Optix AG321CR سایز 32 اینچ

۲۱,۴۰۰,۰۰۰

تومان

با تمامی این تفاسیر، اگر به صورت خیلی جدی و حرفه‌ای قصد ترید دارید، خرید یک مانیتور خوب یک مدل سرمایه‌گذاری به نسبت بلند مدت تلقی می‌شود؛ چراکه با ابزارهای با کیفیت می‌توان کیفیتِ کار را به طور نسبی ضمانت کرد. بنابراین، در خرید یک مانیتور مناسب ترید جای هیچ تردیدی جایز نیست و اگر از لحاظ بودجه با مضیقه‌ی خاصی روبه‌رو نیستید، حتما روی خرید یکی از سه گزینه‌های اول موجود در این لیست فکر کنید.

سوال و جواب‌های رایج درباره‌ی بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید

بهترین مانیتورهای خمیده مناسب ترید باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

پنل IPS، وضوح تصویر حداقل Full HD 1920×10180 و محدوده‌ی پاسخ فرکانس ۳ تا ۶ میلی ثانیه از مهم‌ترین ویژگی‌‌های یک مانیتور خوب برای ترید محسوب می‌شوند.

ستاپ مانیتور برای ترید باید چگونه باشد؟

اگر قرار باشد به طور اصولی ترید کنید، شما باید یک ستاپ سه مانیتوره را در محل کار خود ایجاد کنید. هیچ الزامی هم وجود ندارد که حتما هر سه مانیتور را روی یک پایه سوار کنید؛ به همین دلیل شما قادر خواهید بود تا سه مانیتور را در کنار هم قرار دهید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.