بهترین ماشین حساب برای گوشی (اندروید و iOS)

ماشین حساب از اولین اپلیکیشن‌هایی است که در گوشی‌های موبایل ظاهر شد. از قدیمی‌ترین مدل‌های گوشی موبایل تا جدیدترین و قدرتمندترین دستگاه‌های هوشمند، همگی به ماشین حساب مجهز بوده‌اند و به‌مرور ماشین حساب‌های قدیمی را منسوخ کرده‌اند. ازطرفی قدرت پردازشی و محاسبه‌ای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باعث شده تا امروزه اپلیکیشن‌های ساده‌ی ماشین حساب نیز کم‌کم جای خود را به ابزارهای قدرتمند و اختصاصی بدهند. ابزارهایی که انواع عملیات محاسبه‌ی علمی و مهندسی را با سرعت قابل‌قبولی انجام می‌دهند.

اگر به‌دنبال جایگزینی برای اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی هوشمند خود هستید یا ابزاری حرفه‌ای‌تر برای محاسبات علمی و پیچده‌تر نیاز دارید، در ادامه‌ی این مطلب شما را با برترین اپلیکیشن‌های جایگزین ماشین حساب در اندروید و iOS آشنا می‌کنیم. بیشتر اپ‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم برای جفت کاربران اندروید و iOS دردسترس است.

بهترین ماشین حساب برای اندروید

اپلیکیشن HiPER

HiPER Scientific Calculator یک ماشین حساب محبوب با تعداد دانلود بیش از ۳۵ میلیون و ۲۰۰,۰۰۰ امتیاز پنج‌ستاره است.

بهترین ماشین حساب برای اندروید اپ HiPER

ماشین حساب HiPER تلاش می‌کند تا بهترین تجربه از محاسبه‌ی مهندسی را به کاربران اندروید ارائه کند. ظاهر این ماشین حساب شبیه به ماشین حساب‌های مهندسی قدیمی است و علاوه‌بر کاربردهای محاسباتی مرسوم، مجموعه‌ای از توابع مهندسی و قابلیت‌های پیشرفته را به کاربر ارائه می‌کند. از میان قابلیت‌های مهم می‌توان به عملیات کسری و اعداد مختلط اشاره کرد که همگی در ترکیب با آموزش‌های ساده به کاربر، تجربه‌ی استفاده از HiPER را به حد اعلا می‌رسانند. رابط کاربری این اپلیکیشن نیز الگوهای متعدد را پشتیبانی می‌کند که برای استفاده در گوشی هوشمند یا تبلت، مناسب هستند.

اپلیکیشن ++ Calculator

بهترین ماشین حساب برای اندروید اپلیکیشن ++ Calculator

++ Calculator یک برنامه پیچیده‌تر در میان بهترین برنامه‌های ماشین حساب برای اندروید است که دو حالت عادی و علمی دارد. شما می‌توانید عملیات ساده حسابی مانند جمع و تفریق را در حالت عادی انجام دهید؛ اگر هم می‌خواهید عملیات پیچیده‌تری انجام دهید، می‌توانید به حالت علمی بروید. در حالت علمی می‌توانید عملیات پیچیده ریاضی مانند یافتن ریشه‌ها و حل معادلات را انجام دهید. این ماشین حساب رابط کاربری روان و مرتبی دارد، در‌هم‌ریخته به نظر نمی‌رسد، و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

اپلیکیشن HiEdu

بهترین ماشین حساب برای اندروید اپلیکیشن HiEdu

ماشین حساب علمی HiEdu یک ماشین حساب علمی شگفت‌انگیز است. همه اصول اولیه را آن‌طور که باید به درستی انجام می‌دهد. همچنین موارد پیشرفته‌تری مانند لگاریتم را انجام می‌دهد. رابط کاربری آن مرتب و ساده است. HiEdu شامل بیش از ۱۰۰۰ فرمول ریاضی است. شما می‌توانید همه محاسباتی که نیاز دارید را انجام دهید.

اپلیکیشن Financial

بهترین ماشین حساب برای اندروید اپلیکیشن Financial

ماشین حساب Financial یکی از کامل‌ترین برنامه‌های ماشین حساب مالی است که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی‌تان شود و آن را به یکی از بهترین برنامه‌های ماشین حساب برای شما تبدیل کند. این ماشین حساب یک گزینه عالی برای دانشجویان و صاحبان مشاغل است. اپلیکیشن مذکور در مدیریت حسابداری، سرمایه‌گذاری، وام مسکن و برنامه‌های مالی و سایر فرمول‌های مفید برای تجارت یا امور مالی بسیار کارامد است.

اپ ماشین حساب Financial درون خود شامل یک سری ماشین حساب دیگر است: ماشین حساب TVM، مبدل ارز، ماشین حساب وام، ماشین حساب سود مرکب، ماشین حساب پرداخت کارت اعتباری وغیره. شما فقط برای تبدیل ارز به اینترنت نیاز خواهید داشت.

بهترین ماشین حساب های iOS

اپلیکیشن + Calculator

+ Calculator برنده جایزه اپلیکیشن ماشین حساب برای آیفون و آیپد، با در نظر گرفتن سادگی، قابلیت استفاده و زیبایی طراحی شده است.

بهترین ماشین حساب های iOS اپلیکیشن + Calculator

اپلیکیشن + Calculator یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ماشین حساب است که چندین حالت و سبک مختلف برای ماشین حساب ارائه می‌دهد و از حالت‌های علمی، دست خط، چند‌جمله‌ای، خطی، نموداری و تبدیل ارز پشتیبانی می‌کند. اگر طراحی رابط و ویژگی‌های کاربردی فراوان را در نظر بگیرید، این ماشین حساب یکی از بهترین‌ها است. استفاده از این ماشین حساب علمی مدرن بسیار آسان است زیرا دکمه‌های نسبتاً بزرگی دارد. برای شناسایی آسان، شکل‌ها با حروف پررنگ نمایش داده می‌شوند.

برنامه ماشین‌حساب + Calculator ممکن است به دانش‌آموزان جوان‌تری که تازه شروع به کار کرده‌اند کمک کند تا به اعداد اعتماد کنند.

اپلیکیشن Desmos

بهترین ماشین حساب های iOS اپلیکیشن Desmos

Desmos Graphing Calculator یک برنامه ماشین حساب گرافیکی رایگان و قدرتمند است که طیف گسترده‌ای از توابع نموداری را پوشش می‌دهد و کاملاً آفلاین و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

کاربران می‌توانند توابع را روی یک نمودار (با گزینه‌هایی برای سیستم‌های مختصات دکارتی، قطبی و پارامتری) نمایش دهند و با کمک ابزارهای موجود پارامترها را متحرک کنند و جداول خروجی و نقاط ورودی را مشاهده کنند و حتی به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند. این ماشین حساب گرافی پر از ویژگی‌های مناسب برای استفاده دانش‌‌آموزان است.

اپلیکیشن Photomath

Photomath دوربین گوشی را به یک ماشین حساب تبدیل می‌کند؛ کاربران می‌توانند از دوربین خود برای اسکن و حل فوری مسائل ریاضی استفاده کنند.

بهترین ماشین حساب های iOS اپلیکیشن Photomath

کافی است یک مسئله را اسکن کنید تا برنامه پاسخ نهایی را همراه با تفکیک گام‌به‌گام راه‌حل مسئله نمایش دهد؛ اینگونه می‌توانید نحوه پیدا کردن راه‌حل‌ها را به تنهایی یاد بگیرید.

Photomath از پاسخ‌های جایگزین و نیز یک ماشین حساب هوشمند برای ویرایش معادلات اسکن‌شده و یک حالت نموداری جدید پشتیبانی می‌کند. این برنامه همه چیز را از جبر اولیه گرفته تا معادلات و نامساوی‌های خطی، درجه دوم و مطلق، سیستم‌های معادلات، مثلثات و موارد دیگر محاسبه می‌کند.

اپلیکیشن Microsoft Math Solver

بهترین ماشین حساب های iOS اپلیکیشن Microsoft Math Solver

برنامه Microsoft Math با استفاده از حل‌کننده‌های ریاضی پیشرفته با هوش مصنوعی به حل مسائل مختلفی از جمله جبر، مثلثات، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و موضوعات دیگر کمک می‌کند. شما می‌توانید به‌سادگی یک مسئله را روی صفحه بنویسید یا از دوربین برای گرفتن عکس مسئله ریاضی استفاده کنید. Microsoft Math فوراً مسئله را تشخیص می‌دهد و با توضیحات گام‌به‌گام رایگان، نمودارهای تعاملی، مسائل مشابه از وب و سخنرانی‌های ویدیویی آنلاین به شما کمک می‌کند تا آن را حل کنید.

به کمک اپ ماشین حساب Microsoft Math می‌توانید به سرعت مفاهیم مرتبط را جستجو کنید، برای تکالیف ریاضی خود کمک بگیرید و در تسلط بر تکنیک‌ها اعتماد‌به‌نفس کسب کنید. این برنامه کاملاً رایگان و بدون تبلیغات است. مانند بیشتر اپ‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، این ماشین حساب نیز برای کاربران اندروید و iOS دردسترس است.

دانلود Photomath

***

مثال‌های بالا، تنها تعدادی از اپلیکیشن‌های ماشین حساب بودند که می‌توانند به‌عنوان جایگزینی مناسب در کنار اپلیکیشن پیش‌فرض در اندروید و iOS نیاز محاسباتی کاربران را برطرف کنند. قطعاً گزینه‌های بیشتری در مارکت‌های اپلیکیشن هر دو سیستم‌عامل وجود دارد که در دسته‌های رایگان و پولی، قابلیت‌های مشابه یا بیشتری را ارائه می‌کنند. شما از چه اپلیکیشنی به‌جای ماشین حساب پیش‌فرض گوشی هوشمند استفاده می‌کنید؟

این مقاله را مهدی زارع سریزدی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ نوشته و ملیکا طاهران‌پور آن را در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ به‌روزرسانی کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.