بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

فهرست مطالب

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به واسطه اینکه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند به راحتی از پس اجرای بازی‌های جدید روی تنظیمات گرافیکی بالا بر می‌آیند و حتی برای کارهای دیگر از جمله ویرایش و عکس و ویدئو هم مناسب خواهند بود. در واقع با خرید چنین محصولی دیگر در هیچ کاری کم نمی‌آورید و همه چیز با سرعت و دقت بالایی انجام می‌شود. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی هم با قیمت‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند و هر چقدر که پول داشته باشید می‌توانید محصول بهتری را هم خریداری کنید. محصولی که توان پردازشی آن بالاتر می‌رود و شما با یک هیولای همه کاره روبه‌رو خواهید شد. در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین لپ تاپ گیمینگ  تا ۴۰ میلیون را به شما معرفی کنیم.

در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ  تا ۴۰ میلیون هم لپ‌تاپ‌های مختلفی از برندهای متفاوت قرار دادیم تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید. لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ  تا ۴۰ میلیون قطعا به شما کمک می‌کند که حق انتخاب بهتری داشته باشید. به این موضوع توجه داشته باشید در انتخاب‌های ما مدل پردازنده، مدل پردازنده گرافیکی، میزان رم، کیفیت صفحه نمایش، تعداد پورت‌ها و برخورداری از حافظه SSD فاکتورهای اصلی بوده‌اند. تمام این موارد می‌توانند روی عملکرد لپ‌تاپی که قصد خرید آن را داشته باشید تاثیر داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مدل‌هایی را معرفی کنیم که در نوع خود و در این بازه قیمتی بهترین انتخاب خواهند بود و ارزش بالایی خواهند داشت.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

لیست لپ تاپ‌های پیشنهاد شده در ادامه از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و اگر بودجه محدودتری دارید به سراغ محصولات انتهای لیست بروید. البته ممکن است به دلیل تغییرات قیمت ارز برخی از مدل‌ها در لیست از جایگاه صحیح خود خارج شوند ولی به طور کلی می‌توانید به روی مرتب بودن لپ تاپ‌ها از قیمت زیاد به کم حساب باز کنید.

لپ تاپ TUF Gaming F15 FX506HE-HN018

لپ‌تاپ TUF Gaming F15 FX506HE-HN018

زمانی که صحبت از لپ‌تاپ‌های قدرتمند مناسب بازی می‌شود، اولین اسمی که به ذهنمان می‌رسد لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس است؛ این برند قدیمی و خوش اسم‌ورسم، محصولات تاف را به‌عنوان گیمینگ‌های خوش‌قیمت به بازار عرضه می‌کند. لپ‌تاپ TUF Gaming F15 FX506HE-HN018 را می‌توان بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان نام‌گذاری کرد که سخت‌افزار قدرتمندی مانند پردازنده مرکزی Core i7 مدل ۱۱۸۰۰h و پردازنده گرافیکی RTX3050Ti با حافظه ۴ گیگابایتی از نوع GDDR6 دارد. از طرفی طراحی گیمینگ این لپ‌تاپ حس و حال یک استریمر حرفه‌ای را به شما منتقل می‌کند که در اجرای هیچ بازی ای به لطف رم ۱۶ و حافظه SSD به میزان ۵۱۲ گیگابایت، ناکام نمی‌ماند و به‌راحتی می‌توانید گرافیکی‌ترین بازی‌های حال حاضر صنعت ویدئو گیم را تجربه کنید.

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HE-HN018 I7 8G 512G

ASUS Core i7 11800H-8GB-512GB SSD-4GB Geforce RTX3050Ti-IPS 15.6 inch FHD Laptop

اگر به دنبال بهترین لپ‌تاپ تا ۴۰ میلیون هستید می‌توانید لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HE-HN018 را خریداری کنید که سخت‌افزاری بسیار مشابه به مدل قبلی که معرفی کردیم دارد، تنها تفاوت اصلی این دو مدل میزان حافظه رم است که در این مدل به ۸ گیگابایت رسیده و به همان میزان، از قیمت کلی محصول کم شده است. نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با وضوح فول‌اچ‌دی و پردازنده Core i7 نسل ۱۱ که در کنار آن پردازنده گرافیکی قدرتمند GeForce RTX3050Ti قرار گرفته و به میزان ۴ گیگابایت حافظه آن است. باتری این لپ‌تاپ حداقل ۲ ساعت با بهترین بازدهی دوام می‌آورد و پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن تجربه بهتر آن را هنگام بازی و رندر گرفتن به برق وصل کنید.

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Crosshair 15 a11uck

MSI Crosshair 15 A11UDK i7 11800H 16GB 512GB 4GB RTX3050 FHD Laptop

ام اس آی هم از برندهایی است که با ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار قدرتمند به محبوبیت رسید و توانسته رقیب خوب و با اصالتی برای ایسوس باشد؛ لپ‌تاپ ام اس آی مدل Crosshair 15 a11uck یکی از بهترین‌های این برند در بازار است که سخت‌افزاری فوق‌العاده دارد و در اجرای اکثر بازی‌ها با گرافیک بالا خوب عمل می‌کند. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول‌اچ‌دی با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز چشم نوازی می‌کند و پردازنده پرسرعت Core i7 اینتل در کنار کارت گرافیک GeForce RTX 3050 با ۴ گیگابایت حافظه، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD می‌تواند راضی‌کننده و در اجرای بازی‌ها لذت‌بخش باشد. اگر به دنبال خرید لپ تاپ تا ۴۰ میلیون هستید و تعصبی روی برند ایسوس ندارید، خرید لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی مدل Crosshair 15 a11uck را پیشنهاد می کنیم.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G15 G513 IE-HN004

لپ تاپ ROG Strix G15 G513 IE-HN004 ایسوس

اولین لپ‌تاپی که می‌خواهیم در این لیست به شما معرفی کنیم، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ تا ۴۰ میلیون است که اگر علاقه‌مند به برند محبوب ایسوس باشید، حتماً می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد؛ لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 مدل G513 IE-HN004 نمایشگری با ابعاد ۱۵.۶ با پنل ips و وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد که به لطف مات بودن نمایشگر زاویه دید و کیفیت بسیار خوبی ارائه می‌دهد. از طرفی پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050TI که از نوع GDDR6 است، ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد و آن را برای بازی‌های بسیار سنگین و گرافیکی مناسب کرده است. در مجموع پردازنده مرکزی قدرتمند Ryzen 7 محصول شرکت AMD و در کنار تمام این ویژگی‌های فوق‌العاده، رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4، باتری قدرتمند و حافظه SSD 512 گیگابایتی این لپ‌تاپ گیمینگ را بسیار ارزنده و کاربردی کرده است.

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل Legion 5-15IMH6 I7 16G 512G NOS

Lenovo i7 10750H-16GB-512GB SSD-4GB RTX3050TI -IPS ۱۵.۶ inch FHD Laptop

لنوو چند سالی است که در صنعت تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ عالی عمل کرده و این روزها با عرضه لپ‌تاپ‌های لژیون به بازار نام خود را بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها انداخته است؛ لپ‌تاپ Legion 5-15IMH6 دارای قیمت عالی در برابر سخت‌افزار فوق‌العاده است، پردازنده Core i7 مدل ۱۰۷۵۰H به همراه کارت گرافیک Geforce RTX3050TI با حافظه ۴ گیگابایت که رم ۱۶ گیگابایتی و SSD به میزان ۵۱۲ گیگابایت می‌تواند از پس اجرای هر بازی سنگینی بر بیاید. این لپ‌تاپ را می‌توان به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ تا ۳۵ میلیون تومان نام برد که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل FX516PM-211.TF15-11

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل FX516PM-211.TF15-11

باز هم ایسوس و یک لپ‌تاپ دیگر از سری TUF که ارزش خرید فوق‌العاده زیادی در برابر قیمتشان دارند و اگر اهل بازی باشید و نخواهید زیاد هزینه کنید، این سری از محصولات ایسوس می‌توانند بهترین گزینه خرید لپ‌تاپ گیمینگ باشند. لپ‌تاپ ایسوس FX516PM-211.TF15-11 هم در لیست بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون قرار می‌گیرد؛ نمایشگری باکیفیت فول‌اچ‌دی با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز، پردازنده مرکزی Core i7 مدل ۱۱۳۷۰H و کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمند GEFORCE RTX ۳۰۶۰ GDDR۶ که ۶ گیگابایت حافظه دارد این لپ‌تاپ را دوست‌داشتنی می‌کند. از طرفی رم ۱۶ گیگابایتی به همراه SSD به میزان ۵۱۲ گیگابایت هم در هرچه سریع‌تر اجرا شدن برنامه‌ها کمک می‌کنند و تأثیر زیادی در ساخت تجربه خوب برای کاربر دارند.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف:

لپ تاپ گیمینگ زیر ۳۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ گیمینگ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad gaming 3 15IHU6 – ۱TB HDD 256GB SSD – RTX 3050

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad gaming 3 15IHU6 - 1TB HDD 256GB SSD - RTX 3050

یکی دیگر از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ کمپانی لنوو، آیدیا پد نام دارم دارد که قیمت کمتری به نسبت سری لژیون دارند و سخت‌افزار مناسبی هم ارائه می‌دهند؛ لپ‌تاپ لنوو IdeaPad gaming 3 15IHU6 دارای پردازنده گرافیکی GEFORCE RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Core i7 مدل ۱۱۳۷۰H است که در کنار ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD می‌تواند سخت‌افزار مناسبی برای اجرای انواع بازی‌های گرافیکی باشد. همچنین این لپ‌تاپ دارای حافظه داخلی ۱ ترابایتی است که فضای بسیار زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

ایدیاپد گیمینگ 3

بد نیست که یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های لنوو را با نام ideapad Gaming 3 در این لیست قرار دهیم. البته شاید قدرت این لپ‌تاپ به مدل‌های بالاتر نرسد، اما نسبت به قیمت یکی از با ارزش‌ترین و بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی حال حاضر به حساب می‌آید. اگر نمی‌خواهید برای یک لپ‌تاپ مخصوص بازی خیلی خیلی زیاد هزینه کنید، شاید این محصول انتخاب مناسبی برای شما باشد. در همین ابتدا باید بگوییم که این مدل از لپ‌تاپ ideapad Gaming 3 را می‌توانید با مشخصات سخت افزاری مختلف خریداری کنید که بعضی از آن‌ها ارزان‌تر و بعضی مدل‌ها گران‌تر از مدلی خواهند بود که به شما معرفی می‌کنیم. این مدل از لپ‌تاپ Gaming 3 شرکت لنوو با پردازنده اینتل Core i5 مدل ۱۰۳۰۰H راهی بازار شده که سرعت فرکانس آن بین ۲.۵ تا ۴.۵ گیگاهرتز خواهد بود. این پردازنده را ۱۶ گیگابایت رم همراهی می‌کند که سرعت خوبی در اجرای اپلیکیشن‌ها و پردازش‌های سنگین به همراه می‌آورد. البته که بخش زیادی از این سرعت را مدیون استفاده از حافظه SSD هم خواهید بود. روی این محصول از ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD از نوع NVMe استفاده شده است. سرعت این حافظه آن‌قدر زیاد است که در کمترین زمان می‌توانی اپلیکیشن‌ها را اجرا کنید. البته برای اینکه فضای کافی برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید از یک ترابایت هارد هم روی این محصول استفاده شده است. پیشنهاد می‌کنیم که سیستم عامل و اپلیکیشن‌های مهم خود را روی حافظه SSD نصب کنید تا سرعت مناسب را همیشه در اختیار داشته باشید.

همه این‌ها را گفتیم تا به مشخصات پردازنده گرافیکی این محصول برسیم. لنوو برای این مدل از ideapad gaming 3 از پردازنده گرافیکی GeFroce GTX 1650 استفاده کرده که از ۴ گیگابایت رم GDDR6 استفاده می‌کند. عملکرد این پردازنده گرافیکی همچنان قابل قبول است و از پس اجرای جدیدترین بازی‌های روز به راحتی بر می‌آید. می‌توانید بازی‌های مورد نظر خود را با تنظیمات گرافیکی مناسب و با نرخ فریم قابل قبول تجربه کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده این محصول به شدت مورد توجه قرار بگیرد، صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی آن خواهد بود. این صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و از همه مهم‌تر که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این موضوع باعث شده که بتوانید برخی بازی‌ها را با فریم ریت بالاتر و حتی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه تجربه کنید. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش ideapad Gaming 3 می‌توانید به تکنولوژی ani-Glare اشاره کنیم. از طرف دیگر این صفحه نمایش مات طراحی شده تا انعکاس نور کمتری را شاهد باشید.

بلندگوهای باکیفیتی را روی این محصول گیمینگ مشاهده می‌کنید دو بلندگوی استریو با توان ۱۵ وات را روی gaming 3 مشاهده می‌کنید. این دو بلندگو هر کدام ۱.۵ واتی خواهند بود و از استاندارد دالبی اتموس هم بهره می‌برند. این ویژگی باعث می‌شود که تجربه صوتی بسیار خوبی را در زمان اجرای بازی‌ها و تماشای ویدئوهای جدید کسب کنید. خروجی HDMI، پورت شبکه، یک پورت USB Type-C 3.2 و دو پورت USB-A 3.2 هم روی این محصول قرار گرفته‌اند. همان طور که گفتیم این لپ تاپ با قیمت مناسبی که دارد یک انتخاب با ارزش به حساب می‌آید.

سوالات متداول:

عمر مفید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما هنگام خرید لپ تاپ چقدر برای آن هزینه کرده باشید. در واقع هرچقدر لپ تاپ گیمینگ گران قیمت‌تری خریداری کنید طبیعتا دیرتر به تعویض آن نیاز پیدا خواهید کرد. به طور کلی اما می‌توان طول عمر متوسط لپ تاپ های گیمینگ میانرده را ۳ الی ۴ سال و طول عمر لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده را ۴ تا ۶ سال در نظر گرفت. البته این بازه زمانی تنها به پولی که برای لپ تاپ هزینه کرده‌اید بستگی ندارد و عامل مهم دیگر این است که تا چه حد از لپ تاپ مراقبت کنید.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟ لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی‌های متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمول دارد و در واقع عموم این لپ تاپ‌ها ظریف ساخته نمی‌شود. در طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ از نور پردازی RGB استفاده می‌شود که یکی از تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی است.

بهترین لپ تاپ حدود ۴۰ میلیون تومان کدام است؟ لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX516PR-AZ042 از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس ارزش خرید بالایی دارد و به نسبت مبلغ پرداخت شده شما مشخصات خوب و متعادلی در بخش‌های مختلف دریافت می‌کنید. این لپ تاپ ۲ کیلوگرمی از سری TUF ایسوس بوده و از پردازنده مرکزی Intel Core i7 11370H استفاده می‌کند. گرافیک این محصول نیز ۸ گیگابایت Nvidia GeForce RTX 3070 است و ۱ ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل می‌کند.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۳ امتیاز میانگین: ۵]

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.