بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی ۲۰۲۲

لپ تاپ امروز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در زندگی همه‌ی ما است و برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنیم. دسته‌ای از کاربران با لپ تاپ خود وبگردی می‌کنند و به تماشای فیلم و سریال می‌نشینند و دسته‌ای دیگر برای انجام کارهای جدی‌تر مانند برنامه نویسی یا انجام کارهای گرافیکی لپ تاپ خریداری می‌کنند. اگر شما به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی هستید در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب را به شما معرفی کنیم.

آفرهای ویژه خرید لپ تاپ را در سایت تکنولایف بررسی کنید: قیمت لپ تاپ

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

زمانی که برای کاری به خصوص مانند برنامه نویسی لپ تاپ خریداری می‌کنید باید توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر در بخش‌هایی که اهمیت بیشتری برای برنامه نویسی دارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در این بخش به موارد مهم در خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی می‌پردازیم.

صفحه نمایش

فرقی نمی‌کند برای چه کاری لپ تاپ را خریداری می‌کنید در هر صورت نمایشگر قسمتی است که بیشترین تعامل را با آن دارید و باید کیفیت مناسبی داشته باشد. از طرفی این بخش برای یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند؛ چرا که شما قرار است ساعت‌ها در روز به کدهای نوشته شده نگاه کنید.

اگر بهترین نمایشگر ممکن را می‌خواهید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که رزولوشن صفحه نمایش حتما FHD یا QHD یا حتی ۴K باشد؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث می‌شود محتوا باکیفیت‌تر باشد و کمتر چشم‌های شما را خسته کند.

مورد دوم این که به میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ توجه داشته باشید تا در یک روز آفتابی در خانه بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما بخواهید از لپ تاپ در محیط‌های بیرون از خانه نیز استفاده کنید.

خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اندروید

مورد سوم این که به نوع پنل توجه داشته باشید. اکثر لپ تاپ‌ها نمایشگر IPS دارند اما می‌توانید لپ تاپی با پنل امولد نیز خریداری کنید. پنل‌های امولد رنگ‌ها را جذاب‌تر به نمایش درمی‌آورند و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها تبحر خاصی دارند.

مورد چهارم نرخ نوسازی صفحه نمایش است که البته برای برنامه نویسی شاید اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد ولی در زمینه وب گردی و گشت و گذار در فضای لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

مورد آخر این که نمایشگر لپ تاپ مورد نظر حتما مات باشد تا نور را منعکس نکند؛ چرا که اگر نمایشگر لپ تاپ شما براق باشد تابش نور باعث آزار چشم‌های شما می‌شود و چشم‌ها را زودتر خسته می‌کند.

 پردازنده مرکزی یا CPU

قلب تپنده لپ تاپ را می‌توانیم پردازنده مرکزی آن بدانیم که وظیفه دارد پردازش‌های مختلف را انجام دهد. لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حتما باید پردازنده مرکزی خوبی داشته باشد؛ چرا که در واقع برای اجرای کدها یا پردازش فایل‌ها همین بخش است که باید عملکرد خوبی داشته باشد.

پس حتما توجه ویژه‌ای به پردازنده مرکزی داشته باشید. لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه همگی پردازنده‌های مرکزی خوب یا عالی دارند و در انتخاب لپ تاپ‌ها به این بخش توجه ویژه شده است.

همچنین اگر در حال حاضر لپ تاپ یا سیستم دارید و می‌خواهید بدانید که پردازنده مرکزی آن چه عملکردی دارد می‌توانید از Cinebench استفاده کنید. برای دانلود بنچمارک لپ تاپ Cinebench کافیست به این لینک مراجعه کنید. این تست سریع و آسان است و تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

در پنل سمت چپ این برنامه یک لیست وجود دارد که نشان می‌دهد قدرت پردازنده مرکزی کامپیوتر یا لپ تاپ شما در مقایسه با دیگر محصولات به چه صورت است و در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

همچنین سایت های بنچمارک لپ تاپی مثل CG Director و سایت بنچمارک لپ تاپ CPU Monkey وجود دارند که نتایج بنچمارک یوزرهای مختلف را در اختیار می‌گذارند تا شما به راحتی بتوانید نتایج بدست آمده خود را با دیگر کاربران و با دیگر سیستم‌ها مقایسه کنید و درک بهتری از قدرت لپ تاپ یا سیستم خود داشته باشید.

برای آگاه شدن از بنچمارک بهترین لپ تاپ از نظر CPU همچنین می‌توانید نگاهی به تست Geekbench داشته باشید و این برنامه را برای ویندوز، مک او اس یا لینوکس دانلود کنید. دموی این برنامه رایگان است و به صورت خودکار نتایج به دست آمده را در سایت آپلود می‌کند.

photo 1587620962725 abab7fe55159F

از طریق این دیتابیس شما می‌توانید قدرت پردازنده مورد نظر را به راحتی پیدا کرده و با دیگر پردازنده‌ها مقایسه کنید. شما می‌توانید نتایج بهترین پردازنده‌های مرکزی در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را مشاهده کنید.

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس حتما لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید تا در انجام برنامه نویسی بهترین سرعت ممکن برای شما حاصل شود.

مقدار حافظه رم

نقش حافظه رم این است که برنامه‌ها را به صورت باز نگه دارد و در واقع کمک کند شما بتوانید به خوبی از لپ تاپ خود در جهت مولتی تسکینگ یا اجرای چند برنامه در کنار هم استفاده کنید. هنگام برنامه نویسی شما عموما نیاز دارید که چند برنامه را در کنار هم به صورت باز داشته باشید و مثلا با گوگل کروم نیز سرچ‌های مورد نیاز را انجام دهید و به عنوان مثال همزمان با برنامه موزیک پلیر آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید. به همین جهت لپ تاپ مورد نظر باید حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

بهترین لپ تاپ‌ها برای برنامه نویسی

در ادامه بهترین لپ تاپ‌های موجود برای برنامه نویسی را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که لیست از قیمت کم به زیاد مرتب شده است و اگر محدودیت بودجه ندارید به سراغ گزینه‌های انتهای لیست بروید.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6

لیست را با ارزان‌ترین لپ تاپ مناسب برنامه نویسی آغاز می‌کنیم که قیمت مناسب آن در کنار مشخصات خوب ارزش خرید آن را بالا می‌برد. این محصول ۲.۲۵ کیلوگرمی از پردازنده مرکزی Core i5 11300H استفاده می‌کند که قدرت مناسبی برای لپ تاپی در این بازه قیمتی دارد و می‌تواند تا حد قابل قبول و خوبی از پس کارهای مختلف بربیاید. پردازش‌های گرافیکی به عهده نویدیا GeForce GTX 1650 با ۴ گیگابایت ظرفیت اختصاصی است و ۱ ترابایت حافظه HDD، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 بخش سخت افزاری این لپ تاپ را کامل می‌کنند تا شما بتوانید نیم نگاهی نیز به بازی‌های جدید داشته باشید.

این لپ تاپ نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS LCD دارد و خوشبختانه از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت و روان بودن این پنل برای این بازه قیمتی بسیار خوب و رضایت بخش است. پس اگر بودجه خیلی زیادی ندارید و در عین حال یک لپ تاپ مناسب برای کد نویسی می‌خواهید این مدل به دلیل برخورداری از پردازنده مرکزی Core i5 11300H می‌تواند انتخاب خوبی باشد و حتی به شما اجازه دهد که کارهای گرافیکی نیز انجام دهید.

لپ تاپ ایسوس مدل K413EQ-EK370

لپ تاپ ایسوس مدل K413EQ-EK370

اگر در همین بازه قیمتی لپ تاپ کد نویسی می‌خواهید ولی اولویت شما وزن و ضخامت کم است تا بتوانید آن را به راحتی جابجا کنید به فکر خرید لپ تاپ ایسوس مدل K413EQ-EK370 باشید؛ چرا که این مدل تنها ۱.۴ کیلوگرم وزن و حدود ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد. این لپ تاپ ظریف و زیبا دارای یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. این پنل دقت رنگ و زاویه دید خوبی دارد و محتوا را با کیفیت خوبی به نمایش می‌گذارد.

پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده برای این مدل Intel Core i7 1165G7 با فرکانس ۲.۸ تا ۴.۷ گیگاهرتز است که قدرت خوبی و مناسبی برای برنامه نویسی و کارهای پردازشی مختلف دارد. این پردازنده مرکزی با کارت گرافیک GeForce MX350 با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 همراه می‌شود. این کارت گرافیک قطعا نسبت به لپ تاپ قبلی بسیار ضعیف‌تر است ولی در عمل قدرت کافی دارد و برای برنامه نویسی نیازی به کارت گرافیک خیلی قوی ندارید، مگر به فکر کارهای گرافیکی باشید. ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD و ۸ گیگابایت رم DDR4 تکمیل کننده بخش سخت افزار است.

لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus 15-FA0031DX

لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus 15-FA0031DX

به یک لپ تاپ جذاب از HP می‌رسیم که به دلیل برخورداری از پردازنده مرکزی قوی در کنار کارت گرافیک خوب ارزش خرید بالایی دارد. این لپ تاپ ۲.۲ کیلوگرمی از کارت گرافیک GEFORCE GTX1650 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Intel Core i5 12450H با فرکانس ۳.۳ تا ۴.۴ گیگاهرتز بهره می‌برد. این مجموعه که با ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD همراهی می‌شود نه تنها این مدل را به لپ تاپ مناسب برای کد نویسی تبدیل می‌کند، بلکه شما امکان خواهید داشت تا بازی‌های جدید را نیز با گرافیک مناسب به اجرا دربیاورید و نگاهی هم به کارهای گرافیکی داشته باشید.

جذابیت‌های لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus 15-FA0031DX اینجا به پایان نمی‌رسد و این دستگاه از یک پنل ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. همه این اطلاعات کاملا مرسوم هستند ولی نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی در نظر گرفته شده باعث می‌شود محتوا بسیار روان‌تر از حالت عادی به نمایش دربیاید و پنل را برای هر کاری به گزینه مناسبی تبدیل کند. باتری سه سلولی ۵۲.۵ وات ساعت، برخورداری از ویندوز ۱۱ به صورت پیش فرض و ۱۲ مگابایت حافظه کش از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ HP هستند.

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K3500PH-L1167

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K3500PH-L1167

اگر از پنل‌های OLED استفاده کرده باشید به خوبی می‌دانید که این نمایشگرها نسبت به پنل‌های IPS کیفیت بهتری دارند و روشنایی بالاتری را در اختیار قرار می‌دهند و می‌توانند رنگ مشکی را با عمقی بی‌نهایت به نمایش دربیاورند. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro K3500PH-L1167 از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده می‌کند. این پنل واقعا کیفیت خوبی برای مشاهده محتوا دارد ولی از نظر نرخ نوسازی و همچنین پوشش براق نمایشگر می‌توان به آن ایراداتی را وارد کرد.

این لپ تاپ ۱.۶۵ کیلوگرمی به غیر از نمایشگر جذاب به سخت افزار خوب و قوی نیز مجهز شده است. به عنوان پردازنده مرکزی ایسوس به سراغ intel Core i5 11300H با فرکانس ۳.۱ تا ۴.۴ گیگاهرتز رفته و از کارت گرافیک Geforce GTX 1650 Max-Q با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 کمک گرفته است. همراه این مجموعه ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 هم دیده می‌شود تا این پکیج سخت افزاری بتواند از پس کارهایی چون برنامه نویسی و حتی اجرای بسیاری از بازی‌های جدید بربیاید. پشتیبانی از حسگر اثر انگشت، باتری سه سلولی ۶۳ وات ساعت و ۸ مگابایت حافظه کش از دیگر مشخصات این محصول به حساب می‌آیند.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX706HEB-TF17.I53050

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX706HEB-TF17.I53050

این لپ تاپ وزن و ضخامت کمی ندارد ولی ارزش خرید آن به دلیل قدرت سخت افزاری و همچنین نمایشگر خوب بالا است و پیشنهاد می‌کنیم اگر خیلی قصد ندارید لپ تاپ را جابجا کنید حتما این مدل را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید. وزن این لپ تاپ ۲.۶ کیلوگرم و ضخامت آن ۲۴.۸ میلی متر است و از صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد و محتوا را به صورتی بسیار روان به نمایش درمی‌آورد. اندازه بزرگ این صفحه نمایش سبب می‌شود تا شما فضای بیشتری برای مشاهده محتوا و برنامه نویسی داشته باشید.

پردازنده مرکزی Intel Core i5-11400H با فرکانس ۲.۷ تا ۴.۵ گیگاهرتز همراه با کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بخش سخت افزار را تشکیل می‌دهند و این مجموعه با ۵۱۲ گیگابایت SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود. قدرت سخت افزاری این لپ تاپ گیمینگ به نسبت قیمت واقعا خوب است و به لطف این مجموعه می‌توانید برای برنامه نویسی، بازی کردن، کارهای گرافیکی و تقریبا هر کار دیگری به روی این محصول حساب باز کنید.

اپل مک بوک ایر M1

اپل مک بوک ایر M1

مگر می‌شود صحبت از بهترین لپ تاپ های کد نویسی باشد و حرف از نماینده‌های اپل یا همان مک بوک‌ها به میان‌ نیاید؟ مک بوک ایر M1 اپل به طور حتم یکی از زیبا‌ترین، باکیفیت‌ترین و ظریف‌ترین لپ تاپ‌هایی است که شما می‌توانید خریداری کنید. این مدل که تنها ۱.۲۹ کیلوگرم وزن و ۱۶ میلی متر ضخامت دارد از بدنه‌ تمام فلزی بهره می‌برد تا کیفیت ساخت آن را بسیار خوب بدانیم. در بخش صفحه نمایش مک بوک ایر M1 از یک پنل ۱۳.۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD استفاده می‌کند که روشنایی ۴۰۰ نیتی، فناوری True Tone و Wide Color P3 را در اختیار قرار می‌دهد. کیفیت این پنل بسیار خوب است و قطعا از مشاهده‌ی محتوا و کار کردن با این لپ تاپ لذت خواهید برد.

در بخش سخت افزاری اپل با معرفی M1 همه‌ی کاربران را شگفت زده کرد و نشان داد که به واقع در ساخت تراشه‌ها تا چه حد توانایی دارد. تراشه‌ی M1 اپل یک تراشه‌ی واقعا بی نظیر است که می‌توانید خیال شما را از بابت انجام هر کاری آسوده کند. حافظه‌ داخلی این نسخه مد نظر ما در لیست ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD است و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم این سخت افزار را همراهی می‌کند. بخش باتری که معمولا ضعف عموم لپ تاپ‌ها است در مک بوک ایر ۲۰۲۰ به یک نقطه قوت تبدیل شده و حالا این محصول به لطف تراشه‌ی M1 می‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از ۲ روز دوام بیاورد که عملکرد بی‌نظیری است.

لپ تاپ ایسر مدل Nitro5 AN515 – ۵۷ – ۷۲F7 – A

لپ تاپ ایسر مدل Nitro5 AN515 - 57 - 72F7 - A

به طور حتم یکی از بهترین لپ تاپ‌های برای برنامه نویسی همین مدل است؛ چرا که پردازنده مرکزی بسیار قدرتمندی دارد و قدرت CPU آن حتی از بسیاری از لپ تاپ‌های گران قیمت‌تر هم بیشتر است. شاید تصور کنید این پردازنده مرکزی قدرتمند باعث شده تا دیگر بخش‌ها ضعیف باشند ولی باید بگوییم که خوشبختانه این اتفاق رخ نداده و این مدل را یکی از بهترین لپ تاپ های کد نویسی می‌دانیم. پردازنده مرکزی این مدل Intel Core i7 11800H است که عملکری بسیار خوب دارد و به راحتی از پس پردازش‌های مختلف برمی‌آید. این پردازنده مرکزی با ۴ گیگابایت پردازنده گرافیکی Geforce RTX 3050 TI همراهی می‌شود.

حافظه رم این لپ تاپ ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 است و ۵۱۲ گیگابایت SSD کل مجموعه سخت افزاری را تکمیل می‌کند. ایسر برای بخش نمایشگر پنل ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD را مناسب دیده و برای این پنل از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نیز استفاده کرده است. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به ویندوز ۱۰ و حافظه Cache 24 مگابایتی اشاره کرد. اگر به دنبال لپ تاپی مناسب برنامه نویسی هستید در خرید این محصول شک نکنید ولی اگر محصولی برای بازی می‌خواهید شاید بتوانید گزینه بهتری با کارت گرافیک قوی‌تر پیدا کنید.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 GA401QC-K2220

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 GA401QC-K2220

این لپ تاپ جذاب از ایسوس که تنها وزنی ۱.۶ کیلوگرمی دارد، از نمایشگری ۱۴ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن WQHD استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از نوع مات است. کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ واقعا خوب است و رنگ‌ها با دقت بسیار خوب و محتوا را شارپی عالی نمایش داده می‌شود. به علاوه نرخ نوسازی نیز باعث می‌شود همه چیز به شکلی بسیار روان به نمایش دربیاید.

این لپ تاپ از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 5800HS با فرکانس ۲.۸ تا ۴.۴ گیگاهرتز بهره می‌برد به ۴ گیگابایت کارت اختصاصی گرافیک Nvidia Geforce RTX 3050 مجهز شده است. این مجموعه را ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ ترابایت SSD تکمیل می‌کند تا آن را جزو لپ تاپ مناسب developer به حساب بیاوریم. این محصول به خوبی می‌تواند از نظر سخت افزاری از پس کارهای سنگین گرافیکی و پردازش‌های مختلف بربیاید و به غیر از برنامه نویسی بازی‌های جدید را هم با گرافیک خوب اجرا کند. از دیگر مشخصات اصلی لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 GA401QC-K2220 می‌توان به ۲۰ مگابایت حافظه Cache، قابلیت ارتقاء حافظه داخلی و حافظه رم و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

لپ تاپ اچ‌پی مدل Omen 16-K0013DX

لپ تاپ اچ‌پی مدل Omen 16-K0013DX

به طور حتم قوی‌ترین پردازنده مرکزی در بین لپ تاپ‌های این لیست به لپ تاپ اچ‌پی مدل Omen 16-K0013DX تعلق می‌گیرد و از آنجایی که توان پردازشی برای برنامه نویسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پس اگر محدودیت بودجه ندارید بدون شک به فکر خرید این مدل باشید. پردازنده مرکزی این محصول intel Core i7 12700H با فرکانس ۲.۳ تا ۴.۷ گیگاهرتز است که یکی از قوی‌ترین نسخه‌های موجود در بازار به حساب می‌آید و به بهترین شکل می‌تواند از پس هر پردازشی بربیاید. این CPU با کارت گرافیک GEFORCE RTX 3050TI با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی DDR5 و ۱ ترابایت SSD همراه می‌شود.

کارت گرافیک این مدل قدرت خوب و زیادی دارد ولی تمرکز اصلی این محصول به طور حتم بخش CPU بوده است. در کل اما با این مدل می‌توانید همه بازی‌های جدید را بدون مشکل اجرا کنید. البته بد نیست اشاره کنیم که وزن ۲.۷ کیلوگرمی این لپ تاپ قطعا نقطه ضعف اصلی آن است که باید با آن کنار بیایید. این دستگاه به یک پنل ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی مجهز شده و می‌تواند محتوا را با کیفیت مناسبی به نمایش بگذارد. در نهایت به طور حتم این مدل را یکی از بهترین لپ تاپ مناسب developer در بازه قیمتی خود ارزیابی می‌کنیم.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR

این لپ تاپ گیمینگ از ایسوس نسبت به مدل قبلی مقدار کمی قدرت پردازشی کمتری دارد ولی در عوض کارت گرافیک آن بسیار قوی‌تر است و به طور کلی محصول کامل‌تر و متعادل‌تری به حساب می‌آید که می‌تواند به عنوان لپ تاپ کد نویسی یا لپ تاپ گیمینگ بسیار قوی به روی آن حساب باز کنید. این لپ تاپ به نسبت مشخصات، وزن کم و برابر با ۲ کیلوگرم دارد و از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند.

پردازنده مرکزی Intel Core i7 12650H با فرکانس ۲.۳ تا ۴.۷ گیگاهرتز قلب تپنده این لپ تاپ گیمینگ بوده و کارت گرافیک GEFORCE RTX3070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 کامل کننده این بخش است. ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از دیگر مشخصات بخش سخت افزاری است که باید به آن اشاره کنیم. این محصول از هر نظر واقعا کامل و قوی‌ است و شما برای هر کاری می‌توانید آن را خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ لیست کدام است؟ اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ تاپی عالی برای بازی کردن، انجام کارهای گرافیکی یا برنامه نویسی از ایسوس می‌خواهید حتما نگاهی به لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR داشته باشید. این دستگاه از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن FHD و پنل IPS LCD استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد و از نوع مات است. این لپ تاپ گیمینگ از پردازنده مرکزی Intel Core i7 12650H استفاده می‌کند به ۸ گیگابایت کارت اختصاصی گرافیک Nvidia Geforce RTX 3070 مجهز شده است.

کدام لپ تاپ قوی‌ترین پردازنده مرکزی را دارد؟ به طور حتم قوی‌ترین پردازنده مرکزی در بین لپ تاپ‌های این لیست به لپ تاپ اچ‌پی مدل Omen 16-K0013DX تعلق می‌گیرد و از آنجایی که توان پردازشی برای برنامه نویسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پس اگر محدودیت بودجه ندارید بدون شک به فکر خرید این مدل باشید. پردازنده مرکزی این محصول intel Core i7 12700H با فرکانس ۲.۳ تا ۴.۷ گیگاهرتز است که یکی از قوی‌ترین نسخه‌های موجود در بازار به حساب می‌آید و به بهترین شکل می‌تواند از پس هر پردازشی بربیاید.

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی چه قیمتی دارد؟ لپ تاپ زیر ۲۰ میلیون تومان چندان برای انجام کارهای سنگین و برنامه نویسی توصیه نمی‌شود و از طرفی هرچه قدر که بیشتر هزینه کنید قدرت سخت افزاری بیشتر و کیفیت نمایشگر بهتری نصیبتان می‌شود.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link