بهترین تبلت های بازار ایران

فهرست مطالب

تبلت‌ها طی چند سال اخیر بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته بودند و به خصوص با شیوع بیماری کرونا و استفاده وسیع دانش آموزان و دانشجویان این استفاده بیشتر هم شد و بسیاری از افراد به خرید تبلت‌ روی آوردند. انتخاب یک تبلت خوب برای خرید کار ساده‌ای نیست و تنوع زیاد محصولات و برندهای مختلف شما را گیج خواهید کرد و شاید در نهایت نتوانید بهترین تبلت های بازار را خریداری کنید.

در این مطلب ما برای راحتی بیشتر شما بهترین گزینه‌های موجود در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی کرده‌ایم ولی به طور کلی گوشه ذهن داشته باشید که برای خرید بهترین تبلت باید محصولی انتخاب کنید که نمایشگری با کیفیت مناسب داشته باشد و سخت افزار آن باید بتواند حداقل از پس کارهای معمول مانند باز کردن برنامه‌های مختلف و وب‌گردی بربیاید. پس در ادامه معرفی بهترین تبلت موجود در بازار همراه تکنولایف باشید.

قبل از پرداختن به مطلب بد نیست اشاره کنیم که لیست بهترین تبلت در بازار ایران از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و اگر بهترین تبلت های ۲۰۲۲ را می‌خواهید در ابتدای مطلب به دنبال آن‌ها باشید و برای دسترسی به بهترین تبلت با قیمت مناسب به انتهای مطلب مراجعه کنید.

مایکروسافت SURFACE PRO 7 PLUS

تبلت مایکروسافت SURFACE PRO 7 PLUS

اگر برای انجام کارها به تبلتی ویندوزی نیاز دارید و کار شما با نرم افزارهای ویندوزی سر و کار دارد تبلت مایکروسافت SURFACE PRO 7 PLUS یکی از بهترین تبلت های ویندوزی خوش‌قیمت است. این محصول ۷۷۰ گرمی ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۲۷۳۶×۱۸۲۴ استفاده می‌کند. این پنل که نسبت ۳ به ۲ دارد تراکم ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

مایکروسافت برای این مدل از پردازنده مرکزی ۱۱th Generation Intel Core i5-1135G7 استفاده کرده که قدرت خوبی دارد و کارهای گرافیکی نیز برعهده Intel Iris Xe Graphics است. این سخت افزار با ۸ گیگابایت رم همراه می‌شود و سیستم عامل ویندوز باعث می‌شود شما عملا با یک محصول دوکاره مواجه باشید و این مدل هم لپ تاپ شما باشد و هم تبلت. این دستگاه یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دارد و باتری آن می‌تواند تا ۱۵ ساعت دوام بیاورد.

قیمت سرفیس پرو ۷ پلاس

آیپد ایر ۲۰۲۲

تبلت آیپد ایر 2022

بهترین تبلت کدام است؟ این سوالی است که هنگام خرید تبلت در ذهن شما نقش می‌بندد و جواب خیلی واضحی برای آن وجود ندارد. البته برخی از تبلت‌ها به قدری خوب و کامل هستند که قطعا می‌توانند به نیاز همه کاربران به طور کامل پاسخ بدهند. ایپد ایر ۲۰۲۲ دقیقا از همین دسته محصولات است و می‌توانیم آن را یکی از بهترین تبلت برای خرید در نظر بگیریم. این مدل قیمت مناسبی دارد و در عین حال نمایشگری ۱۰.۹ اینچی از نوع Liquid Retina IPS LCD با رزولوشن ۲۳۶۰×۱۶۴۰ را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل که بیشتر از ۸۳ درصد فضای روبرویی را به خود اختصاص داده تراکم پیکسلی ۲۶۴ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد و کیفیت و روشنایی بسیار خوبی هم دارد.

اپل مانند ایفون‌های سری ۱۳ و آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس در این تبلت نیز از تراشه A15 Bionic استفاده کرده تا انجام هرکاری از جمله بازی‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود و خیال شما تا چند سال از بابت سخت افزار آسوده باشد. دوربین اصلی این مدل ۱۲ مگاپیکسلی و واید و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و اولترا واید است. در نهایت باتری ۲۸.۶ وات ساعت وظیفه دارد انرژی مورد نیاز این محصول را تأمین کند. ناگفته نماند که این مدل از قلم نسل دوم پشتیبانی می‌کند و جزو بهترین تبلت قلم دار به حساب می‌آید، هرچند که باید قلم را جداگانه تهیه کنید.

قیمت آیپد ایر ۲۰۲۲

آیپد مینی ۲۰۲۱

تبلت آیپد مینی 2021

اگر در پی بهترین تبلت بازار از نظر ارگونومی و در عین حال کارایی هستید ایپد مینی نسل ۶ یا ایپد مینی ۲۰۲۱ می‌تواند انتخاب بسیار برای شما باشد. این مدل که جزو بهترین تبلت های جهان است ۲۹۳ گرم وزن و ۶.۳ میلی‌متر ضخامت دارد و تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این مدل از قلم نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند. سازنده آمریکایی برای این مدل یک صفحه نمایش ۸.۳ اینچی از نوع Retina IPS LCD با رزولوشن ۲۲۶۶×۱۴۸۸ در نظر گرفته که تراکم بسیار خوب ۳۲۷ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل توانسته ۷۸ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و تا این محصول حاشیه‌های نسبتا باریکی داشته باشد. این صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند محتوا را بسیار شارپ و با دقت رنگ بالا به نمایش دربیاورد.

در بخش سخت افزاری اپل از تراشه ۵ نانومتری A15 استفاده کرده تا قدرت سخت افزاری این تبلت بی‌نظیر باشد. آیپد مینی ۲۰۲۱ دوربین اصلی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی هم دارای سنسوری با رزولوشن مشابه است. این مدل از یک باتری با ظرفیت ۵۱۲۴ میلی آمپر ساعت برخوردار است و از شارژ سریع ۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

قیمت آیپد مینی ۲۰۲۱

گلکسی تب S7 FE

تبلت گلکسی تب S7 FE

یکی از جدیدترین تبلت‌های شرکت سامسونگ همین تب S7 FE است که به دلیل داشتن قلم جزو بهترین تبلت قلم دار سامسونگ به حساب می‌آید و قیمت مناسب آن باعث می‌شود تا آن را در دسته بهترین تبلت برای طراحی قرار دهیم. این تبلت آلومینیومی بسیار ظریف طراحی شده و تنها ضخامتی ۶.۳ میلی متری دارد و وزن آن به ۶۰۸ گرم می‌رسد. سامسونگ برای این مدل نمایشگری ۱۲.۴ اینچی از نوع TFT با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ در نظر گرفته است. این پنل که در هر اینچ تراکم ۲۴۳ را در اختیار می‌گذارد و از نسبت ۱۶ به ۱۰ نیز بهره می‌برد توانسته حدود ۸۵ درصد از قاب جلویی را به اختصاص دهد که عدد بسیار جذاب به حساب می‌آید.

این مدل که جزو بهترین تبلت های سامسونگ است در بخش سخت افزاری از دو تراشه مختلف در نسخه‌های ۵G و وای فای برخوردار است و در نسخه وای فای از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸G و در نسخه ۵G از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۵۰G استفاده می‌کند. این تبلت دارای دوربین اصلی با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است که هر دو کیفیت قابل قبولی برای یک تبلت دارند. سامسونگ برای این کهکشانی باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی آمپر ساعتدر نظر گرفته است. این باتری می‌تواند بیش از یک روز این کهکشانی را سر پا نگه دارد و از طرفی شارژ سریع ۴۵ واتی در نظر گرفته شده باعث می‌شود تبلت در زمان منطقی شارژ شود.

قیمت گلکسی تب s7 fe

شیائومی پد ۵

تبلت شیائومی پد 5

در پی خرید بهترین تبلت شیائومی هستید؟ سری جدید تبلت‌های شیائومی مدل‌های مختلفی دارد ولی یکی از خوش‌قیمت‌ترین آن‌ها همین شیائومی پد ۵ است و در جواب به قیمت بهترین تبلت شیائومی چقدر است می‌توانیم بگوییم این مدل کمتر از ۱۲ میلیون قیمت دارد در حالی که مشخصات بسیار خوبی را در اختیار قرار می‌دهد. این محصول یک پنل ۱۱ اینچی از نوع IPS LCD‌ با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و تراکم پیکسلی ۲۷۴ دارد و از گستره رنگی ۱ میلیارد رنگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این پنل که ۸۳ درصد از نمای روبرویی را در اختیار دارد از Dolby Vision و HDR10 نیز برخوردار است تا بسیار کامل باشد و بهتر از تب FE سامسونگ عمل کند.

در بخش سخت افزاری شیائومی از تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده کرده تا به راحتی رقیب سامسونگی را پشت سر بگذارد. این دستگاه از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و ظرفیت باتری آن ۸۷۲۰ میلی آمپر ساعت است. از طرف دیگر شارژ سریع ۳۳ واتی نیز برای آن در نظر گرفته شده تا مدت زمان شارژ طولانی نشود. ناگفته نماند که قلم درون جعبه وجود دارد و نیازی نیست آن را جداگانه خریداری کنید.

آیپد ۱۰.۲ ۲۰۲۱

تبلت آیپد 10.2 2021

ارزان‌ترین تبلت اپل که به نوعی بهترین تبلت اپل با قیمت مناسب هم هست را می‌توان همین آیپد ۱۰.۲ ۲۰۲۱ یا نسل نهم دانست. این محصول که جزو بهترین تبلت میان رده هم به حساب می‌آید تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده و وزنی ۴۹۰ گرمی و ضخامتی ۷.۵ میلی متر دارد. ایپد ۱۰.۲ ۲۰۲۱ از قلم اپل نسل اول پشتیبانی می‌کند و این یعنی این محصول جزو بهترین تبلت ها برای طراحی به حساب می‌آید. نمایشگر این مدل از نوع Retina IPS LCD بوده و از رزولوشن ۲۱۶۰×۱۶۲۰ بهره می‌برد. این پنل تراکم پیکسلی ۲۶۵ را مقابل چشمان شما قرار داده به طور کلی کیفیت مطلوب و روشنایی خوبی دارد.

این تبلت از تراشه A13 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که ایفون‌های سری ۱۱ از آن استفاده می‌کردند. این چیپست قدرت بسیار خوبی دارد و به خوبی می‌تواند همه کارها را با سرعت بسیار خوب و در بالاترین سطح ممکن اجرا کند. با این تبلت می‌توانید همه بازی‌های موجود را به روی نهایت گرافیک و بدون افت فریم بازی کنید. دوربین اصلی ایپد ۱۰.۲ ۲۰۲۱ دارای سنسوری ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی فوق عریض است و کیفیت بسیار خوبی به نسبت قیمت دارد. این ایپد از یک باتری با ظرفیت ۸۵۵۷ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و به لطف همین باتری می‌تواند بین ۱ تا ۳ روز دوام بیاورد.

گلکسی Tab A7 10.4

تبلت گلکسی Tab A7 10.4

یکی از تبلت‌های خوش قیمت و در عین حال پرفروش سامسونگ همین A7 10.4 است. این محصول وزنی ۴۷۷ گرمی و ضخامت ۷ میلی‌متری دارد و از جنس آلومینیوم ساخته شده است. سامسونگ برای این کهکشانی یک پنل ۱۰.۴ اینچی از نوع TFT با رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ یا همان FHD+ استفاده کرده و در نتیجه تراکم پیکسلی ۲۲۴ را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل که توانسته حدود ۷۹ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد کیفیت مطلوبی دارد و رضایت شما را به دست خواهد آورد.

گلکسی تب A7 10.4 از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند و به لطف این چیپست ۶ نانومتری می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره و حتی بازی‌ها در حالت گرافیکی متوسط و پایین بربیاید. این تبلت یک باتری با ظرفیت ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که دوربین اصلی این محصول ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسلی است. در نهایت باید گفت به نوعی تب A7 10.4 بهترین تبلت میان رده سامسونگ در بازار است.

گلکسی Tab A7 Lite

تبلت گلکسی Tab A7 Lite

گلکسی Tab A7 lite را شاید بتوان ارزانترین و بهترین تبلت سامسونگ موجود در بازار دانست. این محصول از جنس آلومینیوم ساخته شده و حدود ۳۷۰ گرم وزن و ۸ میلی متری ضخامت دارد. نمایشگر این کهکشانی اندازه ۸.۷ اینچی دارد و از رزولوشن ۱۳۴۰×۸۰۰ استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم پیکسلی ۱۷۹ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. کیفیت این صفحه نمایش عالی نیست اما به نسبت قیمت می‌توان آن را رضایت بخش دانست

سامسونگ برای تأمین قدرت این کهکشانی به سراغ تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P22T رفته است. قدرت سخت افزاری این محصول قابل قبول ارزیابی می‌شود و شما می‌توانید کارهای روزمره را بدون مشکل با این تبلت انجام دهید. در بخش دوربین لنز اصلی این کهکشانی سنسوری ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد. در نهایت برای تب A7 lite یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که می‌تواند یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد و از طرفی نیز به لطف فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی در مدت زمان منطقی شارژ شود.

لنوو Tab M10

تبلت لنوو Tab M10

اگر بودجه کمی دارید ولی در عین حال بهترین تبلت برای فیلم دیدن را می‌خواهید که نمایشگری بزرگ داشته باشد حتما لنوو Tab M10‌ را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید؛ چرا که این مدل جزو بهترین تبلت لنوو با قیمت مناسب است. این محصول پنلی ۱۰.۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۲۸۰۰×۸۰۰ دارد و تراکم پیکسلی ۱۴۳ را در اختیار قرار می‌دهد. درست است که کیفیت این صفحه نمایش خیلی عالی نیست ولی اندازه بزرگ آن باعث می‌شود بتوانید محتوا را به شکلی جذاب‌تر تماشا کنید.

این مدل از تراشه اسنپدراگون ۴۲۹ استفاده می‌کند که تراشه چندان قوی نیست و نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشید و این محصول تنها می‌تواند از پس کارهای روزمره آن هم با سرعت کاملا معمولی بربیاید. کیفیت دوربین اصلی این تبلت ۵ مگاپیکسل و کیفیت دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل است. لنوو تب M10 از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است که ظرفیت خیلی زیادی برای این اندازه نمایشگر نیست ولی به دلیل کیفیت معمولی پنل و تراشه نه چندان قوی می‌تواند مدت نسبتا زیادی دوام بیاورد.

تبلت نارتب ۲ مدل E8

تبلت نارتب 2 مدل E8

اگر به دنبال بهترین تبلت ایرانی خوش قیمت موجود در بازار هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم نگاهی مخصوص به نارتب ۲ مدل E8 داشته باشید. این مدل که جزو بهترین تبلت ارزان قیمت موجود در بازار است ۳۳۹ گرم وزن دارد و از یک پنل ۸ اینچی استفاده می‌کند. این نمایشگر IPS دارای رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ است و تراکم ۲۱۳ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این محصول را یک دوربین اصلی با سنسور ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک سلفی ۲ مگاپیکسلی در جلو همراهی می‌کند.

تبلت نارتب ۲ مدل E8 از تراشه SC۹۸۶۳A بهره می‌برد و اندروید آن به صورت پیش فرض نسخه ۱۰ است. انرژی مورد نیاز این مدل توسط یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و پشتیبانی از سیم‌کارت و شبکه ۴G سبب می‌شود تا بتوانید در محیط خارج از خانه نیز به خوبی از این دستگاه استفاده کنید.

تبلت جی ال ایکس مدل F8 پلاس

تبلت جی ال ایکس مدل F8 پلاس

بهترین تبلت جی ال ایکس کدام است؟ آیا تبلت‌های این برند ایرانی ارزش خرید دارند؟ به طور کلی جی ال ایکس تبلت‌های ارزان قیمت تولید می‌کند و این مدل‌ها به نسبت قیمت ارزش خرید خوبی دارند. تبلت جی ال ایکس مدل F8 دارای وزنی ۳۶۳ گرمی و ضخامتی ۹ میلی‌متری است و از پنلی ۸ اینچی برای نمایش محتوا میزبانی می‌کند. این پنل IPS دارای رزولوشن HD+ است و تراکم پیکسلی ۱۸۹ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد.

این تبلت از تراشه Unisoc SC9863A قدرت می‌گیرد و به کمک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی عکاسی می‌کند. جالب است بدانید که این محصول با وجود قیمت کم درون جعبه یک قلم دارد و شما می‌توانید با آن کار کنید که این موضوع یک مزیت قطعی برای این تبلت به حساب می‌آید. باتری تبلت جی ال ایکس مدل F8 پلاس ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و این مدل از سیم‌کارت و شبکه ۴G نیز پشتیبانی می‌کند.

لنوو Tab M7

تبلت لنوو Tab M7

یکی از بهترین تبلت ایران که قیمتی بسیار کم دارد و جزو ارزان‌ترین‌ها به حساب می‌آید همین لنوو مدل M7 است. با وجود قیمت کم باز هم لنوو از آلومینیوم در قاب پشتی استفاده کرده و این تبلت با داشتن وزن ۲۳۶ گرمی و ضخامت ۸.۳ میلی متری به خوبی در دست قرار می‌گیرد. صفحه نمایش این مدل اندازه ۷ اینچی دارد و از رزولوشن ۱۰۲۴×۶۰۰ استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم ۱۷۰ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این تراکم پیکسلی نشان می‌دهد که نباید انتظار خیلی زیادی از این پنل داشته باشید و کیفیت بسیار معمولی است و خبری از کنتراست و پویایی رنگ‌ها نیست.

از نظر سخت افزاری نیز با تبلت ضعیفی مواجه هستیم و لنوو تب M7 از تراشه ۲۸ نانومتری مدیاتک MT8321 در نسخه وای فای و از مدیاتک MT8765B در نسخه LTE برخوردار است. قدرت این تراشه به واقع کم است و شما تنها می‌توانید با آن برنامه‌های مرسوم را آن هم با سرعت کم باز کنید و باید انتظار لگ و کندی را نیز داشته باشید. این تبلت دو دوربین ۲ مگاپیکسلی در قاب پشتی و جلویی به عنوان دوربین اصلی و دوربین سلفی دارد. در نهایت انرژی مورد نیاز لنوو Tab M7 توسط یک باتری ۳۵۹۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود.

سوالات متداول

بهترین تبلت بازار کدام است؟ ممکن است دسته‌ای از افراد به دنبال بهترین تبلت هواوی بگردند و دسته‌ای دیگر در پی بهترین تبلت ایسوس باشند، ولی فارغ از این تنوع زیاد برند برخی از مدل‌ها در بازه قیمتی خود ارزش خرید بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال با بودجه ۶ میلیون تب A7 10.4 و با بودجه حدود ۱۱ آیپد ۱۰.۲ نسل ۹ وضعیت بسیار خوبی دارند. در بازه قیمتی ۱۲ میلیون شیائومی پد ۵ بسیار جذاب است و تا حدود ۱۸ میلیون آیپد ایر ۲۰۲۲ شرایط بسیار جذابی دارد.

بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟ بهترین تبلت سامسونگ در حال حاضر سری تب S8 هستند که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند. در بین این سه تبلت نسخه اولترا با داشتن نمایشگری ۱۴.۶ اینچی از نوع سوپر امولد جذاب‌ترین نسخه است که البته قیمت گرانی هم دارد و موجود آن هم در ایران کم است و بهتر است به سراغ نسخه تب S8 یا تب S8 پلاس بروید.

بهترین آیپد اپل کدام است؟ ایپد پرو ۲۰۲۱ ۱۲.۹ اینچی با داشتن پردازنده M1 و نمایشگر Liquid Retina XDR mini-LED LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نه تنها بهترین ایپد اپل است بلکه قطعا یکی از بهترین تبلت‌های موجود در جهان به حساب می‌آید و از همه نظر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر بودجه کمتری دارید ایپد ایر ۲۰۲۲ و ایپد مینی ۲۰۲۱ گزینه‌های بهتری برای خرید هستند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link