بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲

فهرست مطالب

شاید در حال حاضر کنسول‌های نسل جدید یعنی ایکس باکس سری ایکس و اس قابلیت ارائه تجربه بهتری از بازی‌های ویدیویی باشند، اما باید بدانید که کنسول نسل قبل نیز می‌تواند هنوز هم مخاطبان‌اش را سرگرم کند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید. به دنبال بهترین بازی‌های ایکس باکس وان می‌گردید؟ خبر خوب این است که علی‌رغم عرضه کنسول‌های نسل جدید، مایکروسافت (Microsoft) همچنان قرار است به شکلی پر قدرت از کنسول نسل پیشین خود پشتیبانی کند. در واقع مایکروسافت تمرکز زیادی روی قابلیت Backward و Forward Compatibility کرده است تا بتواند تجربه بازی‌هایی متنوع را برای کاربران‌اش به ارمغان آورد. هر بازی که در حد لقب بهترین بازی ایکس باکس وان باشد را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

جدیدترین کنسول های بازی مایکروسافت را از سایت تکنولایف خریداری کنید: قیمت ایکس باکس

ما در این مقاله قصد داریم بازی‌هایی را معرفی کنیم که برای افراد مختلف با سلایق متفاوت، جذاب خواهند بود. این آثار شامل بازی‌هایی با طراحی زیبا و عملکرد خوب هستند که در حالت‌های چند نفره و کوآپ (co-op) یا تک نفره قابل تجربه هستند. این آثار از ژانرهای مختلفی خواهند بود.

انتخاب کردن بهترین بازی‌های Xbox One کار ساده‌ای نیست. هرچند برخی عناوین وجود دارند که نادیده گرفتن‌شان غیر ممکن است. اگر نمی‌توانید به سادگی تصمیم بگیرید که به سمت کدام بازی بروید، بهتر است سری به ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) بزنید. این سرویس بازی‌های بسیار زیادی را در ازای مبلغ اشتراک بسیار کم، به کاربران ارائه می‌دهد. در مجموع باید بگوییم که اگر می‌خواهید بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲ را بشناسید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲: بازی Trek to Yomi

بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022

بازی Trek to Yomi که اثری در سبک ساید اسکرولر بوده که به گیمرها اجازه می‌دهد مبارزات سامورایی‌ها را تجربه کنند. اتفاقات این اثر در ژاپن و دوران ادو جریان دارد و تصاویر آن نیز به صورت سیاه و سفید است. سازندگان به شکلی بازی خود را ارائه داده‌اند که با تجربه آن به یاد فیلم‌های سینمایی آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa) در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی می‌اندازد. بازی Trek to Yomi اثری اکشن است که به گیمرها اجازه می‌دهد دست به کاوش بزنند و حسابی از اثر لذت ببرند. این بازی ایکس باکس وان به کسانی توصیه می‌شود که دائما به دنبال تجربه اثری خاص‌تر و جدید هستند و به آثاری با گرافیک منحصر به فرد و زیبا علاقه دارند. این اثر با سایر بازی‌های عرضه شده در سال جاری تا حد زیادی متمایز است و المان‌های سورئال دارد. بخش‌هایی از بازی نیز احتمالا فیلم‌های Yojimbo و Seven Samurai را به خاطرتان می‌آورند. بازی Trek to Yomi تا حد زیادی تلاش کرده که سینمای سامورایی را به دل دنیای گیم بیاورد و در این امر نیز موفق ظاهر شده است و به همین جهت باید آن را مورد توجه قرار داد.

بازی Trek to Yome توسط استودیو Flying Wild Hog ساخته شده و Devolver Digital نیز آن را منتشر کرده است. شما در این اثر با داستان جنگجویی به نام هاروکی (Haroki) آشنا می‌شوید. او قصد دارد راهی سفر شده و با کسانی که مسئول نابودی روستای‌اش بوده‌اند، رو به رو شود. اگر به دنبال بهترین بازی های ایکس باکس وان اس ۲۰۲۲ هستید، این اثر را از یاد نبرید.

بازی Tiny Tina’s Wonderlands

بازی Tiny Tina’s Wonderlands

بازی Tiny Tina’s Wonderlands بازگشتی خوب از سوی فرنچایز محبوب در سبک لوتر شوتر به نام Borderlands است. این اثر از ویژگی‌های ژانر نقش‌آفرینی نیز وام گرفته تا یک تجربه خوب را برای گیمرها خلق کند. همچنین درست مثل نسخه‌های پیشین رگه‌هایی از طنز نیز در بازی به چشم می‌خورد که به جذب افراد کم سن و سال‌تر و نوجوانان کمک می‌کند. البته دیالوگ‌ها آن قدرها هم قوی نیست و بیشتر باید به گیم‌پلی توجه کنید و فکر درباره صحبت‌های کاراکترها را کنار بگذارید. با این وجود منظور ما این نیست که بازی Tiny Tina’s Wonderlands از آن نظر فاجعه است؛ بلکه می‌گوییم صرفا نقطه ضعف اصلی این مورد از بازی های ایکس باکس وان به حساب می‌آید. در واقع این بازی شخصیت‌های جذابی دارد و می‌توانید از حضور آن‌ها لذت ببرید. بازی Tiny Tina’s Wonderlands به لطف داشتن ترکیبی از سلاح‌های نبرد نزدیک، سلاح‌های دوربرد، جادو، مهارت‌های ویژه و وجود همراهانی نظیر یک اژدهای کوچک می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز از گیم‌پلی را برای گیمرها به ارمغان آورد. همچنین محیط گیرا و رنگارنگ بازی نیز از دیگر نکات مثبت اثر به حساب می‌آید.

این اثر شوتر اول شخص توسط استودیو Gearbox Software ساخته شده و ۲K نیز وظیفه نشر آن را برعهده داشته است. این بازی در واقع دنباله‌ای برای Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep محسوب می‌شود و اتفاقات آن در یک دنیای فانتزی جریان دارد. اگر به دنبال تهیه یک اثر جذاب در بین بهترین بازی های ایکس باکس وان اس هستید، بد نیست به سراغ این اسپین آف از دنیای Borderlands بروید.

بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲: بازی The King of Fighters XV

بازی The King of Fighters XV

بازی The King of Fighters XV بار دیگر استانداردهای مجموعه The King of Fighters را به رخ کشید. این اثر به لطف ارائه ریتم تند و سرعت بالا در مبارزات، طراحی شخصیت‌های پویا و موسیقی متن بسیار خوب، یکی از  بهترین بازی های ایکس باکس وان اس قلمداد می‌شود. در واقع در قیاس با موارد پیشین، این اثر بزرگترین نبرد تاریخ فرنچایز را به تصویر می‌کشد. آموزش کلی و مراحل خاص بازی The King of Fighters XV موجب می‌شود این اثر آن چنان نتواند گیمرهای جدید را به سمت خود بکشاند. به همین دلیل هم کسانی که با مجموعه از قبل آشنایی ندارند، خیلی کم پیش می‌آید که بخواهند تجربه این فرنچایز را با این مورد از بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲ تجربه کنند. در ادامه باید بگوییم که کیفیت بازی The King of Fighters XV به طرز چشم‌گیری ارتقا پیدا کرده و شکی در این نیست که نسخه جدید یک اثر مبارزه‌ای بسیار خوب است. این اثر درست به اندازه نسخه‌های پیشین ریتم تندی دارد و سرگرم‌کننده است و با اضافه شدن ویژگی‌های جدید توانسته فرنچایز را وارد عصر جدیدی کند. اما از آن جایی که برای تازه‌وارد‌ها به خوبی بهینه‌سازی نشده، نمی‌توان به این سادگی‌ها تجربه آن را به کسانی که با فرنچایز یا این ژانر آشنایی ندارند، توصیه کرد.

SNK وظیفه ساخت و عرضه بازی The King of Fighters XV را برعهده داشته و در حقیقت این اثر اولین نسخه از مجموعه محسوب می‌شود که با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 ساخته شده است. اتفاقات این بازی دنباله‌ای برای روایات The King of Fighters XIV است و داستان حول محور دو مبارز که قدرت‌های مرتبطی دارند، می‌چرخد. شان‌ای (Shun’ei) و ایسلا (Isla) همراه با سایر قهرمانان باید با تهدیدهایی که مجددا پیش روی‌شان قرار گرفته است، مقابله کنند. بازی The King of Fighters XV به دلیل شخصیت‌های جالب، گیم‌پلی تیم‌محور، عملکرد روان در بخش آنلاین مورد تعریف و تمجید منتقدان قرار گرفت.

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga

بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022

همیشه بازی با اسباب‌بازی‌ها در سنین کم یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی‌مان بود و تمامی ما با لگو و سایر اسباب‌بازی‌های‌مان ساعت‌ها وقت گذرانده‌ایم. اما اگر حالا در این سن هم دوست دارید چنین تجربه‌ای را تکرار کنید، بهتر است به سراغ بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga بروید. این مورد از لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان که حسابی سرگرم‌کننده، جذاب و بامزه است، در قالب دنیای جنگ ستارگان یک تجربه لگویی خوب را ارائه می‌دهد. در واقع سازندگان این بازی جادوگرها، سربازان، سیاستمداران، ربات‌های قاتل و دزدان دریایی را به شکل لگو درآورده‌اند.

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga توسط استودیو Traveller’s Tales خلق شده و Warner Bros. Interactive Entertainment نیز آن را راهی بازار کرده است. این اثر ششمین نسخه از سری بازی‌های جنگ ستارگان لگو است که توسط TT Games ساخته شده و دنباله‌ای برای بازی Lego Star Wars: The Force Awakens که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، محسوب می‌شود. این مورد از بازی های جدید ایکس باکس وان با اقتباس از همه‌ی ۹ اثر از مجموعه فیلم‌های Skywalker Saga ساخته شده و برخی دیگر از شخصیت‌های آن نیز بر اساس سایر آثار مربوط به دنیای Star Wars (فیلم‌ها و سریال‌های اسپین آف) خلق شده‌اند که می‌توانید با تهیه DLC، آن‌ها را به بازی‌تان اضافه کنید. گرافیک، طراحی مراحل و شوخ‌طبعی اثر از جمله نکات مثبت آن محسوب می‌شوند. بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga در دو هفته آغازین عرضه‌اش به فروشی بالغ بر ۳.۲ میلیون نسخه رسید.

بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲: بازی Weird West

بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022

این بازی مشابه با آثار وسترن شروع می‌شود. راهزن‌ها به محل زندگی شخصیت اصلی هجوم می‌برند و پس از کشتن فرزند او، همسرش را با خود می‌برند. با این حال این بار مهاجمان برای یک دامدار شرور یا کسی که در کار راه‌آهن است کار نمی‌کنند؛ کاراکتر اصلی داستان متوجه این می‌شود که آن‌ها در خدمت سایرن‌های (Sirens) آدم‌خوار هستند. دنیای بازی Weird West پر از مولفه‌های ماورایی و وحشتناک است. مثلا شما در این مورد از بهترین بازی های ایکس باکس با شبح و گرگینه‌ها نیز رو به رو خواهید شد. با این حال مردم و سارقان هر دو دسته توانسته‌اند به مرور زمان با این موجودات کنار بیایند؛ هر چند این موضوع برای برخی از ساکنین سخت‌تر از دیگران است. جدای از محیط خاص و زاویه دوربین که از بالا سر کاراکتر را نشان می‌دهد، این اثر ترکیبی از جادوی سیاه استیم‌پانک (SteamPunk) و فرمول وسترن اسپاگتی مجموعه Red Dead Redemption است. بازی Weird West تا جدی احتمالا شما را به یاد بازی Fallout: New Vegas و ویژگی Wild Wasteland در آن نیز می‌اندازد. این اثر علی‌رقم ارائه جهانی سرگرم‌کننده، داستان تاریکی و ناراحت‌کننده‌ای را روایت می‌کند که شاید به آن علاقمند شوید. این بازی اکشن و نقش‌آفرینی که توسط WolfEye Studios خلق شده و Devolver Digital آن را در دسترس گیمرها قرار داده بدون شک در لیست بازی های ایکس باکس وان جای می‌گیرد.

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022

بدون تردید همه شما با شخصیت‌های بامزه و جذاب لاک‌پشت‌های نینجا آشنا هستید. اکثر کاربران آن‌ها را با انیمیشن‌های‌شان می‌شناسند، اما باید بدانید که این کاراکترها در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ در دنیای گیم هم محبوبیت زیادی داشته‌اند. حال بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge که یک ادای احترام به همان آثار چند نفره در سبک بیتم آپ است، توانسته به خوبی حس نوستالژی را در دل گیمرهای قدیمی زنده کند. علاوه بر این، باید بدانید که این بازی ایکس باکس وان اس بر اساس نسخه اول از کارتون‌های لاک‌پشت‌های نینجا ساخته شده و صداپیشه‌های اصلی نیز در ساخت آن حضور داشته‌اند. این اثر به خوبی توانسته با الهام از نسخه ۱۹۸۹ یک تجربه جالب را ارائه دهد. ژانر بازی به نحوی است که بدون شک با تجربه نسخه جدید همان حس و حال ۳۰ سال پیش برای‌تان بازسازی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم که بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge توسط استودیو Tribute Games و Dotemu نیز آن را عرضه کرده است.

بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲: بازی OlliOlli World

بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022

بازی OlliOlli World سومین هنرنمایی از استودیو Roll7 است. این اثر اسکیت‌بوردی درست مسیر سایر نسخه‌های مجموعه را دنبال می‌کند، اما این بار همه چیز بزرگ‌تر، طولانی‌تر، عمیق‌تر بوده و گیمرها تجربه بهتری خواهند داشت. این بازی ایکس باکس وان کاراکتر و حتی یک داستان کامل نیز دارد. با این حال این اثر همچنان دارای ریتم تندی بوده و همان هیجان گذشته را به مخاطب ارائه می‌دهد. اما این بار داستان و المان‌های وسیع‌تری به بازی اضافه شده که تفاوت چشم‌گیری در گیم‌پلی ایجاد می‌کند. البته این بستگی به خودتان دارد که این ویژگی‌ها را دوست داشته باشید یا نه؛ در نتیجه نمی‌توان این تغییرات را به طور کلی مثبت یا منفی دانست. با این وجود باید بدانید که این ویژگی‌ها بسیار با ظرافت اضافه شده‌اند و از نظر زیبایی‌شناختی همان کیفیتی را ارائه می‌دهند که از سایر بخش‌های بازی دیده بودیم. از آن جایی که حالا حدود هفت سال از عرضه نسخه پیشین آن می‌گذرد، بازی OlliOlli World می‌تواند یک تجربه خاص برای دوست‌داران قدیمی این فرنچایز باشد.

بازی Tunic

بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022

می‌دانید یکی از قابل ستایش‌ترین و قابل احترام‌ترین موارد در بین بهترین بازی های ایکس باکس وان اس ۲۰۲۲ کدام است؟ بدون شک بازی Tunic از اندرو شولدیس (Andrew Shouldice). پشت سر گذاشتن معماهای این بازی که صرفا توسط یک نفر ساخته شده، به این راحتی‌ها نخواهد بود. در این اثر ما شاهد یک ادای احترام واضع به بازی‌های دهه ۸۰ میلادی نینتندو و مخصوصا نسخه اول از مجموعه Legend of Zelda هستیم. این ادای احترام صرفا به خاطر استفاده از زاویه دید ایزومتریک و محیط کلی بازی نیست، بلکه گیم‌پلی نیز تداعی‌کننده دوران NES است. بازی Tunic با الهام گرفتن از بازی‌های نسل‌های گذشته توانسته یک تجربه منحصر به فرد و جدید را در کنار حس نوستالژیک ارائه دهد.

بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲: بازی Elden Ring

بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022

مدت زیادی از انتشار بازی الدن رینگ نمی‌گذرد؛ اثری که سال‌ها در لیست مورد انتظارترین بازی‌های صنعت گیم بود. این بازی که شباهت‌های زیادی به مجموعه دارک سولز دارد، المان‌های خاصی را از بازی Bloodborne وام گرفته و در نهایت توانسته یک تجربه فوق‌العاده را به بازیکنان ارائه دهد. بازی Elden Ring کاملا جهان‌باز بوده و در آن می‌توانید با هیولاها و دشمنان زیادی رو به رو شوید. یکی از مهم‌ترین اشخاصی که پشت نویسندگی این اثر بوده، جورج ر. ر. مارتین (Goerge R. R. Martin) است. به لطف او، بازی پر از رمز و راز مختلف است و از نظر روایی می‌تواند کاملا رضایت‌بخش باشد. این بازی اگر چه سنگین به نظر می‌رسد و پر جزئیات است، اما می‌توانید آن را به عنوان یکی از بهترین بازی های Xbox One در سال ۲۰۲۲، روی کنسول‌تان تجربه کنید.

بازی الدن رینگ از نظر روایی همان استانداردهای آثار Souls Like را دنبال می‌کند و داستان در همان ابتدایی کار کاملا مبهم به نظر می‌رسد. بازیکنان باید در محیط بازی متن‌های مختلف را مطالعه کنند و با کاراکترهای دیگر به تعامل بپردازند تا بتوانند بیشتر ب جهان اثر آشنا شوند. به لطف جهان‌باز بودن بازی، شما دیگر نیازی نیست دائم خود را محدود به پیش بردن داستان کنید. در واقع بازیکنان می‌توانند هر زمان که دوست داشتند از ادامه دادن داستان اصلی اجتناب کنند و به سراغ بخش‌های دیگر بروند تا بتوانند مهارت‌ها و تجربیات بیشتری به دست آورند. اگر طرفدار فرنچایز Dark Souls هستید، بازی Elden Ring را به هیچ وجه نباید از دست دهید.

بهترین بازی ایکس باکس وان ۲۰۲۲ کدام است؟

هیچ متر و معیار مشخصی وجود ندارد که بخواهیم با آن یکی از این آثار را به عنوان بهترین بازی Xbox One در سال ۲۰۲۲ انتخاب کنیم. در واقع این سلیقه و تجیحات شخصی شما است که اهمیت دارد. ما در این مقاله صرفا تلاش کرده‌ایم که شما را در این مسیر یاری کنیم، اما از دید ما هیچ یک از این آثار بر دیگری برتری کامل ندارند و نمی‌توان یکی از آن‌ها را از سایر عناوین برتر دانست. انتخاب بهترین بازی مانند انتخاب بهترین غذا یا بهترین نوشیدنی است و کاملا به خودتان بستگی دارد که کدام مورد را بیشتر دوست داشته باشید.

ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که در دنیای بازی‌های ویدیویی به کدام سبک بیشتر علاقه دارید. اگر سلیقه شما آثار شوتر اول شخص با ریتم سریع است که داستان کوتاهی داشته باشند، قطعا خرید یک بازی طولانیِ نقش‌آفرینیِ تخیلی نمی‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. علاوه بر این، برخی از کاربران به بازی‌های AAA علاقه دارند و بعضی از افراد نیز آثار مستقل را می‌پسندند و شما هم می‌توانید بنا به علاقه‌تان به سمت یکی از آن‌ها بروید. البته افرادی نیز هستند که هر دو نوع سبک و سیاق را دوست دارند و اگر شما از این دست افراد باشید، دست‌تان برای انتخاب بازی کاملا باز خواهد بود.

قیمت نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که در انتخاب گیمرها تاثیر گذار خواهد بود. با این حال نمی‌توان به طور قطع گفت که یک بازی ارزش قیمت‌اش را دارد یا نه. وجود سرویس ایکس باکس گیم پس یکی از راه‌های خوب برای تهیه بازی‌های ویدیویی است که می‌تواند هزینه‌های‌تان را تا حد زیادی کاهش دهد. برخی از عنوانی که ما به معرفی‌شان پرداختیم نیز در این سرویس در دسترس هستند.

این بود لیستی از بهترین بازی های ایکس باکس وان ۲۰۲۲. نظر شما درباره بهترین بازی‌های این کنسول در سال جاری چیست؟ کدام یک از آثاری که معرفی کردیم را بیشتر دوست دارید؟ فکر می‌کنید چه آثاری را ما در لیست‌مان از قلم انداخته‌ایم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

بهترین بازی ایکس باکس وان ۲۰۲۲ کدام است؟

ما نمی‌توانیم بازی خاصی را به عنوان بهترین بازی Xbox One در سال ۲۰۲۲ معرفی کنیم. در واقع این خود شما هستید که باید با توجه به سلیقه‌تان به سراغ یک اثر بروید. ما تنها در این مقاله تلاش کرده‌ایم که در این مسیر کمی به شما کمک کنیم.

بازی‌های شوتر ایکس باکس وان کدام‌اند؟

از جمله بازی‌های شوتر در Xbox One می‌توان به Halo Infinite ،Doom Eternals ،Overwatch و Gears 5 اشاره کرد.

پرفروش‌ترین بازی‌های ایکس باکس وان کدام‌اند؟

بازی‌های GTA V ،Halo 5: Guardians ،The Witcher 3: Wild Hunt و Gears 5 از جمله پرفروش‌ترین بازی‌های Xbox One به شمار می‌روند.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید

[تعداد امتیازات: ۲۰ امتیاز میانگین: ۴.۷]

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.