بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای

امروزه دانش زبانی به‌خصوص زبان انگلیسی به‌خاطر وجه‌ی بین‌المللی، یکی از اساسی‌ترین ابزارهای موفقیت در رقابت‌های کاری و تحصیلی به‌شمار می‌رود. امکان ندارد کسی را اطراف خود پیدا کنید که به زبان انگلیسی مسلط باشد و نتواند کار مناسبی برای خود دست‌وپا کند. یکی از دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی گسترش ارتباطات برون مرزی در مقیاس جزئی و بین مردم عادی است. فرض کنید در اینستاگرام هستید، فقط چند کلیک با فردی در آن‌سوی دنیا، برای برقراری ارتباط فاصله دارید و می‌توانید با آن‌ها درباره‌ی هر موضوعی صحبت کنید؛ فقط باید ساختار زبانی لازم را برای شروع گفت‌وگو داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی در پلتفرم‌های مختلف بستگی به معیارها و نیازهای شما دارد. در این مقاله قصد داریم به‌طورکلی ویژگی‌ها و امکانات بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم تا بتوانید از بین آن‌ها اپلیکیشن مناسب خود را انتخاب و یادگیری زبان انگلیسی را فورا شروع کنید. با زومیت همراه باشید.

در مقاله‌ی حاضر خواهید خواند:


بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید و آیفون

۱- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Doulingo

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن Doulingo است که نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر فقط در پلتفرم اندروید دارد و تعداد کاربران این برنامه به‌طور کلی به رقم ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد! این اپلیکیشن درواقع یک برنامه‌ی گسترده آموزش زبان است و افراد می‌توانند با کمک آن به آموزش بیش از ۳۵ زبان دسترسی داشته باشند. برنامه‌ی آموزش زبان دولینگو به کاربر کمک می‌کند مهارت‌های گفتار (Speaking)، خواندن و درک مفاهیم (Reading)، شنیداری (Listening) و نگارش (Writing) را با تمرین‌های مختلف تقویت کند تا ساختار لغوی و دستوری لازم برای برقراری ارتباط به‌زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ایجاد شود.

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Doulingo

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دولینگو یک برنامه‌ی آموزش زبان ازطریق بازی است و درس‌ها را با کمک بازی‌های مختلف به‌صورت مؤثر برای کاربر ارائه می‌دهد. همچنین، این برنامه مسیر پیشرفت زبانی شما را زیرنظر خواهد داشت تا به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برسید و تمرین روزانه‌ی آموزش زبان را تبدیل به عادت کنید. دیگر ویژگی که باعث می‌شود اپلیکیشن دولینگو را به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی معرفی کنیم، رایگان بودن آن است.

کاربر با کمک این برنامه می‌تواند از بین ۲۸ زبان ارائه‌شده، هر زبانی را که می‌خواهد، به‌رایگان آموزش ببیند. این برنامه همچنین، نسخه‌ی دیگری دارد که با نام Doulingo Plus شناخته می‌شود و با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد. تفاوت این برنامه با نسخه‌ی رایگان در عدم نمایش تبلیغات است.

۲- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise دارای ۴۵ میلیون کاربر فعال است که نشان می‌دهد این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود. این برنامه تدریس زبان را با کمک ویدئو انجام می‌دهد و افرادی که به زبان مسلط هستند ازطریق ویدئو به سایر زبان‌آموزان تازه وارد، آموزش خواهند داد.

درواقع، اپلیکیشن آموزش زبان Memrise با یاری افراد بومی در یک منطقه و به‌صورت عملی زبان را آموزش می‌دهد. برای مثال، شخصی با زبان اصلی (Native) انگلیسی ویدئویی را با زبان‌آموزان به‌اشتراک می‌گذارد تا ازطریق آن بتوانند توانایی گفتار خود را تقویت کنند و اصطلاحات جدید بیاموزند.

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise رویکرد تدریس زبان Direct Method را برای آموزش زبان استفاده می‌کند. در این روش زبان‌آموزها به‌طور مستقیم در شرایط زبان هدف قرار دارند و مفاهیم فقط به‌وسیله‌ی زبان هدف توضیح و تفسیر خواهند شد. به بیانی دیگر، زبان‌آموز در این روش، زبان دوم را همانند زبان مادری خود آموزش می‌بیند.

فرض کنید نوزادی تازه به‌دنیا آمده است و هیچ ساختار زبانی منسجمی ندارد و رفته‌رفته با قرارگیری در موقعیت‌های زبانی و شنیداری صحبت‌های والدین با او یا با یکدیگر، ساختار زبانی خود را گسترش می‌دهد و درطی سال‌ها، ایرادهای آن ساختار را رفع می‌کند؛ بنابراین در این روش هیچ ترجمه‌ای صورت نمی‌گیرد و مفاهیم به‌وسیله‌ی زبان هدف و اشیاء، تصاویر و… آموزش داده خواهند شد و زبان‌آموز با کمک تمرین‌های شفاهی، مهارت‌های خواندن، نگارش، شنیداری و گفتاری را توسعه می‌دهد.

اپلیکیشن مذکور بخشی از آموزش‌های خود را به‌رایگان دردسترس قرار داده است و برای استفاده از سایر بخش‌ها باید اشتراک خریداری کنید.

۳- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel که توسط کارشناس‌های آموزش زبان طراحی شده است، میلیون‌ها کاربر درسراسر جهان دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه است که با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه را در کاربران به‌خوبی تقویت می‌کند.

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel

درس‌ها در این برنامه به‌صورت تعاملی طراحی شدند و کاربران برای یادگیری زبان فقط به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان درطول روز نیاز دارند. همچنین، درس‌ها در این اپلیکیشن براساس موضوع‌های تفکیک شده برای موقعیت‌های متفاوت طبقه‌بندی شده‌اند.

این برنامه برای آموزش ۱۴ زبان مختلف، بیش‌از ۶٬۰۰۰ دوره‌ی آموزشی با بیش‌از ۶۰٬۰۰۰ درس ارائه می‌کند و افراد می‌توانند با اتکا به برنامه‌ی مدون آن، مهارت‌های خود را توسعه دهند. ناگفته نماند که این برنامه با پرداخت درون‌برنامه‌ای و ازطریق لینک‌های زیر برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس دردسترس قرار دارد.

۴- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Basuu: Language Learning

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی یا به‌طورکلی زبان، اپلیکیشن آموزش زبان Busuu است که در بین اپلیکیشن‌های منتخب گوگل نیز قرار گرفته است. این اپلیکیشن بیش‌از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا و در پلتفرم‌های مختلف دارد و علاوه‌بر قرارگیری در فهرست اپلیکیشن‌های منتخب گوگل، در PC MAG نیز نمره‌ی عالی از منتقدان کسب کرده و توسط DtGV به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان در سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است.

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Basuu: Language Learning

اپلیکیشن Busuu به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان می‌تواند برای یادگیری ۱۲ زبان اعم از انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، چینی، لهستانی، روسی، پرتغالی، ایتالیایی، ترکی و عربی مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی متشکل از زبان‌آموزان در سراسر جهان است؛ بنابراین کاربران می‌توانند با سایر افراد ارتباط بگیرند و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند و دوستان بین‌المللی داشته باشند.

اپلیکیشن آموزش زبان Busuu همچنین، با همکاری سازمان تحصیلی McGraw Hill، به افرادی که بتوانند در آزمون، نمره‌ی معقولی کسب کنند، گواهی رسمی اعطا خواهد کرد که در سایر اپلیکیشن‌های آموزش زبان چنین ویژگی مشاهده نمی‌شود. درحال حاضر می‌توانید این اپلیکیشن آموزش زبان را روی گوشی هوشمند خود ازطریق لینک‌های زیر نصب کنید.

۵- اپلیکیشن آموزش انگلیسی زبان شناس (Zabanshenas)

اپلیکیشن زبانشناس را می‌توان یکی از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی دانست که بزرگ‌ترین مزیت آن، برخورداری از آرشیوی گسترده با محتوای سرگرم‌کننده و آموزشی است. زبانشناس از روشی مبتنی بر گیمیفیکیشن استفاده می‌کند و طوری طراحی شده است که یادگیری زبان انگلیسی برای زبان‌آموز جذاب باشد. به‌طور مثال این اپلیکیشن با محاسبه تعداد روزهایی که زبان‌آموز پشت سر هم زبان انگلیسی می‌خواند، او را ترغیب می‌کند تا در مسیر یادگیری زبان انگلیسی بماند.

شاید از جمله برتری‌های اپلیکیشن زبانشناس نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر را بتوان پشتیبانی از زبان فارسی و تولید محتوای اختصاصی برای آموزش زبان انگلیسی دانست. درواقع آموزش زبان انگلیسی در اپلیکیشن زبانشناس برای کاربران ایرانی بومی‌سازی شده است و ویژگی‌هایی براساس نیاز زبان‌آموز ایرانی داخل آن قرار گرفته است.

اپلیکیشن زبان شناس

این اپلیکیشن ابزارهای مفیدی مانند لایتنر تعاملی، دیکشنری‌های معتبر، آمار و نمودار پیشرفت و… را نیز داخل خود قرار داده است که برای زبان‌آموزان می‌تواند کاربردی باشند.

۶- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (Learnit)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت یکی دیگر از بهترن اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن بیش‌از ۲۰۰ هزار کاربر دارد و یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی ایران است. روش آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن Grammar Translation Method است که به‌طور خلاصه به آن GTM گفته می‌شود.

این روش آموزش زبان یکی از بهترین روش‌ها برای تدریس زبان دوم به‌خصوص برای بزرگسالان است. در این روش تدریس مفاهیم و تعاریف زبان دوم با ترجمه به زبان اصلی زبان‌آموز انجام می‌شود. برای مثال، معانی کلمه‌های انگلیسی به فارسی آموزش داده می‌شوند و دستور زبان نیز با استفاده از فارسی توضیح داده خواهد شد.

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (Learnit)

از ویژگی‌های رویکردی اپلیکیشن که بگذریم، به ویژگی‌های کلیدی اپلیکیشن می‌رسیم. این ویژگی‌ها شامل محتوای آموزشی مدون می‌شود که در درس‌های متفاوت طبقه‌بندی شده است؛ همچنین آموزش گرامر به‌صورت صوتی و متنی انجام می‌شود تا نبود مدرس را تاحدی جبران کند. علاوه‌براین، شیوه‌ی بازی‌گونه‌ی آموزش زبان انگلیسی در این اپلیکیشن باعث می‌شود در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای کودکان قرار بگیرد. این اپلیکیشن درحال حاضر فقط برای سیستم‌عامل اندروید ارائه شده است و متأسفانه کاربران iOS به آن دسترسی ندارند.

۷- اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی B-amooz

اپلیکیشن دیگری که در بین بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی قرار می‌گیرد، اپلیکیشن «زبان بیاموز» یا B-amooz است که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن آموزش زبان، علاوه‌بر زبان انگلیسی، برای یادگیری زبان آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی کاربر دارد. روش تدریس زبان در این برنامه مثل دیگر اپلیکیشن ایرانی آموزش زبان، روش GTM است تا بیشتری بازدهی را برای سنین مختلف داشته باشد.

اسکرین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی B-amooz

اپلیکیشن آموزش زبان B-amoz دارای بخش‌های مختلفی است که هرکدام به‌خودی خود طبقه‌بندی دارند. این بخش‌ها عبارت‌اند از: بخش واژه‌آموزی، بخش گرامر، بخش خواندن و شنیدن و در آخر بخش الفبا و تلفظ. در بخش واژه‌آموزی مجموعه‌ی وسیعی از هزاران واژه به‌همراه مثال، توضیح، تلفظ و دانستی‌های ضروری گرامری ارائه شده است. در این بخش زبان‌آموز می‌تواند لغات طبقه‌بندی شده‌ی موضوعی یا کتاب‌های خاصی مثل «۵۰۴» یا «۱۱۰۰» را با استفاده از لایتنر و فلش‌کارت مطالعه کند.

درحال حاضر اپلیکیشن زبان بیاموز فقط برای سیستم‌عامل اندروید ارائه شده است و کاربران iOS به آن دسترسی ندارند.


بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی

۱- وب‌سایت BBC Learning English

وب‌سایت BBC Learning English

یکی از وب‌سایت‌های مرجع برای یادگیری زبان انگلیسی BBC Learning English است که از کیفیت محتوایی و بصری بی‌نظیری برخوردار است. اگرچه محتوای وب‌سایت مذکور برای کاربران متوسط و پیشرفته کاربرد بیشتری دارد؛ اخیراً دوره‌هایی برای فراگیران مبتدی نیز در آن گنجانده شده و امکان تعیین سطح به‌وجود آمده است.

در وب‌سایت BBC Learning English با استفاده از ویدئوها و اخبار رادیویی می‌توانید به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید که شامل لغات و تلفظ و گرامر نیز می‌شود. در این وب‌سایت بخش‌های متعددی برای یادگیری مهارت‌های مختلف زبانی به‌همراه کوییز گنجانده شده و دوره‌ها و داستان‌های ویژه‌ی کودکان نیز با با محتوای تصویری جذاب وجود دارد. خوشبختانه، اپلیکیشن‌هایی برای استفاده در اندروید و iOS نیز عرضه شده‌اند.

۲- وب‌سایت British Council

وب‌سایت British Council

وب‌سایت British Council’s LearnEnglish دارای قابلیت‌های متعددی برای یادگیری زبان انگلیسی است که شامل دوره‌های تعاملی، فیلم، بازی و پادکست می‌شود و برای سطوح مختلف امکان استفاده دارد. در وب‌سایت مذکور بخش‌های مختلفی وجود دارد که برای نیازهای مختلف زبانی طراحی شده‌اند که شامل دوره‌های آنلاین، مهارت‌های چهارگانه زبان، گرامر، لغت، انگلیسی تجاری، انگلیسی عمومی، سطوح مختلف انگلیسی و رویدادهای اجتماعی می‌شود. هریک از این بخش‌ها دارای زیرمجموعه‌های دیگری است که صدها و شاید هزاران محتوای کاربردی و جذاب را برای یادگیری زبان انگلیسی در خود جای داده‌‌اند و شما می‌توانید باتوجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

خوشبختانه اکثر قابلیت‌های وب‌سایت British Council رایگان است و کاربران ایرانی امکان استفاده از آن‌ها را دارند. همچنین، British Council اپلیکیشن‌های مختلفی را برای یادگرفتن مهارت‌های زبان انگلیسی طراحی کرده است که می‌‎توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید:

اپلیکیشن کوییز لغت و گرامر و املای زبان انگلیسی Johnny Grammar’s Word Challenge

اپلیکیشن یادگیری گرامر انگلیسی LearnEnglish Grammar

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان LearnEnglish Kids: Playtime

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی با پادکست LearnEnglish Podcasts

اپلیکیشن یادگیری تلفظ صحیح انگلیسی LearnEnglish Sounds Right

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی با فیلم LearnEnglish Videos

۳- وب‌سایت Cambridge English

وب‌سایت Cambridge English

وب‌سایت Cambridge English یکی از محبوب‌ترین منابع مرجه برای فراگیرانی است که قصد دارند در آزمون‌های Cambridge شرکت کنند یا زبان عمومی را فرا بگیرند. وب‌سایت مذکور گزینه‌های فراوانی شامل ۱۷۶ فعالیت مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی دارد و امکان تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن، گفتن، گرامر و لغت را برای کاربران فراهم می‌کند. هر کدام از فعالیت‌ها حداکثر طی ۱۰ دقیقه انجام می‌شود و به‌تدریج مهارت‌های جداگانه‌ی زبان انگلیسی را تقویت می‌کند.

فعالیت‌های مذکور در موضوعات و سطوح مختلف طبقه‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید براساس نیازتان، فعالیت مدنظرتان را انتخاب کنید و انجام دهید. برخلاف وب‌سایت BBC Learning English که پیش‌تر معرفی شد، Cambridge English روی زبان انگلیسی آکادمیک و رسمی متمرکز است و برای شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی مناسب‌تر خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های Cambridge English می‌توان به آزمون‌های رایگان زبان انگلیسی و دوره‌ها و محتوای متعدد برای یادگیری زبان و محتوای نمونه برای آماده‌سازی برای شرکت در آزمون‌های کمبریج اشاره کرد.

۴- وب‌سایت TED

وب‌سایت TED

TED یکی از بزرگ‌ترین و شاید مشهورترین وب‌سایت آموزشی آنلاین ویدئویی در جهان است. در این وب‌سایت سخنرانی‌های مختلف آموزشی از سراسر جهان موسوم به تِد تاک (TED Talk) در موضوعات مختلفی مثل علم و دانش و طبیعت و روانشناسی و سایر موارد قرار می‌گیرد.

اکثر سخنرانی‌ها و ارائه‌های موجود در وب‌سایت TED توسط سخنرانان نِیتیو و به‌زبان اصلی ضبط شده‌اند و طیف وسیعی از لغات انگلیسی در آن‌ها به‌کاررفته است. هنگام استفاده از این وب‌سایت، بهتر است ابتدا فیلم‌ها و موضوعات موردعلاقه‌ی خودتان را پیدا کنید و چندین مرتبه هر فیلم را مشاهده و لغات جدید را یادداشت و معانی‌شان را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید در ابتدا فیلم‌ها را با زیرنویس فارسی و انگلیسی مشاهده کنید و به‌تدریج زیرنویس‌ها را حذف کنید.

خوشبختانه، مدتی است وب‌سایت TED اپلیکیشن‌هایی مخصوص خود را برای اندروید و iOS نیز آماده کرده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

۵- وب‌سایت News in Levels

وب‌سایت News in Levels

وب‌سایت News in Levels منبعی بی‌نظیر برای دسترسی به اخبار ژورنالیستی انگلیسی در سه‌سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است. برای استفاده از این وب‌سایت کافی است خبر موردعلاقه‌ی خود را انتخاب و یکی از سطوح ۱ تا ۳ را انتخاب کنید. اگر درباره‌ی سطح زبانی‌تان مطمئن نیستید، بهتر است ابتدا از سطح ۱ شروع کنید و سپس سایر سطوح را امتحان کنید.

News in Levels امکان خواندن اخبار متنی و مشاهده‌ی فیلم‌های خبری را فراهم و لغات مهم و سخت را در متون علامت‌گذاری می‌کند. همچنین، امکان بررسی درک مطلب ازطریق پاسخ‌گویی به سؤالات هر خبر وجود دارد. اخبار موجود در وب‌سایت مذکور به‌طور روزانه به‌روز می‌شوند و می‌تواند منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد.

۶- وب‌سایت YouTube

یادگرفتن انگلیسی در یوتیوب

وب‌سایت YouTube که بزرگ‌ترین سرویس اشتراک‌گذاری فیلم جهان است تنها برای سرگرمی و فراگیری علوم مختلف کاربرد ندارد؛ بلکه می‌توان از آن به ‌عنوان مرجعی بی‌نظیر برای یادگیری زبان انگلیسی هم استفاده کرد. یوتیوب سرشار از فیلم‌هایی برای فراگرفتن درباره‌ی موضوعات علمی مختلف است و می‌توان به هزاران فیلم آموزشی بلند و کوتاه دسترسی پیدا کرد.

با استفاده از یوتیوب و کانال‌های مختلف آن نه‌تنها می‌توانید به یادگیری مستقیم لغت، گرامر، تلفظ و تاریخ و فرهنگ انگلیسی بپردازید؛ بلکه با مشاهده‌ی فیلم‌های سرگرم‌کننده و علمی موردعلاقه‌تان نیز امکان آشنایی هرچه بیشتر و یادگیری غیرمستقیم زبان وجود دارد. قطعاً با استفاده‌ی منظم از محتوای این وب‌سایت می‌تواند به‌تدریج مهارت خود را در زبان انگلیسی افزایش دهید. افزون‌براین، امکان استفاده از یوتیوب ازطریق اپلیکیشن اندروید و iOS آن در گوشی‌های هوشمند وجود دارد:

۷- وب‌سایت VOA Learning English

وب سایت یادگیری زبان انگلیسی lyrics training

وب‌سایت VOA Learning English یکی دیگر از سایت‌های رسانه‌ای است که امکان فراگیری زبان انگلیسی را با گوش‌دادن به محتوای خبری این شبکه فراهم می‌کند. این وب‌سایت همواره به‌عنوان یکی از مراجع اصلی اینترنتی برای تقویت مهارت شنیداری ازطریق گوش‌دادن و مشاهده‌ی اخبار محسوب شده است و در کنار آن، محتوای متنی و تمرین‌های مختلفی را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

محتوای آموزشی VOA Learning English در سه سطح مبتدی و متوسط و پیشرفته تقسیم شده است و امکان تعیین سطح نیز ازطریق شرکت در امتحان آنلاین آن وجود دارد.

۸- وب‌سایت Lyrics Training

وب سایت یادگیری زبان انگلیسی lyrics training

اگر دوست دارید یادگیری زبان را با تفریح و سرگرمی و موسیقی همراه کنید، وب‌سایت Lyrics training بهترین گزینه برای شما است. با استفاده از وب‌سایت مذکور می‌توانید با گوشی‌دادن به موسیقی‌های صوتی و توصیری و خواندن متن موسیقی به یادگیری زبان انگلیسی و طرز تلفظ صحیح کلمات بپردازید. بااین‌حال، این تمام ماجرا نیست؛ شما می‌توانید با انتخاب موسیقی مدنظرتان به زبان انگلیسی خوانندگی کنید و مهارت گفتاری و تلفظتان را نیز تقویت کنید.

همچنین، این وب‌سایت تمرینی را برای کاربرانش تدارک دیده است که ضمن پخش قسمت‌به‌قسمت هر موسیقی، فراگیر باید کلمات جاافتاده از متن آن را تایپ کند و مهاراتش را به‌چالش بکشد. خوشبختانه، امکان استفاده از این سرویس در گوشی‌های آیفون و اندرویدی نیز ازطریق اپلیکیشن‌های مخصوش وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نصب کنید:

۹- وب‌سایت Collins Dictionary

وب سایت دیکشنری انلاین Collins

مسلماْ ضروری‌ترین ابزار یادگیری زبان انگلیسی استفاده از یک دیکشنری جامع و کامل با اطلاعات به‌روز و صحیح است. Collins Dictionary یکی از مشهورترین دیکشنری‌های آنلاین زبان انگلیسی جهان است که علاوه‌بر معانی و تعاریف لغات، مقالات و اخباری را درباره‌ی زبان انگلیسی منتشر می‌کند. با جست‌وجوی هر کلمه در Collins Dictionary، اطلاعات مختلفی همچون تعریف کلمه، تاریخچه، تلفظ، گنجینه لغات، هم‌معنی‌ها و نقش‌های دستوری به‌همراه مثال با تلفظ صوتی اصلی برایتان نمایش داده می‌شود.

Collins Dictionary اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS خود را نیز برای استفاده در گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است:

۱۰- وب‌سایت Grammarly

,ویرایش و غلط یابی متن با گرامرلی

وب‌سایت Grammarly یکی از ابزارهای نوین و هوشمند و موفق آنلاین زبان انگلیسی است که خیال فراگیران مبتدی تا پیشرفته را از بابت صحت متون نوشته‌شده‌ی خود راحت می‌کند. با استفاده از گرامرلی می‌توانید اکثر غلط‌های املایی و گرامری موجود در نوشته‌هایتان را پیدا کنید و حتی پیشنهادهای درست‌کردنشان را دریافت کنید.

مطمئناً نوشتن متن و ایمیل یکی از تمرین‌ها و نیازهای اصلی هر فراگیر زبان است. ممکن است به‌عنوان فراگیری مبتدی درحال تمرین نوشتن متن باشید یا به‌عنوان فراگیری پیشرفته نیاز به مکاتبه با خارج از کشور را داشته باشید؛ درهرصورت، نوشتن صحیح و بدون فلط متن برایتان ضروری است. گرامرلی به شما کمک می‌کند غلط‌های متن خود را پیدا کنید و آن‌ها را تصحیح کنید.

خوشبختانه امکان استفاده‌ی رایگان از سرویس‌های اصلی گرامرلی وجود دارد؛ اما اگر می‌خواهید ویرایش حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تری روی متون خود انجام دهید و آن‌ها را به‌طور کامل آنالیز کنید، می‌توانید اشتراک این وب‌سایت را خریداری کنید. از دیگر مزایای گرامرلی امکان استفاده از آن در پلتفرم‌های مختلف از جمله مرورگر فایرفاکس، کروم، مایکروسافت آفیس، اندروید و iOS است. برای دریافت اپلیکیشن‌های اندرویدی و آیفون گرامرلی از لینک‌های زیر استفاده کنید:


بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان برای کودکان

۱- اپلیکیشن Lingokids

برنامه یادگیری زبان انگلیسی Lingokids

Lingokids یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپ‌های یادگیری دروس ابتدایی و پیش‌دبستانی برای کودکان است که با فراهم‌کردن بیش از ۱۲۰۰ فعالیت سرگرم‌کننده و تعاملی یادگیری زبان را برای کودکان شیرین می‌کند. در این اپلیکیشن امکان یادگیری موضوعات مختلفی همچون ریاضی، علوم، ادبیات، فناوری، هنر و موسیقی وجود دارد که به‌طور غیرمستقیم و به روش یادگیری زبان ازطریق یادگیری محتوا زبان انگلیسی کودکان را نیز تقویت می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای Lingokids تلفیق بازی و یادگیری است که موجب می‌شود کودکتان بدون خستگی و فشار دروس را دنبال کند و زبان و سایر دروس مدرسه‌ایش را تقویت کند.

۲- اپلیکیشن Learn to Read – Duolingo ABC

برنامه یادگیری زبان انگلیسی Learn to Read - Duolingo ABC

اپلیکیشن Learn to Read – Duolingo ABC محصولی از دولینگو، سازنده‌ی محبوب‌ترین برنامه‌ی آموزشی جهان، است که به‌طور ویژه برای کودکان طراحی شده است. Learn to Read – Duolingo ABC با بهره‌مندی از درس‌های جذاب و دساتان‌های سرگرم‌کننده امکان یادگیری آسان و خواندن و نوشتن زبان انگلیسی را برای کودکان پیش‌دبستانی و ابتدایی فراهم می‌کند.

این اپلیکیشن با استفاده از بیش‌از ۷۰۰ درس خواندنی و بازی‌های آموزشی متنوع به کودکتان کمک می‌کند زبان انگلیسی را فرابگیرد. تصاویر گرافیکی به‌کاررفته در Learn to Read – Duolingo ABC محیطی جذاب را برای کودکان رقم می‌زند و امکان یادگیری با دلخواه را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

ویژگی‌های اپلیکیشن Learn to Read – Duolingo ABC:

  • برخورداری از بازی‌های مخصوص خواندن متن‌های انگلیسی
  • اضافه‌شدن دروس جدید به‌طور مرتب
  • آموزش نحوه‌ی تلفظ و لغت به کودکان
  • تلفیق بازی و یادگیری برای جلوگیری از خستگی کودک
  • امکان استفاده برای کودکان پیش‌دبستانی و اول تا سوم ابتدایی
  • بدون تبلیغات و بهره‌مندی از محتوای مناسب برای کودکان
  • امکان استفاده‌ی آفلاین و بدون اینترنت

۳- اپلیکیشن English for Kids

برنامه یادگیری زبان انگلیسی English for Kids

اپلیکیشن English for Kids یکی از برنامه‌های محبوب یادگیری ربان اندرویدی برای کودکان است که دایره‌ی لغات و مهارت‌های شنیداری و خواندن را تقویت می‌کند. این اپلیکیشن ازطریق بازی‌های آموزشی و طیف وسیعی از لغات به ارتقای زبان کودکتان کمک می‌کند و برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و ابتدا و زبان‌موزان مبتدی مناسب است.

ویژگی‌های اپلیکیشن English for Kids:

  • شامل دروسی ویژه برای یادگیری الفبای انگلیسی
  • شامل دورس اختصاصی برای یادگیری لغات با بازی
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف، از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و…

۴- اپلیکیشن Monkey Junior

برنامه یادگیری زبان انگلیسی Monkey Junior

Monkey Junior اپلیکیشنی برای یادگیری زبان انگلیسی ساخت متخصصان این حوره است که به‌طور ویژه برای کودکان طراحی شده است. اپلیکیشن مذکور با بیش از ۶۷۰ درس مختلف در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته امکان استفاده دارد و حتی کودکانی که اطلاعات بسیار ناچیزی از زبان انگلیسی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

Monkey Junior امکان فراگیری املا و معنی و تلفظ صحیح لغات آمریکایی را برای کودکان فراهم می‌کند و براساس روش‌های علمی اثبات‌شده و محتوای استاندارد زبان را آموزش می‌دهد. از نقاط قوت این برنامه امکان شخصی‌سازی محتوا با علایق و سن کودکان است که بازدهی یادگیری را افزایش می‌دهد. کودکان ده‌ساله و کوچکتر می‌توانند بااستفاده از اپلیکیشن Monkey Junior بیش از ۲ هزار کلمه‌ی انگلیسی را به‌همراه تلفظ صحیح یاد بگیرند.

ویژگی‌های اپلیکیشن Monkey Junior:

  • قابلیت تشخیص صدای هوشمند برای ارزیابی تلفظ کودکان
  • فعالیت‌های تعاملی جذاب
  • امکان دانلود دروس و کارکردن به‌صورت آفلاین
  • سطح‌بندی دروس در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • امکان مشاده‌ی گزارش دروس مطالعه‌شده برای والدین
  • استفاده از روش بازی‌سازی آموزش برای جذابیت‌بخشی به یادگیری
  • بدون تبلیغات

۵- اپلیکیشن English with Lingualeo

برنامه یادگیری زبان انگلیسی English with Lingualeo

اپلیکیشن Lingualeo یکی از برنامه‌های حرفه‌ای و کاربرپسند یادگیری زبان برای کودکان دبستانی و بزرگ‌تر است که از زبان‌های انگلیسی، چینی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، ترکی ولهستانی پشتیبانی می‌کند و بیش از ۲۳ میلیون نفر کاربر اندروید و آیفون در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

این برنامه بااستفاده از آموزش مبتنی‌بر بازی امکان افزایش دایره‌ی لغات و بهبود مهارت‌های زبانی را فراهم می‌کند و از فعالیت‌ها و تمارین متعدد بهره می‌برد.

ویژگی‌های Lingualeo:

  • بهره‌مندی از بیش از ۱۲ دوره‌ی آموزشی لغت
  • امکان تمرین گرامر
  • برخورداری از دوره‌های موضوعی
  • دارای فیلم‌های آموزشی
  • دارای مقالات و کتاب‌های انگلیسی
  • امکان رقابت با سایر کاربران
  • امکان نظارت بر پیشرفت مهارت‌های مختلف

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کامپیوتر

۱- نرم‌افزار Rosetta Stone

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Rosetta Stone

Rosetta Stone پرفروش‌ترین برنامه‌ی یادگیری زبان انگلیسی برای کامپیوتر در جهان است که چندسالی است نسخه‌ی موبایلی آن نیز رسماً عرضه شده است. Rosetta Stone امکان آموزش زبان انگلیسی و بیش از ۳۴ زبان زنده‌ی دنیا را از سطوح بسیار ابتدایی تا سطح پیشرفته دارد.

نرم‌افزار Rosetta Stone با بهره‌مندی از روش غوطه‌ورسازی پویا یا dynamic immersion به‌تدریج شما را با کلمات زبان انگلیسی آشنا می‌کند و آن‌ها را در حافظه‌ی شما ثبت می‌کند. همچنین، هزاران درس و تمرین و فعالیت متفاوت در برنامه‌ی مذکور گنجانده شده است که شما را از هر منبع دیگری بی‌نیاز می‌کند.

۲- نرم‌افزار Rocket Languages

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Rocket Languages

Rocket Languages یکی دیگر از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی است که بیشتر روی یادگیری زبان محاوره و مکالمه متمرکز است و برای کاربران مبتدی کمتر کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی Rocket Languages بهره‌مندی از بسته‌های آموزشی زبان برای شرایط مختلف است که شما را از یادگیری صفرتاصد زبان بی‌نیاز می‌کند و صرفاً مکالمه در موقعیت موردنظر را آموزش می‌دهد. بهره‌مندی از محتوای صوتی و تصویری و سیستم تشخیص و ارزیابی تلفظ از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

نرم‌افزار Rocket Languages برای ویندوز و اندروید و آیفون دردسترس است و نسخه‌ی آنلاین آن نیز قابلیت استفاده دارد. با‌این‌حال، ممکن است قیمت Rocket Languages اندکی برای کاربران ایرانی گران باشد و دسترسی به آن کمی دشوار است.

۳- نرم‌افزار Hello English

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Hello English

برنامه‌ی یادگیری زبان انگلیسی Hello English یکی از نرم‌افزارهای جذاب و پرمخاطبی است که به گفته‌ی سازندگانش بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. این برنامه امکان فراگیری لغت و گرامر و گفتار انگلیسی را فراهم می‌کند و بیش از ۴۵۰ درس آفلاین به‌همراه دیکشنری و بازی دارد و امکان چت با معلمان زبان انگلیسی را فراهم کرده است.

اگر می‌خواهید یادگیری زبان را در محیط جذاب‌تری تجربه کنید، Hello English گزینه‌ی مناسبی است و امکان استفاده در ویندوز و اندروید و آیفون و مروگرهای اینترنتی را دارد.

اسرکین شات اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English: Learn English

Hello English رایگان است؛ ولی برای استفاده از قابلیت‌ها و دروس اضافی باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

۴- نرم‌افزار Duolingo

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی duolingo

Duolingo از دیگر برنامه‌های برتر آموزش زبان انگلیسی با کاربران میلیونی است که پیش‌تر در بخش برنامه‌های اندروید و آیفون آن را معرفی کردیم؛ ولی امکان استفاده از آن در ویندوز نیز وجود دارد.


بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی فارسی

علاوه‌بر اپلیکیشن‌های ایرانی آموزش زبان انگلیسی «زبان‌شناس» و «زبان بیاموز» و «لِرنیت» که در بخش اپلیکیشن‌های اندرویدی و آیفون معرفی کردیم، در ادامه تعدادی دیگر از بهترین برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی فارسی را ارائه می‌دهیم:

۱- بسته‌ی آموزشی نصرت

بسته آموزش زبان انگلیسی نصرت

نصرت یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پکیج‌های یادگیری زبان انگلیسی ایرانی است که بنابرادعای سازندگان، می‌تونید در ۳ ماه سطح زبان انگلیسی شما را متحول کند. بسته‌ی آموزشی جدید نصرت شامل ۳ جلد کتاب همراه با فایل‌های صوتی و تصویری است که روی آموزش لغات انگلیسی و مکالمه متمرکز شده است.

اگر در سطح Upper Beginning یا فرامبتدی و Low Intermediate یا کم‌تر از متوسط هستید، می‌توانید تا حدودی از این بسته استفاده کنید و دایره‌ی لغات و مهارت شنیداری و گفتاری خود را افزایش دهید. با‌این‌حال، ادعای آموزش کامل زبان در ۳ ماه چندان منطقی و قابل اتکا نیست و پس از استفاده از این بسته باید سراغ منابع دیگر بروید.

امکان خرید بسته‌ی آموزشی نصرت در وب‌سایت رسمی آن و سایر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر وجود دارد.

۲- اپلیکیشن دهکده‌ زبان

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دهکده زبان

اپلیکیشن دهکده زبان یکی دیگر از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی فارسی است که توانسته مخاطبان زیادی جذب کند. دهکده زبان شامل بخش‌های مختلفی از جمله یادگیری فهرست لغات پرکاربرد، یادگیری گرامر با استفاده از پرفروش‌ترین کتاب‌های موجود، دوره‌های آموزشی مختلف و کتاب‌های صوتی دو زبانه است که با محتوای بصری مناسب تکمیل شده است.

دهکده زبان تنها برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شده است.

۳- اپلیکیشن آیلینگو

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی آیلینگو

اپلیکیشن آیلینگو یکی از برنامه‌های جدید یادگیری زبان انگلیسی فارسی است که با الهام از برنامه‌های خارجی مثل دولینگو توانسته است مجموعه‌ی مناسبی را همراه با گرافیک و ظاهر دلپذیر برای زبان‌آموزان به ارمغان بیاورد. آیلینگو با بهره‌مندی از روش بازی‌سازی یادگیری از خسته‌شدن زبان آموز هنگام یادگیری زبان انگلیسی جلوگیری و او را به ادامه‌دادن دروس تشویق می‌کند.

نسخه‌ی اندروید و iOS آیلینگو برای استفاده در گوشی‌های هوشمند عرضه شده است.


بهترین برنامه آموزش مکالمه زبان انگلیسی

۱- اپلیکیشن Lingo Blabla

برنامه یادگیری زبان انگلیسی Lingo Blabla

Lingo Blabla یکی از برنامه‌های محبوب و کاربرپسندی است که به شما اجازه می‌دهد تنها با یک کلیک فردی را برای تمرین مکالمه از سایر نقاط جهان پیدا کنید و علاوه‌بر پیداکردن دوستان جدید، هرجا و هرزمانی مکالمه‌ی انگلیسی را تمرین کنید. این اپلیکیشن کاملاً رایگان و برای آیفون و اندروید دردسترس است:

۲- اپلیکیشن Speaky

برنامه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی Speaky

اپلیکیشن محبوب Speaky یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه‌های رایگانی است که برای یافتن پارتنر مکالمه‌ی زبان انگلیسی به‌کار می‌رود. بااستفاده از Speaky می‌توانید با کاربران بیش از ۱۸۰ کشور جهان مکالمه‌ی زبان را تمرین کنید. ازآنجا که میلیون‌ها کاربر در جهان از Speaky استفاده می‌کنند، می‌توانید به‌راحتی افرادی را برای مکالمه با علایق و ویژگی‌های مشترک پیدا کنید. این برنامه محیطی درونی برای چت با سایر کاربران دارد؛ ولی متأسفانه امکان برقراری تماس صوتی و تصویری در آن گنجانده نشده است.

توجه داشته باشید که این برنامه برای کودکان و نوجوانان چندان مناسب نیست؛ چراکه احتمال حضور افراد متقلب در آن زیاد است. پیشنهاد می‌کنیم از ارسال تصویر و فیلم در این اپلیکیشن خودداری کنید.

۳- اپلیکیشن HiNative

برنامه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی HiNative

HiNative اپلیکیشن بسیار مفیدی است که امکان پرسش‌وپاسخ با سایر زبان‌آموزان و انگلیسی زبانان نِیتیو را فراهم کرده است. با استفاده از HiNative می‌توانید سؤالات گرامری و لغوی و زبانی خود را از سایر کاربران جهان بپرسید و حتی به سؤالات سایر کاربران درباره‌ی زبان انگلیسی یا فارسی پاسخ دهید.

این برنامه برای برقراری ارتباط با انگلیسی‌زبانان و برطرف‌کردن مشکلات زبانی و برقراری ارتباط و مکالمه بسیار مفید است و با فراهم‌کردن محیطی شبیه به انجمن‌های گفتگو، فضایی صمیمی و کاربرپسند را برای فراگیران ایجاد می‌کند.


بهترین اپ یادگیری لغات انگلیسی

اپلیکیشن‌های Memrise و Duolingo دو عدد از بهترین و قدرتمندترین برنامه‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی هستند که با روشی علمی و برنامه‌ریزی‌شده امکان فراگیری مؤثر آن‌ها را فراهم می‌کنند. ازآنجا که هر دو برنامه را در بخش بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید و آیفون معرفی کردیم، از تکرارشان خودداری می‌کنیم.

اپلیکیشن WordUp

اپلیکیشن یادگیری لغت انگلیسی wordup

WordUp برنامه‌ای عالی برای یادگیری لغات و اصطلاحات زبان انگلیسی است که با شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده کلمات انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. این برنامه با ارائه‌ی کلمات جدید به تدریج نقشه‌ای از لغاتی که می‌دانید و نمی‌دانید می‌سازد و لغات جدید را به شما آموزش می‌دهد. اپلیکیشن WordUp تمامی ۲۵ هزار لغت پراستفاده و کلیدی زبان انگلیسی را به‌ترتیب اهمیت و کاربرد رده‌بندی کرده است و با فراگیری هر کلمه، کلمه‌ی بعدی ارائه می‌شود.

اگر قصد دارید لغات انگلیسی را به‌تدریج و به‌طور مؤثر فرا بگیرید، این برنامه یکی از بهترین گزینه‌ها است. با نمایش هر کلمه، تمامی اطلاعات مروبط به آن از جمله تعریف، هم‌معنی، تصاویر و مثال‌ها ارائه می‌شود و حتی بخش‌هایی از اخبار واقعی و فیلم‌هایی که آن کلمه در آن‌ها به کاررفته است نیز به‌نمایش در می‌آید. این روش نه‌تنها یادگیری لغات را آسان‌تر می‌کند؛ بلکه زمان فراموش‌شدنشان را نیز به شکل چشمگیری به‌تأخیر می‌اندازد.


بهترین برنامه آموزش گرامر زبان انگلیسی

۱- اپلیکیشن English Grammar in Use

English Grammar in Use اپلیکیشن یادگیری گرامر English Grammar in Use

English Grammar in Use یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های خودآموز گرامر زبان انگلیسی که بسیاری از فراگیران با آن آشنایی دارند و خوشبختانه اپلیکیشن اندرویدی و آیفون آن نیز عرضه شده است. این برنامه علاوه‌بر داشتن توضیحات گرامری جامع، تمارین، فهرست لغات پرکاربرد و تلفظ صوتی مثال‌ها را نیز در خود جای داده است.

اگرچه ظاهر اپلیکیشن مذکور ساده به‌نظر می‌رسد؛ ولی محتوای آن همچون کتابش یکی از بی‌نظیرترین گزینه‌های موجود برای یادگیری گرامر انگلیسی است.

۲- اپلیکیشن Grammaropolis

Grammaropolis اپلیکیشن یادگیری گرامر

Grammaropolis یکی از اپ‌های محبوب یادگیری گرامر انگلیسی برای گوشی‌های آیفون است. این برنامه شامل محتواهای صوتی و بصری جذابی از جمله، موسیقی، بازی، فیلم، آزمون کوتاه است که یادگیری گرامر را برای فراگیران، به‌ویژه کودکان جذاب می‌کند. Grammaropolis توانسته است یادگیری گرامر انگلیسی را که خسته‌کننده‌ترین بخش زبان است برای کاربرانش شیرین و هیجان‌انگیز کند.

در صورتی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید؛ ولی نمی‌خواهید این برنامه‌ی کاربردی و جذاب را از دست بدهید، می‌توانید با مراجعه به سایت آن، از نسخه‌ی وب استفاده کنید.


انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی با توجه به معیارها و ویژگی‌هایی که برشماردیم آسان خواهد بود؛ اما به‌خاطر داشته باشید که قبل از شروع یادگیری، بهتر است سطح زبانی خود را ارزیابی کنید. برای ارزیابی سطح زبان خود می‌توانید از آزمون‌های تعیین سطح آنلاین استفاده کنید. برای مثال با مراجعه به این لینک و شرکت در آزمون استاندارد تعیین سطح، قادر خواهید بود با برنامه‌ی دقیق‌تری ساختار زبانی خود را تکمیل کنید.

ناگفته نماند، نصب اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی مساوی با یادگیری زبان انگلیسی نیست و باید به‌طور مستمر تلاش کنید تا ساختار منسجم زبان دوم خود را بنا کنید. در این راه حتماً برای افزایش توانایی خود به‌خصوص در مهارت‌های صحبت کردن و نگارش از مدرس‌های مجرب کمک بگیرید و در کلاس شرکت کنید. استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان به‌تنهایی و بدون راهنمایی به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پرسش‌های متداول

محبوب‌ترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟

اپلیکیشن Doulingo یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی است که ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به آموزش بیش از ۳۵ زبان دنیا دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را از کجا می‌توان دانلود کرد؟

اکثر اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس به‌صورت رسمی منتشر شده‌اند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را ازطریق لینک‌هایی که در مقاله آورده شده است، از فروشگاه‌های گوگل پلی استور و اپل اپ استور دانلود کنید.

چرا اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ابزار مناسبی برای یادگیری زبان محسوب می‌شوند؟

گوشی‌های موبایل به عضوی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده و همیشه هم همراهمان هستند؛ بنابراین همه ما بخش زیادی از روز را در اپلیکیشن‌های موبایل سپری می‌کنیم. به‌علاوه اپلیکیشن‌ها می‌توانند انواع محتوای آموزشی مثل ویدئو، پادکست، آزمون و متون را در اختیارمان قرار دهند.

اصل این مقاله توسط مصطفی اصلاحی در ۳ خرداد ۱۴۰۰ نوشته شده است

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link