بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند از نگاه سایت فیگار

در این مقاله به بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند می‌بپردازیم. در ادامه با محبوب ترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند آشنا شوید.

در سال‌های اخیر، انیمه به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و با سبک هنری منحصر به فرد، داستان‌های پیچیده و شخصیت‌های متنوع، مخاطبان را مجذوب خود می‌کند. جای تعجب نیست که هالیوود متوجه این موضوع شده است، زیرا بسیاری از فیلمسازان از مجموعه‌های انیمه محبوب برای ساختن برخی از بزرگترین بلاک باسترهای دهه الهام گرفته‌اند.

از انیمه اکشن پر اکتان «Ghost In The Shell» تا Attack On Titan، انیمه منبع اصلی الهام بخشی از موفق‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر بوده است. یکی از دلایلی که انیمه به منبع الهام محبوبی برای هالیوود تبدیل شده است، توانایی آن در مقابله با مضامین و ایده‌های پیچیده به گونه‌ای است که در بین مخاطبان طنین انداز شود.

چه کاوش در ماهیت انسانیت در «آکیرا» باشد و چه بررسی پیامدهای فناوری در «ماتریکس»، انیمه قدرت تحریک افکار و به چالش کشیدن ادراکات ما از دنیای اطراف را دارد. این، همراه با سبک هنری خیره‌کننده بصری و شخصیت‌های توسعه‌یافته، انیمه را در میان فیلمسازانی که به دنبال خلق چیزی واقعا منحصربه‌فرد هستند، محبوب کرده است.

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند

بهترین انیمه ای که الهام بخش هالیوود بود

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند

در مقاله جذاب ترین انیمه های الهام بخش فیلم های هالیوود ، نگاهی خواهیم داشت به برخی از جذاب ترین انیمه های الهام بخش فیلم های هالیوود . بنابراین چه از طرفداران سرسخت انیمه هستید یا صرفاً در مورد تأثیر آن بر هالیوود کنجکاو هستید، در ادامه نوشتار محبوب ترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند همراه ما بمانید تا با بهترین انیمه ای که الهام بخش هالیوود بود آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ۲۰۲۳ با امتیاز IMDB بالای ۵ 

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۳

Elfen Lied – Stranger Things

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Elfen Lied – Stranger Things

در ابتدای مقاله بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند ، Elfen Lied، یک انیمه تاریک و تامل برانگیز، تأثیر قابل توجهی بر سریال محبوب نتفلیکس، Stranger Things داشته است. هر دو اثر به دنیای آزاردهنده آزمایش‌های مخفی دولت و پیامدهای ناخواسته و اغلب وحشتناکی که در نتیجه آن به وجود می‌آیند، می‌پردازند.

الفن لید داستان هولناک لوسی را روایت می‌کند، موجودی ژنتیکی با قدرت تلکنیسیس که از یک مرکز تحقیقاتی مخفی فرار می‌کند. به طور مشابه، Stranger Things تجربیات دلخراش Eleven، دختر جوان دیگری با توانایی‌های روانی را که از یک آزمایشگاه دولتی مخفی فرار می‌کند، به نمایش می‌گذارد. هر دو روایت به بررسی مضامین مختلف مانند قدرت دوستی و مبارزه برای هویت در دنیایی بی رحم و خطرناک می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبیه Stranger Things

Paprika – Inception

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Paprika – Inception

مناظر پیچیده رویایی و خط مبهم بین واقعیت و فانتزی در قلب پاپریکا قرار دارد، یک انیمه بصری خیره کننده و سورئال که به شدت بر فیلم Inception کریستوفر نولان تأثیر گذاشته است. پاپریکا داستان یک درمانگر زن جوان را دنبال می‌کند که از یک دستگاه پیشرفته برای وارد شدن به رویاهای بیمارانش استفاده می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا با عمیق‌ترین ناامنی‌ها و ترس‌هایشان مقابله کنند.

از سوی دیگر، Inception دنیایی را ارائه می‌کند که در آن فناوری به سارقان امکان می‌دهد اسرار را از اعماق ضمیر ناخودآگاه بدزدند. هر دو اثر، بینندگان را با جهان‌های رویایی بسیار دقیق و تخیلی خود مجذوب می‌کنند و در نهایت پرسش‌های قابل تاملی را درباره ماهیت واقعیت و قدرت ذهن انسان ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریستوفر نولان

Akira – Chronicle, Looper

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Akira – Chronicle, Looper

آکیرا، یک فیلم انیمه کلاسیک که در آینده‌ای دیستوپیایی جریان دارد، الهام‌بخش بسیاری از فیلم‌های هالیوود از جمله Chronicle و Looper بوده است. هر سه فیلم به موضوع قدرت و تأثیر مخرب آن و همچنین پیامدهای دخالت در زمان و مکان می‌پردازند.

آکیرا به خاطر انیمیشن خیره کننده و داستان حماسی خود مشهور است که گروهی از نوجوانان را دنبال می‌کند که یک توطئه دولتی را کشف می‌کنند و با یک موجود روانی قدرتمند روبرو می‌شوند. به طور مشابه، Chronicle و Looper هر دو عواقب استفاده از توانایی‌های ماوراء طبیعی و تأثیر آنها بر زندگی شخصیت‌ها را بررسی می‌کنند.

Attack On Titan – Men

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Attack On Titan – Men

Attack on Titan یک مجموعه انیمه هیجان انگیز است که مبارزه بشریت با موجودات غول پیکر انسان نمای معروف به تایتان‌ها را دنبال می‌کند که جمعیت را نابود کرده و بشریت را مجبور به عقب نشینی در پشت دیوارهای عظیم کرده‌اند. این سریال تاثیر زیادی بر فیلم مردان داشته است که به موضوع مبارزه بشریت با دشمن قدرتمند نیز می‌پردازد.

Attack on Titan و Men هر دو به بررسی شرایط انسانی در مواقع بحران می‌پردازند؛ مخصوصا با شخصیت‌هایشان که با مشکلات غیرممکن روبرو می‌شوند و برای محافظت از عزیزان خود بر ترس‌های خود غلبه می‌کنند. حضور این انیمه و فیلم در فهرست بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند یک اولویت برای ما بود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ مرگ دلخراش در انیمه حمله به تایتان

Ghost In The Shell – The Matrix

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Ghost In The Shell – The Matrix

Ghost in the Shell یک فیلم انیمه پیشگامانه است که به بررسی رابطه بین انسانیت و فناوری و همچنین ماهیت آگاهی و هویت می‌پردازد. این فیلم الهام‌بخش اصلی ماتریکس واچوفسکی‌ها بوده است که به موضوع واقعیت مجازی و محو کردن خطوط بین دنیای فیزیکی و دیجیتال می‌پردازد.

هر دو Ghost in the Shell و The Matrix از نظر بصری خیره کننده و تفکر برانگیز هستند و مخاطبان را به چالش می‌کشند تا درک خود از واقعیت را زیر سوال ببرند. حضور این انیمه و فیلم بسیار محبوب در لیست بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند یک اولویت برای ما بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections

Perfect Blue – Black Swan, Requiem For A Dream

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Perfect Blue – Black Swan, Requiem For A Dream

Perfect Blue یک فیلم انیمه هیجان انگیز روانشناختی است که به دنبال فرو رفتن یک خواننده پاپ به سمت جنون است که او با هویت خود و فشارهای شهرت دست و پنجه نرم می‌کند. این فیلم تأثیر عمده‌ای بر «Black Swan» و «Requiem For A Dream» اثر دارن آرنوفسکی داشته است که هر دو جنبه‌ی تاریک جاه‌طلبی و هزینه‌های کمال را بررسی می‌کنند.

هر سه فیلم که جزئی از لیست بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند هستند از جلوه‌های بصری خیره کننده و مناظر صوتی زیبا استفاده می‌کنند تا تجربه‌ای بسیار خاص را خلق کنند که مخاطب را در آشفتگی عاطفی شخصیت‌ها غوطه ور کند. Perfect Blue یک شاهکار واقعی از سینمای انیمه است، با طرح پیچیده، شخصیت‌های توسعه یافته غنی، و انیمیشن خیره کننده که استاندارد جدیدی را برای این ژانر ایجاد می‌کند.

این فیلم که توسط ساتوشی کن کارگردانی شده است، به خاطر نمایش بی‌وقفه‌اش از سمت تاریک صنعت سرگرمی و تلفاتی که برای کسانی که به دنبال شهرت و ثروت هستند، مورد تحسین قرار گرفته است. تأثیر آن را نه تنها در هالیوود، بلکه در دنیای گسترده‌تر فرهنگ پاپ نیز می‌توان دید، جایی که تأثیر آن بر موزیک ویدیوها، نمایش‌های تلویزیونی و سایر اشکال رسانه‌ها امروزه همچنان محسوس است.

Neon Genesis Evangelion – Pacific Rim

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Neon Genesis Evangelion – Pacific Rim

Neon Genesis Evangelion یک مجموعه انیمه کلاسیک مکانیکی است که گروهی از نوجوانان را دنبال می‌کند که ربات‌های غول پیکری به نام “Evas” را برای دفاع از بشریت در برابر موجودات بیگانه معروف به “فرشتگان” هدایت می‌کنند. این سریال الهام‌بخش اصلی فیلم حاشیه اقیانوس آرام گیلرمو دل تورو بوده است که در آن ربات‌های غول‌پیکر با هیولاهای غول‌پیکر نیز مبارزه می‌کنند.

هر دو Neon Genesis Evangelion و Pacific Rim به بررسی موضوع شرایط انسانی در مواقع بحران می‌پردازند؛ مخصوصا با شخصیت هایشان که با مشکلات غیرممکن روبرو می‌شوند و با شیاطین شخصی خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

Saint Seiya – Clash Of The Titans

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Saint Seiya – Clash Of The Titans

Saint Seiya یک مجموعه انیمه کلاسیک است که گروهی از جنگجویان معروف به “قدیس ها” را دنبال می‌کند که از الهه آتنا محافظت می‌کنند و در برابر دشمنان قدرتمند می‌جنگند. این سریال تاثیر زیادی بر فیلم کلاسیک Clash of the Titans داشته است که در آن نبردهای حماسی بین خدایان و فانی‌ها نیز به چشم می‌خورد.

هر دو سنت سیا و کلش آف تایتان‌ها وسعت زیادی دارند و دارای شخصیت‌های بزرگتر از حد معمول هستند، مخصوصا با داستان‌هایشان که برگرفته از اسطوره‌ها و شامل نبردهای حماسی بین خیر و شر می‌باشد.

Birdy The Mighty – Man Of Steel

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Birdy The Mighty – Man Of Steel

Birdy the Mighty یک مجموعه انیمه اکشن علمی-تخیلی است که یک پلیس فضایی را دنبال می‌کند که میزبان انسان برای محافظت از زمین در برابر تهدیدات بیگانه است. این سریال الهام‌بخش اصلی فیلم Man of Steel اثر زک اسنایدر بوده است، که همچنین دارای یک قهرمان بیگانه است که از زمین در برابر نابودی محافظت می‌کند.

هر دو Birdy the Mighty و Man of Steel موضوع هویت و مبارزه برای تعادل بین باورهای شخصی خود را با خیر بزرگتر بررسی می‌کنند. هر دو دارای سکانس‌های اکشن خیره‌کننده و حسی از مقیاس حماسی هستند که مخاطب را در دنیای مربوطه غرق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های سوپرمن

Princess Mononoke – Avatar

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند
Princess Mononoke – Avatar

در انتهای مقاله بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند ، Princess Mononoke یک فیلم انیمه کلاسیک است که به بررسی رابطه بین انسان و طبیعت و همچنین عواقب صنعتی شدن و تخریب محیط زیست می پردازد. این فیلم الهام‌بخش اصلی فیلم آواتار جیمز کامرون است که به موضوع تأثیر بشر بر جهان طبیعی نیز می‌پردازد. پرنسس مونونوکه و آواتار هر دو از نظر وسعت حماسی هستند و دارای جلوه های بصری نفس گیر و داستانی احساسی هستند که در بین مخاطبان طنین انداز می شود.

پرنسس مونونوکه فیلمی است که همچنان الهام بخش مخاطبان و فیلمسازان است. پیام آن در مورد اهمیت حفظ دنیای طبیعی و زندگی در هماهنگی با محیط زیست بیش از هر زمان دیگری مرتبط است، زیرا ما با پیامدهای دنیای واقعی تغییرات آب و هوا و تخریب محیط زیست روبرو هستیم. جلوه‌های بصری خیره‌کننده فیلم که انیمیشن‌های سنتی طراحی شده با دست را با تصاویر کامپیوتری ترکیب می‌کند، دنیایی را خلق می‌کند که هم خارق‌العاده است و هم در واقعیت، مخاطب را در دنیایی سرسبز و پر جنب و جوش غرق می‌کند که هم زیبا و هم خطرناک می‌باشد.

آواتار جیمز کامرون که بیش از یک دهه پس از پرنسس مونونوکه اکران شد، از نظر پیام و جلوه‌های بصری، بدهی بزرگی به فیلم دارد. هر دو فیلم ایده ارتباط معنوی با دنیای طبیعی را بررسی می‌کنند و هر دو نبردهای حماسی بین انسان‌ها و موجودات غیر انسانی را نشان می‌دهند. اما در حالی که آواتار اغلب به دلیل داستان سرایی ساده و پیام محیطی سنگینش مورد انتقاد قرار می‌گیرد، شاهزاده مونونوکه یک اثر هنری ظریف و پیچیده است که موضوع خود را با احترام و تفکری که سزاوار آن است برخورد می‌کند. این فیلمی است که همچنان به الهام بخشیدن و به چالش کشیدن مخاطبان ادامه می‌دهد و مطمئناً تأثیر آن بر هالیوود و دنیای گسترده تر سینما برای سال‌های طولانی باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link