بنچمارک جدید تراشه‌ی A16 اپل از بهبود ۲۸ درصدی گرافیک خبر می‌دهد

مدتی قبل اولین بنچمارک تراشه‌ی A16 اپل منتشر شد که از ارائه‌ی عملکرد تقریبا مشابه با نسل قبلی خبر می‌داد. حالا به‌ تازگی نتایج بنچمارک این تراشه در پایگاه AnTuTu قرار گرفته که تصویر بهتری از وضعیت این تراشه ترسیم می‌کند. برای این بنچمارک از گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس استفاده شده است.

در این بنچمارک، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به ترتیب امتیاز ۹۷۸۱۴۷ و ۹۷۲۶۳۶ را ثبت کرده‌اند. این یعنی به طور کلی تراشه‌ی موردنظر نسبت به نسل قبلی با بهبود ۱۹ درصدی روبرو شده است. همچنین با توجه به اینکه مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ از تراشه‌ی مدل‌های پرو آیفون ۱۳ استفاده می‌کنند، این مقایسه را می‌توانیم برای تفاوت عملکرد مدل‌های سری آیفون ۱۴ هم استفاده کنیم. البته باید خاطرنشان کنیم مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ برخلاف نسل قبلی دارای رم ۶ گیگابایتی هستند.

تراشه‌ی A16 اپل

طبق این بنچمارک، پردازنده‌ی درون تراشه‌ی A16 اپل با بهبود ۱۷ درصدی روبرو شده و پردازنده‌ی گرافیکی هم ۲۸ درصد سرعت بیشتری ارائه می‌کند. با توجه به افزایش قابل توجه سرعت پردازنده گرافیکی، مشخص نیست که چرا اپل در رویداد معرفی سری آیفون ۱۴ به این موضوع اشاره‌ای نکرد. به طور کلی این یکی از بهترین ارتقاهای تراشه‌های آیفون نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود.

به عنوان مثال سال گذشته تراشه‌ی موجود در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبلی یعنی سری آیفون ۱۲ با ۱۷ و ۱۹ درصد سرعت بیشتر برای پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی روبرو شدند. بر اساس نتایج ارائه شده، این بنچمارک‌های جدید روی مدل ۱ ترابایتی انجام شده و به همین خاطر احتمالا نتایج به دست آمده اندکی بهتر از نتایج مربوط به مدل‌های دارای حافظه داخلی کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه آیفون‌های جدید فقط چند روز دیگر راهی بازار می‌شوند، تا آن زمان گزارش‌های بیشتری در مورد عملکرد این تراشه منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link