بلومبرگ: احتمال بازگشت تاچ آی‌دی به آیفون بسیار پایین است

iPhone SE Touch ID

اپل در سال ۲۰۱۹ با آیفون X از سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی رونمایی کرد. از آن زمان شایعات پراکنده‌ای در مورد بازگشت تاچ آی‌دی به آیفون منتشر شده ولی هنوز این شایعات به واقعیت تبدیل نشده‌اند. حالا بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، با وجود اینکه اپل این مشخصه را برای گوشی‌های جدید خود تست کرده، ولی بازگشت این قابلیت بعید به نظر می‌رسد.

مارک گورمن، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اپل هم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را برای آیفون آزمایش کرده و هم قرارگیری این سنسور در دکمه‌ی پاور را مورد بررسی قرار داده است. اما او می‌گوید اپل حداقل تا چند سال آینده، از این مشخصه استفاده نخواهد کرد.

این تحلیلگر می‌گوید شاید اپل برای آیفون‌های ارزان‌قیمت مانند آیفون SE، در دکمه‌ی پاور حسگر اثر انگشت را قرار دهد. اما با توجه به اینکه در این زمینه هنوز گزارش موثقی منتشر نشده، مشخص نیست که آیا چنین ایده‌ای عملی می‌شود یا نه. به طور کلی بهره‌گیری آیفون از فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی دست کاربران را برای آنلاک کردن گوشی خود بازتر می‌کند. همچنین اپل مثلا می‌تواند برای ارائه‌ی برخی اطلاعات حساس، استفاده از هر دو مشخصه را اجباری کند.

اما روی هم رفته به نظر می‌رسد اپل هیچ تصمیمی برای کنار گذاشتن فیس آی‌دی ندارد و ظاهرا به این‌ زودی‌ها قرار نیست با تاچ آی‌دی قرار گرفته در زیر نمایشگر یا تعبیه شده در دکمه‌ی پاور روبرو شویم.

منبع: ۹To5Mac

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.